Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in Duitsland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Re: Hond in Duitsland

Ongelezen bericht door Sanchis »

renee-uk schreef:ik begrijp nooit het nut van je niet aan de regels van een land houden.
als die je niet bevallen dan ga je er toch fijn niet heen :U:
Ik snap het nooit zo als mensen niet nadenken over wat ze doen en puur achter het gezag aanhobbelen.

Er zouden een hoop ellende kunnen worden voorkomen door zelf na te denken en eigen beslissingen te maken, ipv de gevestigde orde te gehoorzamen. En dat gaat veel verder dan een een muilkorf kopen voor een lafaard van een hond.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Sanchis
Zeer actief

renee-uk schreef:ik begrijp nooit het nut van je niet aan de regels van een land houden.
Ik snap het nooit zo als mensen niet nadenken over wat ze doen en puur achter het gezag aanhobbelen.

Er zouden een hoop ellende kunnen worden voorkomen door zelf na te denken en eigen beslissingen te maken, ipv de gevestigde orde te gehoorzamen. En dat gaat veel verder dan een een muilkorf kopen voor een lafaard van een hond.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Volgens mij is dat eigenwijze afzetten puur iets Nederlands...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanchis
Zeer actief

Laat ik nu geen Nederlander zijn
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Sanchis schreef:

ja of je rijdt lekker met je bezopen kop auto, omdat je zo tegen regeltjes bent :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sanchis schreef:

En door dit soort gedrag komen er van al die idiote regels omdat er mensen zijn die denken zich nergens aan te hoeven houden, of je nu Nederlander bent of niet. Die regel in Duitsland is er ook niet gekomen om dat daar alle hondjes even lief zijn en alle hondeneigenaars verantwoordelijk met hun honden omgaan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik snap dit soort "discussies" nooit zo goed ;-)
Of je er nu achter staat of niet, in Duitsland geldt nu eenmaal die regel: boven de 40 cm schoft = muilkorf tonen EN omdoen op verzoek van een gezagsdrager. Dan kun je wel lekker burgerlijk ongehoorzaam zijn en die niet meenemen, zo'n korfje, maar als je dan in de problemen komt, van welke aard dan ook, vind ik het enorm lullig, maar dan heb ik geen medelijden. Met wie dan ook ;-) Ook niet als de hond in kwestie in beslag genomen zou worden of je ik weet niet hoeveel extra kosten moet maken.

Zo ook mensen die te hard rijden.. je weet wat je limiet is. Hou je je daar niet aan om dat jij vind dat je ter plaatse best 100 mag ipv 80 en je krijgt een boete.. niet zeuren. Als je dat doet tijdens wegewerkzaamheden en je raakt je rijbewijs kwijt wat je nodig hebt voor je werk? Niet zeuren.

Idem voor fout parkeren.

Tsja.. of je het er nou mee eens bent of niet, die regels gelden toch wel. Deal with it of stel ze aan de kaak en probeer ze te veranderen. Maar tot die tijd heb je je er (vind ik) net als ieder ander aan te houden.

Suzanne
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Is altijd makkelijk om maar te roepen dat degene die zich aan de regels zelf niet nadenken natuurlijk :U: lijkt wel of het een schande is om regels te volgen :piew:

Blijkbaar wordt er juist genoeg nagedacht om dingen uit te zoeken, zodat je niet voor verassingen komt te staan.. Althans bij mij wel.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Jeannettebo schreef:Is altijd makkelijk om maar te roepen dat degene die zich aan de regels zelf niet nadenken natuurlijk :U: lijkt wel of het een schande is om regels te volgen :piew:

Blijkbaar wordt er juist genoeg nagedacht om dingen uit te zoeken, zodat je niet voor verassingen komt te staan.. Althans bij mij wel.

Ook al volg ik de regels wil dat niet zeggen dat ik niet zelf na kan denken.

Als ik door een rood stoplicht rijd ( met de fiets) dan doe ik dat echt alleen maar als er in de verste verte geen auto te zien is en weet dat het stoplicht nog heel lang op rood blijft staan, gaat een stoplicht snel op groen wacht ik meestal wel, maar doelloos voor een stoplicht staan terwijl er verder geen verkeer aan komt dat vertik ik toch.

Maar muilkorven neem ik toch echt elk jaar mee ondanks dat er nog nooit aan ons gevraagd is om ze om te doen. Nou moet ik zeggen dat ik ze meestal in het appartement laat liggen als we in Oostenrijk gaan lopen vergeet ze dan vaak.

Zal ze voortaan maar aan de rugzak binden dan kan ik ze ook niet vergeten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee dat zie je verkeerd jeannette, je maakt een enorm statement door bewust geen muilkorf bij je te hebben als dat verplicht is.
kost wat natuurlijk, een boete en als het misgaat ben je je hond ook nog kwijt, maar dan heb je wel even duidelijk neergezet dat je niet in de rij loopt en hoe geweldig burgerlijk ongehoorzaam je bent :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jeannettebo schreef:Ik snap het probleem ook niet zo... Leg gewoon voor iedere hond een simpel korfje van een tientje in de auto, over het algemeen zijn dat nou niet de grootste kosten van een vakantie etc.
Toen ik met Bo in met de trein naar Duitsland ging heb ik de korf aan mijn weekendtas gehangen, dus duidelijk zichtbaar voor iedereen. Ik heb hem nergens om moeten hangen, heb enkel de conducteurs wat horen mompelen over een ijsbeer :engel:
Maar mijn collega hier gaat wel eens de grens over om een weekendje er op uit te gaan en te wandelen etc. Laatst was het langer dan gedacht en had haar hond ergens in gestaan en wilde ze de bus terug pakken. Ze was de muilkorf vergeten en mocht mooi niet mee, ze heeft een taxi kunnen bellen...en dan gaat het om een viszla. Hier is een muilkorf niet verplicht overigens
Kan je in zo'n geval van een reep stof (een stropdats kan ook) een snoetje maken?
Of zou dat niet geaccepteerd worden.
Net zoals je bij de EHBO doet als je een gewonde aangereden hond wilt verzorgen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jeannettebo
Zeer actief

ranetje schreef:
Jeannettebo schreef:Ik snap het probleem ook niet zo... Leg gewoon voor iedere hond een simpel korfje van een tientje in de auto, over het algemeen zijn dat nou niet de grootste kosten van een vakantie etc.
Toen ik met Bo in met de trein naar Duitsland ging heb ik de korf aan mijn weekendtas gehangen, dus duidelijk zichtbaar voor iedereen. Ik heb hem nergens om moeten hangen, heb enkel de conducteurs wat horen mompelen over een ijsbeer :engel:
Maar mijn collega hier gaat wel eens de grens over om een weekendje er op uit te gaan en te wandelen etc. Laatst was het langer dan gedacht en had haar hond ergens in gestaan en wilde ze de bus terug pakken. Ze was de muilkorf vergeten en mocht mooi niet mee, ze heeft een taxi kunnen bellen...en dan gaat het om een viszla. Hier is een muilkorf niet verplicht overigens
Kan je in zo'n geval van een reep stof (een stropdats kan ook) een snoetje maken?
Of zou dat niet geaccepteerd worden.
Net zoals je bij de EHBO doet als je een gewonde aangereden hond wilt verzorgen.
Weet ik niet, ik zal het eens vragen als ik haar weer zie
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lijkt me dat als dat wordt geaccepteerd je sneller een noodoplossing hebt en niet voor dichte (bus)deuren komt te staan.
Want dat is idd wel heel zuur als je toch al vanwege noodzaak die bus moet nemen.

Hier in Nederland heb je trouwens problemen met een taxi als je je hond mee wilt nemen.
Is dat in Zwitserland minder moeilijk?
Laatst gewijzigd door ranetje op 25 mei 2014 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jeannettebo
Zeer actief

Ik heb nog nooit een taxi genomen of moeten nemen met honden... Maar ik verwacht dat ze er daar dan weer niet zo happig op zijn, juist in het Ov is het hier geen probleem, er wordt zelfs ruimte voor me gemaakt door de buschauffeur
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Sanchis schreef:

Dat zegt dan weer meer over jou dan over het advies dat gesteld werd, trouwens de bajes zit vol met luitjes die het helemaal met je eens zijn hoor dus je staat zeker niet alleen in je stelling. Maar vind je het heel erg als ik het een beetje dom vind wat je zegt??? Nee hè vast niet want je zegt het zelf ook al iets met eigen beslissingen nemen en zelf na denken. Maar het staat er wel heel stoer het kost wat maar dan heb je ook wat een flinke kostenpost aan bekeuringen maar ach je hebt je punt gemaakt. Rij je ook 250 waar je maar 100 mag is ook heel stoer hoor.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Ook ik ben van de week in duitsland geweest net hond (minder dan 20 kilo, maar ik denk niet kleiner dan 40cm) en heb er eerlijk gezegd niet eens over nagedacht om de regels omtrent honden hierover na te lopen :schrik:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik hou me ook nooit aan de regels. Als ik dat wel zou doen dan had ik nu 20 jaar hondenbelasting betaald voor algemene middelen. Dan had ik Dapper nooit kunnen hebben ivm de RAD en dan hadden mijn honden nooit losgelopen want dat mag haast nergens. Ik laat mijn huidige hondje gewoon overal los lopen en dat interesseert me helemaal niks. Ze kan het, ze doet niks en dus kan het gewoon. Ik hou er helemaal niet van als er allemaal regels zijn die maken dat ik niks kan en mag of bv heel veel moet betalen aan hondenbelasting omdat ik 3 honden had. Ik woonde midden in de rimboe bij wijze van spreken en ik wil dan dus geen 450 euro hondenbelasting betalen. Dat doe ik dan dus ook niet.

En zoals ik al zei, Bas loopt lekker los in de polder en in het bos. Dat kan ze, dus we doen dat al geldt er een aanlijngebod. :19:
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Zoals ik al zei de baasjes van klapkaken hebben de naam.Maar dat zijn dan toch niet de enige,zoals veel willen geloven.
laeken
Zeer actief

Dinos schreef:Zoals ik al zei de baasjes van klapkaken hebben de naam.Maar dat zijn dan toch niet de enige,zoals veel willen geloven.
Lieverd, ik heb nooit klachten gehad en niemand hoeft zijn hondje op te tillen of het kind weg te trekken. Mensen voelen die neiging ook niet. Mijn hondje laat nog een konijn met rust dus wat is je punt? Mijn slechte naam is er niet want iedereen vind het prima dat mijn hondje los loopt. :wink:
Afbeelding
Neeltje

laeken schreef:Ik hou me ook nooit aan de regels. Als ik dat wel zou doen dan had ik nu 20 jaar hondenbelasting betaald voor algemene middelen. Dan had ik Dapper nooit kunnen hebben ivm de RAD en dan hadden mijn honden nooit losgelopen want dat mag haast nergens. Ik laat mijn huidige hondje gewoon overal los lopen en dat interesseert me helemaal niks. Ze kan het, ze doet niks en dus kan het gewoon. Ik hou er helemaal niet van als er allemaal regels zijn die maken dat ik niks kan en mag of bv heel veel moet betalen aan hondenbelasting omdat ik 3 honden had. Ik woonde midden in de rimboe bij wijze van spreken en ik wil dan dus geen 450 euro hondenbelasting betalen. Dat doe ik dan dus ook niet.

En zoals ik al zei, Bas loopt lekker los in de polder en in het bos. Dat kan ze, dus we doen dat al geldt er een aanlijngebod. :19:
Dat is je eigen beslissing, maar dan moet je niet miepen als je een bekeuring zou krijgen, je hond in beslag wordt genomen, aan gort wordt gebeten of plat wordt gereden. Het staat nl. niet erg stoer, alleen stom, heel erg stom.
laeken
Zeer actief

Neeltje schreef:
laeken schreef:Ik hou me ook nooit aan de regels. Als ik dat wel zou doen dan had ik nu 20 jaar hondenbelasting betaald voor algemene middelen. Dan had ik Dapper nooit kunnen hebben ivm de RAD en dan hadden mijn honden nooit losgelopen want dat mag haast nergens. Ik laat mijn huidige hondje gewoon overal los lopen en dat interesseert me helemaal niks. Ze kan het, ze doet niks en dus kan het gewoon. Ik hou er helemaal niet van als er allemaal regels zijn die maken dat ik niks kan en mag of bv heel veel moet betalen aan hondenbelasting omdat ik 3 honden had. Ik woonde midden in de rimboe bij wijze van spreken en ik wil dan dus geen 450 euro hondenbelasting betalen. Dat doe ik dan dus ook niet.

Dat is je eigen beslissing, maar dan moet je niet miepen als je een bekeuring zou krijgen, je hond in beslag wordt genomen, aan gort wordt gebeten of plat wordt gereden. Het staat nl. niet erg stoer, alleen stom, heel erg stom.

Stel je toch niet aan zeg! :roll: Hou jij je hondje maar voor haar hele leven aan de riem en dan doe ik het gewoon op mijn manier. Hondjes worden overigens eerder aan de riem doodgebeten dan los, hondjes worden niet in beslag genomen OMDAT ze loslopen en een bekeuring overleef ik wel. Verder loopt mijn hondje niet los daar waar auto's rijden. Zeker niet nadat Eva vorige week is doodgereden.
Als jij graag je hondje aan de riem houdt moet je dat doen. Ik doe gewoon wat mij goed dunkt als je het niet erg vindt. En ga niet insinueren dat ik onverantwoord omga met mijn hond en ga me helemaal niet aan mijn kop zeiken over overreden worden net nadat Eva overreden is. Ik wordt een beetje pissig van je stomme reactie en dat je over overreden begint terwijl Eva net een week geleden is overreden. Alsof jij alles kan voorkomen vwbt je hond. Jouw hond kan net zo goed doodgebeten worden aan de riem. :roll:
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Bij ons hoeft niemand zijn hondje op te tillen al zullen veel de neiging wel voelen en dat snap ik ook wel een beetje, de enige reden dat ze hun hondje zouden moeten optillen is voor onze nog niet sociale chihuahua ,en die gaat aan de riem als we honden tegenkomen.
Maar dit alles is of topic de regel is 40cm ,lab, cane corso, podenco, setter, enz , er is dus geen uitzondering voor lieve retriever. En de Duitse overheid discrimineert dus niet.
Neeltje

laeken schreef:
Neeltje schreef:

Stel je toch niet aan zeg! :roll: Hou jij je hondje maar voor haar hele leven aan de riem en dan doe ik het gewoon op mijn manier. Hondjes worden overigens eerder aan de riem doodgebeten dan los, hondjes worden niet in beslag genomen OMDAT ze loslopen en een bekeuring overleef ik wel. Verder loopt mijn hondje niet los daar waar auto's rijden. Zeker niet nadat Eva vorige week is doodgereden.
Als jij graag je hondje aan de riem houdt moet je dat doen. Ik doe gewoon wat mij goed dunkt als je het niet erg vindt. En ga niet insinueren dat ik onverantwoord omga met mijn hond en ga me helemaal niet aan mijn kop zeiken over overreden worden net nadat Eva overreden is. Ik wordt een beetje pissig van je stomme reactie en dat je over overreden begint terwijl Eva net een week geleden is overreden. Alsof jij alles kan voorkomen vwbt je hond. Jouw hond kan net zo goed doodgebeten worden aan de riem. :roll:
Honden aan de lijn houden waar het moet, wil niet zeggen dat honden nergens los lopen. Er zijn nog altijd gebieden waar honden wel los mogen. En juist gezien Eva, lijkt me dat je daar voorzichtiger mee zou zijn. Ik heb al iets te vaak opmerkingen gelezen op hondenfora van honden die overreden zijn, dat deed hij nooit, hij stak nooit over, maar ja, nu liep die hond daar die hij/zij niet mocht.

Hier in het dorp ook, lopen er heel veel los en het steekt allemaal zo over. En nee, er komen hier niet veel auto's, maar één is al meer dan genoeg.
Sanchis
Zeer actief

Neeltje schreef:
laeken schreef:
Neeltje schreef:

Honden aan de lijn houden waar het moet, wil niet zeggen dat honden nergens los lopen. Er zijn nog altijd gebieden waar honden wel los mogen. En juist gezien Eva, lijkt me dat je daar voorzichtiger mee zou zijn. Ik heb al iets te vaak opmerkingen gelezen op hondenfora van honden die overreden zijn, dat deed hij nooit, hij stak nooit over, maar ja, nu liep die hond daar die hij/zij niet mocht.

Hier in het dorp ook, lopen er heel veel los en het steekt allemaal zo over. En nee, er komen hier niet veel auto's, maar één is al meer dan genoeg.
Zo kun je ook wel met kinderen gaan denken. Die worden ook wel eens platgereden. Ook maar aanlijnen dan?

Twee van mijn drie honden lopen altijd los en ik heb meestal niet eens een lijn voor ze bij me. En als ze worden platgereden, wordt het tranen met tuiten. Als ik een bekeuring krijg (vaak) dan betaal ik met de nodige chagrijn. Maar als ik alle risico's van het leven ga uitbannen, heb ik in dat hele leven al geen zin meer.
Sanchis
Zeer actief

Echt, Fuck it. Ga jij je gang maar met je schoothondje aan zn flexi. Maar ik vind dat je je echt belachelijk uitlaat naar Cleva na zo'n kort verlies.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Topic loopt een beetje uit de hand :o

Nee, ik wil niet burgerlijk ongehoorzaam zijn. Ik had er alleen nooit bij nagedacht dat ze mij in Duitsland kunnen vragen om mijn 4.5 maanden oude border collie pup een muilkorf om te doen. Alfy en Pia stonden voor mij buiten kijf dat ik er eentje bij me moet hebben en die om moet kunnen doen, maar voor Kenji had ik er nooit zo over nagedacht.

Wat betreft andere regels: ik vind dat hondeneigenaren vrij strak worden gehouden. Losloopgebieden zijn schaars dus lopen ook mijn honden los op plekken waar het regeltechnisch gezien niet mag. Loop ik dan risico? Ja. Maar het alternatief kan ik, net als Cleva, niet mee leven. Honden bijna altijd aan de riem vind ik geen optie. Dus je weegt alles af en komt tot een beslissing. Dat gaat 999 keer goed en bij 1 op de 1000 gaat het fout. En ja, ik vind het erg voor die personen als ze door zoiets een hond verliezen. Dat heeft niets te maken met ongehoorzaamheid toejuichen maar meer met dat het verliezen van een hond, op welke manier dan ook, iets is wat je iemand dan van zijn honden houdt niet gunt.

Terug on topic: we gaan deze week op pad voor muilkorven voor de Grieken. Die van Kenji koop ik pas 1-2 weken van te voren want die groeit nu nog zoveel...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: Ik heb er de afgelopen nogal over nagedacht, zoals je misschien begrijpt. Hoe jammer ik het ook vind dat het fout is gegaan had ik het alternatief van een hond die altijd aan de riem moet leven omdat er ergens aan de horizon een risico is veel erger. Eva is duizenden keren los mee geweest en was zeer volgzaam van aard. Dat het altijd fout kan gaan blijkt maar het noodlot hou je niet tegen. Je kan ook een meteoriet op je kop krijgen, dat maakt het niet zinnig om daar ook rekening mee te gaan lopen houden.
Voor jou misschien niet voor te stellen maar niet iedereen gedijt op angst en braafheid.
:wink: Dat soort dingen blijven een persoonlijke afweging. De kans dat Niko oversteekt tijdens het apporteren is zo minimaal dat hij lekker los op de veldjes om mijn huis mag, redelijk dicht bij de weg.
Hij leeft voor die stomme bal, vindt het heerlijk om even snel wat te gaan gooien.
Pjotr loopt een paar keer per week los op de dijk achter de fiets aan, waar ook fietsen, brommers en schapen zijn.
En nee, mag niet en er zit een risico aan, maar beiden moet je dat soort pleziertjes niet af gaan pakken.

Maar van een korfje meenemen dat waarschijnlijk nooit gebruikt gaat worden, wordt vast niemand minder.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

De losloopdiscussie vind ik iets anders... hier lopen ze 99% van de tijd los dus ook in gebieden waar t niet mag officieel. Prima risico op boete is voor mij die neem ik. Alle overige risico's ook want aan de lijn lopen is een ramp voor ze en zal ik ze niet aandoen. Daarnaast heb ik er zelf de schurft aan.

Maar om in een vreemd land ellende te krijgen om een korf van een paar euro die je alleen maar in de auto hoeft te leggen heb ik geen zin aan net als 900 km terug te moeten rijden voor dat stomme ding.
Ze liggen er hier standaard in dus ik hoef er niet meer aan te denken. Zelfs die van Dusty ligt er nog.
Ooit bij een tankstation met die deutsche polizei staan praten met dober Boy aan de riem naast me ze vonden t een prachtige hond bladibla weet je dat je wel een korf bij je moet hebben, ja dat weet ik en die heb ik. Moet hij op of wil je hem zien? Nee hoor geen probleem.
Beter dan de zwitserse buren op de oostenrijkse camping die eisten dat wij verwijderd werden omdat we een kampfhund bij ons hadden. Jawel boy dus de dober. Dat t een schat van een beest was waar geen vlieg last van had deed niet ter zake. Gelukkig vond de campingeigenaar hetzelfde en mochten zij vertrekken als ze t zo vreselijk vonden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef: Maar om in een vreemd land ellende te krijgen om een korf van een paar euro die je alleen maar in de auto hoeft te leggen heb ik geen zin aan net als 900 km terug te moeten rijden voor dat stomme ding.
Hoeveel kilometer??? We hebben het over Duitsland hoor.
Ik loop hier vanuit huis Duitsland in tijdens een leuk wandelingetje, en ik heb niks mee dan. Wat ik al zei, zelfs mijn eigen paspoort niet. En dat heeft niets te maken met kont tegen de krib gooien, of het niet respecteren van de regeltjes van het buitenland.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef: Maar om in een vreemd land ellende te krijgen om een korf van een paar euro die je alleen maar in de auto hoeft te leggen heb ik geen zin aan net als 900 km terug te moeten rijden voor dat stomme ding.
Hoeveel kilometer??? We hebben het over Duitsland hoor.
Ik loop hier vanuit huis Duitsland in tijdens een leuk wandelingetje, en ik heb niks mee dan. Wat ik al zei, zelfs mijn eigen paspoort niet. En dat heeft niets te maken met kont tegen de krib gooien, of het niet respecteren van de regeltjes van het buitenland.
Ik ga naar zuid duitsland of oostenrijk dus minimaal 900 km idd. En tank in principe zo laat mogelijk dus dan pas komen ze de auto uit en zou ik ze nodig hebben op zn vroegst id dat na 500 km en dat is dus veel te ver voor zo'n korf.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”