Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2rassen welke zou ik kiezen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

scooby doo

2rassen welke zou ik kiezen

Ongelezen bericht door scooby doo »

hoi allemaal ik heb een vraagje ik twijfel tss 2honden namelijk de stafford / pitbull (ik woon in belgie) of de mechelaar . welke raden jullie me aan ik wil hem gebruiken om het huis te bewaken omdat er al ingebroken is en het zou me een veiliger gevoel geven en ik wil hem gebruiken als gezelschap omdat ik veel ga lopen en fietsen 3xper week lopen zo een 12km . welke zouden jullie me aanraden ik wil ook nog vermelden dat ik een koningspoedel reu heb van 6jaar .
ik was eigelijk het meest geinteressert in de pit maar nu twijfel ik omdat mn grootouders altijd mechelaars hebben gehad en het zijn :ok: honden

gelieve een andwoordt te geven :zwaai:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als je de hond voor de waak neemt onder andere zou ik voor de mechelaar gaan. Die waken zeker nl. Pitbulls niet altijd, een aantal pitbulls staat gewoon te kwispelen bij iedereen die binnen komt en als je een pit van het waakse type hebt is dat weer linker dan een mechel omdat die beter luisterd over het algemeen.
Ga je toch voor een pitbull dan zou ik een Duitse of Nederlandse nemen die in het asiel zit en anders waarschijnlijk ingeslapen wordt.

Maar wat raar dat er is ingebroken terwijl je al een koningspoedel hebt?
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

om het huis te bewaken? een bouvier :mrgreen: , bouviers zijn dikwijls betere wakers dan mechelaars.
Mechelaars zijn veel goedkoper, en je vindt heus wel een herplaatser van uit de ring die uitstekend waakt. Honden die in de ring slecht bijten zijn meestal super wakers, goede ringhonden waken in veel gevallen heel wat minder, zij zijn veel te gerust, maar je hebt ringhonden die goed waken.

Verder zijn Mechelse herders wel wat gezonder dan de pitbul, geen HD of zo, en je kunt er overal mee komen, met een pit kan je amper ergens heen of je moet hem muilkorven.
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Ik bedoel dit heel oprecht maar voor de waak kan je het beste Ganzen nemen dat zijn de beste bewakers.

En neem je toch een hond dan zou ik inderdaad een mechelaar nemen.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Ik vind beide rassen ontzettend leuk... maar een mechelaar is gewoon wat makkelijker denk ik.... en waken doet bijna iedere hond toch???
laantje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door laantje »

Ja, ganzen zijn inderdaad de beste bewaking!
Wist je trouwens dat een hond al niet meer helpt voor bewaking, hier in de buurt hebben ze op 5 plaatsen ingebroken en overal hadden ze een hond, ook bij mij hebben ze het geprobeert maar werden gestoord door de buurvrouw, over goede bewaking gesproken, op 1 plek hadden ze zelfs een rotweiler, heb dat natuurlijk uitgevraagt aan de politie hoe dat kan en die kwam met de volgende verklaring.
Deze inbrekers breken in volgens een oosteuropese methode, ze buigen de sleutelplaat rond de klink weg, breken het slot af, duwen dat naar binnen et voila. Maar die hond dan zul je zeggen. Daar schijnen ze een soort van fluitje voor bij zich te hebben dat een bepaalde frequentie toon produceert waardoor de hond niet meer blaft of tot de aanval overgaat???
Ik had er nog nooit van gehoort in ieder geval.
Dus schaf de hond aan voor je plezier en niet voor bewaking.
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik heb gehoord dat ganzen erg makkelijk zijn om te kopen met eten. Dussss.....
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

EvitaP schreef:Ik heb gehoord dat ganzen erg makkelijk zijn om te kopen met eten. Dussss.....
ja en ze schijten je gang ook helemaal vol...dusss
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Leanne schreef:
EvitaP schreef:Ik heb gehoord dat ganzen erg makkelijk zijn om te kopen met eten. Dussss.....
Jaja, dusssss....
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
laantje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door laantje »

EvitaP schreef:
Leanne schreef:
Jaja, dusssss....
Ja hoor, wie komt er nu op het idee om ganzen IN huis te gaan houden.............mijn buren hadden ganzen en geloof me, zlefs eten verandert niks aan hun waakzaamheid, ze krijsen nl al vretend alsnog de hele buurt bijelkaar.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ganzen zijn idd hele goede wakers, maar wel buiten, ik denk ook niet dat het idee van ganzen was om ze binnen te houden :roll: dussss schone gang.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik zou geen pitbull of mechelaar willen voor alleen het waken. Met die honden moet je nog veel meer doen dan dat anders is het gewoon zielig vind ik. Als ik een waakhond zou willen zou ik voor de Bouvier gaan :ok:
Groetjes Rob
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Inderdaad, ganzen, in de voor- en achtertuin, weg inbrekers. :mrgreen:
En dan lekker met de koningspoedel trainen, want die zijn daar toch ook hartstikke geschikt voor. Ik denk dat je dan ook naar je huidige hond moet kijken, wat voor hond daar bij past.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Een herder/bouvier waakt pas echt supergoed :mrgreen:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

als je voor de pit achtige gaat heb ik de idiaale hond voor je

mol :twisted: 8)
scooby doo

ja ik denk dat ik toch beter voor de mechelaar zou gaan omdat deze wss beter overweg kan met de poedel .en die hd bij pit8tige is natuurlijk altijd een probleem dus beter op veilig spelen thx voor de reactie's :ok:
je het was wel verschrikkelijk de poedel was precies verdooft toen we binnenkwamen bleef ie gewoon liggen :roll:
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Tegenwoordig gebruiken inbrekers vaak verdovend gas, mss is dat bij jouw ook gebeurd.
groetjes!Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

scooby doo schreef:ja ik denk dat ik toch beter voor de mechelaar zou gaan omdat deze wss beter overweg kan met de poedel .en die hd bij pit8tige is natuurlijk altijd een probleem dus beter op veilig spelen thx voor de reactie's :ok:
je het was wel verschrikkelijk de poedel was precies verdooft toen we binnenkwamen bleef ie gewoon liggen :roll:
Niet alleen pitjes kunnen hd krijgen, mechelaars hebben net zoveel kans hoor!
scooby doo

hoe kun je voorkomen een hond te kopen met hd waarop moet je letten want ik koop liever bij een particulier dan bij zo een ellendige broodfokker
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

In jouw geval zou ik een Mechelaar kiezen.

Affijn, kijk alle raseigenschappen nog eens goed na en kijk dan wat het beste ook bij jou past. Dat lijkt me ook belangrijk.
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

scooby doo schreef:hoe kun je voorkomen een hond te kopen met hd waarop moet je letten want ik koop liever bij een particulier dan bij zo een ellendige broodfokker
Ga op zoek naar een goede erkende fokker.
En koop inderdaad NOOIT een hond bij een broodfokker! Ik heb Jovi daar ook gekocht en zou haar voor geen goud willen missen maar heb er een ellendige tijd mee gehad, zo ziek is ze geweest, het arme diertje.
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik weet niet of er een ras is dat geschikt is als alleen waakhond, maar ik ken een paar mechelaars (ook een die hd had) en ik heb zelf een staf en ik ben ervan overtuigd dat deze honden véél meer moeten doen dan waken.

ik durf bijna te zeggen dat deze rassen gek worden als er niks mee gedaan wordt (sport o.i.d.)

ik hoor mensen over een bouvier. ik ken het ras niet goed, maar misschien is dat iets..

denk nog een keer goed na over de rassen die je beschreef. een hond die zich verveelt is het ergste wat je kan hebben!!

succes met je zoektocht!!
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

jidde schreef:
scooby doo schreef:ja ik denk dat ik toch beter voor de mechelaar zou gaan omdat deze wss beter overweg kan met de poedel .en die hd bij pit8tige is natuurlijk altijd een probleem dus beter op veilig spelen thx voor de reactie's :ok:
Niet alleen pitjes kunnen hd krijgen, mechelaars hebben net zoveel kans hoor!
hahahaha! HD is een zeldzaamheid bij mechelaars, en bij pits komt het regelmatig voor.

wanneer de mechelaars zijn ingekruist met dogachtigen, zoals bij de X-mechelaars al eens is gebeurd, om ze wat zwaarder te krijgen, dan heb je wel een hogere kans op HD.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

geen ruzie maken over hd hondjes. ik hoor weer dat een herder toch wel veel hd-kans heeft en zo hoort iedereen het zijne...

er zijn veel te veel halve waarheden om hier zo stellig over te zijn.
of je moet bewijzen hebben.

niet voor mij hoor, maar als je de vraagsteller eerlijk wil informeren moet je wel argumenten hebben.
Afbeelding
An
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door An »

Ik heb geen ervaring met een Pitbull mr wel met een am. staff en deze zijn zeer zeker NIET geschikt als waakhond ! Bij de meeste fokkers zal je zelfs geen pupje meekrijgen als je zegt dat je een waker wil! Ik ken zelfs een familie die een Staff hebben en die er na 2 jaar een Doberman hebben bijgenomen om te waken omdat de Staff iedereen gewoon als vriend wil en zo hoort het ook met dat ras te gaan! Van Mechelaars is het toch bekend dat ze goede wakers zijn maar enkel waken is niet voldoende voor deze honden maar aangezien je gaat lopen e.d. zal hij aan beweging niets te weinig krijgen! Ooit gedacht aan een Riezenschnauzer? Zijn wel geen allemansvrienden dus uitstekende wakers en een schat voor eigen volk!

Veel succes met je keuze maar Pitbull of am. staff zou ik doen!
An

Een likje van Lenka en Yorick,
mechelaar_fan
Zeer actief

massam schreef:geen ruzie maken over hd hondjes. ik hoor weer dat een herder toch wel veel hd-kans heeft en zo hoort iedereen het zijne...

er zijn veel te veel halve waarheden om hier zo stellig over te zijn.
of je moet bewijzen hebben.

niet voor mij hoor, maar als je de vraagsteller eerlijk wil informeren moet je wel argumenten hebben.
kijk eens op het internet, naar de vele statistieken.
HD komt bij de amstaff 5 keer zoveel voor dan bij de mechelse herder...
http://www.offa.org/
http://www.vet.upenn.edu/research/centers/pennhip//

het zijn natuurlijk de slimmeriken, die de genetische aanleg voor HD verloochenen, die ervoor zorgen dat er met HD-honden verder gefokt wordt, zo blijft de kwaal bestaan.

Scooby doo, wil je een mechelse herder voor de ringsport kopen, ik weet altijd wel ergens een goed nestje (StHubert, in het NVBK ben ik niet zo goed thuis)
scooby doo

ah bedankt voor de pm ik ga deze week nog eens bellen na de kennel die je mij hebt aangeraden

ik heb op hun site de honden bekeken en zde honden zijn super :-D

ik laat zeker iets weten als ik bij hun een pup haal of als ik bij een ander wil gaan kijken :zwaai:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”