Heel graag wil ik jullie advies omdat ik eigenlijk met mijn handen in het haar zit. Senna heeft al jaren rugklachten wat ik met manuele therapie en fysiotherapie aardig in bedwang heb weten te houden. Echter het laatste half jaar worden haar klachten steeds erger. Senna is een Griekse kruising van bijna 11 jaar. Ik heb pas foto's laten maken van haar rug en heupen waarbij duidelijk bij 1 wervel spondylose te zien was en verder viel het volgens mijn dierenarts nog best wel mee. De manueel therapeut aan wie ik vervolgens de foto's liet zien zei dat Senna een versleten rug heeft en dat tussen alle wervels te weinig ruimte meer zit. Ook zei ze dat het mogelijk was dat Senna een tumor in haar rug had maar dat zou alleen maar duidelijk kunnen worden met een mri-scan. Waarbij ze zei dat als Senna een tumor zou hebben, deze niet verwijderd zou kunnen worden.
De klachten die Senna momenteel vertoont zijn: slepen met haar linkerachterpoot waarbij haar nagels flink zijn afgesleten, ze heel onstabiel staat en wiebelig loopt.
Ik heb haar een paar weken op Previcox staan maar merk eigenlijk weinig verschil. De eerste dagen dacht ik dat ze weer wat liever wilde wandelen maar dat was alleen in het begin. Ze ging slechter eten, begon veel gras te eten en soms ligt ze "zomaar" te hijgen. Nu heeft ze een paar dagen geen pijnstillers meer gehad en eet ze gelukkig weer. Ook hijgt ze minder.
Heeft iemand misschien ervaring met een hond met soortgelijke klachten, en wat hebben jullie daar dan aan gedaan? Andere pijnstillers of wat dan ook? Senna geeft niet echt pijn aan, terwijl het best wel een piepert is, maar soms blijft haar voet dubbelgeklapt staan en heeft ze dit gewoon niet in de gaten....Ik wil haar gewoon een zo'n prettig mogelijke tijd geven, ik snap dat ze niet zal genezen maar ik wil ook zeker niet dat ze pijn heeft....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik weet eigenlijk niet meer waar ik goed aan doe
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Ik weet eigenlijk niet meer waar ik goed aan doe
Raar verhaal van 'misschien een tumor'.
De dierenarts vond het nog wel meevallen voor een hond van 11 met spondylose. Ik zou een pijnstillertje geven en goed in de gaten houden of het allemaal nog wel leuk is voor de hond...
De dierenarts vond het nog wel meevallen voor een hond van 11 met spondylose. Ik zou een pijnstillertje geven en goed in de gaten houden of het allemaal nog wel leuk is voor de hond...
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Waarom ben je gestopt met pijnstillers?
Toen ik merkte dat mijn hond (meer) pijn ging ervaren van zijn rug aandoening heb ik in overleg besloten over te gaan op dagelijkse pijnstilling. En merkte ik dat hij weer vrijer kon bewegen en veel minder last had.
Toen ik merkte dat mijn hond (meer) pijn ging ervaren van zijn rug aandoening heb ik in overleg besloten over te gaan op dagelijkse pijnstilling. En merkte ik dat hij weer vrijer kon bewegen en veel minder last had.
-
lila660
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het lijkt er dan misschien op dat ze last heeft van maagklachten door de pijnstillers? Maagbeschermer dan misschien toch een idee en dan pijnstilling opnieuw proberen?
Groetjes Linda