Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Vlooien

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik ontvlooi alleen als er vlooien zijn. En meestal zitten er een aantal vlooien op mijn honden rond maart/april en dan krijgen ze er wat voor.

Echter, we zitten midden in Juni, nog geen vlo te bekennen in huize Sanchis! Wel heb ik er al regelmatig een teek afgetrokken, dus ik ga toch weer aan de Advocate. Maar ik vind het heel bizar dat dit jaar zich nog geen 1 vlo heeft gemeld.

Herkennen jullie dit?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Safari

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door Safari »

Nee, hier was het in maart raak. Rakker is een vlooienmagneet dus nu hebben ze beide zo'n acht maanden band om.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij hadden er 2 jaar geen last van maar nu juist een paar weken terug wel.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Nee, nog geen vlooien gezien. Hazel is allergische voor al die zooi zoals banden, pipet en wat nog meer, dus er wordt hier niks gebruikt.
Iedere dag worden ze grondig gekamt en nagekeken. En van teken hebben we ook zo goed als geen last. Beide hebben er nog maar 1 gehad en dat was nadat ik in een heel ander wandelgebied was geweest als dan waar ik normaal altijd loop.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Angela
Actief
Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angela »

Hier ook, genoeg teken gevonden en hardhandig afgemaakt :S: , maar nog geen enkele vlo gevonden, niet levend en niet dood.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Sanchis schreef:Ik ontvlooi alleen als er vlooien zijn. En meestal zitten er een aantal vlooien op mijn honden rond maart/april en dan krijgen ze er wat voor.

Echter, we zitten midden in Juni, nog geen vlo te bekennen in huize Sanchis! Wel heb ik er al regelmatig een teek afgetrokken, dus ik ga toch weer aan de Advocate. Maar ik vind het heel bizar dat dit jaar zich nog geen 1 vlo heeft gemeld.

Herkennen jullie dit?
Waarom geef je advocate? Buiten dat het best prijzig is zou ik eerder kiezen voor een gerichter middel. En advocate werkt niet tegen teken. Wel tegen verschillende wormen, vlooien en bijtende mijten en luizen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Sanne!! schreef:
Waarom geef je advocate? Buiten dat het best prijzig is zou ik eerder kiezen voor een gerichter middel. En advocate werkt niet tegen teken. Wel tegen verschillende wormen, vlooien en bijtende mijten en luizen.
Je was me net voor ;)
Waarom geen advantix bijvoorbeeld.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ow geen idee, ik haal het altijd bij mn dierenarts. Ik dacht dat het ook tegen teken werkt. Ik heb even gegoogled en ik zie hier en daar dat het ook tegen teken zou werken...?
http://www.dierendrogist.nl/diergeneesm ... 1-pip.html
Ik lees dus tegenstrijdige berichten, maar ikzelf heb wel de ervaring dat het werkt.

Misschien maar eens wat anders proberen dan inderdaad. Ik vond het ook wel handig dat het tegen oormijt werkt, omdat Jessie daar vaak last van schijnt te hebben volgens de vorige eigenaar.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Hier begon de ellende vorig jaar, nu geef ik ze advantix en is het hopelijk gedaan
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”