Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatsers en vraagprijs.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Devel

Herplaatsers en vraagprijs.

Ongelezen bericht door Devel »

Wij zijn langzaam aan het kijken voor een herplaaterstje van nder de 1 jaar oud. Nu valt het me op dat sommige mensen best wel een hoog bedrag vragen.

Devel hebben wij destijds 50 euro voor betaald, ofnouja we waren geflitst en dat was het kosten plaatje. :mrgreen:
Diesel koste 30 euro aan benzine kosten, de mensen wilden er zo graag vanaf dat ze hem wilden brengen vanuit brabant.

Tegenwoordig zie ik prijzen van 400 voorbij komen, is dat normaal? En wat vinden jullie moet je betalen voor een herplaatser?
JBK

Re: Herplaatsers en vraagprijs.

Ongelezen bericht door JBK »

Tijdens onze zoektochten ben ik dat soort bedragen ook tegengekomen en ik geef het er niet voor.
Als je echt wilt dat je hond goed terecht komt, dan vraag je niet zulke idiote bedragen.
Heb ook vaak zat voorbij zien komen dat men hun investering eruit wilde, dan kun je van mij de rambam krijgen.
Het is een makkelijke manier om van je hond af te komen en er dan nog grof geld voor vangen. :neenee:

Vanuit een asiel of stichting ben ik heus bereid een bedrag neer te tellen, voor Truus hebben we dat ook met liefde gedaan incl. operatie en alles. Maar bij een particulier weiger ik dat.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Bigboy was gratis
Boris koste 200 euro en daar zat bij :ugh: benches, voer, halsband en lijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

de prijs voor een herplaatser is wat een gek ervoor geeft :U:

persoonlijk zou ik het niet van de prijs laten afhangen als ik een bepaalde hond graag wilde hebben.
ik heb indertijd voor luca, een stamboom witte herder van ruim vier maanden oud die de fokker teruggehaald had, de pupprijs betaald en voor rita van negen moest ik een donatie aan de rescue doen van 100 pond (ongeveer 125 euro).
bij de rest van mijn herplaatsers lag de prijs daar ergens tussenin, al is er ook wel eens een hondje bij me verzeild geraakt zonder dat ik daar iets voor betaald heb.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik snap wel dat sommigen het erbij zetten. Anders krijg je zo'n gek die het wel gezellig lijkt, een mooie hond in huis, en na 2 maanden geen zak voer meer kan betalen.
Als je er 400 euro bij zet gaan mensen misschien nog wat langer nadenken of het wel echt kan voor hen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Het ligt eraan wat je zoekt en hoe populair dat ras maar betalen voor een herplaatser vind ik op zich niet vreemd.
Zelf zou ik tevreden zijn met een goede plek indien ik op zoek moest naar een ander baasje voor een hond van ons maar daar denken uiteraard sommige anders over.
En voor sommige kan het toch een drempel zijn om niet al te impulsief een hond aan te schaffen wat op zich wel goed kan zijn.
Kortom ik kan er geen sluitend antwoord op geven ,het heeft met meerdere factoren te maken :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij hebben voor Toots 250 betaald.
Maar vonden dat wel veel om de reden die JBK aangeeft.
Aan het asiel is het anders die vangen hondjes op en hebben kosten eraan en met dat geld kunnen ze weer andere honden helpen een win win situatie. Iemand die zijn/haar hond afstaat en er voor kiest deze niet naar een asiel te brengen ''wat ik opzich wel goed vind'' Hoeft ook geen afstands geld te betalen. Sterker nog die krijgt geld toe.

Wij konden Toots niet laten zitten waar hij zat ''stelletje zwakkelingen zijn wij'' Maar in het vervolg zullen wij zeker van te voren voor dat we uberhoubt gaan kijken afhaken bij een bepaalde prijs. Als het om gewoon een particulier iemand gaat. Tenzij het om een pup gaat natuurlijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Het is maar net waar je je goed bij voelt.
Tsuki was 2 jaar, herplaatsertje met stamboom. 450 euro was ze en ik heb van geen cent spijt gehad.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik zou best wat voor een herplaatser willen betalen. Sterker nog, dat heb ik wel gedaan. Waarom niet, als ik het een super leuke hond vind en hem heel graag wil hebben :19: Heb ook wel eens een hond voor niks gekregen, omdat zijn eigenaren dat zo wouden. Andersom zou ik geen geld vragen voor mijn eigen honden, als ze weg moesten. Misschien wel als eerste schifting, maar daarna mag ie voor niks mee.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik trek me nooit iets aan van prijzen, of dat flauwe bieden op bijvoorbeeld mp. Als iets mijn interesse wekt bel ik, of ik stuur een mailtje met de vraag of ze mij even willen bellen.
Dan weet je zomaar waar je aan toe bent.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Misschien is de vraagprijs alleen om "foute" mensen af te schrikken? :19: Toen ik Tessa wilde herplaatsen, heb ik ook niet gezegd dat ze gratis was, daar komen vaak zoveel gekken op af. :ugh: Toen i het gevoel had dat de mensen goed voor haar zouden zijn, kregen ze haar natuurlijk wel gratis en heb ik eerst nog een cardiologisch onderzoek van bijna 600 euro laten doen. :wink:
In mijn hele leven 2 X een hond herplaatst en beide keren alle gezondheidstesten eerst betaald om daarna de hond gratis weg te geven. Ja, ik weet het ....,.beetje getikt ben ik wel :tongue:
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Pool »

Heb voor mijn herplaatsers niets betaald, 3 teckels mét stamboom waarvan 1 al haar kampioenschappen heeft. Eentje was 6 jaar, eentje 7 jaar en eentje ruim 4 jaar toen we ze kregen. Ze waren dus niet meer de jongste, twee kwamen bij de fokkers zelf vandaan en die zochten een goed tehuis voor voormalig show-, fokteefje en de de derde nam naar aanleiding van een aantal verhaaltjes, in het clubblad en op een teckelforum, die ik had geschreven contact met mij op of haar hondje bij ons mocht komen wonen. Eerlijk gezegd zou ik, behalve bij het asiel of reddingsorganisatie, niet zo heel veel betalen voor een herplaatser. Eerder een symbolisch bedrag.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Mijn laatste herplaatser die ik kreeg was 7 maanden,rashondje met al zijn spullen er bij.In eerste instantie wilde ze er nog 250 euro voor hebben.Ik heb het niet gedaan,ik bied een goed huis en ze mogen hem komen brengen of ik wil hem komen halen en anders houd je hem maar.Ze belde zelf of ik hem toch niet wilde hebben omdat ze id wel wisten dat hij hier goed zat.Als ik een hond uit het asiel haal betaal ik wel gewoon de asiel prijs.En voor een pup die ingeënt is wil k ook wel betalen.Onze vorige duitse herder heb ik als pup ook gekregen,maar ook veel kosten gehad om ze in orde te krijgen,ze zat vol wormen en had gardia.

Hier in het Asiel krijg je oude herplaatsers voor niks of een klein bedrag mee,anders krijg je de hondjes haast niet geplaatst.Ik schrik soms best van de prijzen van herplaatsers en ik kan me voorstellen dat je aan vreemde mensen ook wel een bedrag vraagt,ik krijg de honden meestal via via aangeboden.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gratis is ook niet goed idd.
Maar een bedrag van 400 euro is niet niks.
Als het om een stamboomhond gaat kan ik ergens nog inkomen van een hogere prijs.
Ergens vind ik dat stamboomloze herplaatsers niet meer zouden mogen kosten ''daar zijn geen wetten of regels voor'' maar dat is puur wat ik vind dan als je een hondje uit de opvang haalt.
Wij vinden het moeilijk een asiel te bezoek al die hondjes die allemaal een huisje willen dat hebben we trouwens ook met katten.
van een plaatje een keuze maken is echt veel makkelijker.

Een vraagprijs van 400 euro neerzetten gewoon om er achter te komen of iemand wel een zak voer kan betalen vind ik ook onzin.
Dat kan ook met 150 euro bijvoorbeeld en dat vind ik een veel betere prijs voor stamboomloze opvangers die niet in een opvang zitten.
Het bespaard de honden verkoper immers geld.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Wij hebben voor Luna €350 betaald. Veel? Ik vind van wel, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad.

Luna is een MP-hondje :mrgreen: en ondanks het wat hoge bedrag kwamen er toch mensen op af die andere bedoelingen hadden dan 'een leuke herplaatster in huis nemen', aldus de oude eigenaar. Denk in termen als stoere vechthond en intact teefje enzo...
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik heb voor Jorla 400 euro betaald.
Een rashond van bijna 2 jaar. Kreeg haar vers gesteriliseerd mee. Dat was natuurlijk ook in het belang van die fokker, maar toch
dat hoefde ik zelf dus niet meer te doen. Ze is nu ruim 7 jaar bij me. Ik vond het niet onredelijk, wel iets aan de hoge kant daar ze bij de fokker toch echt in de weg zou zitten en er geen tijd voor haar zou kunnen worden vrij gemaakt voor een fatsoenlijk hondenleven.
Mijn eerste berner kreeg ik voor 100 gulden mee en mijn tweede voor niets.
renee-uk
Zeer actief

ik wist van te voren niet eens wat ik voor rita moest betalen, de prijzen (donaties) bij de rescue lopen uiteen van 125 tot 250 pond.
als ik 250 pond had moeten betalen had ik het ook gedaan trouwens, ik wilde haar en geen andere hond :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Devel

Hadden een hondje gezien van een jaar was hij een stafford zonder stamboom, maar wel bekende ouders met stamboom, gecoupeerd vond ik dan weer minder, maar goed kan het diertje niets aan doen. Heb nog geprobeerd om te onderhandelen maar ze wilde er niet mee zakken. Nouja dan houdt het op, wel een heel raar verhaal, eigenaresse zat ondergedoken met haar kinderen. Nu staat de hond als dekreu voor 125 euro met een mannelijke naam.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik kan compleet afknappen op wat sommige mensen vragen. Laatst ook weer: een 9-jarige collieteef die wegens overlijden baasje ter herplaatsing werd aangeboden. Voor 300 euro.
In geen 300 jaar ga ik voor een oude hond 300 euro betalen. Mensen mogen blij zijn als ze een goed tehuis vinden voor een hond op leeftijd. Voor mijn reu die ik zelf heb herplaatst heb ik niks gevraagd. Was veel te blij dat hij goed terecht kwam.

Edit: dit gaat om particulieren. Voor stichting- of asielhonden vind ik het wat anders. Van dat geld worden ándere honden weer geholpen.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Stamboom of niet een herplaatser is een herplaatser en daar moet je niet aan willen "verdienen" *nekharen gaan weer omhoog van akkefietje laatst*
Leeftijd vind ik ook belangrijk bij een herplaatser, voor een hond tot pak hem beet 2 jaar € 200,- vragen prima, maar datzelfde bedrag voor een hond van 11 vind ik dan absoluut weer niet kunnen, je moet god op je blote knietjes danken dat er iemand is die die hond nog een paar laatste goede jaren wil geven.

Bietje gevoelig onderwerp momenteel merk ik dus ik laat het er maar bij :F:
Overigens als ik zelf echt een hond wil hebben om wat voor reden dan ook betaal ik ervoor wat er voor gevraagd word zonder discussie gewoon omdat ik hem hebben wil.

Stichtingen vind ik dan net weer ff een ander verhaal.
Laatst gewijzigd door Angelique. op 04 jun 2014 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Murdog de kooiker kreeg ik als pup van tien weken voor 125 euro van het asiel mee!
Hij is voor niets herplaatst bij de buren. Sterker nog, ik betaal de hondenbelasting voor hem omdat hij bij de buufjes nummer 3 is.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Weet van mensen die geld (2-300€ ) vragen om idd koopjesjagers te weren.

Een jonge hond die werk geschikt en gezond is word hier gewoon verkocht, maar dat is ook niet t type qua herplaatser waar jullie het over hebben nu.

Heb nu een herplaatser zitten die ofwel voor sterilisatie kosten of voor niks met sterilisatie verplichting weg mag. Is geen haast mee, is ze hier volgende maand nog wordt ze gesteriliseerd ivm juiste tijd in cyclus.
renee-uk
Zeer actief

tja zoals ik al zei, het ligt er maar net aan hoe graag je die hond wil hebben.
met 250 pond kom ik ook aardig in de richting van 300 euro en ik had het zeker wel betaald voor mijn negenjarige rietjetietje als ze dat voor haar gevraagd hadden.
Afbeelding

Devel

Hoeft ook niet allemaal gratis te zijn, net als er gezegd wordt dat er zoveel gekken op af komen, is dat echt zo? is natuurlijk wel een maatje die je weg doet en dat lijkt me erg moeilijk. Om mensen over de drempel te krijgen is een bedrag vragen wel verstandig, maar 400 is dan denk ik een beetje veel toch?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sneeuw was in principe gratis, alleen de reis, chippen en vaccineren is in kosten gebracht, verder aan sneeuw niets betaald, tot ze hier was :engel: .
Ik vind de kosten voor een hond waar je dan zo graag vanaf wilt soms ook helemaal overboard gaan, gaat t om t geld of om de hond :denken: , of gaat de hond weg omdat je geld nodig hebt
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 04 jun 2014 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Devel schreef:Hoeft ook niet allemaal gratis te zijn, net als er gezegd wordt dat er zoveel gekken op af komen, is dat echt zo? is natuurlijk wel een maatje die je weg doet en dat lijkt me erg moeilijk. Om mensen over de drempel te krijgen is een bedrag vragen wel verstandig, maar 400 is dan denk ik een beetje veel toch?
Zoals ik al zei, als ik een hond wil hebben dan betaal ik het ervoor zonder discussie, gewoon omdat ik die hond hebben wil.
Betekent niet dat ik er niet iets van vind maar goed als ik iets wil moet ik niet zeuren.

Maar vanuit de andere kant, dus dat ik het vraag, echt never ! en dan heb ik het niet over mijn honden maar over de herplaatsers die ik hier ooit in de opvang had of waar ik mee te maken heb op wat voor manier dan ook.
Devel

S@ndr@ schreef:Sneeuw was in principe gratis, alleen de reis, chippen en vaccineren is in kosten gebracht, verder aan sneeuw niets betaald, tot ze hier was :engel: .
Ik vind de kosten voor een hond waar je dan zo graag vanaf wilt soms ook helemaal overboard gaan, gaat t om t geld of om de hond :denken: , of gaat de hond weg omdat je geld nodig hebt
Ja inderdaad, soms heb ik het idee dat dieren steeds meer als handelswaar worden gezien. Ik zou het absoluut niet kunnen als mijn maatje maar goed zou zitten. Maar de andere kant begrijp ik het dan ook wel, als je hem zo voor niets weg doet tref je veel gekken en kan hij of zij ingezet worden voor de fok, zoals nu ook gedaan is.. :ugh:
Devel

Nanna schreef:
Devel schreef:Hoeft ook niet allemaal gratis te zijn, net als er gezegd wordt dat er zoveel gekken op af komen, is dat echt zo? is natuurlijk wel een maatje die je weg doet en dat lijkt me erg moeilijk. Om mensen over de drempel te krijgen is een bedrag vragen wel verstandig, maar 400 is dan denk ik een beetje veel toch?
wat voor herplaatser zoek je eigenlijk?
Stafford reutje tot ongeveer een jaar.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Devel schreef:Hadden een hondje gezien van een jaar was hij een stafford zonder stamboom, maar wel bekende ouders met stamboom, gecoupeerd vond ik dan weer minder, maar goed kan het diertje niets aan doen. Heb nog geprobeerd om te onderhandelen maar ze wilde er niet mee zakken. Nouja dan houdt het op, wel een heel raar verhaal, eigenaresse zat ondergedoken met haar kinderen. Nu staat de hond als dekreu voor 125 euro met een mannelijke naam.
Net als teveel vragen knap ik ook af op mensen die handjeklap willen gaan doen in de hoop wat van de prijs af te krijgen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

In de paardenwereld is verkopen voor geld nog veel gangbaarder. Er worden duizenden euro's gevraagd voor paarden die nergens in uitblinken, maar ze zijn braaf en hebben wel eens een proefje gelopen en dus mag de koper ervoor betalen. Gelukkig is dát bij honden nog niet aan de orde: "ja, ik weet dat hij al 8 jaar is, maar hij kent 10 commando's en heeft 3 diploma's dus ik wil 700 euro." Mijn eigen paard heb ik trouwens voor heel weinig verkocht, maar ze ging wel naar de meest geweldige plek die ik had kunnen bedenken. Vond ik belangrijker. En zo zou ik er bij een hond ook instaan. Als koper zou ik best willen betalen voor een herplaatser, als ik die specifieke hond graag wil, maar niet ongelimiteerd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”