Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
doodziek worden van rauw vlees
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: doodziek worden van rauw vlees
Ik denk dat hier twee zaken door elkaar gehaald worden. Misschien nog wel meer. Hondje is erg oud, gaat slechter en slechter eten. Baasje stapt over op nieuw voer, hondje knapt helemaal op staat er van de kvv. Totdat, ook dat niet meer goed valt. Ik denk dat er iets met je hondje aan de hand is en dat dit blikvoer straks ook slecht valt of niet meer lekker is. Honden die minder en minder gaan eten zijn vaak ernstig ziek. Van kvv kan een hondje niet eerst helemaal opknappen en daarna ineens heel erg ziek worden. Dat is mij te vreemd. Ik snap wel dat sommige honden het slecht verdragen maar dan zou dat meteen het geval zijn en niet nadat de hond het er eerst even heel goed op gedaan heeft. Je hondje is 14 jaar. Zijn zijn niertjes getest? Bloedwaardes? Slecht eten kan ook met suikerwaardes te maken hebben.
Kvv KAN de oorzaak zijn, alleen zie ik dat niet snel gebeuren. Eendennekken en vis ed moet je helemaal niet geven aan dit hondje. Gewoon een goed merk kvv van bv carnibest of iets anders in die richting. Daar kan een hond niet zomaar ziek van worden lijkt mij. Dat is gewoon gezond voor oude honden omdat het hun organen wat minder belast dan ander voer.
Kipfilet en sardines zijn echt te zware kost. Eendennekken al helemaal. Zulke oude hondjes moet je dus echt gewoon goede kvv geven en klaar.
Ik hoop dat de nieuwe overstap op ander voedsel helpt maar ik ben toch bang dat je precies over gestapt bent toen er iets medisch ging spelen (afvallen en niet meer willen eten). Daar zou ik de oorzaak zoeken en niet in wat je nu precies voert.
Kvv KAN de oorzaak zijn, alleen zie ik dat niet snel gebeuren. Eendennekken en vis ed moet je helemaal niet geven aan dit hondje. Gewoon een goed merk kvv van bv carnibest of iets anders in die richting. Daar kan een hond niet zomaar ziek van worden lijkt mij. Dat is gewoon gezond voor oude honden omdat het hun organen wat minder belast dan ander voer.
Kipfilet en sardines zijn echt te zware kost. Eendennekken al helemaal. Zulke oude hondjes moet je dus echt gewoon goede kvv geven en klaar.
Ik hoop dat de nieuwe overstap op ander voedsel helpt maar ik ben toch bang dat je precies over gestapt bent toen er iets medisch ging spelen (afvallen en niet meer willen eten). Daar zou ik de oorzaak zoeken en niet in wat je nu precies voert.
-
Joey.K
- Zeer actief
Ben absoluut een voorstander van KVV maar als een hond het beter doet op bijvoorbeeld de meeste goedkope brok uit de supermarkt. Naja dan lekker dat.
En als ons hondje 14 is en hij gaat kwakkelen dan krijgt hij gewoon wat hij lekker vind, word hij dan een jaartje minder oud dan zal het maar heeft hij wel lekker kunnen eten
En als ons hondje 14 is en hij gaat kwakkelen dan krijgt hij gewoon wat hij lekker vind, word hij dan een jaartje minder oud dan zal het maar heeft hij wel lekker kunnen eten
- Binky13
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer x poedel
ruwharige teckel x cairn terriër
2 konijnen - Aantal honden: 2
Binky is van de week bij de dierenarts geweest en hij is verder helemaal gezond verklaard. Zodra de medicijnen op zijn en hij valt weer terug, dan moet ik opnieuw terug komen om zijn bloed te laten onderzoeken.
Op het moment eet hij Specific Digestive Support van de dierenarts. vanaf morgen ga ik dit mengen met Purizon brokjes. Hopelijk eet hij de brokken. Anders moet ik toch bij zachte voeding blijven, die eet hij namelijk wel goed. En inderdaad hij is al zo oud, ik wil hem graag laten genieten zijn laatste jaar(tjes).
Op het moment eet hij Specific Digestive Support van de dierenarts. vanaf morgen ga ik dit mengen met Purizon brokjes. Hopelijk eet hij de brokken. Anders moet ik toch bij zachte voeding blijven, die eet hij namelijk wel goed. En inderdaad hij is al zo oud, ik wil hem graag laten genieten zijn laatste jaar(tjes).

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
- dagmar88
- Zeer actief
Binky13 schreef:Binky is van de week bij de dierenarts geweest en hij is verder helemaal gezond verklaard. Zodra de medicijnen op zijn en hij valt weer terug, dan moet ik opnieuw terug komen om zijn bloed te laten onderzoeken.
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
Heb je ook natvoer overwogen? As hij brokken niet goed eten kvv wel, heb je grote kans dat natvoer beter gaat dan brok. Qua opeten, maar ook voor de darmen. Het is ook over het algemeen gezonder dan brokken. Gestoomde voeding zoals Renske en Nature Diet zijn bijvoorbeeld goede opties, of de vleesworsten van Ropadog, het liefst de gepasteuriseerde.
- Binky13
- Vaste gebruiker
Natvoer is plan B
... Even afwachten of hij de brokken morgen gaat eten, zo niet dan inderdaad natvoer 

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
-
S@ndr@
- Zeer actief
gewoon mengen met blikvoer,ik ken geen hond die dat niet lekker vind 
- Binky13
- Vaste gebruiker
als ik brokken meng met natvoer, freet Binky het natte voer ertussenuit. Alleen als ik de brokken zacht zou maken en het door elkaar meng als een pathe eet hij het misschien op... Dit heeft hij.altijd gedaan. Soms krijgt hij een hondensnoepje van de buren of bekenden in het park... zo ondankbaar dat hij zijn neus ophaalt haha.

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Waarom geef je de voorkeur aan droogvoer? Om de kosten? Succes en laat even weten hoe het ging met de brokken!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou toch als het droogvoer niet werkt, gewoon echt KVV kopen, dus geen losse kipfilet of vis, maar gewoon samengesteld voer van bijvoorbeeld smuldier of lotgering.
Wat je met het droogvoer nog kan doen is blikvoer erdoorheen, en dan even een klein beetje heet water over, paar minuutjes laten 'weken' en het is dan wel een verdomd knap hondje als het dan nog lukt om het natte van de brokken te scheiden.
Wat je met het droogvoer nog kan doen is blikvoer erdoorheen, en dan even een klein beetje heet water over, paar minuutjes laten 'weken' en het is dan wel een verdomd knap hondje als het dan nog lukt om het natte van de brokken te scheiden.
- Binky13
- Vaste gebruiker
Vandaag purizon brokken met zacht voer gemengd. Wat water erbij gedaan en even laten staan. Binky nam 2 hapjes en spuugde het naast zijn bakje. De rest heeft hij laten staan. Plan B ook mislukt dus
. Van smuldier pens is Binky laatst ook al ziek geworden... Dan maar alleen blikvoer geven? Welke raden jullie aan? Van de meeste krijgen ze zoveel ontlasting! En welke is betaalbaar?

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
En gewoon smuldier totaalvoer?
Kip en pens wil hier ook wel eens verkeerd vallen(bij Apple dan
)
Overigens zou ik dit gewoon even blijven proberen
Al dat gewissel is ook niet zo best voor gevoelige darmen
Kip en pens wil hier ook wel eens verkeerd vallen(bij Apple dan
Overigens zou ik dit gewoon even blijven proberen
Al dat gewissel is ook niet zo best voor gevoelige darmen
-
Pipje
- Actief
Pip is dol op Rodi, ook lekker makkelijke porties van 100 gram en naar mijn idee makkelijk te eten, vrij fijn gemalen. Ook in complete versies te koop. Niet gehinderd door al te veel kennis over versvoer lijkt dit me wel wat voor een oud hondje?
-
Mieke-Bo
Een echt nuttig advies heb ik niet, en er is al zoveel gezegt. Maar ik wil Binky wel beterschap wensen en jouw ook sterkte!
Vervelend dat je je hondje zo fijn mogelijk oud wil laten worden en dat zulke dingen dan gebeuren, helaas gebeuren ze.
Hopelijk slaat de medicatie aan en is die gauw weer de oude, goed om te lezen dat zijn hart pilletjes zijn werk doen...

Vervelend dat je je hondje zo fijn mogelijk oud wil laten worden en dat zulke dingen dan gebeuren, helaas gebeuren ze.
Hopelijk slaat de medicatie aan en is die gauw weer de oude, goed om te lezen dat zijn hart pilletjes zijn werk doen...
- Binky13
- Vaste gebruiker
Dank je wel 
Binky heeft zondag bloed in zijn ontlasting gehad. Dit is nu weer verdwenen.. Contact met de dierenarts gehad. Die gaf aan dat het waarschijnlijk allergische reactie was van ander voer. Als het aan zou houden moest ik terug komen. Ik heb nu een mini proefpakketje van Royal Canin, ja ik weet het het is commercieel. Maar las dat veel maltezers dit voer wel eten en geen een ander. Dus weer even afwachten..........
Binky heeft zondag bloed in zijn ontlasting gehad. Dit is nu weer verdwenen.. Contact met de dierenarts gehad. Die gaf aan dat het waarschijnlijk allergische reactie was van ander voer. Als het aan zou houden moest ik terug komen. Ik heb nu een mini proefpakketje van Royal Canin, ja ik weet het het is commercieel. Maar las dat veel maltezers dit voer wel eten en geen een ander. Dus weer even afwachten..........

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
-
Mieke-Bo
Wat maakt het nu nog uit of het commercieel is of niet? Al word ze oud op de aldi brok.. Ik snap je gevoel wel. Maar maak je daar niet zo druk om. Focus je op hetgeen wat werkt!
- Binky13
- Vaste gebruiker
Ik wil graag het beste......
Maar ik moet nu inderdaad al blij zijn als hij überhaupt wat gaat eten!!
Maar ik moet nu inderdaad al blij zijn als hij überhaupt wat gaat eten!!

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
-
S@ndr@
- Zeer actief
soms is t beste niet de goede keuze, klinkt vaag maar , zo is t wel
- Binky13
- Vaste gebruiker
Klopt helemaal hoor!! In dit geval was het beste inderdaad niet de goed keuze......

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
-
Mieke-Bo
En dat is stom!Binky13 schreef:Klopt helemaal hoor!! In dit geval was het beste inderdaad niet de goed keuze......
In onze ogen moet het beste gewoon helpend zijn en ook gewoon de juiste keuze zijn maar hondjes zijn net als mensen soms een beetje apart als het gaat om best en goed..
- Binky13
- Vaste gebruiker
Dat kun je wel stellen ja.
Net het park in geweest en Binky heeft voor het eerst in tijden weer een sprintje gemaakt achter de eendjes aan, ik stond versteld! Eerst stap in hopelijk de goede richting!!
Net het park in geweest en Binky heeft voor het eerst in tijden weer een sprintje gemaakt achter de eendjes aan, ik stond versteld! Eerst stap in hopelijk de goede richting!!

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan!
Op een bepaalde leeftijd maakt het niet meer uit wat ze eten, als ze maar eten en niet ziek van het eten worden. Een vriend van mij heeft hun oude hond in leven gehouden met boterhammen met een bepaalde worst erop. Was het enige wat hij nog wilde eten.
Op een bepaalde leeftijd maakt het niet meer uit wat ze eten, als ze maar eten en niet ziek van het eten worden. Een vriend van mij heeft hun oude hond in leven gehouden met boterhammen met een bepaalde worst erop. Was het enige wat hij nog wilde eten.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
bij die oudere honden geef je gewoon wat ze eten... we willen allemaal graag het beste voer geven aan onze dieren en wat voor de meeste misschien wel werkt doet het bij andere niet... mijn Essie kreeg ook brokjes die geweekt waren en daar lekker een bak smuldier doorheen, water erover en lekker soppen maar, soep met brood, vis met macaroni .. als ze maar at dat was voor mij het belangrijkste want dat was op een gegeven moment echt wel een dingetje..
- Binky13
- Vaste gebruiker
Daar ben ik ook mee bezig.... Aan het zoeken naar eten wat hij eet EN waar hij niet ziek van wordt.
Smuldier wordt hij ziek van, Aldi voer, Renske, Kivo, BARF, Purizon en carocroc lust hij niet.
Dadelijk tussen 1200-1400 uur krijg ik het volgende pakketje van zooplus binnen om te proberen (proefpakket Royal canin brok en vlees).
Hopen dat het nu lukt.........
Smuldier wordt hij ziek van, Aldi voer, Renske, Kivo, BARF, Purizon en carocroc lust hij niet.
Dadelijk tussen 1200-1400 uur krijg ik het volgende pakketje van zooplus binnen om te proberen (proefpakket Royal canin brok en vlees).

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
-
Mieke-Bo
Ik ga voor je duimen..

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
En als je hem nou eens heel ouderwetsch met de pot mee laat eten?Binky13 schreef:Daar ben ik ook mee bezig.... Aan het zoeken naar eten wat hij eet EN waar hij niet ziek van wordt.
Het is niet goed maar met zo'n oudje zou ik niet moeilijk meer doen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Binky13
- Vaste gebruiker
- Binky13
- Vaste gebruiker
Sorry voor de onsmakelijke afbeelding... .Maar dit is wat hij net uit poepte. Ik dacht aan een worm... maar blijkbaar zien die er niet zo uit?
Is dit gewoon darmslijm? Wat vinden jullie?

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is zo ongeveer wat mijn hond produceert op vers
, ergens verteerd er iets niet heel lekker- dit heeft wel met voeding en spijsvertering te maken, misschien toch iets proberen te vinden wat lichter verteerbaar is 
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, irritatie. Zou even afwachten wat het gaat doen zodra hij één soort voer langere tijd eet.Binky13 schreef:Sorry voor de onsmakelijke afbeelding... .Maar dit is wat hij net uit poepte. Ik dacht aan een worm... maar blijkbaar zien die er niet zo uit?