Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe bestrijden jullie vlooien? (kindvriendelijk)

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

scooby2003
nieuw lid

Hoe bestrijden jullie vlooien? (kindvriendelijk)

Ongelezen bericht door scooby2003 »

Ik heb een kleine schattige Shih Tzu, die een hele dag door iedereen geaaid word. Ook mijn zoontje is er erg dol op.

Scooby krijgt nu Cyflee tabletten (1x per week). Op zich ben ik hier wel tevreden over, nog geen vlooi gezien. Maar wat is er nog meer, of wat is misschien effectiever. Ik ben als de dood om vlooien in mijn huis te hebben, wie niet?

Vroeger heb ik Exil Spot on geprobeert, maar dit waren ampullen en zijn vacht werd er zo vettig van. Voordeel is wel dat dit op de vacht zit, dus eventuele vlooien zijn eerder dood. En dit moest ik ook maar 1x per maand doen.
Maar hoe zit het met die ampullen? Wanneer mag je de hond dan aaien, en na hoeveel tijd mag hij dan bv. in bad?
Ik vind dat je dat allemaal niet op de gebruiksaanwijzing kunt vinden?

Groetjes Liliane
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hoi,
Ik gebruik frontline, ong enes in de 3 maanden. Ik spuit het echt op de huid, dus de vacht is maar een beetje vettig maar dat is zo weer droog. Verder mogen ze dan 48uur voor en 48 uur daarna niet nat worden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb ook frontline. dit werkt 3 maanden tegen vlooien en 4 weken tegen teken. sam spuiten we dus elke maand. hij is nu bijna 9 maanden en ik heb nog geen vlo of teek gehad!! (sam ook niet)
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ik zo'n soort spuitspul gebruik dan doe ik het 's avonds voor het slapen gaan. Voordeel is dan dat je de hond die dan net bespoten is de komende uren niet aanraakt en , als het stinkt, heb je er minder last van.
De volgende dag kun je de hond dan weer gewoon aanhalen.
Nog een tip: trek bij het spuiten plastic handschoenen aan; het is en blijft gif.
Verder krijgen ze hier dagelijks knoflook in een of andere vorm ter ondersteuning van...
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

maxcola schreef:Als ik zo'n soort spuitspul gebruik dan doe ik het 's avonds voor het slapen gaan. Voordeel is dan dat je de hond die dan net bespoten is de komende uren niet aanraakt en , als het stinkt, heb je er minder last van.
Nog een tip: trek bij het spuiten plastic handschoenen aan; het is en blijft gif.
Verder krijgen ze hier dagelijks knoflook in een of andere vorm ter ondersteuning van...
hé vertel...... knoflook...???? waar helpt dat tegen??
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Ik heb net druppels gehaald van Exil(vectocyt). Die moeten ze slikken dus,ben er net mee begonnen dus ik kan je helaas nog niet vertellen of het ook inderdaad goed werkt.
marian*
Erelid
Contacteer:

whoopy schreef:
maxcola schreef:Als ik zo'n soort spuitspul gebruik dan doe ik het 's avonds voor het slapen gaan. Voordeel is dan dat je de hond die dan net bespoten is de komende uren niet aanraakt en , als het stinkt, heb je er minder last van.
hé vertel...... knoflook...???? waar helpt dat tegen??

Knoflook helpt (mede) tegen vlooien/teken, en werkt wormafdrijvend; je kunt het vers geven of in tabletvorm.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

en daarna een kauwgummy!

ik heb idd ook gehoord dat dat helpt, maar hoeveel geef je ze dan??
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

massam schreef:en daarna een kauwgummy!

ik heb idd ook gehoord dat dat helpt, maar hoeveel geef je ze dan??
Gewoon 1 pil per hond per dag, of een halve teen verse per hond.
Ik vind de stank wel meevallen hoor, maar ja, ik lust het zelf ook graag :p:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

daar zit geen gewicht aan? dus alle honden evenveel? dan ga ik dat ook erbij doen, knof ik toch voor veel meer goed?
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Mijn honden wegen allebei rond de 25 kg. dus ze krijgen allebei het zelfde ja.
Hoe het met kleine honden zit weet ik niet. Misschien een kwart teentje per dag of om de andere dag een pil?
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

de mormels krijgen dus niks tegen de vlooien. en ze hebben ze toch niet. er zijn ook geen vlooien in huis.
toeval? toch de knoflook? de dagelijkse modderbaden? mijn eeuwige gestofzuig en gedweil?

wie het weet mag het zeggen :? .
laantje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door laantje »

Hier ook geen vlo te zien, en ik gebruik helemaal niets!
In de zomer druppel ik een druppeltje Tea-Tree olie in de nek, stinkt even maar helpt wel!
Tea-Trre olie in huis hebben is trouwens ideaal als je kinderen in huis hebt, is EHBO in een flesje, helpt voor heleboel dingen.
Gebruikte het al bij oudste toen hij 6 weken was en heel benauwd, liet een druppel in de wieg vallen en het ventje kon weer ademen!
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Eten jullie honden die knoflook tenen dan gewoon op?? Ik had gisteren bij alletwee een teen (netjes gepeld) in de bak gedaan en de bak was leeg behalve die teen knoflook :mrgreen: Die hoefde ze dus allebei niet :?
marian*
Erelid
Contacteer:

antoinette schreef:Eten jullie honden die knoflook tenen dan gewoon op?? Ik had gisteren bij alletwee een teen (netjes gepeld) in de bak gedaan en de bak was leeg behalve die teen knoflook :mrgreen: Die hoefde ze dus allebei niet :?

Hier eten ze dat op ,ja :ok:
Gewoon even persen......
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

linlin schreef:de mormels krijgen dus niks tegen de vlooien. en ze hebben ze toch niet. er zijn ook geen vlooien in huis.
toeval? toch de knoflook? de dagelijkse modderbaden? mijn eeuwige gestofzuig en gedweil?

wie het weet mag het zeggen :? .

Het scheelt volgens mij ook als er buiten geen vlooien zijn. Hier in de buurt liep tot een jaar geleden een man wiens hond altijd onder de vlooien zat ( toen ik hem eens sprak zei hij dat ie er soms wel 20 8O op een dag ving),dus dan is het geen wonder dat andere honden in die zelfde buurt vlooien hebben.......daar is dan geen kruid tegen gewassen hoor. Sinds die man weg is hier, is het aantal vlooien bij alle honden in onze buurt drastisch gedaald :ok:
Afbeelding
Don
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Don »

Ik gebruik hier Frontline voor en sprayde dit tussen hun vacht.
Nu is het ook verkrijgbaar in pipets en moet je in hun nek spuiten.
Dit is veel makkelijker en werkt net zo goed.
Groeten van Don. :-D
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Wij gebruiken ook altijd frontline-spray. De pipetten zijn net zo effectief alleen iets handiger in toepassing. Het kindveiligste is toch wel de pipet in de nek,dit trekt zo snel in en als je het s'avonds doet mogen de kinderen de volgende dag gewoon de hond aaien.
Frontline,bolfo gold(advantage) en spot on werkt allemaal als een soort filmlaag over de hond. De vlooien die erop zitten gaan meteen dood en het zorgt ervoor dat er geen vlooien meer opkomen. De vectocyt van exil werkt van binnenuit. Deze druppels gaan via de bloedbaan en de vlooi moet dan ook eerst bijten wil die doodgaan. Het is dus dan ook normaal als je af en toe nog eens een vlooi ziet lopen. Ook de dosering vind ik niet handig. :? Voor de hond 4 á 5 druppels per kg/lichaamsgewicht,de eerste maand 2 keer in de week en dan 1 keer in de 2 weken. Vind ik niet echt handig,maar dat is persoonljk.
Sorry voor het lange verhaal ;)
scooby2003
nieuw lid

Ja maar,...

Ongelezen bericht door scooby2003 »

Als je die ampullen/pipetjes gebruikt, wanneer mag de hond dan weer geaaid worden en wanneer mag hij dan bv. weer gewassen worden.

Ik heb namelijk 1 zoontje die de hele dag met die hond bezig is. Het zijn echt vriendjes.
En omdat onze hond langharig is, komt het nogal eens voor dat hij erg vies wordt. Toch zeker met dit weer. Hij kruipt over in en onderdoor. Hij is erg speels, ook loopt hij niet om de drollen van een andere hond , maar hij loopt er dwars door heen. Nu doe ik dan vaak wel alleen zijn pootjes wassen, maar zo nu en dan wil ik hem wel eens onder de douche stoppen.
:zwaai:
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

In principe kunnen wij de hond meteen weer aaien,want wij steken onze vingers niet meer in de mond :-D Maar met kinders zou ik het s'avonds doen en dan de volgende dag kan het geen kwaad meer voor een kind.
De pipetten qua wassen en zwemmen is verschillend. Met de één moet je 24 uur wachten en met de andere 48 uur. Meestal staat dat in de bijsluiter. Frontline heeft zich binnen 24 uur over het gehele lichaam verspreidt,maar met wassen en zwemmen moet je toch 48 uur wachten. Bij de bolfo gold is het binnen een uur over het lichaam verspreidt en moet je (geloof ik) 24 uur wachten.

Groetjes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Canto schreef:Wij gebruiken ook altijd frontline-spray. De pipetten zijn net zo effectief alleen iets handiger in toepassing. Het kindveiligste is toch wel de pipet in de nek,dit trekt zo snel in en als je het s'avonds doet mogen de kinderen de volgende dag gewoon de hond aaien.
Frontline,bolfo gold(advantage) en spot on werkt allemaal als een soort filmlaag over de hond. De vlooien die erop zitten gaan meteen dood en het zorgt ervoor dat er geen vlooien meer opkomen.
niets aan toe te voegen... ik gebruik altijd Frontline... ter voorkoming van...want vlooien hebben ze nog nooit gehad, teken des te meer en sinds ik Frontline gebruik is dat al een heel stuk minder....!
Liever voorkomen dan genezen...en ze hebben er nog nooit last van gehad...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Ik geef mijn honden ook de pipetten van frontline, ik vind het erg goed werken. Op het doosje staat een goede gebruiksaanwijzing bij hoe je moet handelen en wat ze wel en niet mogen na de behandeling.
Afbeelding Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ook hier de pipetten van frontline...geen klachten :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

antoinette schreef:Eten jullie honden die knoflook tenen dan gewoon op?? Ik had gisteren bij alletwee een teen (netjes gepeld) in de bak gedaan en de bak was leeg behalve die teen knoflook :mrgreen: Die hoefde ze dus allebei niet :?
Je kunt ze ook gewoon knoflooktabletjes geven. Tirsa vindt die heerlijk. Verder krijgt ze in de zomer iedere 4 weken 'n pipetjes ook tegen de teken. Als ik dadelijk weer begin in februari is het nog even 1 keer in de 6 weken.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik gebruik niets. Ook nog nooit vlooien gezien hier.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
marian*
Erelid
Contacteer:

~Tine~ schreef:Ik gebruik niets. Ook nog nooit vlooien gezien hier.

Dan heb je echt mazzel hoor :ok:
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

maxcola schreef:
~Tine~ schreef:Ik gebruik niets. Ook nog nooit vlooien gezien hier.
Dan heb je echt mazzel hoor :ok:
Precies wel, hier lopen al 25 jaar katten rond en 9 jaar honden. Nooit iets tegen vlooien opgeweest en nog nooit een vlo gezien.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik gebruikte ook knoflook, totdat mijn DA mij waarschuwde dat teveel knoflook de rode bloedlichaampjes afbreekt. Is net na een onderzoek bij paarden naar boven gekomen.

1 of 2 halve teentjes of tabletjes per week kan geen kwaad, maar nooit meer geven. (Nou ja, volgens mijn DA dan.)

Voor het buitenland gebruik ik Frontline, ivm barbesia (geinfecteerde teken). In NL gelukkig nooit een vlo gezien. Maar er staat op de barfplaats ook een mens-en-dier vriendelijk middel tegen vlooien en teken, wat je zelf kan maken (www.barfplaats.nl, kijken onder Alternatieve geneeswijzen)....helemaal op natuurlijke basis, dus geen giftige rommel. Kan je ook proberen :zwaai:
Peet
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Peet2 schreef:Ik gebruikte ook knoflook, totdat mijn DA mij waarschuwde dat teveel knoflook de rode bloedlichaampjes afbreekt. Is net na een onderzoek bij paarden naar boven gekomen.

1 of 2 halve teentjes of tabletjes per week kan geen kwaad, maar nooit meer geven. (Nou ja, volgens mijn DA dan.)

Voor het buitenland gebruik ik Frontline, ivm barbesia (geinfecteerde teken). In NL gelukkig nooit een vlo gezien. Maar er staat op de barfplaats ook een mens-en-dier vriendelijk middel tegen vlooien en teken, wat je zelf kan maken (www.barfplaats.nl, kijken onder Alternatieve geneeswijzen)....helemaal op natuurlijke basis, dus geen giftige rommel. Kan je ook proberen :zwaai:
Peet
ja ja het zal,wat een raar DA is dat zeg, ik gebruik juist knoflook sap
die ik over het eten kan doen,tis eigelijk voor sport duiven door het water maar ik voer het aan me honden
maar dat verhaal gaat echt niet op hoor van je DA mooi verkoop praatje om zijn frontline aan je kwijt te raken meer is het niet.

mol 8)
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

ik kam ze regelmatig met een vlooienkammetje, en meestal hebben ze niets. is heel kindvriendelijk :p: alleen lijkt me dat moeilijk bij dat harige ding van jullie.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”