Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gekke dingetjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Gekke dingetjes

Ongelezen bericht door Machie »

Hebben jullie dat? Gekke eigen dingetjes?

Hier valt het wel mee. Als heeft Csiva wel wat geks, tenminste... vind ik :F:
Ze woelt met haar neus door de vacht van Luca en zodra ze een teek gevonden heeft gaat ze op die plek likken en contact zoeken met mij of mn vriend. Hier is nooit op getraind ofzo, doet ze gewoon vanuit zichzelf.
Luca doet alleen gek met beekjes. Beekjes zijn er om doorheen te rennen. 50 meter naar links, omdraaien en 100 meter naar rechts. Dat houdt hij echt heel lang vol. Ook niet heel normaal vind ik :F:
En Dumas... Dumas heeft niet echt zulke dingen :) Die is gewoon in zn geheel beetje vreemd :Q:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Gekke dingetjes

Ongelezen bericht door Hilde »

Deed Miep van Marion dat niet bij Saar? Dat met die teken?
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb ook een hond gehad die heel goed was in het teken opsporen.
Verder is Senghe hier een beetje apart, nieuwe knuffels moeten eerst een week in de tuin begraven worden voor ze naar binnen mogen :Q:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ja, ik heb t wel eens eerder gelezen, maar geen idee bij wie :F:

Csiva is met botjes ook een ramp trouwens. Maar dat schijnt normaler te zijn. Ze pakt een bot aan, legt m weg en laat Luca een minuutje aan zijn bot knagen. Dan wil ze ruilen. Veel lekkerder, een bot met een beginnetje :mrgreen:
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ja zichzelf en andere verlossen van teken doen ze hier ook, maar ze hebben al snel door dat de baas daar beter in is dus ik vind het niet gek dat je hondje je aandacht probeert te trekken :)

Ashley is ook nooit zo van het 'gefrunnik' en geaai maar als ze een teek heeft, zit ze heel geduldig stil tot ik hem eruit heb.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hm.... ik kan me zo geen 'gekke' dingetjes bedenken. Waarschijnlijk omdat ik al die dingetjes al erg vanzelfsprekend ben gaan vinden.
Ja trouwens... Moos eet altijd brokken grond en klei.. en eigenlijk vreet hij alles dat hij tegenkomt.
Anders knikt met haar knietjes naar buiten en binnen (heen en weer) tijdens het poepen.
Julia loopt tijdens het poepen zodat ik achter haar aan kan lopen met een zakje om alle stukken op te rapen.
Blits heeft heel veel gekke dingen, maar dat zijn nog overblijfselen van zijn verleden, het worden steeds minder dingetjes, dus het gaat steeds beter en beter.
:zweep:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dinthe doet dat heen-en-weren ook, maar dan op de bank. Die stort zich dan van leuning naar leuning naar leuning...
Gelukkig zijn deze huizen goed geïsoleerd maar de bank nadert wel zijn einde.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hilde schreef:Deed Miep van Marion dat niet bij Saar? Dat met die teken?
Andersom. Saar deed dat bij Miep. En ik heb daardoor dit jaar al 2 grote teken bij Mieppie gemist :ugh:
En door de beken heen en terug, dat deed Saar ook. Dan wel zwemmend. Ver voorbij het moment dat je zelf allang je kleren zowat uit had om haar te gaan redden, want mènnnn daar wordt je toch moe van? Saar niet.

Miep is één en al gek. Dat begint 's ochtends al. Als zij wakker wordt moet degene die beneden is fort naar boven komen met de kan koffie en een toeppie voor haar. Liefst nog een bonustoeppie in je ochtendjas. En dan moet er gekroeld. Veel gekroeld. Totdat ze het warm krijgt, dan mogen we stoppen haha.
Marion.

Bewijs (en veel HF-ers waren getuige).

Wij zaten gewoon lekker in het zonnetje, honden liggen te dutten. Ineens ruikt Saar wat bij Miep, en blijft er gewoon ook bij zitten tot ik het kreng heb gevonden. Soms zei ik ook wel eens "nee, zit ècht niks schat!". Maar aan haar kop/bek/ogen/doordrammerigheid wist ik dat ik niet goed genoeg had gezocht. Ze had altijd gelijk :mrgreen:

Afbeelding
Machie
Zeer actief

Csiva trekt ze er ook uit :LOL:
Net kon ik dus niks vinden en 2 minuten laten een kwijlbek van de bovenste plank. Had ze een teek :Q:
Marion.

Machie schreef:Csiva trekt ze er ook uit :LOL:
Net kon ik dus niks vinden en 2 minuten laten een kwijlbek van de bovenste plank. Had ze een teek :Q:
Ze vrat ze wel kapot als ik niet snel genoeg soelaas bood. Maar alleen gaatje erin dan. Was ook genoeg :engel:

Ook bij zichzelf trouwens. Was wel erg makkelijk!
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Hier trekken ze bij elkaar teken uit. Ideaal..... Ze spugen ze alleen op de grond das dan wel weer jammer zeker als ik er even geen erg in heb gehad....
Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Inne »

Madison staat 's morgens op, en schudt zich dan heel hard uit. Ze slaapt op onze slaapkamer dus alles onder de haren dan. Ze gaat er echt uigebreid voor staan.

Hoog gras is rennen. Madison is best wel een serieuze hond, maar bij hoog gras gaat ze in de speelstand en gaat heel hard rondjes rennen.

Als ze het ergens niet mee eens is gaat ze met haar rug naar ons toe zitten.

Ze is gewoon best een gekke hond. Maar wel de leukste :I:
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

oh dat is wel handig zeg :ok:

Elmo snorkelt in van die riviertjes. Nergens anders. Als hij je mag, wil hij je oren soppen. :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Elmo/maureen schreef:oh dat is wel handig zeg :ok:
Ik vond het altijd wel handig, maar het is nu echt wel een beetje een gemis. Eerder hoefde ik alleen maar de kop van Saar af te voelen (want daar kon ze met haar neus niet bij), nu moet ik het hele lijf van Miep afvoelen :schrik:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sam controleert huizen direct op openstaande raampjes. En als er een raampje openstaat, dan verzoekt hij je toch met z'n gedrag vriendelijk doch dwingend, dat het raam wel dicht moet. :oeps:
Afbeelding
Marion.

Hilly45 schreef:Sam controleert huizen direct op openstaande raampjes. En als er een raampje openstaat, dan verzoekt hij je toch met z'n gedrag vriendelijk doch dwingend, dat het raam wel dicht moet. :oeps:
:O: :O: :O:
En dan ga jij dus bij MIJN huis de ramen dicht doen?
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Marion. schreef:
Hilly45 schreef:Sam controleert huizen direct op openstaande raampjes. En als er een raampje openstaat, dan verzoekt hij je toch met z'n gedrag vriendelijk doch dwingend, dat het raam wel dicht moet. :oeps:
:O: :O: :O:
En dan ga jij dus bij MIJN huis de ramen dicht doen?
Nee, Sam kijkt dan jou smekend aan.............

(hij is echt panisch voor 'wind'/'bewegende gordijnen, in een huis door een openstaand raam)
Afbeelding
Wicky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Golden Retriever x Labrador

Ongelezen bericht door Wicky »

Wicky begroet vaak mensen en soms ook honden met een hele lage en heel hard ge-OOOOOOOOEEEEEHHH. Het is puur enthousiasme en vrolijkheid maar mensen en honden schrikken er nog wel eens van. Als eens in de zoveel tijd eens blaft, schrikt ze er zelf van en gaat ze meteen zoeken waar dat geluid toch vandaan kwam.. :blont:
Groet,

Marjolein
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”