Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in Duitsland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Hond in Duitsland

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:
Marion. schreef:
malinois schreef: Maar om in een vreemd land ellende te krijgen om een korf van een paar euro die je alleen maar in de auto hoeft te leggen heb ik geen zin aan net als 900 km terug te moeten rijden voor dat stomme ding.
Hoeveel kilometer??? We hebben het over Duitsland hoor.
Ik loop hier vanuit huis Duitsland in tijdens een leuk wandelingetje, en ik heb niks mee dan. Wat ik al zei, zelfs mijn eigen paspoort niet. En dat heeft niets te maken met kont tegen de krib gooien, of het niet respecteren van de regeltjes van het buitenland.
Ik ga naar zuid duitsland of oostenrijk dus minimaal 900 km idd. En tank in principe zo laat mogelijk dus dan pas komen ze de auto uit en zou ik ze nodig hebben op zn vroegst id dat na 500 km en dat is dus veel te ver voor zo'n korf.
Ok. Jouw feestje.
Ook al eens bedacht dat er andere situaties zijn dan de jouwe?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Daar heb ik toch niks mee te maken als t om mijn honden gaat? Dat staat er toch?!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik ben absoluut geen heilige boon, en heb alles gedaan wat god verboden heeft ,maar regel is regel en pak de consequentie die daar aan hangt. En ga niet zeggen mijn lieve retriever hoeft dit niet en een klap wel. Dit is een hele goede en consequente regel van Duitse overheid.
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Ik ben zelf nog niet naar Duitsland geweest sinds we onze hond hebben, maar moesten we gaan dan zou ik toch ook gewoon zo'n stom korfje aanschaffen voor de minste problemen. Wij zijn een paar weken geleden naar Spanje gegaan met de auto en daar moet de hond ook verplicht vast in de auto. Goed we hadden al zo'n gordel liggen dus elke keer vast gemaakt. Hier in Belgie doen we die nooit vast want hier moet dat niet verplicht.

Gewoon doen wat je de minste problemen oplevert denk ik dan.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Soms is kennis een last. Ik verkeer over het algemeen in een zalige staat van niet gehinderd worden door kennis, waar het regels aangaat. Vooral omdat ik er niet zo naar op zoek ben.
Ik doe meestal waar de situatie om vraagt en/of wat deze toestaat naar mijn mening en fatsoensnormen.
Derhalve kan ik overtuigend grote ogen opzetten en 'och heden, dat wist ik niet' (of het duitse equivalent daarvan) zeggen. Of het nu om een hondensnuitje of om de winterreiffen gaat.
En hoewel vaak door duitsland banjerend heeft mij er ook nog nooit iemand naar gevraagd.
Ik ben niet van plan een muilkorf te kopen voor een hond waarvoor dat onzin is. Als het zo moet rij ik wel om duitsland heen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pipje
Actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pipje »

Ik heb 2 Duitse vriendinnen, die weten helemaal niet van deze regels. Ze keken me met grote ogen aan, één van hen heeft zelf een hond die ook vaak naar Duitsland mee gaat. In het voorjaar in Duitsland heb ik allerlei honden gezien in Duitsland maar geen van hen had een muilkorf om. Ze liepen ook los etc. waar het niet mocht, niet zulke pünktliche duitsers dus:-)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pipje schreef:Ik heb 2 Duitse vriendinnen, die weten helemaal niet van deze regels. Ze keken me met grote ogen aan, één van hen heeft zelf een hond die ook vaak naar Duitsland mee gaat. In het voorjaar in Duitsland heb ik allerlei honden gezien in Duitsland maar geen van hen had een muilkorf om. Ze liepen ook los etc. waar het niet mocht, niet zulke pünktliche duitsers dus:-)
Ze hoeven ook geen muilkorf om.
Alleen als er om verzocht wordt (door een daartoe bevoegd persoon).
Je moet dat ding bij je hebben kennelijk.

Ik heb er geen en ik kom ook wel eens door Duitsland.
Neem wel een strook stof om even een snoetje aan te leggen als het dringend gewenst zou zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.

ranetje schreef:Ze hoeven ook geen muilkorf om.
Alleen als er om verzocht wordt (door een daartoe bevoegd persoon).
Je moet dat ding bij je hebben kennelijk.

Ik heb er geen en ik kom ook wel eens door Duitsland.
Neem wel een strook stof om even een snoetje aan te leggen als het dringend gewenst zou zijn.
Inderdaad, als er om verzocht wordt. Ik denk niet dat daar bij mijn hond ooit reden toe is, maar ook van een sok kan ik prima een snuitje maken. Er is echter in de afgelopen 14 jaar blijkbaar nog nooit een reden voor geweest, ondanks dat we flink wat stappen in Duitsland hebben gemaakt.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Jaap* schreef:Soms is kennis een last. Ik verkeer over het algemeen in een zalige staat van niet gehinderd worden door kennis, waar het regels aangaat. Vooral omdat ik er niet zo naar op zoek ben.
Ik doe meestal waar de situatie om vraagt en/of wat deze toestaat naar mijn mening en fatsoensnormen.
Derhalve kan ik overtuigend grote ogen opzetten en 'och heden, dat wist ik niet' (of het duitse equivalent daarvan) zeggen. Of het nu om een hondensnuitje of om de winterreiffen gaat.
En hoewel vaak door duitsland banjerend heeft mij er ook nog nooit iemand naar gevraagd.
Ik ben niet van plan een muilkorf te kopen voor een hond waarvoor dat onzin is. Als het zo moet rij ik wel om duitsland heen.
dit is te makkelijk Jaap :D :schrik:

on topic, als ik naar of door duitsland ga met de auto, neem ik een korfje mee. En in Oostenrijk met Maupie had ik m gewoon in mijn rugzak zitten. We hebben geen grote liften gehad, maar ik kan me voorstellen dat ze dan vragen om die korf even om te doen. Nou, dat is dan prima, dat vind ik geen probleem.

Als ik ga wandelen en ik kom toevallig in Belgie (dat kan weleens) dan heb ik ook mijn paspoort niet bij me, en voor Pom ook geen bewijs van inenting oid.. Maar goed, ik neem aan dat dat op zich wel begrepen wordt en mocht het echt moeten, dan ga ik dat met liefde even ophalen hoor..
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. Dat muilkorven geldt trouwens ook niet voor onze honden maar verder heb ik ook nooit een paspoort oid bij me.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wij hebben gewoon de snuitbandjes mee als we op vakantie gaan. Overigens nog nooit naar gevraagd maar heb ze dan gewoon liever bij.

Heeft overigens niet met het perse opvolgen van alle regels te maken hoor, maar het is een kleine moeite om ze ergens in een tas te stoppen. (En ook omdat er natuurlijk wel een klapkaak bij zit :wink: )
Marion.

Mit schreef:Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. Dat muilkorven geldt trouwens ook niet voor onze honden maar verder heb ik ook nooit een paspoort oid bij me.
Foei Mit! In Nederland moet je ook altijd ID bij je hebben. Regels zijn regels :mep:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Marion. schreef:
Mit schreef:Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. Dat muilkorven geldt trouwens ook niet voor onze honden maar verder heb ik ook nooit een paspoort oid bij me.
Foei Mit! In Nederland moet je ook altijd ID bij je hebben. Regels zijn regels :mep:
Paspoort voor de honden bedoel ik :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”