Wij zijn onze vakantie aan het plannen, en we zijn er -voorlopig- samen over uit. Tsjechië wordt het dit jaar.
De vakantie plannen is voor ons nooit zo'n probleem. We kamperen op de bonnefooi met een tent. En vinden we geen camping, dan is er altijd wel ergens een hotel of bed en breakfast. Dus dat komt wel goed.
Ik ben wel echt gericht naar specifieke informatie over honden/Tsjechië. Uiteraard google ik al het een en ander, maar wat extra info is meer dan welkom.
Welke bijzondere regels zijn er met betrekking tot honden. (Of liever, welke regels wijken af ten opzichte van Nederland)
Hoe zijn de mensen er in het algemeen ten opzichte van honden. Is het een probleem om op een terrasje (geen idioot luxe uiteraard) wat te drinken of te eten met een hond in je gezelschap?
Hoe zit het met specifieke dingen die gevaarlijk kunnen zijn? Zitten er bijvoorbeeld giftige slangen waar rekening mee gehouden moet worden, of een een of ander ziekte waar maar beter voor ge-ent kan zijn van tevoren?
Zijn er -in geval van nood- een beetje eenvoudig dierenartsen te vinden, of kan het bijvoorbeeld maar zo zijn dat je daar meer dan 100 kilometer voor moet rijden?
Voorheen maakte ik me nooit zo druk om dit soort dingen. Maar afgelopen jaar kwam Habibi in Duitsland kermend als een gek naar ons toe, 1 voorpoot in de lucht. Kermen, en haast niet aan te komen. Rillend, hijgend. Erop staan was al helemaal geen optie.
Ze liep dicht naast ons toen het gebeurde, maar wel los door het iets hogere gras in de berm van het pad.
Dat heeft op dat moment een spoed-zoektocht naar een dierenarts opgeleverd. Ik zat volkomen in de stress, had geen idee wat er gebeurd kon zijn, of ze misschien door iets giftigs gebeten was. Uiteindelijk viel het allemaal erg mee, maar de stress op dat moment in een "vreemd" land, tijdens een wandeling is me heel erg bijgebleven.
(Bleek uiteindelijk een wespensteek te zijn, de angel was niet zichtbaar in haar lange haar. Overigens kon de dierenarts die ook niet vinden, en was het oordeel wespensteek of lelijk verstapt. Later op de camping heb ik die angel wel gevonden.)
Vandaar dat ik nu maar bij voorbaat wat dingen wil uitzoeken...
Kortom: alle hondgerelateerde info over Tsjechië is meer dan welkom.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tsjechië met de hond
Moderator: moderatorteam
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Tsjechië met de hond
Wij zijn met flame in het reuzengebergte geweest en mijn ervaring is dat ze reuze hond vriendelijk zijn. Op elk terras maar ook binnen in elk restaurant waren we met hond welkom en regelmatig had flame al een bak water staan nog voordat ze ons gevraagd hadden wat we wilden drinken.
Wel een muilkorf mee, wij wisten het niet en toen we met de skilift omhoog wilden mochten we zonder gekorfde hond niet mee. Gelukkig konden we 1 lenen van een hotel medewerker.
In zuid Tsjechië vond ik ze minder hondvriendelijk, maar vond het daar sowieso minder mooi met minder vriendelijke mensen;) harrachov is in ieder geval aan te raden.
Wel een muilkorf mee, wij wisten het niet en toen we met de skilift omhoog wilden mochten we zonder gekorfde hond niet mee. Gelukkig konden we 1 lenen van een hotel medewerker.
In zuid Tsjechië vond ik ze minder hondvriendelijk, maar vond het daar sowieso minder mooi met minder vriendelijke mensen;) harrachov is in ieder geval aan te raden.

Dag monster... *14-01-2016
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Tsjechië met de hond
Ik moest er vorig jaar toch een scalibor meenemen en milbemax geven ivm zandvliegen en hartworm.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi