Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel bijvoeren?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

syrah1
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

hoeveel bijvoeren?

Ongelezen bericht door syrah1 »

Hallo,

zoals jullie al weten is Syrah op 6 april gedekt en dus vandaag 37 dagen drachtig! ze begint stilletjes aan een klein buikje te krijgen! :D
ik heb enkele vraagjes ivm bijvoeren!

Syrah krijgt normaal 250 gram farmfood aangezien syrah op dag 28 (dag van de echo) 1kg (16,7 kg) afgevallen was heb ik besloten haar eten al wat te verhogen met 50 gram en wat puppykorrels ( ik had voor te proberen 1kg van dit gekocht http://www.brekz.be/royal-canin-hondenv ... bydog.html) nu vandaag weeg ze terug 17,8! hoeveel geef ik haar het beste? ik heb ook een zak van 12 kg besteld (zou deze week moeten aankomen) van die "Royal Canin Medium Starter Mother and Babydog "! zou ik den beste volledig overschakelen naar die voeding of nog een beetje farmfood blijven geven? hoe doen jullie dit?

hieronder een vergelijkings foto van nu en een paar weken geleden :-)

VOOR
Afbeelding

NA
Afbeelding
daphneK
Actief
Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
Contacteer:

Re: hoeveel bijvoeren?

Ongelezen bericht door daphneK »

Ik kreeg als tip dat je per week 10% meer moet gaan geven, dus als voorbeeld je geeft 100 gram per dag, dan wordt dat 110 gram per dag, de week daarop doe je daar weer 10% bovenop, de week daarop weer 10% etc

Ik denk ook dat je het beste of het een of het ander kan geven omdat de farmfood een geperste brok is en de andere niet.
Hier geven wij nu de HT42D en straks gaan we naar de pro-plan over :)
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik heb geen verstand van brokken, ik voer al jaren KVV en barfstukjes, dus daar kan ik je niet mee helpen. Het lijkt me in ieder geval goed om de hond meer te voeren en ook van een goede kwaliteit, dat wil voor mij zeggen in ieder geval met hoogwaardige eiwitten. Je weet wel, schoenzolen en een biefstuk is allebei rundvlees maar de kwaliteit verschilt nogal. Drachtige teven die afvallen vind ik geen fijn idee, dus houdt haar gewicht inderdaad in de gaten. Succes ermee.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Volgens mij ben ik Ushi rond de 40ste bij gaan voeren. Mar ik kan echt niet meer zeggen hoeveel. Ik voer kvv en op het oog.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sepje »

Ik gaf ook de RC mother and babydog.. maar ik voer op het oog dus kan niet zeggen hoeveel...
Normaal krijgt ze in de ochtend brokken en in de avond kvv. Tijdens de dracht kreeg ze een extra bak eten in de middag erbij.
Had wel na de bevalling juist moeite om Ziva op gewicht te houden, ze werd erg mager. En wou de RC brokken niet eten, dus is ze volledig op KVV gegaan.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik voer hooguit in de laatste week iets bij. Niet eerder want dat zit maar in de weg en is nog niet echt nodig. Ik geef ca 10% extra dan.
Geen brok trouwens want dat voer ik dus niet.

Pas als ze zogen ga ik serieus bijvoeren. ik heb nu een nest van tien, drie weken oud, en moeders eet normaal 300 gram per dag, nu krijgt ze ruim 2 kilo.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Mijn dame is 2 en 4 april gedekt , dus ze lopen ong. gelijk

Brok krijgt ze niet want die lust ze dus echt niet.
Heb t nog wel geprobeerd nl. Gewoon de Energy brok die mijn sportbonden bijgevoerd krijgen

Maar goed , Ziva krijgt dus KVV van Kivo
Ik voer op t oog , ong 800 gr per dag zitten we nu
Sinds gisteren verdeeld over 3x ipv 2x omdat ik merkte dat ze van 2x nu wat last kreeg en ze kreeg t ook niet echt weg

Ik voel aan haar ribben , als ze magerder word ga ik meer geven , word ze niet magerder houden wet gewoon bij deze hoeveelheid

Pas als ze is bevallen ga ik de hoeveelheid opvoeren
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
syrah1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door syrah1 »

Nja als het van mij afhing kreeg syrah ook KVV maar mijn moeder is hier totaal tegen dus moet ik het doen met brokken! vond het idd niet tof dat ze afviel is is altijd haar portie blijven eten! dus ik heb het erna verhoogt en al beetje van die pupkorrels gegeven!

morge of overmorgen komt mijn zak van 12kg aan en kan ze over naar die voeding! de vraag is hoeveel moet ik haar geven er is een tabelletje bij maar dit is een richtlijn eigenlijk! ik hoor soms dat mensen zeggen dat bij te veel voeding pups te dik worden, is dat zo?

Bij syrah voel ik haar haar ribben of ze te dik is/word of niet! zolang ik een dun speklaag je voel is ze goed! :-)
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Ik voer als volgt:
De teven krijgen normaal gezien s'morgens brokken en s'avonds vlees.
Vanaf week 7 hun gewone porties s'morgens en s'avonds, plus middag een halve portie RC starter(mother & baby)
Vanaf week 8 krijgt ze haar gewoon eten steeds en een volle pot starter ter bechikking, tot na het afspenen van de pups.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”