Ik loop al een jaar lang tegen een probleem aan en ben inmiddels nog geen steek verder gekomen dus ik dacht laat ik het eens hier vragen.
Vorige zomer begon mijn hond ineens met veel niezen en een rood oog(waar hij overigen geen last van blijkt de hebben). Wij dachten dat het wel hooikoorts kon zijn dus zijn we naar de dierenarts gegaan. Daar werd dus verteld dat als honden hooikoorts hebben ze bijna altijd ook erge jeuk hebben en dat heeft mijn hond niet, dus kregen we oogdruppels mee voor het rode oog en voor het niezen hadden ze geen medicijn. de druppels maakten geen verschil dus zijn we weer terug gegaan en kregen we andere druppels mee, ook dit zonder resultaat. Weer terug naar de DA en we kregen prednison mee, tijdens de kuur werd het niezen en het rode oog zeker minder, maar het arme beest kon zn plas nog geen half uur ophouden. Na deze kuur kwam het niezen en het rode oog weer terug. Toen werd het herfst en het niezen hield op, enkel het oog bleef rood. Na het een tijd aangekeken te hebben wer het in de winter nog niet minder rood. Dus zijn we weer naar de DA geweest en tot 2 keer toe weer druppels mee gehad zonder resultaat. Ook zijn er meerdere andere oogonderzoeken geweest waar uit bleek dat alles gewoon goed was.
Nu is het pollenseizoen weer aan het opkomen en het niezen begint weer. Maar hier heeft de DA dus niks voor. Mijn DA zegt zelf dat hooikoorts medicijnen voor mensen niet werken op honden maar een kennis van ons met aardig wat ervaring met honden zegt dat het onzin is en dat dat dus wel gewoon kan.
Ik heb toch mijn twijfels hierbij omdat de DA het niet voor niets zal zeggen.
Is er hier iemand die hetzelfde probleem heeft, een oplossing weet of weet of mensenmedicatie helpt bij honden en of het kwaad kan?
Alvast bedankt