En daar zit ik dan , op de bank achter mn laptop en o wat is het ineens stil
Het was een drukke tijd van dekking, dracht , bevalling, pups grootbrengen en opvoeden.
Als ik ergens kon tekenen voor nog zo'n nestje zou ik het meteen doen
Een probleemloze dracht, een probleemloze bevalling
In 8 uur tijd legde ze 11 pups neer en een uur na de laatste pup stond ze alweer te stuiteren naast de fiets want ze wilde fietsen
Tijdens het bevallen was ze ook echt topfit , er was niets aan haar te merken dat ze bezig was met bevallen.
Alsof ze wilde zeggen ; bevallen ??? ow doe ik dagelijks , is peanuts joh
Op dag 2 kwam helaas 1 van de teefjes te overlijden , en tussendoor hebben we wat zorgen gehad om een teefje wat iets achter bleef
Maar met de goede zorgen van mama Ziva en een beetje van mij is daar niets meer van te zien
10 prachtige pups , 3 zwarte en 7 wolfsgrauw , en o wat zijn ze prachtig
Toen het tijd was om te kiezen kwam het moeilijkste , want ik had heel graag Anthar ( ons zwart mannetje ) gehouden
Geweldig leuk hondje , we hadden al snel een band samen
Maar helaas kan ik hier niet nog een reu houden ( woonde ik maar wat groter ) , dus viel de keuze op teefje roze
Een zeer donker wolfsgrauw dametje die de naam Pinky kreeg
En op Wolfje , zij is eigenlijk van iemand anders maar blijft hier voor onbepaalde tijd.
Een mooie oplossing , en ik ga me met haar bezig houden
Zodra de pups de eerste enting gehad hadden zijn we meteen met ze de wijde wereld in getrokken.
We probeerden ze elke dag wel ergens mee naar toe te nemen.
Mee aan t riempje naar buiten , naar de camping waar mn ouders staan, avondmarkt op vrijdagavond , elke dag even rennen op de hondenclub . Dus mee in de auto enz enz.
En dan zijn ze ineens oud genoeg om het nest te verlaten
Vorige week vertrok Artic naar Belgie tegen de Franse grens , en naar de berichten die ik bijna dagelijks krijg , gaat het echt super daar
Vandaag kwam de fokker van Ziva om Alani , Alena, Amila, Asmaly en Anthar op te halen
Het minst leuke deel van het fokken , want wat zal ik die kleine terroristjes missen
Vooral het afscheid van Anthar doet me echt zo'n zeer *gaat weer op zoek naar tissues *
Gelukkig ga ik regelmatig een update krijgen , en we hebben afgesproken dat hij over een paar jaar meedoet op de WK
Nu heb ik alleen Aki nog die over een paar weken naar Connie gaat , Aqila die nog een baasje zoekt en dan Pinky & Wolfje
Nog steeds druk , maar t is me toch wel erg stil hoor
Ik heb zo genoten van dit nest , zelfs van het strontruimen 100x op een dag haha
En nu ga ik weer op zoek naar de tissues, want dat afscheid nemen is het minst leuke van het fokken
Dag kleine kanjers , het gaat jullie goed
Hier ons A-team nog eens
Aqila
Wolfje
Anthar
Artic
Aki
Pinky
Asmaly
Amila
Alena
Alani