Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaft je hond 's nachts? Zo ja, wat doe je?
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Blaft je hond 's nachts? Zo ja, wat doe je?
Ze blaffen geregeld snachts, maar hoor aan de blaf wat er is.
De Poolse overburen gaan nl geregeld snachts op de stoep een peukje roken, daar slaan ze op aan. Om de hoek zit een discotheek en aan de andere zijde vt terrein het station. Is er wat in de discotheek dan zijn de honden vaak ook de hele nacht actief.
Pas er snachts wel uit gegaan om te kijken. Waren er werkzaamheden aan het spoor en liepen er mannen met zaklampen over de spoordijk.
De 3 honden van Ronald lopen als terrein bewaking en ja, mogen dus van ons zeker aanslaan. Mijn honden doen alleen mee als het "in hun hoek is" zoals op parkeerterrein NS of op de spoordijk omdat de kennels in dis hoek staan.
De Poolse overburen gaan nl geregeld snachts op de stoep een peukje roken, daar slaan ze op aan. Om de hoek zit een discotheek en aan de andere zijde vt terrein het station. Is er wat in de discotheek dan zijn de honden vaak ook de hele nacht actief.
Pas er snachts wel uit gegaan om te kijken. Waren er werkzaamheden aan het spoor en liepen er mannen met zaklampen over de spoordijk.
De 3 honden van Ronald lopen als terrein bewaking en ja, mogen dus van ons zeker aanslaan. Mijn honden doen alleen mee als het "in hun hoek is" zoals op parkeerterrein NS of op de spoordijk omdat de kennels in dis hoek staan.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Elmo slaat soms 's nachts aan. Meestal als er iemand bij de buren weg gaat en men nog wat praat op straat. Maar dat is meer zo'n waakblafje, terwijl hij nog ligt te meuren op de bank. Als er echt iets is, hoor je het wel aan zijn geblaf. Dat zijn dan ook de keren dat sjaak even gaat kijken, wat er is.
- Bishy
- Zeer actief
Mijn hond slaat sinds hij ouder wordt s nachts vaker aan om niks. Hij denkt dan iets gehoord te hebben en begint dan hard te blaffen. Ik raak hem dan aan om z'n aandacht te trekken en vraag vriendelijk doch dringend of hij z'n klep wil houden. 
- kipo
- Zeer actief
JML schreef:Ze blaffen hier haast nooit 's nachts. Dus die ene keer dat ze alledrie aansloegen ben ik naar beneden gegaan om te kijken. Bij het opendoen van de deur naar de woonkamer kwamen ze alledrie in sneltrein vaart voorbij geschoten, zo de trap op en mijn bed in! Ik kon het verder uitzoeken.
Volgens mij echt een vooropgezet plan!
-
Manu
Die van mij blaft nooit. In Frankrijk deed hij het wel een paar nachten op rij maar meer zo'n binnensmonds wroefje. Dat waren spoken geloof ik want ik heb niks gezien toen ik trillend met mijn zaklampje om het huis heen liep.
Overigens heeft hij wel een aantal keer op straat tegen mensen staan blaffen. En gezien hij nooit blaft vertrouw ik er op dat ik dan gewoon door moet lopen en diegene niet de kans moet geven mij aan te spreken. Ik ga er altijd van uit dat áls hij dan eens blaft het wel terecht is.
Overigens heeft hij wel een aantal keer op straat tegen mensen staan blaffen. En gezien hij nooit blaft vertrouw ik er op dat ik dan gewoon door moet lopen en diegene niet de kans moet geven mij aan te spreken. Ik ga er altijd van uit dat áls hij dan eens blaft het wel terecht is.
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hoewel onze honden overdag behoorlijk waaks zijn en regelmatig blaffen is het 's nachts meestal stil. Soms wordt er even gemeld dat de buren thuis komen, maar je hoort een duidelijk verschil in een "we-zien-bekenden-aankomen-blaf" en een "er-is-stront-aan-de-knikker-blaf". Bij dat laatste gaan we dus zeker even kijken wat er aan de hand is, er wordt in de jachthaven namelijk redelijk vaak ingebroken.
Als er iemand hoge nood heeft wordt er niet geblaft, maar gepiept bij de trap. Dan moet ik echt hollen, want dan is het meestal echt heeeeeuuuul dringend nodig.
Als er iemand hoge nood heeft wordt er niet geblaft, maar gepiept bij de trap. Dan moet ik echt hollen, want dan is het meestal echt heeeeeuuuul dringend nodig.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hippo slaat 's nachts ook alleen aan als er wat aan de hand is. Laatst had m'n man nachtdienst en was dus alleen thuis. Hippo sloeg flink aan, gekeken en toen bleken een stel dronken jongeren over straat te zwalken(we wonen in een heel rustige buurt). Oscar slaat tot nu toe niet aan. Komt ook omdat we blaffen voor aandacht niet toestonden in de bench en hij dus in de bench stil is. Hij zit sinds kort in de kennel en hoop dat hij dan wel 's nachts aan slaat als er wat is. Al hij los in huis loopt waakt hij wel.
Onze vorige mechel blafte ook alleen als er wat was, bij ons vorige huis ging hij eens helemaal uit zijn dak. De buren waren ook meteen gealarmeerd, we keken allebei naar buiten en toen zagen we nog net twee mannen van hun uitbouw springen en weg snellen.
Onze vorige mechel blafte ook alleen als er wat was, bij ons vorige huis ging hij eens helemaal uit zijn dak. De buren waren ook meteen gealarmeerd, we keken allebei naar buiten en toen zagen we nog net twee mannen van hun uitbouw springen en weg snellen.
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Als mijn honden 's nachts blaffen dan ga ik zeker kijken en ik laat dan ook de honden in de tuin los : er wordt wel eens gestroopt in het stuk bos achter mijn huis en zo weten die mensen dat ze gehoord zijn geweest ( vaak hoor ik dan ineens een auto weg rijden ) . Ik maak er dan wel melding van bij de politie vooral omdat er al klemmen gevonden zijn .
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier blaffen ze 's nachts alleen als er echt iets aan de hand is.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Dinos
En als er een keer wel wat is??Bishy schreef:Mijn hond slaat sinds hij ouder wordt s nachts vaker aan om niks. Hij denkt dan iets gehoord te hebben en begint dan hard te blaffen. Ik raak hem dan aan om z'n aandacht te trekken en vraag vriendelijk doch dringend of hij z'n klep wil houden.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Als ze blaffen ga ik eruit, want dan is er wat.
Is denk 2 x geweest, waren ze aan de dunne en hadden hoge nood. Verder hoor ik ze (gelukkig) nooit.
Is denk 2 x geweest, waren ze aan de dunne en hadden hoge nood. Verder hoor ik ze (gelukkig) nooit.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Als Boomer 's nachts blaft stuur ik eerst hem om te kijken, daarna ga ik pas 
Hij blaft nooit zomaar, dus dan is er echt iets aan de hand.
Hij blaft nooit zomaar, dus dan is er echt iets aan de hand.
-
Sterre
Antonetta schreef:
Hier blaffen ze niet s,nachts, doen ze dit wel dan ga ik zeker kijken.
Als ze ziek zijn dan jengelen ze, hier reageer ik ook op. Van de week hoorde ik s,avonds laat rare geluiden van beneden komen. Bleek dat Balou in zijn deken verstrikt zat en er niet meer uit kon komen.
O dat is schrikken dan. Gelukkig hoorde je het.