Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Senna stinkt

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Senna stinkt

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Hoi

Vandaag kwam ik erachter dat Senna nogal stinkt bij haar achterkant, een vieze lucht, net alsof er vis aan het rotten is ofzo :kotz:
Misschien dat ze wel ergens doorheen heeft liggen rollen, maar gisteren tijdens het uitlaten is ze bijna aangevallen door een hond die plotseling dreigend op haar af kwam. Kan het zijn dat het haar anaalklieren zijn die ik nu ruik? En hoe krijg ik die lucht weg, wassen, of gewoon weg laten trekken..
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

zouden maar zo de anaalklieren kunnen zijn. heeft de hond jeuk??

verstopte anaalklieren kan je makkelijk zelf uitknijpen. het is een handigheidje die elke dierenarts je zo aanleert. lekker goor werkje overigens :mrgreen: .

verder kan ik me bedenken dat er veel anaalklier-vloeistof naar buiten is gekomen toen de hond schrok van die andere, boze hond. misschien zit dat aan het haar??? :?
Falco
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Falco »

Ja dat is de anaalklier Erg he.... Falco heeft dat als hij schrikt of even wat onzeker is dan laat hij het luchtje ook lopen... :kotz:

Als je bij de DA bent en hij moet hem uitknijpen omdat de kanaaltjes verstopt zitten dan kan je beter een gasmasker opzetten... :kotz:
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ok, dan weet ik nu in ieder geval hoe erg de anaalklier kan stinken 8O
Voor zover ik weet heeft ze geen jeuk, ik heb haar niet zien krabben of bijten.

Gaat dit luchtje vanzelf weg?
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Maak even een sopje met hondenchampoo. Washandje er in en dan alleen de omgeving van de anus wassen. washandje uitspoelen en met schoon water net zo lang wassen tot de champoo er uit is.
Ik doe dat zo nu en dan, als Oberon dunne ontlasting heeft gehad, dan blijft de poep in de haren achter.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”