Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup van 7 maanden erge diaree
Moderator: moderatorteam
- Linny
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
Pup van 7 maanden erge diaree
Hallo allemaal. Sinds afgelopen zondagmiddag heeft onze Duitse Herder pup van 7 maanden enorme diaree. Het spuit er echt uit als water. Ik ben die dag erna naar de dierenartsassistente geweest om diareeremmers voor haar te halen, maar tot nu toe doet dit eigenlijk nog niet veel goeds. 's nachts maakt ze me wakker omdat ze heel nodig moet en overdag moet ik er ook veel vaker met haar uit dan normaal, is het wijs om langs de dierenarts te gaan met haar? Ze is verder tierig, eet en drinkt nog steeds heel graag (ze krijgt Meradog brok, ik verdeel nu kleinere porties over de dag) en is nog steeds de vrolijkheid zelve. Juist omdat ze verder geen zieke indruk geeft vind ik het twijfelachtig om naar de dierenarts te gaan. Ik ben namelijk bang dat die haar weer allerlei medicatie wil geven die eigenlijk overbodig zijn? Iemand tips om de diaree te onderdrukken of is het inmiddels wel tijd voor een bezoekje aan de da?

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Re: Pup van 7 maanden erge diaree
Ja ik zou toch langzamerhand wel een keer naar de dierenarts gaan. 5 dagen aan de spuitpoep vind ik te lang.
- Linny
- Vaste gebruiker
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
En, wat heeft de DA gezegd? 5 dgn is toch wel lang. Ik hoop dat hij snel beter is!

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Linny schreef:Oké, duidelijk! Ik ga bellen...
Neem wat ontlasting mee voor een snaptest op Giardia.
Beterschap voor puppedup

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
De pup is ook goed ontwormd?
Ik zou zelf de hond al een paar dagen eerder een keer een dag hebben laten vasten, en daarna een paar dagen gekookte kipfilet geven. Soms zijn darmen zo overstuur, dat ze de boel eruit blijven spuiten. Dan wil een dag vasten nog wel eens helpen. Kipfilet is licht verteerbaar en kan de boel weer op de rit krijgen.
Ik zou zelf de hond al een paar dagen eerder een keer een dag hebben laten vasten, en daarna een paar dagen gekookte kipfilet geven. Soms zijn darmen zo overstuur, dat ze de boel eruit blijven spuiten. Dan wil een dag vasten nog wel eens helpen. Kipfilet is licht verteerbaar en kan de boel weer op de rit krijgen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik zet een hond met diaree altijd op rijst met kip en wortellen of met koolvis
- Linny
- Vaste gebruiker
Ik heb gebeld en begin van de avond kunnen we terecht
. Ze liet de keuze aan mij of ik langs wilde komen met Nica, of dat ik alleen maar even langs zou komen om probiotica en lichtverteerbaar voer te komen halen. Aangezien we morgen gaan kamperen, leek het mij wijzer om maar even langs te gaan.
Volgende vraag: lichtverteerbaar voer, wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb haar vanmiddag sterk aangelengde bouillon gegeven wat ze heel goed dronk en hieboven lees ik al over gekookte kipfilet (bedankt trouwens voor de tip!). Straks eten wij zelf rijst dus bewaar ik ook wat voor haar. Is dit alles goed genoeg of moet ik ook dat voer bij de dierenarts meenemen? Ik vraag dit, omdat ik in het verleden wel vaker goedgelovig ben geweest en me van alles laat aansmeren door een dierenarts, wat achteraf vooral met commercie te maken had en eigenlijk niet veel toevoegde aan het helpen van (in dit geval) mijn kat.
Begrijp me niet verkeerd: het maakt me niet uit wat het kost, maar is het wel echt nodig?
Edit: Vergeten om op te reageren, maar ze is goed ontwormd.
Volgende vraag: lichtverteerbaar voer, wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb haar vanmiddag sterk aangelengde bouillon gegeven wat ze heel goed dronk en hieboven lees ik al over gekookte kipfilet (bedankt trouwens voor de tip!). Straks eten wij zelf rijst dus bewaar ik ook wat voor haar. Is dit alles goed genoeg of moet ik ook dat voer bij de dierenarts meenemen? Ik vraag dit, omdat ik in het verleden wel vaker goedgelovig ben geweest en me van alles laat aansmeren door een dierenarts, wat achteraf vooral met commercie te maken had en eigenlijk niet veel toevoegde aan het helpen van (in dit geval) mijn kat.
Begrijp me niet verkeerd: het maakt me niet uit wat het kost, maar is het wel echt nodig?
Edit: Vergeten om op te reageren, maar ze is goed ontwormd.
Laatst gewijzigd door Linny op 05 jun 2014 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Manu
Mijn hond heeft met 7 maanden ook eens een week diarree gehad. Ik zat toen net met hem in Frankrijk en heb in paniek de dierenarts gebeld, die zei dat jonge honden op die leeftijd nog erg veel energie steken in het groeien en het daarom wat langer kan duren eer ze beter zijn.
Ik heb op hun advies een dag laten vasten en daarna kleine beetjes gekookte rijst en kip met wat bouillon gegeven. Uiteindelijk werd het wel beter.
Honden kunnen best een paar dagen met heel weinig eten.
Ik zou geen diarreeremmer geven, het lichaam wil er juist iets uit hebben.
Maar goed, ik ben ook niet zo van de pilletjes en middeltjes.
Ik heb op hun advies een dag laten vasten en daarna kleine beetjes gekookte rijst en kip met wat bouillon gegeven. Uiteindelijk werd het wel beter.
Honden kunnen best een paar dagen met heel weinig eten.
Ik zou geen diarreeremmer geven, het lichaam wil er juist iets uit hebben.
Maar goed, ik ben ook niet zo van de pilletjes en middeltjes.
- Sanchis
- Zeer actief
Nou, lijkt me niet. Je bent het toch maar van plan tijdelijk te geven. Als je maandenlang alleen kipfilet, koolvis en rijst gaat geven, gaat je hond tekorten opbouwen. Maar je kunt het gerust een week geven zonder je hond wat tekort komt hoor.Linny schreef:
Dat voer lijkt me meer geschikt voor honden die permanent op lichtverteerbaar voedsel moeten worden gezet. Maar zo te horen heeft jou hond zijn darmen even overstuur, al dan niet met achterliggende oorzaak (zoals giardia bv) en kan hij snel weer terug op zn normale voer.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Mijn vorige hond heeft bijna 2 jaar op mijn rijstafels gestaan die had hele gevoelige darmen.
Ik kookte eerst een flinke kippenpoot of koolvis en in dat vocht de rijst en groente doppertjes lof of peen ik denk dat het tijdelijk niet slechter is dan DA brokken
Ik kookte eerst een flinke kippenpoot of koolvis en in dat vocht de rijst en groente doppertjes lof of peen ik denk dat het tijdelijk niet slechter is dan DA brokken
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Vind je het goed als ik het niet begrijp.. jonge hond.. spuitpoep.. en dan de hond niet laten zien aan de DA en met een mogelijk zieke hond op vakantie gaan?
Ik zou een andere keus gemaakt hebben maar goed, jouw hond, jouw beslissing.
Wel zou ik terughoudend zijn met rijst.. dat is nou net een ingredient wat vaak problemen geeft.
Suzanne
Ik zou een andere keus gemaakt hebben maar goed, jouw hond, jouw beslissing.
Wel zou ik terughoudend zijn met rijst.. dat is nou net een ingredient wat vaak problemen geeft.
Suzanne
- Sanchis
- Zeer actief
Nou de hond voelt zich niet eens ziek. Ik zou er ook niet direct al mee naar de dierenarts rennen. Eerst maar eens kijken of hij bijtrekt. Zolang hij goed drinkt en niet uitdroogt is er weinig aan de hand.~Suzanne~ schreef:Vind je het goed als ik het niet begrijp.. jonge hond.. spuitpoep.. en dan de hond niet laten zien aan de DA en met een mogelijk zieke hond op vakantie gaan?
Ik ben ook wel eens aan de diarree maar heb er nog nooit een huisarts voor gezien.
Als het een week aanhoudt, is een testje op parasieten wel een goed idee. Vooral als je een paar dagen van huis gaat, maar ook op vakantieadresjes zijn er dierenartsen. Je betaalt alleen liever niet een pinksteren tarief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou voor die snaptest op giardia gaan. Daar zijn ze vaak niet ziek van namelijk.
Vooral omdat diarreeremmers blijkbaar niets doen.
Gekookte kip is lastig verteren trouwens, dat zou ik dan weer niet doen.
Vooral omdat diarreeremmers blijkbaar niets doen.
Gekookte kip is lastig verteren trouwens, dat zou ik dan weer niet doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en er zijn enorm veel honden die heftig op kip reageren, dat wordt best vaak vergeten

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Ja dat klopt, Hajo gaat daar juist van aan de dunne.renee-uk schreef:en er zijn enorm veel honden die heftig op kip reageren, dat wordt best vaak vergeten
- Linny
- Vaste gebruiker
Nee hoor, vind ik niet gek, dat mag je gerust denken. Ik zie mijn hond en ze toont totaal geen zieke indruk, ze is gewoon zoals ze altijd is alleen is ze aan de diaree. Daarbij komt, de camping is nog geen kwartier bij ons huis vandaan, dus zitten we alsnog bijna om de hoek van de dierenarts.~Suzanne~ schreef:Vind je het goed als ik het niet begrijp.. jonge hond.. spuitpoep.. en dan de hond niet laten zien aan de DA en met een mogelijk zieke hond op vakantie gaan
Snaptest is vanavond gemaakt, gelukkig geen giardia. Advies: doorgaan met het kuurtje diareeremmers en lichtverteerbaar voer geven. Ze is helemaal nagekeken en er was verder niks raars te vinden. Ik neem jullie tips van harte en heb wat witvis gekookt en dat samen met een beetje rijst en rijstewater gegeven. Die lichtverteerbare brokken heb ik gelaten.
Fingers crossed dat mijn meisje snel weer opknapt! Vanavond was haar ontlasting gelukkig alweer een stukje troebeler dan eerder vandaag.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik zou alleen even wat rijstewater te drinken geven en een finidiar forte tabletje...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Linny
- Vaste gebruiker
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ipv kip oid geef ik liever een dag alleen geroosterd brood. Vind ze heerlijk en het werkt goed.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Linny
- Vaste gebruiker
Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en is Nica haar ontlasting weer helemaal zoals het hoort te zijn
. Zaterdag heeft ze haar laatste tabletje gekregen en ook vanaf die dag ging het weer helemaal goed met m'n meisje. Ze heeft nog een paar dagen rijst gekregen wat ik langzaam weer ben gaan mengen met haar brokken. Inmiddels heeft ze sinds gisteren weer haar normale eetpatroon, alleen verdeel ik het nog wel in 4 porties per dag. Zo blij dat alles weer oké is!

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Ischa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Mooi dat alles weer goed gaat. De meeste acute diarree patiënten herstellen vanzelf. Ik zie nog wel eens Giardia als oorzaak van de diarree. Mocht de diarree terugkeren, op onze website staan de belangrijkste oorzaken met de behandelwijze van diarree bij de hond.
Groetjes,
Ischa
Dierenarts bij Caressa Dierenziekenhuizen
Groetjes,
Ischa
- CKS
- Zeer actief
Word jij niet een beetje moe, van het pluggen van je site steeds?Ischa schreef:Mooi dat alles weer goed gaat. De meeste acute diarree patiënten herstellen vanzelf. Ik zie nog wel eens Giardia als oorzaak van de diarree. Mocht de diarree terugkeren, op onze website staan de belangrijkste oorzaken met de behandelwijze van diarree bij de hond.
Groetjes,
Ischa
Het is nog tegen de forumregels ook:
Een homepage aan te bevelen en/of het plaatsen van advertenties en/of homepages met een commercieel doel is niet toegestaan.
-
Ischa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Klopt, ik snap je punt. Ik geef toe dat het ook ter promotie van ons bedrijf is, maar ik probeer oprecht ook een goed advies te geven. Hierdoor zou je een win win situatie moeten krijgen. Dus als mensen vragen hebben stop ik er tijd in en probeer ik een goed antwoord voor ze te schrijven. Soms schrijf ik een nieuwe pagina over het onderwerp waar een vraag over is om mensen informatie te geven over dit onderwerp.
Onze site is bedoeld om goede informatie aan diereigenaren te geven. Hierdoor worden wij beter vindbaar en beschikken diereigenaren over goede informatie. Dat klinkt toch als een win win? Zie jij dit anders? Want ik wil niet vervelend of opdringerig overkomen, mijn doel is ook goede informatie geven, maar alleen als mensen dit waarderen en willen.
Ischa.
Onze site is bedoeld om goede informatie aan diereigenaren te geven. Hierdoor worden wij beter vindbaar en beschikken diereigenaren over goede informatie. Dat klinkt toch als een win win? Zie jij dit anders? Want ik wil niet vervelend of opdringerig overkomen, mijn doel is ook goede informatie geven, maar alleen als mensen dit waarderen en willen.
Ischa.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
websites mag je toch een onderschrift neerzetten?Ischa schreef:Klopt, ik snap je punt. Ik geef toe dat het ook ter promotie van ons bedrijf is, maar ik probeer oprecht ook een goed advies te geven. Hierdoor zou je een win win situatie moeten krijgen. Dus als mensen vragen hebben stop ik er tijd in en probeer ik een goed antwoord voor ze te schrijven. Soms schrijf ik een nieuwe pagina over het onderwerp waar een vraag over is om mensen informatie te geven over dit onderwerp.
Ischa.
ik zou ook dolgraag mijn informatieve huisdierensite aanbevelen, maar heb daarvoor een linkje in het onderschrift.
Komt het ook bij elk bericht naar boven en met een leuke banner misschien nog veel effectiever

-
korthaar
- Zeer actief
Gelukkig op deze DA site niet de poster aangetroffen. waarbij in het kader van de sterilisatie campagne opeens geen katers meer worden geboren:Ischa schreef:Klopt, ik snap je punt. Ik geef toe dat het ook ter promotie van ons bedrijf is, maar ik probeer oprecht ook een goed advies te geven. Hierdoor zou je een win win situatie moeten krijgen. Dus als mensen vragen hebben stop ik er tijd in en probeer ik een goed antwoord voor ze te schrijven. Soms schrijf ik een nieuwe pagina over het onderwerp waar een vraag over is om mensen informatie te geven over dit onderwerp.
Ischa.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Zet dan een link in je onderschrift en klaar. Dan hoeft er niet elke post te staan waar je werkt wat je doet en wat de site is. Inge-O is ook da, die loopt toch ook niet constant te verwijzen. Ik sla juist daarom vaak je post over...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi