Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voer bij fokker en bij de nieuwe baas
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
voer bij fokker en bij de nieuwe baas
ik las in een topic:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
dat veel fokkers hun pups versvoer geven.
stel dat de nieuwe baasjes van de pups de hondjes brokken gaan geven, gaat dat goed??
wij krijgen namelijk een nieuwe pup. ik weet nog niet of ze dan op vers zit, maar voor het geval dat.
stel dat de nieuwe baasjes van de pups de hondjes brokken gaan geven, gaat dat goed??
wij krijgen namelijk een nieuwe pup. ik weet nog niet of ze dan op vers zit, maar voor het geval dat.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Van het ene voer naar het andere voer gaat bijna altijd goed. Mits je dit maar langzaam opbouwd. Dus neem er een week de tijd voor, als je puppie een ander merk voer bij de fokker krijgt als dat jij wilt voeren. Meestal geeft de fokker voldoende voer mee, zodat jij zelf niet van het voer hoeft aan te schaffen wat jij wilt gaan geven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Re: voer bij fokker en bij de nieuwe baas
Wat leuk een nieuwe pup! Welk ras?massam schreef:ik las in een topic:
Vers is toch heel anders dan brok? Waarom geeft dit dan geen problemen? Ik denk dat elke plotselinge verandering slecht is. Het beestje heeft een bepaalde darmflora opgebouwd en als je ander voer neemt moet er een hele andere flora opgebouwd worden. Dus geleidelijke overgangen zou ik zeggen, zodat de darmpjes van je pup eraan kuunen wennen aan het nieuwe voedsel. Succes!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ook hier Umi in 1 keer over gezet,sylvia* schreef:Ik heb Donna in Frankrijk gehaald met 9 weken daar kreeg ze eukanuba en ik heb haar in 1 keer overgezet op carnibest geen probleem.
ze kreeg bij de fokker Belcando, heb haar gelijk savonds op de bibi overgezet zonder problemen (de 2de dag beloonde ik met de puppy brok die van de fokker mee kwam en toen had ze iets dunne ontlasting, maar ze krijgt nu sinds een week van maandag tot vrijdag tussen de middag brok en dr ontlasting is daar ook prima op)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik merk bij mijn honden dat als je van verslees verandert ze geen problemen hebben maar naar brok of van brok veranderen geeft wel 'problemen'.crutz schreef:ook hier Umi in 1 keer over gezet,sylvia* schreef:Ik heb Donna in Frankrijk gehaald met 9 weken daar kreeg ze eukanuba en ik heb haar in 1 keer overgezet op carnibest geen probleem.
ze kreeg bij de fokker Belcando, heb haar gelijk savonds op de bibi overgezet zonder problemen (de 2de dag beloonde ik met de puppy brok die van de fokker mee kwam en toen had ze iets dunne ontlasting, maar ze krijgt nu sinds een week van maandag tot vrijdag tussen de middag brok en dr ontlasting is daar ook prima op)
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik verander dus sinds van de week ook met Umi naar brokEvitaP schreef:Ik merk bij mijn honden dat als je van verslees verandert ze geen problemen hebben maar naar brok of van brok veranderen geeft wel 'problemen'.crutz schreef:ook hier Umi in 1 keer over gezet,sylvia* schreef:Ik heb Donna in Frankrijk gehaald met 9 weken daar kreeg ze eukanuba en ik heb haar in 1 keer overgezet op carnibest geen probleem.
en ook dat geeft geen problemen qua ontlasting, eetlust oid
-
- Actief
Re: voer bij fokker en bij de nieuwe baas
Van de ene brok overschakelen naar de andere moet je geleidelijk aan doen (mengen)joe schreef:Wat leuk een nieuwe pup! Welk ras?massam schreef:ik las in een topic:
Vers is toch heel anders dan brok? Waarom geeft dit dan geen problemen? Ik denk dat elke plotselinge verandering slecht is. Het beestje heeft een bepaalde darmflora opgebouwd en als je ander voer neemt moet er een hele andere flora opgebouwd worden. Dus geleidelijke overgangen zou ik zeggen, zodat de darmpjes van je pup eraan kuunen wennen aan het nieuwe voedsel. Succes!
Wat nog beter is is eerst 1 week versvlees geven en daarna in 1 keer over naar
de andere brok. Wanneer je pup versvlees krijgt, mag je dit niet gaan mengen met
een eventuele brok die je wilt gaan geven. Ik zou hem wel op 1 of 2 dagen versvlees
houden. Dat is wel heel erg goed. Maar met versvlees mag je in 1 keer over op een
brok. JUIST omdat de darmflora zo goed in orde is.
Vraagje; waarom, als je pup toch al versvlees krijgt, hem/haar overzetten naar de
brokken. Het is toch al hardstikke goed dat een fokker versvlees geeft. Ik zou
zeggen; houden zo en houd je pup op het verse vlees?
Lieve groet van Eefy