Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaatser en namen.
Moderator: moderatorteam
Herplaatser en namen.
Dit weekend gaan we kijken naar een herplaatser van een half jaar oud. Nu heet hij al Darko, maar die naam vind ik niet wat.
Is het makkelijk om een dier aan een nieuwe naam te wennen?
Is het makkelijk om een dier aan een nieuwe naam te wennen?
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
Re: Herplaatser en namen.
Ik vind van wel, paar keer de naam noemen en een snoepje erin snappen ze zo.
Hier van haar 'oude' naam Shiva naar Kayley veranderd.
Hier van haar 'oude' naam Shiva naar Kayley veranderd.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Ja hoor geen probleem. Nieuw huis, nieuwe naam.
Zou het we'll gelijk doen, niet na een paar dagen ofzo.
Amy was 4,5 maand en hete desier.
Sara was 7 jaar en hete zazoe.
Rio was 3,5 maand en had helemaal geen naam.
Zou het we'll gelijk doen, niet na een paar dagen ofzo.
Amy was 4,5 maand en hete desier.
Sara was 7 jaar en hete zazoe.
Rio was 3,5 maand en had helemaal geen naam.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Ja hoor. Mijn Saartje heette eerst Wickey en Joop heette eerst Wodan. Binnen een paar dagen kenden ze hun nieuwe naam. Vaak de naam zeggen en dan kaas geven werkt hier altijd 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Heeft hier ook geen problemen opgeleverd. Eerste twee dagen bij het roepen van de nieuwe naam snoepje er in en Freek had zo door dat Freek zijn nieuwe naam was ipv Codin.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb zelfs een hond van 14 jaar een nieuwe naam gegeven, kan makkelijk;)

- dagmar88
- Zeer actief
lets have fun schreef:Ja hoor. Mijn Saartje heette eerst Wickey en Joop heette eerst Wodan. Binnen een paar dagen kenden ze hun nieuwe naam. Vaak de naam zeggen en dan kaas geven werkt hier altijd

Toon heeft het eerste half jaar gedacht dat hij Moetiekaasje heette en luistert daar in geval van nood nog steeds beter naar dan zijn naam

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hier ook geen enkel probleem.
We kenden eerst zijn vorige naam niet en ook niet gevraagd eerlijk gezegd.
Later kwamen we er achter dat Rasta eerst Nero heette maar ach hij was heel snel gewend aan zijn nieuwe naam en zeg nou zelf, Rasta klinkt natuurlijk véééél leuker
We kenden eerst zijn vorige naam niet en ook niet gevraagd eerlijk gezegd.
Later kwamen we er achter dat Rasta eerst Nero heette maar ach hij was heel snel gewend aan zijn nieuwe naam en zeg nou zelf, Rasta klinkt natuurlijk véééél leuker

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik veranderde maar heel weinig: Beauty werd Duty en Björna werd Jorla.
Alleen Murdog zat met tien weken aan zijn 3e naam. Die heette eerst Pascha en toen Toby en bij ons dus Howling Mad Murdog
Alleen Murdog zat met tien weken aan zijn 3e naam. Die heette eerst Pascha en toen Toby en bij ons dus Howling Mad Murdog
- yuki
- Zeer actief
Nieuw leven, nieuwe naam.
Ik heb al mijn herplaatsers nieuw benoemd. Nou waren bij 2 van de 4 geen namen bekend anders dan in de tijdelijke opvang gegeven, bij de anderen wel. Bij eentje die 9,5 jaar Shima heette heb ik dat maar in Shimi veranderd, klonk iets prettiger en een teefje Bas, heb ik Sally genoemd. Overigens was dat haar binnen een dag duidelijk en mensgericht als zij was liep ze binnen 2 dagen los aan mijn zijde. Nooit problemen mee ervaren dus.

Ik heb al mijn herplaatsers nieuw benoemd. Nou waren bij 2 van de 4 geen namen bekend anders dan in de tijdelijke opvang gegeven, bij de anderen wel. Bij eentje die 9,5 jaar Shima heette heb ik dat maar in Shimi veranderd, klonk iets prettiger en een teefje Bas, heb ik Sally genoemd. Overigens was dat haar binnen een dag duidelijk en mensgericht als zij was liep ze binnen 2 dagen los aan mijn zijde. Nooit problemen mee ervaren dus.

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
dagmar88 schreef:lets have fun schreef:Ja hoor. Mijn Saartje heette eerst Wickey en Joop heette eerst Wodan. Binnen een paar dagen kenden ze hun nieuwe naam. Vaak de naam zeggen en dan kaas geven werkt hier altijd
En dan niet *naam* "moet ie kaas?" vragen.
Toon heeft het eerste half jaar gedacht dat hij Moetiekaasje heette en luistert daar in geval van nood nog steeds beter naar dan zijn naam

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ja hoor, dat gaat bij een herplaatser sneller als bij een pup.
Ik vind het voor mezelf wel moeilijk. Als je in de voorbereidingen al steeds over die hond praat met zijn oude naam, dan vind ik het moeilijk om voor mezelf er ineens een nieuwe naam in te stampen.
Met Jessie leek ons dat onmogelijk
Maar die hebben we van jongs af aan meegemaakt dus het was gewoon Jessie voor ons, of we dat nu leuk vonden of niet.
Ik vind het voor mezelf wel moeilijk. Als je in de voorbereidingen al steeds over die hond praat met zijn oude naam, dan vind ik het moeilijk om voor mezelf er ineens een nieuwe naam in te stampen.
Met Jessie leek ons dat onmogelijk

Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Onze eerste hond was een herplaatser van 14 maanden, die Heidy heette. Nou, geen haar op ons hoofd die dat wilde gaan roepen op straat tegen een Mechelaar. Dus we hebben vanaf dag 1 de naam veranderd in Rex, en na het uitspreken van de naam steeds een lekker hondensnoepje gegeven. Binnen een dag wist ze al niet meer beter.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Bij Toots ging het dus van zelf.
Ik denk dat wij Darko zouden veranderen naar Draco

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik vind Heidy juist wel grappig voor een mechelaarLongFields schreef:Onze eerste hond was een herplaatser van 14 maanden, die Heidy heette. Nou, geen haar op ons hoofd die dat wilde gaan roepen op straat tegen een Mechelaar. Dus we hebben vanaf dag 1 de naam veranderd in Rex, en na het uitspreken van de naam steeds een lekker hondensnoepje gegeven. Binnen een dag wist ze al niet meer beter.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nou, wij vonden het 23 jaar geleden helemaal niks. Nu zou ik het ook wel zo hebben gelaten juist.alm@ schreef:Ik vind Heidy juist wel grappig voor een mechelaarLongFields schreef:Onze eerste hond was een herplaatser van 14 maanden, die Heidy heette. Nou, geen haar op ons hoofd die dat wilde gaan roepen op straat tegen een Mechelaar. Dus we hebben vanaf dag 1 de naam veranderd in Rex, en na het uitspreken van de naam steeds een lekker hondensnoepje gegeven. Binnen een dag wist ze al niet meer beter.bij de herplaatsers die hier een nieuwe naam hebben gekregen was het ook geen enkel punt.
Ik heb altijd het idee dat vernoemen pech geeft. De draco die ik ken is ingeslapen met 5 jaar door kanker...toots schreef:Bij Toots ging het dus van zelf.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Devel schreef:Ik heb altijd het idee dat vernoemen pech geeft. De draco die ik ken is ingeslapen met 5 jaar door kanker...toots schreef:Bij Toots ging het dus van zelf.
Ik denk dat wij Darko zouden veranderen naar DracoEen rottie trouwens.
O hey Jakkes doe maar niet dan

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- yuki
- Zeer actief
Ah dat snap ik.Devel schreef:Ik heb altijd het idee dat vernoemen pech geeft. De draco die ik ken is ingeslapen met 5 jaar door kanker...toots schreef:Bij Toots ging het dus van zelf.
Ik denk dat wij Darko zouden veranderen naar DracoEen rottie trouwens.

Yoshi had geen naam jarenlang, maar in de 10 dagen in de opvang in de tuin van Tuana werd ze Askiem genoemd (my love) en ze is daar altijd beter naar blijven luisteren uiteindelijk...
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
- kipo
- Zeer actief
dagmar88 schreef:lets have fun schreef:Ja hoor. Mijn Saartje heette eerst Wickey en Joop heette eerst Wodan. Binnen een paar dagen kenden ze hun nieuwe naam. Vaak de naam zeggen en dan kaas geven werkt hier altijd

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik doe het ook altijd in het kader van nieuwe baas nieuwe naam en de enige keer dat ik het niet wilde doen omdat ik de naam zo toepasselijk vond, had ze niks met haar oude naam en heb ik het na een paar dagen alsnog gedaan 
ik hou dan helemaal geen rekening met de vorige naam, kies er een die ik leuk en passend vind en binnen een paar dagen weet de hond niet beter dan dat die naam bij haar/hem hoort.

ik hou dan helemaal geen rekening met de vorige naam, kies er een die ik leuk en passend vind en binnen een paar dagen weet de hond niet beter dan dat die naam bij haar/hem hoort.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Haha ik heb met de beardie van mijn ouders eens een paar leggen gevolgd. Tindens het volgen zij ik een paar keer kijk eens (kijk es) en sindsdien luisterd ze beter naar kijk es dan naar haar naam

Groetjes hermelien1989 en gioia

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier hebben ze altijd de naam gehouden die ze al hadden. Soms net iets anders geschreven.
Zarah had 2 paspoorten met 3 verschillende namen, en ze luisterde naar geen een daarvan, dus van Sara heb ik Zarah gemaakt.
Bleze heette Beleza, maar dat bekte niet lekker vond ik. Daarvoor heeft ze Rima en Ama geheten.
Zarah had 2 paspoorten met 3 verschillende namen, en ze luisterde naar geen een daarvan, dus van Sara heb ik Zarah gemaakt.
Bleze heette Beleza, maar dat bekte niet lekker vond ik. Daarvoor heeft ze Rima en Ama geheten.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Billy vond ik geen leuke naam... wilde hem Koeba gaan noemen, maar ben op zijn koosnaampje blijven hangen en dus heet hij nu gewoon Boef
.
En daar heeft hij geen problemen mee gehad, daarnaast luistert hij nog naar tig andere koosnaampjes.

En daar heeft hij geen problemen mee gehad, daarnaast luistert hij nog naar tig andere koosnaampjes.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik had een herplaatser van 15 maanden, heette Diego
Reageerde binnen de 2 dagen op Fez 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
haha hier in de buurt heten alle honden 'kijk es'hermelien1989 schreef:dagmar88 schreef:lets have fun schreef:Ja hoor. Mijn Saartje heette eerst Wickey en Joop heette eerst Wodan. Binnen een paar dagen kenden ze hun nieuwe naam. Vaak de naam zeggen en dan kaas geven werkt hier altijd
Haha ik heb met de beardie van mijn ouders eens een paar leggen gevolgd. Tindens het volgen zij ik een paar keer kijk eens (kijk es) en sindsdien luisterd ze beter naar kijk es dan naar haar naam

-
- Zeer actief
Hier zijn ze ook allemaal veranderd, Tank heette Mighty, Buffel heette Hellboy
Elektra heette Michelle
en Sjonnie heette Duman

- Liesbeth
- Zeer actief
Luuk zijn naam was Onyx, maar dat vonden wij nyx
. Luuk past veel beter bij hem.
Tessa haar stamboomnaam is Bapke, maar een van de vorige eigenaren hebben haar al hernoemd en wij vonden die naam perfect bij haar passen. Die is dus gebleven.
Overigens luisteren ze (vooral Luuk) ook heel goed naar elkaars namen. Als je de een roept, komt de ander meestal ook
.

Tessa haar stamboomnaam is Bapke, maar een van de vorige eigenaren hebben haar al hernoemd en wij vonden die naam perfect bij haar passen. Die is dus gebleven.
Overigens luisteren ze (vooral Luuk) ook heel goed naar elkaars namen. Als je de een roept, komt de ander meestal ook

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018