Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden verzekering

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Honden verzekering

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou is verzekerd bij kruidvat, ik betaal een kleine 14 euro per maand. Ik heb lang moeten wachten op toestemming voor verdere behandeling van Balou die hartafwijkingen heeft. Maar nu ik toestemming heb doen ze niet moeilijk over de rekeningen en betalen ze snel uit. Wel moet ik als er verwacht word dat de rekening hoog uitvalt, eerst even contact opnemen. Ik ben blij dat ik Balou verzekert heb, de kosten voor de cardioloog en da had ik niet zelf kunnen ophoesten.

Mowgli kon niet verzekert worden, ze is een kruising berner sennen van bijna negen jaar oud. Voor haar spaar ik. Wat er na een maag/darm ontsteking en een operatie aan melkkliertumoren, heel snel doorheen is gegaan.

Ik zal mijn toekomstige honden ook verzekeren.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wij hebben besloten voor OHRA te gaan, voor 4 jaar vast.
Afbeelding
Linda van Veen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckel en grote poedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Linda van Veen »

Bij Ohra moet je wel van te voren toestemming vragen als het bedrag boven de 500 euro uitkomt geloof ik te hebben gelezen, beetje vreemd?

Ik heb zelf de Hema, lage premie en 45 euro eigen risico per jaar maar. Zelfs homeopathie e.d. is standaard meeverzekerd. Vrij uitgebreid dus, alleen geen heupen en ellebogen maar daar heb ik toch de rassen niet naar ;)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Linda van Veen schreef:Bij Ohra moet je wel van te voren toestemming vragen als het bedrag boven de 500 euro uitkomt geloof ik te hebben gelezen, beetje vreemd?

Ik heb zelf de Hema, lage premie en 45 euro eigen risico per jaar maar. Zelfs homeopathie e.d. is standaard meeverzekerd. Vrij uitgebreid dus, alleen geen heupen en ellebogen maar daar heb ik toch de rassen niet naar ;)
Je hond zal maar een gebroken heup oplopen door een aanrijding bijvoorbeeld... dan laten ze je mooi zelf uitzoeken hoe je dat gaat oplossen :19: .
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zamunda schreef:
Linda van Veen schreef:Bij Ohra moet je wel van te voren toestemming vragen als het bedrag boven de 500 euro uitkomt geloof ik te hebben gelezen, beetje vreemd?

Je hond zal maar een gebroken heup oplopen door een aanrijding bijvoorbeeld... dan laten ze je mooi zelf uitzoeken hoe je dat gaat oplossen :19: .
hoe groot is die kans dat dit daadwerkelijk gebeurt :roll: ik betaal een premie van 11 euro pm en tot op heden heeft de hema alle rekeningen netjes uitbetaald :wink:
Afbeelding
Klauw1980
Actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Klauw1980 »

Zamunda schreef:

Las net dat je bij spoed natuurlijk zonder toestemming meteen naar de dierenarts kunt voor behandeling ;)
Zou anders inderdaad wel vreemd zijn :P
Klauw1980
Actief

Ik ben ook bezig om te kijken naar een verzekering. Onze draak heeft laatst wat stenen opgegeten en deze moesten operatief verwijderd worden (560 euro al met al)
Nu kan ik dat wel betalen, mits dat niet elke maand is natuurlijk, maar na het horen van het verhaal van de buren, die 5000 euro moesten betalen voor behandelingen voor hun hond (gelukkig waren ze ook verzekerd) ben ik toch even na gaan denken.

We hebben een "stevïge" hond en ik voel me toch fijner als ze gewoon verzekerd is en het merendeel van de kosten gewoon betaald worden.

Ik zie hier Ohra, Hema, Kruidvat, Petplan, Proteq voorbij komen. Ik heb gekeken bij ze, maar hun maximale vergoeding verschilt nogal. Bij de ene 2500 euro en bij de ander 5000 op jaarbasis. Premie scheelt niet zoveel.

Wat is jullie overweging geweest om te kiezen voor max. betaling van 2500 per jaar? Ik zou zelf dan naar 5000 neigen, maar ben benieuwd wat jullie gedachte hierachter is
Klauw1980
Actief

Plus ik zag dat de hema geen heupen en ellebogen vergoed, voor mij dus al niet aantrekkelijk...
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

[
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 07 jul 2014 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Tjonge wat een kosten per maand!

Als ik kijk naar ons hondenverleden, heeft zo'n verzekering me heel wat vakanties naar Hawaii moeten kosten.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Klauw1980
Actief

Ik ga Ohra, Proteq en Hema eens vergelijken met elkaar in ieder geval :)

Belachelijk dat Ohra en Petplan trouwens geen heupen e.d. vergoeden bij honden boven de 15 kg :hmmm:

Denk toch dat ik uit kom bij Proteq
Sanchis
Zeer actief

Klauw1980 schreef:
Belachelijk dat Ohra en Petplan trouwens geen heupen e.d. vergoeden bij honden boven de 15 kg :hmmm:
Heel begrijpelijk, omdat ze allemaal in elkaar storten van de HD en ED. ALs een verzekering dat gaat vergoeden, ga je ineens een héle dikke maandpremie betalen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Klauw1980
Actief

Sanchis schreef:
Klauw1980 schreef:
Heel begrijpelijk, omdat ze allemaal in elkaar storten van de HD en ED. ALs een verzekering dat gaat vergoeden, ga je ineens een héle dikke maandpremie betalen.
Bij Ohra € 28,71 per maand inclusief heupen/ellebogen, ik keek niet naar het juiste pakket! Valt me mee.
Bij Proteq ook mee te verzekeren voor acceptabel bedrag (€ 34 per maand)
Sanchis
Zeer actief

34 x 12 maanden X 10 jaar is al gauw 3640 euro per hondenleven. Dan betaal ik die eventuele heupoperatie liever zelf, in een minder gunstig geval.
In een gunstiger geval hou ik 3640 euro over om leuke dingen van te doen ;)
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Sanchis schreef:34 x 12 maanden X 10 jaar is al gauw 3640 euro per hondenleven. Dan betaal ik die eventuele heupoperatie liever zelf, in een minder gunstig geval.
Leuke redenatie maar als je het geld niet hebt liggen en de hond na 2 jaar een ongeluk krijgt hang je... Dat is ook de enige reden dat ik Kenji nu wel in de verzekering ga gooien.

Twijfel nog tussen Proteq en Hema
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Een tijdje geleden heb ik gekeken of het de moeite waard was om onze hond te verzekeren. Ik dacht het toen begrepen te hebben, maar blijkbaar toch niet.
Ik was afgehaakt op de eigen bijdrage (zowel vast bedrag als percentage).

Nu lees ik echter hier en op de website van de HEMA dat de eigen bijdrage maar eenmalig betaald hoeft te worden wanneer alle rekeningen gezamenlijk worden gedeclareerd.
Betaalt HEMA alle rekeningen die onder hun vergoedingen vallen volledig uit tot een maximaal bedrag van 3000 euro? Er hoeft behalve de eenmalige 45 euro, dan geen verdere eigen bijdrage te zijn? :80:
Sanchis
Zeer actief

Eilfy schreef:
Sanchis schreef:34 x 12 maanden X 10 jaar is al gauw 3640 euro per hondenleven. Dan betaal ik die eventuele heupoperatie liever zelf, in een minder gunstig geval.
Leuke redenatie maar als je het geld niet hebt liggen en de hond na 2 jaar een ongeluk krijgt hang je... Dat is ook de enige reden dat ik Kenji nu wel in de verzekering ga gooien.

Dat is in mijn geval geen probleem maar als je het geld niet hebt - dan denk ik nog steeds dat je met een lening + rente goedkoper uit bent.
Verzekeringen verdienen goed geld aan bezorgde hondenbaasjes.
Klauw1980
Actief

Eilfy schreef:

Voor mij ook de reden, heb best geld achter de hand, maar rekeningen van, in het ergste geval, 4000 euro heb ik ook geen trek in. Dan betaal ik ergens liever "voor niks" een bedrag per maand.
Laatst gewijzigd door Klauw1980 op 05 jun 2014 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Ik geloof dat ik ondertussen het antwoord zelf wel heb kunnen vinden.
Ja HEMA vergoed 100% van de rekeningen en met opsparen heb je maar eenmalig 45 euro kosten.

Maar is het niet ongelooflijk dat je bijvoorbeeld bij Proteq 100,150 of 200 euro eigen risico hebt, per 90 dagen. Dus zeg maar maal 4 per jaar. Dus 400,600 of 800 euro eigen risico. EN ze betalen maar 85% van de rekening.
Andere verzekeringen heb ik nog niet opgezocht.
Maakt dit de HEMA verzekering niet veel goedkoper dan menig andere?

Ja maximum bedrag moet natuurlijk ook nog meegerekend worden... Maar 3000 euro max bedrag bij de HEMA, klinkt toch niet slecht.
Laatst gewijzigd door Kirra op 05 jun 2014 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Sanchis schreef: Dat is in mijn geval geen probleem maar als je het geld niet hebt - dan denk ik nog steeds dat je met een lening + rente goedkoper uit bent.
Verzekeringen verdienen goed geld aan bezorgde hondenbaasjes.
Gelukkig zijn leningen eerlijk en proberen banken dan geen geld aan je te verdienen. Ook dan betaal je meer dan dat je kwijt bent aan geld. Heb het al doorgerekend (gedeeltelijk ook laten rekenen) en met de huidige leningen en rentepercentages sprong ik er niet goed mee uit in ieder geval. Maar dit kan per persoon verschillen.

@Kirra: zo heb ik het wel begrijpen. Als je eenmalig alle rekeningen declareert (met een max van één jaar oude rekeningen volgens mij) betaal je over het hele bedrag 45 euro eigen bijdrage. Nadeel hiervan is dat je tot het moment van declareren wel alles voor moet schieten.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Klauw1980
Actief

Kirra schreef:Ik geloof dat ik ondertussen het antwoord zelf wel heb kunnen vinden.
Ja HEMA vergoed 100% van de rekeningen en met opsparen heb je maar eenmalig 45 euro kosten.

Maar is het niet ongelooflijk dat je bijvoorbeeld bij Proteq 100,150 of 200 euro eigen risico hebt, per 90 dagen. Dus zeg maar maal 4 per jaar. Dus 400,600 of 800 euro eigen risico. EN ze betalen maar 85% van de rekening.
Andere verzekeringen heb ik nog niet opgezocht.
Maakt dit de HEMA verzekering niet veel goedkoper dan menig andere?

Ja maximum bedrag moet natuurlijk ook nog meegerekend worden... Maar 3000 euro max bedrag bij de HEMA, klinkt toch niet slecht.

ha ja ongelooflijk he, die eigen risico's...
ik zit ook te dubben what to do, nu ga ik er niet van uit dat ik elke 90 dagen bij de dierenarts zit (we hebben alles steenvrij gemaakt ook haha) maar toch... Het gaat mij ook meer om de rekeningen van een paar 1000 euro in het ergste geval
Laatst gewijzigd door Klauw1980 op 05 jun 2014 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik heb vandaag Jace ook uit de verzekering gehaald. Betaalde € 26,50 per maand voor hem.
In de afgelopen jaren eigenlijk nooit de verzekering nodig gehad. Je krijgt toch nooit alles vergoed en je moet een eigen risico van € 45,00 per jaar betalen.
Ik kreeg de laatste keer dat ik declareerde € 5,00 terug van Hema.
Meagan en Judy heb ik in januari al uit de verzekering gehaald. Zij kostten ongeveer € 20,00 per hond.
Was dus totaal € 66,50 per maand aan dierenverzekeing.
Dat bedrag gaat momenteel naar een aparte spaarrekening waar ik niet aankom (had al een klein spaarpotje gemaakt, dus er staat nu ongeveer € 1000,00 op).
Ik kan dus voortaan ongeveer € 800,00 per jaar sparen en als ze naar de DA moeten haal ik het er van af.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Odi schreef:Ik heb vandaag Jace ook uit de verzekering gehaald. Betaalde € 26,50 per maand voor hem.
In de afgelopen jaren eigenlijk nooit de verzekering nodig gehad. Je krijgt toch nooit alles vergoed en je moet een eigen risico van € 45,00 per jaar betalen.
Meagan en Judy heb ik in januari al uit de verzekering gehaald. Zij kostten ongeveer € 20,00 per hond.
Dat bedrag gaat momenteel naar een aparte spaarrekening waar ik niet aankom (had al een klein spaarpotje gemaakt, dus er staat nu ongeveer € 1000,00 op).
Ik kan dus voortaan ongeveer € 800,00 per jaar sparen en als ze naar de DA moeten haal ik het er van af.
Maar een verzekering neem je toch ook niet (tenminste ik niet) voor de kleine bedragen, maar voor als er echt iets aan de knikker is met grote bedragen.
Reden dat ED en HD vaak niet meer vergoed wordt, omdat er veel te veel rassen zijn waarbij dit aangeboren is en de kans dat ze er echt last van krijgen te groot is. Hetzelfde dat je de Franse Bulldog haastn nergens meer verzekerd krijgt, en zo wel, je je blauw betaald.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Odi schreef:Ik heb vandaag Jace ook uit de verzekering gehaald. Betaalde € 26,50 per maand voor hem.
Niet rot bedoeld hoor, maar een bedrag van 1000 euro op de spaarrekening plus 800 per jaar bijsparen stelt natuurlijk erg weinig voor als je 3 middelgrote honden hebt. Bayko kostte mij alleen al tijdens z'n laatste etmaal ruim 1500 euro aan DA-kosten. 81 % daarvan teruggekregen van Proteq, waarmee ik direct de premie van de voorgaande jaren 'eruit had'. Aan wat Cyntha me door de jaren heen aan dierenarts heeft gekost, wil ik al helemaal niet denken. In het jaar 2013 stond de teller op ruim 2500 euro totaal, naar de eerdere jaren - waarin we helaas ook met regelmaat bij de dierenarts zaten- heb ik maar niet eens meer gekeken :schrik: Momenteel is ze onder behandeling voor iets kleins en gaat ze hoogstwaarschijnlijk binnenkort weer onder het mes. Rekening van deze week zal in totaal rond de 200 euro liggen, de operatie een meervoud daarvan.

Iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik sta er soms versteld van hoe weinig geld mensen achter de hand (b)lijken te hebben voor de medische kosten van hun dieren. De schokkende gevolgen daarvan zijn te zien in het plaatselijke asiel.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Sanchis
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Niet rot bedoeld hoor, maar een bedrag van 1000 euro op de spaarrekening plus 800 per jaar bijsparen stelt natuurlijk erg weinig voor als je 3 middelgrote honden hebt.
Dat het niet op die rekening staat, betekent niet dat de dierenarts niet betaald kan worden.
Ik heb helemaal geen spaarpotjes of iets. Sterker nog, ik sta standaard rood. Maar als er onvoorziene kosten komen, dan trekt ik ergens wel weer geld vandaan en staat het op mijn bankrekening voordat de factuur van de dierenarts op de mat valt.

Overigens willen veel dierenartsen ook wel een betalingsregeling treffen.
Tamara/Bayko
Zeer actief

Sanchis schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Niet rot bedoeld hoor, maar een bedrag van 1000 euro op de spaarrekening plus 800 per jaar bijsparen stelt natuurlijk erg weinig voor als je 3 middelgrote honden hebt.
Dat het niet op die rekening staat, betekent niet dat de dierenarts niet betaald kan worden.
Ik heb helemaal geen spaarpotjes of iets. Sterker nog, ik sta standaard rood. Maar als er onvoorziene kosten komen, dan trekt ik ergens wel weer geld vandaan en staat het op mijn bankrekening voordat de factuur van de dierenarts op de mat valt.

Overigens willen veel dierenartsen ook wel een betalingsregeling treffen.
Ik ben zelf niet zo van het leningen afsluiten of geld vragen bij familie/vrienden. In geval van uiterste nood weet ik zeker dat m'n ouders bereid zijn bij te springen voor Cyntha; dat hebben ze al vaker aangegeven. Ik zou me daar echter heel erg bezwaard onder voelen en ben blij dat het tot nu toe niet nodig is geweest. Ieder zijn ding. Mij maakt het verder niet veel uit hoe iemand ervoor zorgt dat z'n dier de benodigde medische verzorging krijgt, als het maar gebeurt. Helaas zie ik dat laatste nogal eens misgaan waardoor het dier er de dupe van wordt, en dan kan ik het soms niet laten te verzuchten dat de eigenaren dan toch echt beter een verzekering hadden kunnen afsluiten.

Overigens is men bij mijn vaste dierenartsenpraktijk al jaren geleden gestopt met behandelen op de pof. Het kwam te vaak voor dat mensen dan gewoon helemaal niet meer betaalden...
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Tamara/Bayko schreef:
Niet rot bedoeld hoor, maar een bedrag van 1000 euro op de spaarrekening plus 800 per jaar bijsparen stelt natuurlijk erg weinig voor als je 3 middelgrote honden hebt. Bayko kostte mij alleen al tijdens z'n laatste etmaal ruim 1500 euro aan DA-kosten. 81 % daarvan teruggekregen van Proteq, waarmee ik direct de premie van de voorgaande jaren 'eruit had'. Aan wat Cyntha me door de jaren heen aan dierenarts heeft gekost, wil ik al helemaal niet denken. In het jaar 2013 stond de teller op ruim 2500 euro totaal, naar de eerdere jaren - waarin we helaas ook met regelmaat bij de dierenarts zaten- heb ik maar niet eens meer gekeken :schrik: Momenteel is ze onder behandeling voor iets kleins en gaat ze hoogstwaarschijnlijk binnenkort weer onder het mes. Rekening van deze week zal in totaal rond de 200 euro liggen, de operatie een meervoud daarvan.

Iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik sta er soms versteld van hoe weinig geld mensen achter de hand (b)lijken te hebben voor de medische kosten van hun dieren. De schokkende gevolgen daarvan zijn te zien in het plaatselijke asiel.

Dat klopt,een tijdje terug is daar een programma van op tv geweest in samenwerking met het Nibud.

Normaal gesproken wordt er geacht dat een gezin minimaal 3000 euro op de spaarekening heeft staan voor onvoorziene dingen.Uit onderzoek bleek dat mensen vaak de ruimte niet meer hebben om te sparen en vaak niet eens aan dit bedrag komen.

Als je het nodig hebt gehad blijkt het vaak moeilijk om die 3000 euro weer snel bij elkaar te sparen ,voor een aantal jaren terug heb ik hier ook 5 jaar over gedaan om bij elkaar te verzamelen.

Tegenwoordig heb je gelukkig ook andere manieren om je kapotte wasmachine of tv te vervangen.Een weggeefhoek,Marktplaats of Kringloop.Deze winkels zijn juist ook om deze redenenen steeds meer in trek.
Wat spullen betreft is het natuurlijk maar net waar je prioriteiten liggen.Ik heb een zware tv met kont,gratis gekregen en doet het perfect,Ik hoef geen flatscreen die nog groter is dan mijn muur :wink:

Voor mij maakt het dat ik keuzes maak.Voor mij zijn de dieren mijn alles en ben blij dat ik verzekerd ben ook al is het duur.Ik heb geen abonnementen,ga niet op vakantie en koop alles tweedehands of krijg dingen gratis.

Ik heb toen wel wat van dat programma opgestoken,als je eenmaal die 3000 euro bij elkaar hebt om het aan te blijven vullen of er een sport van te maken dat het 4000 wordt :-)

Het geeft rust om te weten dat er geld is voor als er iets kapot is of je krijgt een onverwachte rekening.

Ik heb nu tenminste kunnen verhuizen en daarnaast nog gewoon verder kunnen leven :D
Sanchis
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef: Ik ben zelf niet zo van het leningen afsluiten of geld vragen bij familie/vrienden. In geval van uiterste nood weet ik zeker dat m'n ouders bereid zijn bij te springen voor Cyntha; dat hebben ze al vaker aangegeven. Ik zou me daar echter heel erg bezwaard onder voelen en ben blij dat het tot nu toe niet nodig is geweest. Ieder zijn ding.
Dat ligt enorm aan de familie relaties. Wij zijn eraan gewend elkaar te helpen en doen dit graag, op financieel gebied en daarbuiten.
Maar los daarvan - ik heb liever bezit dan geld en daarom spaar ik niet maar investeer. Ik heb waardevolle bezittingen genoeg die ik redelijk makkelijk zou kunnen verkopen als ik ècht geld nodig heb.
Tamara/Bayko
Zeer actief

Sanchis schreef:
Tamara/Bayko schreef: Ik ben zelf niet zo van het leningen afsluiten of geld vragen bij familie/vrienden. In geval van uiterste nood weet ik zeker dat m'n ouders bereid zijn bij te springen voor Cyntha; dat hebben ze al vaker aangegeven. Ik zou me daar echter heel erg bezwaard onder voelen en ben blij dat het tot nu toe niet nodig is geweest. Ieder zijn ding.
Dat ligt enorm aan de familie relaties. Wij zijn eraan gewend elkaar te helpen en doen dit graag, op financieel gebied en daarbuiten.
Maar los daarvan - ik heb liever bezit dan geld en daarom spaar ik niet maar investeer. Ik heb waardevolle bezittingen genoeg die ik redelijk makkelijk zou kunnen verkopen als ik ècht geld nodig heb.

Mijn familie, of mijn ouders tenminste, helpt mij ook graag op allerlei gebieden. Zelfs structureel als het nodig is, maar ik zou het zelf echt als heel erg onprettig ervaren om op die manier op hen te leunen.

Tja, die waardevolle bezittingen heb ik dan weer niet. Net zoals bij Nathalie is ook hier alles tweedehands verkregen voor niets of bijna niets. Het enige wat ik nieuw heb gekocht is de zitbank van Leen Bakker en het bed van de Ikea. Niet bepaald designerspul en inmiddels alweer vijf jaar oud dus daar hoef ik bij verkoop geen grote vergoeding van te verwachten. Vandaar dat voor mij spaargeld wel heel erg belangrijk is, maar dat bedrag is de laatste jaren zeer rap aan het afnemen. In combinatie met een inkomen op bijstandsniveau zonder serieuze kans op verbetering zie ik mezelf daardoor genoodzaakt de zeer moeilijke beslissing te nemen na Cyntha niet meer aan een andere hond te beginnen. Ik probeer dus maar zo veel mogelijk van Cyntha te genieten zolang het nog kan, en daar hoort wat mij betreft ook bij dat ze de zorg krijgt die ze nodig heeft.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Tamara/Bayko schreef:

Ik heb in de 9 jaar dat ik honden heb weinig DA kosten gehad.
En als er echt iets is, dan heb ik nog onze eigen spaarrekening.

Ik kwam normaal 1 keer per jaar bij de DA, voor de entingen. Die krijgen ze nu niet meer, alleen de rabies als die nodig is.
Van Jace had ik een rekening van het hele afgelopen jaar, ik dacht iets van € 70,00
Consult en entingen.
Hema vergoedt € 50,00 per jaar daarvoor, dus ik kreeg € 5,00 terug.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”