Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Freek weer even in de lappenmand
Moderator: moderatorteam
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Freek weer even in de lappenmand
Het zit de kleine kerel nog niet heel erg mee.
Vlak voordat hij zo ziek werd was er al een afkrabseltje genomen van de kale plekken op z'n hoofd. Kwam toen niks raars uit. Hij heeft tijdens z'n zieke periode een sterke, brede antibioticum kuur gehad en de korstjes verdwenen en de kale plekken ook. Tot een week of twee terug het eigenlijk in alle hevigheid de kale plekken terugkwamen. Nu ook op de poten. Vandaag weer een afkrabsel laten maken en nu kwam was de demodexmijt duidelijk te zien op 2 krabsel. Heb zelf ook even mogen kijken. Gelukkig zijn we er mooi op tijd bij, hij heeft bijvoorbeeld nog niet echt jeuk.
Freek gedroeg zich keurig, lijkt mij toch wel pijnlijk als de huid eraf geschraapt wordt... Maar goed, hij zit komende tijd aan de advocate pipetten moet er 4 met steeds een aantal weken er tussen.
Ik weet dat vaak meerdere zaken een rol spelen bij demodex, waar onder een verslechterde weerdstand. Hebben jullie nog tips hoe ik deze kan verbeteren? Of nog andere tips heeft die kunnen helpen bij het herstel?
Vlak voordat hij zo ziek werd was er al een afkrabseltje genomen van de kale plekken op z'n hoofd. Kwam toen niks raars uit. Hij heeft tijdens z'n zieke periode een sterke, brede antibioticum kuur gehad en de korstjes verdwenen en de kale plekken ook. Tot een week of twee terug het eigenlijk in alle hevigheid de kale plekken terugkwamen. Nu ook op de poten. Vandaag weer een afkrabsel laten maken en nu kwam was de demodexmijt duidelijk te zien op 2 krabsel. Heb zelf ook even mogen kijken. Gelukkig zijn we er mooi op tijd bij, hij heeft bijvoorbeeld nog niet echt jeuk.
Freek gedroeg zich keurig, lijkt mij toch wel pijnlijk als de huid eraf geschraapt wordt... Maar goed, hij zit komende tijd aan de advocate pipetten moet er 4 met steeds een aantal weken er tussen.
Ik weet dat vaak meerdere zaken een rol spelen bij demodex, waar onder een verslechterde weerdstand. Hebben jullie nog tips hoe ik deze kan verbeteren? Of nog andere tips heeft die kunnen helpen bij het herstel?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Freek weer even in de lappenmand
Ik heb er totaal geen verstand van, maar wens jullie sterkte en beterschap. Geef Freek een dikke knuffel van zijn broer en van ons.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat vervelend nu voor hem en jullie
Van de ziekte weet ik weinig van maar wil jullie toch wel even sterkte wensen
Van de ziekte weet ik weinig van maar wil jullie toch wel even sterkte wensen

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Ik heb mijn roemeense opvangertje op advies van de stichting echinea force gegeven om de weerstand op te bouwen..
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat heb ik indertijd met luca ook gedaan.mariabel schreef:Ik heb mijn roemeense opvangertje op advies van de stichting echinea force gegeven om de weerstand op te bouwen..
oh en dat vergeet ik helemaal: beterschap voor de kleine man, het zit hem inderdaad niet mee

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Evertje
- Zeer actief
Dankjulliewel!
Gelukkig heeft Freek er niet echt last van, op een beetje jeuk na.
Ik lees inderdaad op internet ook overal dat het met weerstand te maken heeft en dat gaf de DA ook aan. Elke jonge hond heeft wat van die mijten bij zich, alleen bij de honden die een te lage weerstand hebben (door welke reden dan ook) kunnen de mijten zich ontwikkelen tot heel veel mijtjes.
Kan ik dan gewoon echinaforce van zeg dr vogel gebruiken? Of moet ik iets speciaal voor honden hebben?
Gelukkig heeft Freek er niet echt last van, op een beetje jeuk na.
Ik lees inderdaad op internet ook overal dat het met weerstand te maken heeft en dat gaf de DA ook aan. Elke jonge hond heeft wat van die mijten bij zich, alleen bij de honden die een te lage weerstand hebben (door welke reden dan ook) kunnen de mijten zich ontwikkelen tot heel veel mijtjes.
Kan ik dan gewoon echinaforce van zeg dr vogel gebruiken? Of moet ik iets speciaal voor honden hebben?
-
S@ndr@
- Zeer actief
nee hoor, echina is echina, probiotica kan ook nog helpen zo vlak na een antibiotica kuur
ook voor de weerstand
- Evertje
- Zeer actief
Oke dan rij ik vandaag ff langs de drogist, heb ze alleen in die grote tabletten voor mijzelf en denk dat druppels handiger zijn.
Hij heeft na de AB een maand een probiotica kuur gehad.
We gaan ervaren hoe het allemaal werkt. ik begreep gisteren wel dat het een lange behandeling is over het algemeen.
Hij heeft na de AB een maand een probiotica kuur gehad.
We gaan ervaren hoe het allemaal werkt. ik begreep gisteren wel dat het een lange behandeling is over het algemeen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb op advies van margreet vroom toendertijd mijn golden (zat onder de demodex) de rest van haar leven op de vitamine b complex gezet. gewoon voor mensen gehaald bij het kruidvat. ze heeft na haar uitbraak op 5 jarige leeftijd daarna nooit meer demodex gehad.
ellen
ellen
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij de action hebben ze echineaforce tabletten voor kinderen.
Sarah lust er wel pap van en het is goedkoper dan die dr.Vogel pillen.
Sarah lust er wel pap van en het is goedkoper dan die dr.Vogel pillen.
- Evertje
- Zeer actief
Ik heb nu van die druppels en die doe ik over het voer. Gaat prima, maar zal de tip van de tabletten onthouden!
Het lijkt of hij iets minder zit te krabben, maar het heeft even tijd nodig voordat alle middeltjes echt werken.
Het lijkt of hij iets minder zit te krabben, maar het heeft even tijd nodig voordat alle middeltjes echt werken.
- Evertje
- Zeer actief
Kleine update hier. Alle middeltjes lijken te gaan werken. Op de kale(re) plekken op z'n kop groeien weer hele kleine haartjes! Wel likt hij nog wat aam z'n poten, maar ook dat wordt minder gelukkig.
Verder is hij nog steeds de puberende ondeugd zelve haha.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ha fijn dat zijn goede berichtenEvertje schreef:Kleine update hier. Alle middeltjes lijken te gaan werken. Op de kale(re) plekken op z'n kop groeien weer hele kleine haartjes! Wel likt hij nog wat aam z'n poten, maar ook dat wordt minder gelukkig.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
fijn!!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer: