Hij wil je gewoon begeleiden... lief tochflamme schreef:Dat heb ik al geprobeerdmaar dat wil hij niet.
Hij wil volgens mij gewoon het idee hebben dat hij mij uitlaat
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Taran en Kian: foto's blz 37
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Bantu's Taran Villa Della Lupa *18 maanden alweer blz27
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
En maand verder weer. Intussen hebben we het nieuws gehad dat er een misschien een klein vriendje voor Taran komt over een maand of 4
Taran is ahmmmmm een Ernstige bandiet op het moment. Hij drijft me redelijk tot waanzin soms
.
Weten jullie hoeveel f*cking veertjes er uit een donzen kussen komen?!??!?!
Ik ook niet maar het zijn er verschrikkelijk veeeeeel
Ze blijven overal aan hangen en zijn bijna niet met de stofzuiger weg te halen.
Ik werd er niet blij van. Ik wist gelukkig wel waar het vanaf kwam, of althans, dat denk ik te weten en met een aanpassing heeft hij de rest van de week ook niks meer kapot gemaakt gelukkig.
Verder heb ik een probleempje met de manier waarop Taran vreemd bezoek benaderd. Nee hij is niet agressief maar wel irritant dus daar ben ik hard mee aan het werk.
In het bos jaagt meneer. Op reeen, op konijnen en grrroooote favoriet, op eekhoorns.
Goed, dat zijn de Taranprojecten
Iemand nog een Saarloos lenen voor 2 maanden?
Aan de andere kant, kan Taran dus eigenlijk, als er niks geks gebeurd los binnen. In de nachten slaapt hij gewoon beneden. Overdag als ik weg moet blijft hij een uurtje of 3 alleen. Dan zorg ik er wel voor dat hij van te voren moe is door een mooie wandeling.
Taran is ontzettend aanhankelijk. Naar ons en naar de kinderen. Als er iets gedaan moet worden, teek weghalen ofzo dan kan ik alles met hem doen wat nodig is. Hij is super lief voor ons. Ja hij heeft zeker de neiging om af en toe te proberen hoe ver hij kan gaan, maar dat is ook deels de leeftijd.
Met bekende honden kan hij heerlijk spelen en ik kan hem met een gerust hart bij de oppas laten.
Een clown, een handvol, een mooierd en heel erg lief. Dat omschrijft hem het beste denk ik
onderstaand wat foto's van vanmorgen.

Taran is ahmmmmm een Ernstige bandiet op het moment. Hij drijft me redelijk tot waanzin soms
Weten jullie hoeveel f*cking veertjes er uit een donzen kussen komen?!??!?!
Ik ook niet maar het zijn er verschrikkelijk veeeeeel
Ik werd er niet blij van. Ik wist gelukkig wel waar het vanaf kwam, of althans, dat denk ik te weten en met een aanpassing heeft hij de rest van de week ook niks meer kapot gemaakt gelukkig.
Verder heb ik een probleempje met de manier waarop Taran vreemd bezoek benaderd. Nee hij is niet agressief maar wel irritant dus daar ben ik hard mee aan het werk.
In het bos jaagt meneer. Op reeen, op konijnen en grrroooote favoriet, op eekhoorns.
Goed, dat zijn de Taranprojecten
Aan de andere kant, kan Taran dus eigenlijk, als er niks geks gebeurd los binnen. In de nachten slaapt hij gewoon beneden. Overdag als ik weg moet blijft hij een uurtje of 3 alleen. Dan zorg ik er wel voor dat hij van te voren moe is door een mooie wandeling.
Taran is ontzettend aanhankelijk. Naar ons en naar de kinderen. Als er iets gedaan moet worden, teek weghalen ofzo dan kan ik alles met hem doen wat nodig is. Hij is super lief voor ons. Ja hij heeft zeker de neiging om af en toe te proberen hoe ver hij kan gaan, maar dat is ook deels de leeftijd.
Met bekende honden kan hij heerlijk spelen en ik kan hem met een gerust hart bij de oppas laten.
Een clown, een handvol, een mooierd en heel erg lief. Dat omschrijft hem het beste denk ik
onderstaand wat foto's van vanmorgen.

-
JBK
Kortom, een lekker ding!flamme schreef:Een clown, een handvol, een mooierd en heel erg lief. Dat omschrijft hem het beste denk ik![]()
- ranetje
- Zeer actief
Die veertjes ...................
Ik heb een vaag vermoeden dat het heeeeel veel is
Hij is zo te lezen inderdaad twee handen vol.
Mogelijk ook vanwege de leeftijd.
Maar wel iets om inderdaad met het aantrekken van de teugels alert op te blijven.
Ik wens je sterkte
En nee, geen twee maanden hier
Ik heb een vaag vermoeden dat het heeeeel veel is
Maar wel iets om inderdaad met het aantrekken van de teugels alert op te blijven.
Ik wens je sterkte
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
3 maanden? Bak ik er een appeltaart bijranetje schreef:Die veertjes ...................![]()
Ik heb een vaag vermoeden dat het heeeeel veel is![]()
Ik wens je sterkte![]()
Nee ik kan hem echt niet missen maar het is zeker zaak om echt bij de tijd te blijven met meneer.
We zijn nu fanatiek met de plaatsoefening oefenen en dat gaat heel redelijk moet ik zeggen. Verder kleine momenten alleen en soms grotere momenten alleen.
Werken voor zijn beloningen, vaker kleine oefeningetjes doen dus.
Hij vindt het allemaal prima, de schat. Op zich vindt hij het best leuk om te werken dus daar valt zeker nog winst te behalen
Wat betreft het jagen. Tja die oplossing is niet moeilijk. Alleen los op overzichtelijke stukken en als ik merk dat hij snel is afgeleid en meer gefocust wordt op de omgeving gaat hij aan de flexi. Ik wil geen jaaggedrag dus aan de flexi probeer ik hem ook zoveel mogelijk af te leiden. Ook dat gaat best goed
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
JBK schreef:Kortom, een lekker ding!flamme schreef:Een clown, een handvol, een mooierd en heel erg lief. Dat omschrijft hem het beste denk ik![]()
Absoluut, maar wel een lekker ding met een handleiding zeg maar.
Niet voor iedereen geschikt denk ik
-
JBK
flamme schreef:JBK schreef:Kortom, een lekker ding!flamme schreef:Een clown, een handvol, een mooierd en heel erg lief. Dat omschrijft hem het beste denk ik![]()
Nee ik zou niet kunnen wat jij kan met hem! Echt petje af hoor!
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Oh haha nou nee, zo bedoelde ik het niet. Ik was niet aan het vissenJBK schreef:flamme schreef:JBK schreef:Kortom, een lekker ding!flamme schreef:Een clown, een handvol, een mooierd en heel erg lief. Dat omschrijft hem het beste denk ik![]()
Nee ik zou niet kunnen wat jij kan met hem! Echt petje af hoor!
Maar het kan behoorlijk vermoeiend zijn om continue een stap verder te zijn dan je hond. Geestelijk dan. Taran is verschrikkelijk creatief in het bedenken van rariteiten. Hij is net zo erg als Flamme was en dat was ook een exemplaar apart
Het is een hond met een uitdaging, en dat terwijl hij behoorlijk sociaal is en niet overdreven terughoudend haha.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat een imposante hond is hij geworden! Je krijgt vast veel reacties op straat! 
-
JBK
Haha nee dat weet ik! Maar ik vind het gewoon knap! Je ziet aan alles dat jullie het samen zo lekker doen!flamme schreef:Oh haha nou nee, zo bedoelde ik het niet. Ik was niet aan het vissenJBK schreef: Nee ik zou niet kunnen wat jij kan met hem! Echt petje af hoor!overigens wel dank je wel
![]()
Maar het kan behoorlijk vermoeiend zijn om continue een stap verder te zijn dan je hond. Geestelijk dan. Taran is verschrikkelijk creatief in het bedenken van rariteiten. Hij is net zo erg als Flamme was en dat was ook een exemplaar apart![]()
Het is een hond met een uitdaging, en dat terwijl hij behoorlijk sociaal is en niet overdreven terughoudend haha.
Dat stapje voor blijven, dat vind ik nog het moeilijkste en juist dat inventieve maakt het geen honden voor iedereen!
En daarom heb ik sukkels uitgezocht
- ranetje
- Zeer actief
Daar was ik al van overtuigdflamme schreef:Absoluut, maar wel een lekker ding met een handleiding zeg maar.JBK schreef:Kortom, een lekker ding!flamme schreef:Een clown, een handvol, een mooierd en heel erg lief. Dat omschrijft hem het beste denk ik![]()
Het type hond dat ik heb is al niet voor iedereen geschikt, maar voor wat jij hebt geldt dat nog een graadje sterker geloof ik.
Ik kan me voorstellen dat je zegt dat ééntje wel genoeg is.
En nee ook geen 3 maanden......... zelfs niet voor zelfgebakken appeltaart
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Haha, ik had al zo'n vermoeden dat je er niet in zou trappenranetje schreef:Daar was ik al van overtuigdflamme schreef:Absoluut, maar wel een lekker ding met een handleiding zeg maar.JBK schreef:Kortom, een lekker ding!flamme schreef:Een clown, een handvol, een mooierd en heel erg lief. Dat omschrijft hem het beste denk ik![]()
Niet voor iedereen geschikt denk ik![]()
Het type hond dat ik heb is al niet voor iedereen geschikt, maar voor wat jij hebt geldt dat nog een graadje sterker geloof ik.
Ik kan me voorstellen dat je zegt dat ééntje wel genoeg is.
En nee ook geen 3 maanden......... zelfs niet voor zelfgebakken appeltaart
Nou er zijn mensen die er gerust 2 of meer hebben hoor en ik heb eerder natuurlijk ook Flamme en Escan gehad. Ook 2 saarlooswolfhonden. Maar daar was Mika bij die onbetwist de baas was.
Ik weet dat veel mensen die 2 of meer saarloosjes hebben ze vaak niet samen meenemen of in ieder geval niet samen loslaten. Ik vind het heerlijk om juist door het bos te struinen met de honden (al het verantwoord is uiteraard) lekker los. 2 nepwolven laten nog meer roedelgedrag zien dan 2 honden van een ander ras. 2 nepwolven zover krijgen dat ze vrij en vrolijk over straat gaan is net wat lastiger.
Ergens kan ik dus ruiterlijk toegeven dat ik gewoon te lui ben voor meer dan 1 saarloos
- ranetje
- Zeer actief
Er is altijd baas boven baasflamme schreef:Nou er zijn mensen die er gerust 2 of meer hebben hoor en ik heb eerder natuurlijk ook Flamme en Escan gehad. Ook 2 saarlooswolfhonden. Maar daar was Mika bij die onbetwist de baas was.
Ik weet dat veel mensen die 2 of meer saarloosjes hebben ze vaak niet samen meenemen of in ieder geval niet samen loslaten. Ik vind het heerlijk om juist door het bos te struinen met de honden (al het verantwoord is uiteraard) lekker los. 2 nepwolven laten nog meer roedelgedrag zien dan 2 honden van een ander ras. 2 nepwolven zover krijgen dat ze vrij en vrolijk over straat gaan is net wat lastiger.
Ergens kan ik dus ruiterlijk toegeven dat ik gewoon te lui ben voor meer dan 1 saarloos
Je kunt het lui noemen ....... of realistisch ........... niet genoeg energie voor meer
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik had een topic in "opvoeding" geopend over het feit dat meneertje wat vervelend was geweest bij bezoek.
Maar gisterenavond hebben we weer bezoek gehad. De tips die ik had gekregen en meegenomen en meneer Taran deed het prima!
Ben zo trots op hem, zelfs 1 van de 3 bezoekers die echt bang is voor honden vond hem lief en gaf aan dat hij zo goed luisterde.
Het lijkt dus een dingetje te zijn waarvan Taran vooral even moet waten wat er verwacht wordt. Gisterenavond ging dat prima!
De knapperd
- ranetje
- Zeer actief
Weer een drempeltje genomen
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Inmiddels staat Taran zo'n 2 weken onder strenger regime
Toen meneer namelijk ook hapjes bankstel begon te nemen was ik het helemaal zat en ben ik bij mezelf te rade gegaan wat ik moest veranderen om hem in goede banen te krijgen.
Nou, dat bleek helemaal niet zo moeilijk eigenlijk.
Een oplossing bedenken voor zijn bankhapjesprobleem en meer van hem vragen.
Meneertje verveelde zich een beetje geloof ik en gooide zijn puberkont tegen de krib.
Door simpele dingen ineens lastig te maken en mezelf meer te profileren als "baas" is het Taran duidelijk dat hij veel mag en kan maar sommige dingen gewoon echt niet toegestaan zijn.
Ik vraag dus wat meer "puntjes op de i" dingen van hem. Moest hij eerst gewoon blijven zitten voor zijn bak voer en mocht hij daarna meteen eten, nu wacht ik een minuut voor hij mag beginnen.
Als wij aan het eten zijn moet Taran liggen en blijven. Met de riem aandoen moet hij rustig blijven zitten tot ik de halsband om heb EN hij moet me daarna de riem aangeven anders lopen we niet aan.
Ook zijn we begonnen met fietsen. Eerst een stukje lopen, daarna met 1 halsbandje aan de springer en gewoon de riem aan die ik in de hand houd.
Taran doet het geweldig! Hij loopt naast de fiets alsof hij nooit anders gedaan heeft.
Het was niet zo dat Taran de baas was in huis. Maar hij was wel een poging aan het doen om eens te kijken hoever hij kon gaan
Niet erg, maar wel even iets waar ik wat mee moest.
Met andere honden is Taran ook wel wat veranderd. De hond van mijn ouders is de baas. Maar de honden van mijn zus zijn concurrenten. Geen probleem, geen greintje agressie, maar hij laat zich ook zeker niet meer de kaas van het brood eten. Aan de andere kant accepteert hij wel beter een "nee" als ze een botje hebben en hij het toch ook wel graag wil. Hij gaat dan op een afstandje liggen kijken en als ze het botje met rust laten loopt hij er met een quasi ongeïnteresseerde houding naar toe. Krijgt hij geen snauw dan huppelt hij met zijn staart bijna in de nek helemaal blij weg
Bezoek gaat ook best goed nu. Gisteren kwam onverwacht een vriend op bezoek en daar heeft hij tegen geblaft, aan gesnuffeld en is toen gaan liggen en toen was het prima
Taran's weg naar volwassenheid is nog volop bezig en er zullen vast nog wel hobbels in de weg komen. Maar tot nu toe komen we een heel eind en laat hij me goed creatief nadenken
Daar ligt Meneer Diva

Taran's favoriete slaaphouding

Geen idee of ik ook filmpjes rechtstreeks van FB hier kan plaatsen en hoe dan??
Iemand die dat wel weet?
Toen meneer namelijk ook hapjes bankstel begon te nemen was ik het helemaal zat en ben ik bij mezelf te rade gegaan wat ik moest veranderen om hem in goede banen te krijgen.
Nou, dat bleek helemaal niet zo moeilijk eigenlijk.
Een oplossing bedenken voor zijn bankhapjesprobleem en meer van hem vragen.
Meneertje verveelde zich een beetje geloof ik en gooide zijn puberkont tegen de krib.
Door simpele dingen ineens lastig te maken en mezelf meer te profileren als "baas" is het Taran duidelijk dat hij veel mag en kan maar sommige dingen gewoon echt niet toegestaan zijn.
Ik vraag dus wat meer "puntjes op de i" dingen van hem. Moest hij eerst gewoon blijven zitten voor zijn bak voer en mocht hij daarna meteen eten, nu wacht ik een minuut voor hij mag beginnen.
Als wij aan het eten zijn moet Taran liggen en blijven. Met de riem aandoen moet hij rustig blijven zitten tot ik de halsband om heb EN hij moet me daarna de riem aangeven anders lopen we niet aan.
Ook zijn we begonnen met fietsen. Eerst een stukje lopen, daarna met 1 halsbandje aan de springer en gewoon de riem aan die ik in de hand houd.
Taran doet het geweldig! Hij loopt naast de fiets alsof hij nooit anders gedaan heeft.
Het was niet zo dat Taran de baas was in huis. Maar hij was wel een poging aan het doen om eens te kijken hoever hij kon gaan
Met andere honden is Taran ook wel wat veranderd. De hond van mijn ouders is de baas. Maar de honden van mijn zus zijn concurrenten. Geen probleem, geen greintje agressie, maar hij laat zich ook zeker niet meer de kaas van het brood eten. Aan de andere kant accepteert hij wel beter een "nee" als ze een botje hebben en hij het toch ook wel graag wil. Hij gaat dan op een afstandje liggen kijken en als ze het botje met rust laten loopt hij er met een quasi ongeïnteresseerde houding naar toe. Krijgt hij geen snauw dan huppelt hij met zijn staart bijna in de nek helemaal blij weg
Bezoek gaat ook best goed nu. Gisteren kwam onverwacht een vriend op bezoek en daar heeft hij tegen geblaft, aan gesnuffeld en is toen gaan liggen en toen was het prima
Taran's weg naar volwassenheid is nog volop bezig en er zullen vast nog wel hobbels in de weg komen. Maar tot nu toe komen we een heel eind en laat hij me goed creatief nadenken
Daar ligt Meneer Diva

Taran's favoriete slaaphouding

Geen idee of ik ook filmpjes rechtstreeks van FB hier kan plaatsen en hoe dan??
Iemand die dat wel weet?
- ranetje
- Zeer actief
Re: Bantu's Taran Villa Della Lupa *UPDATE blz28*
Hij is duidelijk aan het kijken waar de grenzen precies liggen.
Goed dat je dat meteen aan pakt
Duidelijkheid is alleen maar goed.
Dan hoeft hij zich daarover geen vragen meer te stellen.
Wat een leuke foto van die drie op een kussen/mand(?)
Wie is er bij wie gaan liggen?
Wat een leuke foto van die drie op een kussen/mand(?)
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
had op de een of andere manier al een tijdje niet bijgelezen hier, maar nu ben ik weer helemaal bij.
een heerlijke handvol is het, maar jemig natas wat is ie leuk

rita zegt dat ie wel mag komen logeren en dat zij hem dan wel laat zien waar de eekhoorns zitten
een heerlijke handvol is het, maar jemig natas wat is ie leuk
rita zegt dat ie wel mag komen logeren en dat zij hem dan wel laat zien waar de eekhoorns zitten

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
renee-uk schreef:had op de een of andere manier al een tijdje niet bijgelezen hier, maar nu ben ik weer helemaal bij.
een heerlijke handvol is het, maar jemig natas wat is ie leuk![]()
![]()
Omg, nou zeg maar tegen Rietje dat ik dat niet zo'n strak plan vind aangezien meneer nu al 5 minuten onder een boom zit om te kijken waar ze blijven
Ja hij is is meer dan 2 handen vol zelfs haha. Maar ik geniet er meestal met volle teugen van.
Soms even achter mijn oren krabben en zeker verzuchten waarom ik niet gewoon een labrador genomen heb. Maar ja, aan de andere kant, dan zat iemand anders met een terrorist opgescheept, dat kan ik diegene ook niet aandoen
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
ranetje schreef:Hij is duidelijk aan het kijken waar de grenzen precies liggen.
Wat een leuke foto van die drie op een kussen/mand(?)![]()
Dat is een Fatboy. De kinderen hadden filmmiddag gehouden en daarom was het ding naar beneden gesleept, toen de vriendjes en vriendinnetjes weg waren vond Taran dat hij er ook even op mocht liggen. Het helpt bepaald niet mee dat zoon dat helemaal leuk vindt en hem er ook oproept om met een arm om hem heen te gaan lezen
Ik vind het niet erg. Taran en de kinderen gaat prima en ze zijn nooit zonder toezicht. Ze hebben zo denk ik wel een half uur gelegen
- ranetje
- Zeer actief
Heerlijk toch als het zo goed samen gaatflamme schreef:ranetje schreef:Hij is duidelijk aan het kijken waar de grenzen precies liggen.
Wat een leuke foto van die drie op een kussen/mand(?)![]()
Dat is een Fatboy. De kinderen hadden filmmiddag gehouden en daarom was het ding naar beneden gesleept, toen de vriendjes en vriendinnetjes weg waren vond Taran dat hij er ook even op mocht liggen. Het helpt bepaald niet mee dat zoon dat helemaal leuk vindt en hem er ook oproept om met een arm om hem heen te gaan lezen![]()
Ik vind het niet erg. Taran en de kinderen gaat prima en ze zijn nooit zonder toezicht. Ze hebben zo denk ik wel een half uur gelegen
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ja daar ben ik heel erg blij mee 
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Wat een mooie lieverd is het geworden! 
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik ben trots en blij
Taran is op het moment een beetje een etterbakkie naar andere honden. Niet agressief hoewel hij best eens wil patsen maar hij wil er wel naar toe en vindt het maar lastig om nee te accepteren
Buiten alle andere "Taranistische werkzaamheden" ben ik dus ook begonnen met zijn andere honden obsessie in goede banen leiden.
Op straat valt dat niet altijd mee maar hij laat zich meestal goed afleiden door een koekje. Maar vanmorgen moesten we naar de dierenarts en daar zaten 5 honden in de wachtkamer.
Allemaal, reutjes
Nou ja, ik heb gedaan of ik gek was en ben gewoon naar binnen gegaan en gaan zitten.
Wat denk je. Taran deed het geweldig! Ik durf zelfs te zeggen, het beste van allemaal.
Hij wilde best even gaan kijken maar was prima af te leiden en luisterde ze,fs naar commando's als liggen en high five. Dat allemaal onder her toeziend oog van een grommende labradoodle, een keihard blaffende kruising herder, een hyperlabje en 2 kleine hondjes.
Binnen bij de DA deed Taran het ook goed! Netjes neusenting en de gewone enting gehad, koekjes aangepakt van de DA en aaien geïncasseerd, zonder bang gedoe hoewel bij wel voorzichtig was. Maar gewoon rustig en geen achteruit getrek. Heerlijk hoor!
Nu is hij wel KO van alle indrukken haha maar dat mag.
Oh. Ook nog even gewogen en meneer is nog steeds een lichtgewichtje met 33,7 kilo.
Taran is op het moment een beetje een etterbakkie naar andere honden. Niet agressief hoewel hij best eens wil patsen maar hij wil er wel naar toe en vindt het maar lastig om nee te accepteren
Buiten alle andere "Taranistische werkzaamheden" ben ik dus ook begonnen met zijn andere honden obsessie in goede banen leiden.
Op straat valt dat niet altijd mee maar hij laat zich meestal goed afleiden door een koekje. Maar vanmorgen moesten we naar de dierenarts en daar zaten 5 honden in de wachtkamer.
Allemaal, reutjes
Nou ja, ik heb gedaan of ik gek was en ben gewoon naar binnen gegaan en gaan zitten.
Wat denk je. Taran deed het geweldig! Ik durf zelfs te zeggen, het beste van allemaal.
Hij wilde best even gaan kijken maar was prima af te leiden en luisterde ze,fs naar commando's als liggen en high five. Dat allemaal onder her toeziend oog van een grommende labradoodle, een keihard blaffende kruising herder, een hyperlabje en 2 kleine hondjes.
Binnen bij de DA deed Taran het ook goed! Netjes neusenting en de gewone enting gehad, koekjes aangepakt van de DA en aaien geïncasseerd, zonder bang gedoe hoewel bij wel voorzichtig was. Maar gewoon rustig en geen achteruit getrek. Heerlijk hoor!
Nu is hij wel KO van alle indrukken haha maar dat mag.
Oh. Ook nog even gewogen en meneer is nog steeds een lichtgewichtje met 33,7 kilo.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
Goed zo, knappe knul
Netjes laten behandelen, dat is een stuk worst als beloning waard
In de wachtkamer van een DA zie ik trouwens zelden honden patsen.
Het vooruitzicht van binnengaan in de spreekkamerr schijnt toch voor veel honden een "kalmerende" werking te hebben voor wat betreft patsen.
Bibberen, jammeren of schelden lukt meestal beter
Netjes laten behandelen, dat is een stuk worst als beloning waard
In de wachtkamer van een DA zie ik trouwens zelden honden patsen.
Het vooruitzicht van binnengaan in de spreekkamerr schijnt toch voor veel honden een "kalmerende" werking te hebben voor wat betreft patsen.
Bibberen, jammeren of schelden lukt meestal beter
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Gepatst niet inderdaad. Maar ik was wel blij dat Taran de meeste tijd rustig zat en lag en dat ik hem dan weliswaar af en toe bij de les moest halen maar dat dit ook zonder problemen gewoon lukte 
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
En wat nieuwe foto's van vanmiddag.
Taran met zijn grote vriend Jaimy. Hoewel, er moet af en toe wat gemopperd worden wie er wat voor het zeggen heeft
Verder "oma" Luca, die Taran luid en duidelijk meldt dat hij nog maar een broekie is die niks te zeggen heeft en kleine Radja die klein van stuk is maar best overdreven groot van karakter. (ter illustratie, als Radja bij hem thuis voor het tuinhek staat durft Taran niet naar binnen
)

Taran met zijn grote vriend Jaimy. Hoewel, er moet af en toe wat gemopperd worden wie er wat voor het zeggen heeft
Verder "oma" Luca, die Taran luid en duidelijk meldt dat hij nog maar een broekie is die niks te zeggen heeft en kleine Radja die klein van stuk is maar best overdreven groot van karakter. (ter illustratie, als Radja bij hem thuis voor het tuinhek staat durft Taran niet naar binnen

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Re: Bantu's Taran Villa Della Lupa *Taran krijgt klop blz29
Blij
Ik ben nu een tijdje bezig met Taran andere honden laten negeren op straat.
Hij mag, als ik dat goed vind, best spelen maar achterlijk getrek aan de riem vind ik niet nodig en aangezien Taran dat wel nodig vond was wat extra ingrijpen nodig.
Meer koekjes op zak, meer aandacht vragen en af en toe een duidelijk aanwijzing voor meneer dat bepaald gedrag niet goedgekeurd wordt dus.
Vanmorgen liep ik met mijn zus en de hond naar de "privewei". Ineens stonden daar 3 tentjes
We besloten dus de kampeerders niet lastig te vallen met 2 overdreven enthousiaste honden maar een wei verder in te gaan en naar de Maas te lopen.
De weien grenzen aan elkaar dus we liepen uiteindelijk wel een stukje richting tent op zoek naar een mooi maasplekje.
Nu vond Taran dat geen enkel probleem en samen met zijn vriend ging hij toch maar eens een kijkje nemen richting tentenkampje.
Niemand te zien (ze zijn netje op een meter of 5 afstand gebleven) en snel kwamen ze terug. Maaaarrrrr, ineens klonk er wel geblaf
oh?
Een loslopende zwarte hond scharrelde tussen de tenten. Ik denk dat de baasjes nog in de tenten lagen maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval kon de hond doen wat hij/zij wilde en werd niet terug geroepen.
Ik ben terug gelopen met Taran een meter of 3 aan de halsband en heb hem daarna losgelaten. Hij keek eens achterom maar besloot toen dat de worst uit mijn plastic zakje veel boeiender was.
Daarna terug richting auto. Taran kijkt eens opzij en ziet ineens de hond achter in de wei staan. Hij rent richting hond, ik roep hem maar Taran reageerde niet
Ik heb gewacht tot Taran inhield omdat hij even een moment van onzekerheid had en hem toen nog een keer geroepen. En meneer kwam meteen terug
Nu moet ik erbij vertellen dat de afstand tussen de hond en Taran toen al best groot was, ik schat wel 50 meter maar toch ben ik blij dat Taran er niet direct als een dolle stier achteraan rende en terugkwam in 2e instantie.
Hij maakt echt wel vorderingen. Hij is sowieso niet agressief en vliegt er niet direct op gelukkig. Maar heeft wel een tikje machogedrag in zich. Maar dat lijkt zich te stabiliseren
Gisteren bv. in de dierenwinkel is hij wel 3 minuten lastig gevallen door een overenthousiaste basset die aan Taran's kont geplakt zat voor Taran ging melden dat hij daar niet van gediend was.
Het wordt nog wat met ons monster
Ik ben nu een tijdje bezig met Taran andere honden laten negeren op straat.
Hij mag, als ik dat goed vind, best spelen maar achterlijk getrek aan de riem vind ik niet nodig en aangezien Taran dat wel nodig vond was wat extra ingrijpen nodig.
Meer koekjes op zak, meer aandacht vragen en af en toe een duidelijk aanwijzing voor meneer dat bepaald gedrag niet goedgekeurd wordt dus.
Vanmorgen liep ik met mijn zus en de hond naar de "privewei". Ineens stonden daar 3 tentjes
We besloten dus de kampeerders niet lastig te vallen met 2 overdreven enthousiaste honden maar een wei verder in te gaan en naar de Maas te lopen.
De weien grenzen aan elkaar dus we liepen uiteindelijk wel een stukje richting tent op zoek naar een mooi maasplekje.
Nu vond Taran dat geen enkel probleem en samen met zijn vriend ging hij toch maar eens een kijkje nemen richting tentenkampje.
Niemand te zien (ze zijn netje op een meter of 5 afstand gebleven) en snel kwamen ze terug. Maaaarrrrr, ineens klonk er wel geblaf
Een loslopende zwarte hond scharrelde tussen de tenten. Ik denk dat de baasjes nog in de tenten lagen maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval kon de hond doen wat hij/zij wilde en werd niet terug geroepen.
Ik ben terug gelopen met Taran een meter of 3 aan de halsband en heb hem daarna losgelaten. Hij keek eens achterom maar besloot toen dat de worst uit mijn plastic zakje veel boeiender was.
Daarna terug richting auto. Taran kijkt eens opzij en ziet ineens de hond achter in de wei staan. Hij rent richting hond, ik roep hem maar Taran reageerde niet
Ik heb gewacht tot Taran inhield omdat hij even een moment van onzekerheid had en hem toen nog een keer geroepen. En meneer kwam meteen terug
Nu moet ik erbij vertellen dat de afstand tussen de hond en Taran toen al best groot was, ik schat wel 50 meter maar toch ben ik blij dat Taran er niet direct als een dolle stier achteraan rende en terugkwam in 2e instantie.
Hij maakt echt wel vorderingen. Hij is sowieso niet agressief en vliegt er niet direct op gelukkig. Maar heeft wel een tikje machogedrag in zich. Maar dat lijkt zich te stabiliseren
Gisteren bv. in de dierenwinkel is hij wel 3 minuten lastig gevallen door een overenthousiaste basset die aan Taran's kont geplakt zat voor Taran ging melden dat hij daar niet van gediend was.
Het wordt nog wat met ons monster