Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voetzooltjes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Voetzooltjes

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Even een vraagje, niks dringends maar wie weet heeft iemand een goede tip.

Bo heeft slechte zooltjes. Ze heeft vaak kloofjes en als ze een keer in het water over een scherp steentje racet zit er meteen een flinke snee in.
Die geneest dan wel weer vlot en dan is er niks aan de hand, maar ik vind het wel vreemd dat ze nu toch al een paar keer haar zooltjes kapot heeft gehad terwijl ik niks geks met haar doe volgens mij.
Ik doe wel veel met haar, maar niet zodanig dat de zooltjes dat niet aan zouden moeten kunnen. Ze rent veel over asfalt, maar ook over gras en bosgrond.

Mijn vraag is nu: heeft de ene hond gewoon sneller last van de zooltjes dan een andere hond?
Is er een middeltje/smeerseltje (behalve altijd schoentjes aandoen) om haar zooltjes wat minder breekbaar te kunnen maken?
Er zit volgens mij wel een eeltlaagje, maar toch is ze vaak de pineut.

Max rent over dezelfde stukken, zwemt bij dezelfde ondergrond en dergelijke en zijn zooltjes zijn na afloop altijd nog perfect terwijl Bo dan sneetjes heeft.
kipo
Zeer actief

Re: Voetzooltjes

Ongelezen bericht door kipo »

Ik weet dat er in de vereniging waar mijn vader vroeger trainde hoeventeer (of hoe dat ook mag heten) werd gebruikt om de zooltjes te harden. Of, iets minder drastisch, je zou potenwax kunnen proberen
moniek&bo
Zeer actief

kipo schreef:Ik weet dat er in de vereniging waar mijn vader vroeger trainde hoeventeer (of hoe dat ook mag heten) werd gebruikt om de zooltjes te harden. Of, iets minder drastisch, je zou potenwax kunnen proberen
Bedankt dat je meedenkt!

Die potenwax had ik ook gevonden. Ik kon alleen nergens vinden of dat bij smeren een blijvende verbetering aanbrengt of telkens voor de wandeling aangebracht moet worden ter bescherming?
Ik heb de fabrikant een mailtje gestuurd dus ik wacht dat antwoord even af.

Weet jij dat toevallig?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nee sorry, geen idee. Ik heb het wel eens gebruikt bij geïrriteerde zooltjes door pekel en daar hielp het goed voor, maar dat waren geen kwetsbare voetjes, dus toen de pekel weg was, was het probleem ook weg.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Cani Sport Spray schijnt goed te werken, dat spul verdikt/verhard het zooltje.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Ik lees even mee, Bink heeft er ook erg last van, als hij een rondje door de tuin rent bij mijn schoonouders (gras + tegels) dan heeft hij daarna altijd bloedende poten. Ook bij scherp, kort gemaaid gras liggen zijn poten regelmatig open.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

De hondenschool waar ik train gebruiken ze voor terrierracen (sporadisch) hoeventeer
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:
moniek&bo schreef: Ze rent veel over asfalt
Dat is op zich niet erg. Maar het is wel zaak om ze daar niet te scherpe draaien te laten maken (gooien van een bal of zo). Ik heb weleens een Duitse herder de poten tot bloedens toe open zien lopen op een parkeerplaats waar hij speelde met de baas.
hondje van een vriendin ook altijd.. achter een bal aan op asfalt en dan is het weer raak.. Hij loopt ze gewoon kapot, gaat maar door en door..
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

Wij gebruikte vroeger als we trainde voor UV stokholmer teer om de voetzooltjes te harden, maar hoeventeer helpt denk ik ook.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

Tallie schreef:Cani Sport Spray schijnt goed te werken, dat spul verdikt/verhard het zooltje.
Dat heb ik ook gehoord en heb t ook ff gebruikt voor Riv toen ze erge kloven had en ik wilde beginnen met fietsen. Schijnt te helpen met eelt opbouw en nu heeft ze gladde, niet heel dikke zolen maar in elk geval geen kloven.
Ik vond t niet goedkoop maar had uiteindelijk niet een heel flesje nodig. En t vlekt niet echt, met onze gezamenlijke onhandigheid een aanrader ;)
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Deppen met kamferspiritus, dat maakt de zolen harder. Te koop voor weinig bij de drogist.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb een poosje hoeventeer gebruikt, je gaat er wel van over je nek tenminste ik wel vond het aardig stinken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
moniek&bo
Zeer actief

sbientje schreef:
Nanna schreef:
moniek&bo schreef: Ze rent veel over asfalt
Dat is op zich niet erg. Maar het is wel zaak om ze daar niet te scherpe draaien te laten maken (gooien van een bal of zo). Ik heb weleens een Duitse herder de poten tot bloedens toe open zien lopen op een parkeerplaats waar hij speelde met de baas.
hondje van een vriendin ook altijd.. achter een bal aan op asfalt en dan is het weer raak.. Hij loopt ze gewoon kapot, gaat maar door en door..

Nee, de stukken die ze over asfalt rent zijn rechtlijnig naast de fiets of met skeeleren. Zonder wilde bochten of plotseling remmen ofzo.

Bedankt voor alle tips, ik ga ermee aan de slag! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”