Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in Duitsland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Hond in Duitsland

Ongelezen bericht door Eilfy »

Even een vraagje...

Er zijn aanvullende regels voor honden in Duitsland. Zo dien je voor honden met een schofthoogte > 40 cm of gewicht > 20 kilo een goed passende muilkorf bij te hebben. Alfy en Pia zijn resp. 46 en 43 cm schofthoogte, moeten we dan voor beide een muilkorf bij ons hebben of is één muilkorf die beide honden past (zijn even groot ong.) voldoenden?

Kenji zal dan nog geen 40+ schoft zijn en (hopelijk) ook geen 20 kilo wegen (border collie, 4.5 maand op moment van vakantie), dus die hoeft dan geen muilkorf?

En qua autogordels: ze hebben het over een speciale autogordel. Wij hebben een verlengstuk wat je in de gordel klikt en dan vastklikt aan het tuig van de hond. Kenji vervoeren wij dan op de achterbank en Alfy en Pia zitten in de kofferbak aan zo'n gordel (zonder hondenrek). Mag dit of moeten we nog aanvullende maatregelen treffen?

Heb op het forum en internet gezocht maar kon geen echt duidelijk antwoord vinden... vandaar mijn vraag. Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Neeltje

Re: Hond in Duitsland

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ambassade van Duitsland even bellen?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Eilfy schreef:Even een vraagje...

Er zijn aanvullende regels voor honden in Duitsland. Zo dien je voor honden met een schofthoogte > 40 cm of gewicht > 20 kilo een goed passende muilkorf bij te hebben. Alfy en Pia zijn resp. 46 en 43 cm schofthoogte, moeten we dan voor beide een muilkorf bij ons hebben of is één muilkorf die beide honden past (zijn even groot ong.) voldoenden?

Kenji zal dan nog geen 40+ schoft zijn en (hopelijk) ook geen 20 kilo wegen (border collie, 4.5 maand op moment van vakantie), dus die hoeft dan geen muilkorf?

En qua autogordels: ze hebben het over een speciale autogordel. Wij hebben een verlengstuk wat je in de gordel klikt en dan vastklikt aan het tuig van de hond. Kenji vervoeren wij dan op de achterbank en Alfy en Pia zitten in de kofferbak aan zo'n gordel (zonder hondenrek). Mag dit of moeten we nog aanvullende maatregelen treffen?

Heb op het forum en internet gezocht maar kon geen echt duidelijk antwoord vinden... vandaar mijn vraag. Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!
De muilkorven gaan "per hond" want je moet elke hond op verzoek van het gezag direct kunnen muilkorven. Ik zou geen risico nemen (maar goed, dat ben ik) en voor elke hond een korfje of snoetje meenemen ook als de hond 39 cm is... dan hoef je niet in discussie en kun je, om alle problemen te voorkomen, in alle rust je weg vervolgen.
Mijn inschatting is dat het in de praktijk wel meevalt maar in een centrum van een stad, met een grote sterke hond kan het je gevraagd worden... ach.. wen de hond eraan (je weet nooit waar het nog 's goed voor is) en neem mee.. kost je nog geen 10tje ;-)

Vervoeren: de honden meoten "gezekerd" zijn; ze mogen dus bij een botsing niet door de auto vliegen. Dus: aan een tuig in de autogordel. Doe zo'n gordelverlenger aub nooit aan een halsband.. als je een keer echt vol in de remmen moet hang je je hond op die manier op. Een hond in een bench mag ook; achter een rek mag ook. het hoeft niet en/en
Ik geef overigens in overweging om honden niet in de kofferbak te vervoeren... alles heeft een risico, dat snap ik, maar statistisch zijn de meeste aanrijdingen kop-staart... als er dus iemand achterop klapt... ;-(

Suzanne
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Muilkorven: duidelijk, dan gaan we voor Alfy en Pia sowieso op pad voor een muilkorf en ze er aan laten wennen. Wil inderdaad geen risico nemen, dus vandaar dat ik het toch even vraag.

Vervoeren: ze zijn gezekerd en natuurlijk zit het tussenstuk niet aan de halsband. Alle honden hebben een tuig en daar gaat het tussenstuk aan. Over de kofferbak: ideaal is een auto met vaste benches maar helaas groeit geld niet aan bomen en moeten we het doen met een simpele 5 deurs Hyundai Accent. Ook geen optie om benches in te bouwen dus, hebben we al naar geïnformeerd. Maar het is denk ik best haalbaar om te proberen niet in een kop-staart botsing verzeild te raken ;)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Muilkorf? gimmi a break!
Het enige wat ik mee neem naar duitsland, is het entingsbewijs.

Ze mogen vanalles en nogwat verplicht stellen, maar geen hond die ernaar vraagt. Je hebt toch ook zeker geen brandblusser in de auto liggen als je door Belgie rijdt? Ook verplicht.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Ik had helemaal niks bij me van de week :F: maar paspoortje van de hond zou ik zeker even meenemen.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nou ja, ik zal niet zeggen dat ik wekelijks in Duitsland kom met de honden, maar toch heel regelmatig. Met de auto, maar ook vaak wandelend. En bij dat laatste heb ik helemaal niets bij me, ook geen paspoortjes. Ook niet van onszelf trouwens.

Mijn honden zijn flink boven de 40 cm, maar vallen niet in de vechthonden-categorie. Misschien werkt dat in ons voordeel, maar we zijn nog nooit aangehouden :19:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Sanchis schreef:Muilkorf? gimmi a break!

Ze mogen vanalles en nogwat verplicht stellen, maar geen hond die ernaar vraagt. Je hebt toch ook zeker geen brandblusser in de auto liggen als je door Belgie rijdt? Ook verplicht.
Eh.. ja, dat denk ik dan wel dat ik dat doe... kijk, een boete ivm geen brandblusser okay maar ik wil niet het vaagste risico lopen dat ze mijn hond in beslag gaan nemen dus ja, ik gooi dan maar een korfje in mijn tas.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Muilkorf heb ik wel bij me in duitsland ook destijds voor dusty. Nooit om gedaan maar ik heb helemaal geen zin in dat gezeur en ze kosten geen drol.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Ah.. nu snap ik de brandblusser in mijn moeders auto... :mrgreen:

Wij hadden ons ook ooit niet goed voor bereid voor Italie, nog voor internet tijdperk. Stonden we daar 'honden alleen gemuilkorfd toegestaan'. Van die grote borden. Gelukkig had onze hond een lief kopje dat hij toch mee mocht na overleg. Nu zoek ik alles wel uit, zo'n snoetje kost niets en neemt geen ruimte in.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb ze voor alle 3 bij me, snuitjes. T moet dus ik doe het. In de auto zaten ze aan zo'n verlengstuk en daar zitten ze morgen weer aan als we naar huis rijden :)
Marion.

~Suzanne~ schreef:

Eh.. ja, dat denk ik dan wel dat ik dat doe... kijk, een boete ivm geen brandblusser okay maar ik wil niet het vaagste risico lopen dat ze mijn hond in beslag gaan nemen dus ja, ik gooi dan maar een korfje in mijn tas.

Suzanne
Jij bent geen maatstaf, want jij neemt zelfs je levensverzekeringspapieren nog mee op reis.
Marion.

Én wij gaan binnen nu en snel een paar daagjes naar de Ardennen. Met een verloppen rabies-enting. Wat een lef hebben wij he :schrik:

Nou ja, als Miep achter wordt gehouden door de douane en ik ga jammeren, hoeven jullie in elk geval geen melij met mij te hebben. We hebben er zelf voor gekozen.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Ik kom bijna dagelijks in Duitsland, heb geen muilkorf en ze zitten los op de achterbank.
Ook toen we ze opgehaald hebben, 4 uur Duitsland in, hebben we ze niet vastgehad. Ik denk dat de vorige eigenaren ons uitgelachen hadden als we om de muilkorf gevraagd hadden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Nou, we gaan niet naar een drukke stad maar naar Dogglywood dus veel bos en (hopelijk) veel wandelen.

Qua vervoer: ze zitten hier in een tuig en dan aan de gordel dus dat moet voldoende zijn. Kenji zit normaal gesproken in de bench op de achterbank (zo'n stoffen bench) maar gezien de bagage gaat hij waarschijnlijk in tuig + gordel op de achterbank. Rabiës entingen hebben Alfy en Pia vorig jaar september gehad, Kenji krijgt hem met de 12 weken enting mee dus dan is hij ook in orde :) Paspoorten gaan natuurlijk mee.

Denk dat ik wel ga zorgen dat we muilkorven bij ons hebben, voor het geval dat. Ook onze honden zien er niet uit als vechthonden maar better safe than sorry en ze zijn inderdaad niet zo duur.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Marion. schreef:Nou ja, ik zal niet zeggen dat ik wekelijks in Duitsland kom met de honden, maar toch heel regelmatig. Met de auto, maar ook vaak wandelend. En bij dat laatste heb ik helemaal niets bij me, ook geen paspoortjes. Ook niet van onszelf trouwens.

Mijn honden zijn flink boven de 40 cm, maar vallen niet in de vechthonden-categorie. Misschien werkt dat in ons voordeel, maar we zijn nog nooit aangehouden :19:
Maakt ook geen verschil of je honden in de (vechthonden categorie ) zitten of niet.
Gaat om grote en heeft niets met uiterlijk te maken ,hele goede regel gelijke monniken gelijke kappen.
Neem je korf niet mee prima eigen keuze .
Dacht eigenlijk dat alleen eigenaren van klapkaken onverantwoord waren, Maar wist ergens in mijn achterhoofd wel dat dit niet helemaal klopte.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dinos schreef:
Marion. schreef:Nou ja, ik zal niet zeggen dat ik wekelijks in Duitsland kom met de honden, maar toch heel regelmatig. Met de auto, maar ook vaak wandelend. En bij dat laatste heb ik helemaal niets bij me, ook geen paspoortjes. Ook niet van onszelf trouwens.

Maakt ook geen verschil of je honden in de (vechthonden categorie ) zitten of niet.
Gaat om grote en heeft niets met uiterlijk te maken ,hele goede regel gelijke monniken gelijke kappen.
Dacht eigenlijk dat alleen eigenaren van klapkaken onverantwoord waren, Maar wist ergens in mijn achterhoofd wel dat dit niet helemaal klopte.
Wat is er onverantwoord aan het niet muilkorven van een lieve golden retriever die niks zal doen?
Ik woon in Duitsland en heb nog nooit iemand met een muilkorf gezien. O jawel, 1 super agressieve pitbull loopt hier met muilkorf. De eigenaar zei laatst tegen mij dat als zijn hond Bas zou zien en los zou breken Bas eraan zou gaan. :roll: Vandaar de muilkorf. Ik ben er niet gerust op en heb een hekel aan dat soort gedoe. Als die hond komt heeft hij een groot probleem want ik accepteer het niet dat hij op Bas zal duiken. Muilkorf of geen muilkorf maakt me weinig uit. Ik hoef dat gezeik niet en ik zal het dus ook niet toestaan. Hoe dan ook.

Maar verder? Muilkorven zie ik hier dus domweg nooit. :19:
Afbeelding
Dinos

laeken schreef:
Dinos schreef:

Wat is er onverantwoord aan het niet muilkorven van een lieve golden retriever die niks zal doen?
Ik woon in Duitsland en heb nog nooit iemand met een muilkorf gezien. O jawel, 1 super agressieve pitbull loopt hier met muilkorf. De eigenaar zei laatst tegen mij dat als zijn hond Bas zou zien en los zou breken Bas eraan zou gaan. :roll: Vandaar de muilkorf. Ik ben er niet gerust op en heb een hekel aan dat soort gedoe. Als die hond komt heeft hij een groot probleem want ik accepteer het niet dat hij op Bas zal duiken. Muilkorf of geen muilkorf maakt me weinig uit. Ik hoef dat gezeik niet en ik zal het dus ook niet toestaan. Hoe dan ook.

Maar verder? Muilkorven zie ik hier dus domweg nooit. :19:
Nogmaals gaat niet om het uiterlijk maar om de regel boven de 40 cm
Dus lieve klapkaak moet wel met korf en retriever niet?? Beetje vreemd niet.
Bijtincidenten liggen bij lab nog hoger.
Daar gaat het ook helemaal niet om , is een regel ingesteld net als b.v aanlijnplicht, en als je daar niet aan houdt zijn er consequentie,s. Ik ben er niet voor ,maar vindt het wel eerlijk dat er nu eens niet naar ras gekeken wordt. Immers een aanval van een lieve retriever is ook een bezoekje d.a of ziekenhuis.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dinos schreef:Nogmaals gaat niet om het uiterlijk maar om de regel boven de 40 cm
Daar gaat het ook helemaal niet om , is een regel ingesteld net als b.v aanlijnplicht, en als je daar niet aan houdt zijn er consequentie,s. Ik ben er niet voor ,maar vindt het wel eerlijk dat er nu eens niet naar ras gekeken wordt. Immers een aanval van een lieve retriever is ook een bezoekje d.a of ziekenhuis.

Regels zijn er om zaken te voorkomen. Een golden die niks doet is dus ongevaarlijk en hoeft dus om incidenten te voorkomen niet gemuilkorfd te worden. Lieve klapkaken....tja, die zijn er zeker. Maar in hoeverre moeten wij daar vanuit gaan? Want in potentie blijven het honden gefokt om te vechten en daarbij gemotiveerd om te doden. Je kan dus wel blijven kletsen over lieve onschuldige pitbulls maar als je de eigenaar van een echt onschuldige hond bent zal je daar heel anders tegenaan kijken.

Hoe kom je erbij dat de gemiddelde lab meer honden bijt dan de gemiddelde pitbull? Ik geloof daar werkelijk geen reet van als je het niet erg vindt. Of bedoel je dat er meer gaatjes worden gemaakt door labradors in de afgelopen 20 jaar? Dat geloof ik best, er zijn er 25 x zoveel van en een gaatje is geen doodgebeten kind of hond. Want je gaat mij niet wijsmaken dat als ik een lab tegenkom ik meer kans heb om gebeten te worden en Bas meer kans heeft om gemolestreerd te worden dan bij een pitbull.

Ik vind het dus geen onzin dat honden met het uiterlijk en de achtergrond en de power van een pitbull wel aangelijnd en gemuilkorfd moeten lopen itt golden retrievers. Er bestaan best pittige goldens maar pitbulls zo lief en tolerant als goldens naar andere dieren kom ik zelf niet zo vaak tegen. De meeste worden kort getrokken en vallen uit naar passerende honden. Staart omhoog, haren omhoog en patsen maar. De goldens die ik passeer kwispelen wat en lopen netjes door. Ik zie dus wel verschil en vind ook dat er verschil mag zijn. :19:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Tja soms wil je iets doen met je honden en dan heb je ze wel nodig. Bijvoorbeeld in de bus of in een (ski)lift. Wij hadden destijds het geluk dat we ze konden huren. (snuitjes) Toen we eenmaal in de lift stonden hadden ze deze alweer af overigens maar we mochten niet mee als ze de niet gemuilkorfd waren. En die van mij zijn twee kleine schattige pluizenbollen.

Dus idd zelf weten wat je doet. Maar niet zeuren dan.
Afbeelding
gevni havanezers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Je moet ze bij he hebben niks meer en niks minder. Dusty was een xkees en groter dan 40 cm dus daarvoor lag er ook 1 in de auto. Net als voor de mh en de dobers. Geen van allen hebben hem ooit opgehad daar
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dinos

laeken schreef:
Dinos schreef:Nogmaals gaat niet om het uiterlijk maar om de regel boven de 40 cm

Regels zijn er om zaken te voorkomen. Een golden die niks doet is dus ongevaarlijk en hoeft dus om incidenten te voorkomen niet gemuilkorfd te worden. Lieve klapkaken....tja, die zijn er zeker. Maar in hoeverre moeten wij daar vanuit gaan? Want in potentie blijven het honden gefokt om te vechten en daarbij gemotiveerd om te doden. Je kan dus wel blijven kletsen over lieve onschuldige pitbulls maar als je de eigenaar van een echt onschuldige hond bent zal je daar heel anders tegenaan kijken.

Hoe kom je erbij dat de gemiddelde lab meer honden bijt dan de gemiddelde pitbull? Ik geloof daar werkelijk geen reet van als je het niet erg vindt. Of bedoel je dat er meer gaatjes worden gemaakt door labradors in de afgelopen 20 jaar? Dat geloof ik best, er zijn er 25 x zoveel van en een gaatje is geen doodgebeten kind of hond. Want je gaat mij niet wijsmaken dat als ik een lab tegenkom ik meer kans heb om gebeten te worden en Bas meer kans heeft om gemolestreerd te worden dan bij een pitbull.

Ik vind het dus geen onzin dat honden met het uiterlijk en de achtergrond en de power van een pitbull wel aangelijnd en gemuilkorfd moeten lopen itt golden retrievers. Er bestaan best pittige goldens maar pitbulls zo lief en tolerant als goldens naar andere dieren kom ik zelf niet zo vaak tegen. De meeste worden kort getrokken en vallen uit naar passerende honden. Staart omhoog, haren omhoog en patsen maar. De goldens die ik passeer kwispelen wat en lopen netjes door. Ik zie dus wel verschil en vind ook dat er verschil mag zijn. :19:
Onze cane corso vechthond? Ach ja vierde eeuw voor Christus, daarna erfbewaker en veehond dus zeker geen vechthond meer.Maar alle klapkaken worden hier op één hoop gegooid.
Daarom ben ik blij dat in Duitsland naar heel ander criterium wordt gekeken n.l naar naar grote en de eventuele schade die een grotere hond KAN veroorzaken.
Wij zijn trouwens eigenaars van onschuldige honden, net als jij zegt onschuldige retriever te hebben.
Gelukkig dat jou vooroordeel geen maatstaf is voor de Duitse regel ,en die dus ook niet die discussie hebben wat is een klapkaak en wat niet . Boven 40 cm korf. DAS IST KLARE SPRACHE
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

blacky schreef:Tja soms wil je iets doen met je honden en dan heb je ze wel nodig. Bijvoorbeeld in de bus of in een (ski)lift. Wij hadden destijds het geluk dat we ze konden huren. (snuitjes) Toen we eenmaal in de lift stonden hadden ze deze alweer af overigens maar we mochten niet mee als ze de niet gemuilkorfd waren. En die van mij zijn twee kleine schattige pluizenbollen.

Wacht eens even, dus voor Fien moet ik ook zo'n ding aanschaffen?
Ik dacht dat het op schofthoogte ging? :scratch:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
blacky schreef:Tja soms wil je iets doen met je honden en dan heb je ze wel nodig. Bijvoorbeeld in de bus of in een (ski)lift. Wij hadden destijds het geluk dat we ze konden huren. (snuitjes) Toen we eenmaal in de lift stonden hadden ze deze alweer af overigens maar we mochten niet mee als ze de niet gemuilkorfd waren. En die van mij zijn twee kleine schattige pluizenbollen.

Wacht eens even, dus voor Fien moet ik ook zo'n ding aanschaffen?
Ik dacht dat het op schofthoogte ging? :scratch:
Dat dacht ik ook :denken: Was in ieder geval niet voor plan om voor Kenji (die dan 4,5 maanden is) al zo'n ding aan te schaffen...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik begrijp nooit het nut van je niet aan de regels van een land houden.
als die je niet bevallen dan ga je er toch fijn niet heen :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Eilfy schreef: Dat dacht ik ook :denken: Was in ieder geval niet voor plan om voor Kenji (die dan 4,5 maanden is) al zo'n ding aan te schaffen...
Waarom niet? Zou er gewoon drie meenemen voor het geval dat.
Die bruine plastic dingen van barkerville zijn prima voor even en kosten een tientje.
Snuitje zou ik niet doen, áls het dan gevraagd wordt kunnen ze daar niet goed mee hijgen en drinken.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik snap het probleem ook niet zo... Leg gewoon voor iedere hond een simpel korfje van een tientje in de auto, over het algemeen zijn dat nou niet de grootste kosten van een vakantie etc.
Toen ik met Bo in met de trein naar Duitsland ging heb ik de korf aan mijn weekendtas gehangen, dus duidelijk zichtbaar voor iedereen. Ik heb hem nergens om moeten hangen, heb enkel de conducteurs wat horen mompelen over een ijsbeer :engel:
Maar mijn collega hier gaat wel eens de grens over om een weekendje er op uit te gaan en te wandelen etc. Laatst was het langer dan gedacht en had haar hond ergens in gestaan en wilde ze de bus terug pakken. Ze was de muilkorf vergeten en mocht mooi niet mee, ze heeft een taxi kunnen bellen...en dan gaat het om een viszla. Hier is een muilkorf niet verplicht overigens
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb twee muilkorven en een snuitje bij me als we op vakantie gaan, wil toch echt niet bij de grens aangehouden worden en dan terug naar huis moeten rijden om de muilkorven te gaan halen.
Zijn nou eenmaal de regels. Ze hebben ze haast nooit om gehad.

Als we nu op vakantie gaan zitten Tama en Nikkie in een bench op de achterbank (ieder een eigen bench overigens) en Jarah ligt dan voorin aan mijn voeten, mag eigenlijk ook niet maar ze ligt wel vast aan de stoel.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sandra & Phoebe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cavalier king charles spaniel ( Phoebe )
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandra & Phoebe »

Toen we een paar jaar geleden naar Oostenrijk gingen heb ik ook een muilkorf aangeschaft voor Phoebe omdat je die ook moet kunnen tonen als er om gevraagd wordt. Hele uitdaging om een passende muilkorf voor een cavalier te vinden, ook niet gelukt dus, maar toch maar eentje gekocht om toch te kunnen laten zien als ze het vragen. Ben normaal niet zo 'burgerlijk gehoorzaam' maar heb in het buitenland geen zin in gezeik en al helemaal niet met mijn hond! Ik haal trouwens de landeninformatie altijd van www.dogsincluded.nl
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Nou ik dus ook hoor, we wilde de skilift nemen naar boven en moesten ook bij onze honden ( en dat zijn ook geen grote honden Maltezers ) de snuitjes omdoen. Er zijn altijd zaken die je beter wel kunt doen en dit ( muilkorf/snuitje ) is er een van. We zijn trouwens ook in Duitsland wel eens aangehouden en toen werd ook de manier waarop we de honden vervoerde gelijk gecontroleerd. Dus tja ik doe het houden aan de regels van een ander land zeker wel.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”