Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Indrukwekkend ras
Moderator: moderatorteam
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
- Aantal honden: 1
Re: Indrukwekkend ras
Ik vind veel grote honden indrukwekkend, maar waar mn hart echt een sprongetje voor maakt zijn grote windhonden, barzoi, greyhound of een mooie podenco, vind het allemaal prachtig!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
De Siberische Husky
en de Alaskan Malamute.
Verder blijf ik vreselijk verliefd op de Catahoula Cur en de Tamaskan Dog. Samojeed, American Akita en ik vind de Afghaanse Windhond mooi van lelijkheid

Verder blijf ik vreselijk verliefd op de Catahoula Cur en de Tamaskan Dog. Samojeed, American Akita en ik vind de Afghaanse Windhond mooi van lelijkheid

Om even niet van topic af te wijken een bloedhond vindt ik wel indrukwekkend , Je ziet ze zelden en heb er maar 2 ontmoet in heel mijn leven , en ik ben oud hoor, en die twee waren ook nog samen haha
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat zijn gecoupeerde oren.Miezemuis schreef:sbientje schreef:deze is gecoupeerd aan de oren volgens mij
Oh echt? Die hond had echt rechtopstaande oren
zo zag hij er eigenlijk uit.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Bink2009 schreef:Bully Kutta, komen voor in Pakistan en hopelijk blijven ze ook daar![]()
Nou idd , ik loop niet gauw een blokje om voor een hond
Maar voor deze zou ik toch toch wel een hele woonwijk omlopen

Maar ook heel indrukwekkend op een positieve manier ;
Een hele mooie Duitse herder die zijn werk doet
Of een sledehond voor de slee
Laatst gewijzigd door ** Angela ** op 12 mei 2014 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik vind het trouwens indrukwekkend als ik honden zie doen waarvoor ze gemaakt zijn. Dan kan ik een windhond op volle snelheid, of een voorstaande jachthond ook zeker waarderen.
Die vind ik eerder angstaanjagend dan indrukwekkendsbientje schreef:Miezemuis schreef:El capone (zo heette die mastino) was niet zo vellerig hoor, die kon gewoon zien. Veel gespierder een strakker. Ik zou als ik inbreker was ook echt een blokje om gaan.![]()
dit type? Daar zou ik ook voor omlopen ja

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
De Ierse wolfshond en de Deerhound.....daar loopt me bijna de kwijl van uit de mond.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Miezemuis schreef:Ik vind het trouwens indrukwekkend als ik honden zie doen waarvoor ze gemaakt zijn. Dan kan ik een windhond op volle snelheid, of een voorstaande jachthond ook zeker waarderen.
Ik ook.
En eerlijk gezegd ben ik niet (meer) onder de indruk van de types grootgrotergrootst omdat ze zo doorgefokt zijn dat ze bijna van ellende spontaan uit elkaar vallen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ik ben niet zo snel onder indruk. Een maar of 4 gingen wij iets ophalen bij mensen thuis in Groningen. Daar kwam een flinke Duitse Herder reu aanlopen, en toen we in de auto zaten zei ik al teven vriendlief, daar zou ik wel even voor op passen. Hij was zo groot het leek wel een grote wolf met Duitse herder kleuren, wat een beest en hij was echt prachtig.
Maar we waren amper over het terrein, hond kreeg een schok van een lijn die op de grond lag tegen het weg lopen en de grote hond was opeens klein, hij was perongeluk aan de andere kant van het lijntje beland en durfde er niet meer overheen. Na flink gek doen sprong hij er na een minuut of 10 overheen, kwam met zijn speeltje en wilde knuffelen, dat was dan zijn flinke uiterlijk die je dan ineens doet vergeten.... Als ik ooit een DH wil, wil ik er zo eentje, die heeft echt wel indruk achter gelaten in mijn netvlies.
Maar we waren amper over het terrein, hond kreeg een schok van een lijn die op de grond lag tegen het weg lopen en de grote hond was opeens klein, hij was perongeluk aan de andere kant van het lijntje beland en durfde er niet meer overheen. Na flink gek doen sprong hij er na een minuut of 10 overheen, kwam met zijn speeltje en wilde knuffelen, dat was dan zijn flinke uiterlijk die je dan ineens doet vergeten.... Als ik ooit een DH wil, wil ik er zo eentje, die heeft echt wel indruk achter gelaten in mijn netvlies.
Ik weet niet of je het over de Mastino hebt, maar deze is denk ik 10x gezonder als de Mastino,s die jullie doorgaans kennen. De foto zal door kracht en riem er misschien vreemd uitzien?Tara schreef:Wat een rare foto, die hond lijkt wel een giraf.
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Zwarte oudduitse herders! Prachtig mooi, stoer en wijs. Zelf een gewone DH gehad, zwart. Prachtig!
Tamaskan en Saarloos vind ik ook iets indrukwekkends hebben.
Tamaskan en Saarloos vind ik ook iets indrukwekkends hebben.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Sorry dacht dat hond jou onderschrift was en dat je het over andere foto had , en klopt bij mij loopt niet altijd alles synchroon. Nogmaals sorryTara schreef:Kijk even naar de foto, en dan vervolgens naar je eigen reactie er onder.Dinos schreef:Ik weet niet of je het over de Mastino hebt, maar deze is denk ik 10x gezonder als de Mastino,s die jullie doorgaans kennen. De foto zal door kracht en riem er misschien vreemd uitzien?Tara schreef:Wat een rare foto, die hond lijkt wel een giraf.
Iets loopt daar niet helemaal synchroon.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Voor mij is indrukwekkend niet synoniem aan imposant of imponerend, dus ik heb geen lijstje met groter/zwaarder/gevaarlijker ogende rassen.
Indrukwekkende honden voor mij zijn de Ierse Wolfshond, Afghaanse Windhond en de Barzoi bijvoorbeeld. Prachtige honden waar ik heel lang naar kan kijken om te zien hoe ze staan of bewegen, honden waar je niet snel je ogen vanaf haalt.
Indrukwekkende honden voor mij zijn de Ierse Wolfshond, Afghaanse Windhond en de Barzoi bijvoorbeeld. Prachtige honden waar ik heel lang naar kan kijken om te zien hoe ze staan of bewegen, honden waar je niet snel je ogen vanaf haalt.
Mooi is dat hé, Diesel kan dat ook, net of hij van die veertjes onder zijn voetjes heeft. Hop hop hopTara schreef:Ik kan trouwens ademloos kijken naar het prachtige gangwerk van mijn jongste hond. Die draaft zo gemakkelijk, zo ruim en zo lichtvoetig.
Prachtig!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
oh ja zo had ik het ook opgevat, indrukwekkendlets have fun schreef:Die vind ik eerder angstaanjagend dan indrukwekkendsbientje schreef:Miezemuis schreef:El capone (zo heette die mastino) was niet zo vellerig hoor, die kon gewoon zien. Veel gespierder een strakker. Ik zou als ik inbreker was ook echt een blokje om gaan.![]()
dit type? Daar zou ik ook voor omlopen ja![]()

-
- Zeer actief
Ik vind de kangal heel imposant.
Ik ken er een paar, waaronder 1 half zacht ei. De andere 2 zijn lief als de eigenaar erbij is, maar de eigenaar zegt zelf dat je echt niet het terrein op moet komen als er niemand aanwezig is. 2 ken ik van verhalen. De ene was van een kennis van mij (ervaren hondenkenner), hond kwam uit een vervelende situatie en hij dacht 'm te kunnen heropvoeden. Uiteindelijk heeft hij de hond toch in laten slapen omdat hij echt heel agressief was naar vreemden. De ander was van een kennis van me die 'm bij z'n buren in Turkije heeft herplaatst toen hij naar NL emigreerde. "Geen hond voor in Nederland" was zijn mening.
Mijn vriend zou er graag 1 willen hebben (maar hij kent alleen dat half zachte ei en de 2 relatief lieve). En ondanks dat wij een flink erf hebben, hebben we toch besloten dat er geen kangal komt bij ons. Hoe mooi we ze ook vinden.
We kwijlen wel altijd bij de foto's van Sjon op dit forum
Ik ken er een paar, waaronder 1 half zacht ei. De andere 2 zijn lief als de eigenaar erbij is, maar de eigenaar zegt zelf dat je echt niet het terrein op moet komen als er niemand aanwezig is. 2 ken ik van verhalen. De ene was van een kennis van mij (ervaren hondenkenner), hond kwam uit een vervelende situatie en hij dacht 'm te kunnen heropvoeden. Uiteindelijk heeft hij de hond toch in laten slapen omdat hij echt heel agressief was naar vreemden. De ander was van een kennis van me die 'm bij z'n buren in Turkije heeft herplaatst toen hij naar NL emigreerde. "Geen hond voor in Nederland" was zijn mening.
Mijn vriend zou er graag 1 willen hebben (maar hij kent alleen dat half zachte ei en de 2 relatief lieve). En ondanks dat wij een flink erf hebben, hebben we toch besloten dat er geen kangal komt bij ons. Hoe mooi we ze ook vinden.
We kwijlen wel altijd bij de foto's van Sjon op dit forum

Ja dat heb ik idd ook, prachtig vind ik dat honden zien doen waarvoor ze gemaakt zijn.Miezemuis schreef:Ik vind het trouwens indrukwekkend als ik honden zie doen waarvoor ze gemaakt zijn. Dan kan ik een windhond op volle snelheid, of een voorstaande jachthond ook zeker waarderen.
En vroegah

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik heb echt totaal niks met het ras, het haar etc. maar ik vind ze wel imposant.
En dan niet op de enge manier, maar meer gewoon de uitstraling en de manier van doen/lopen
De Afghaanse windhond dus.
http://www.dujegdalekafghans.be/kenzo%2 ... rk%202.jpg
En qua 'eng' imposant, loop ik hier wel een blokje voor om

En dan niet op de enge manier, maar meer gewoon de uitstraling en de manier van doen/lopen
De Afghaanse windhond dus.
http://www.dujegdalekafghans.be/kenzo%2 ... rk%202.jpg
En qua 'eng' imposant, loop ik hier wel een blokje voor om

- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Ik vind het indrukwekkend als een hond doet waar hij/zij goed in is en voor op de wereld gezet is. Zoals in dit filmpje.
http://youtu.be/B4bb_-T2cDg
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor mij is dat de alabai. Gewoon omdat ze naast bruut ook weersbestendig en sterk zijn. Het zijn dus honden die ook tegen het weer kunnen en die geen vellen en lellen hebben maar gewoon door en door brute honden zijn.

Ik denk als je hem kortharig ziet je schrikt van ruime vel.laeken schreef:Voor mij is dat de alabai. Gewoon omdat ze naast bruut ook weersbestendig en sterk zijn. Het zijn dus honden die ook tegen het weer kunnen en die geen vellen en lellen hebben maar gewoon door en door brute honden zijn.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dinos schreef:Ik denk als je hem kortharig ziet je schrikt van ruime vel.laeken schreef:Voor mij is dat de alabai. Gewoon omdat ze naast bruut ook weersbestendig en sterk zijn. Het zijn dus honden die ook tegen het weer kunnen en die geen vellen en lellen hebben maar gewoon door en door brute honden zijn.
Ik denk het niet. Kijk maar naar de buiklijn en het gezicht. Het vel is wel wat ruim maar dat heb je al snel met deze kolossen. De hond is zeker niet vellerig wat je direct zou zien in de vorm. Deze hond is strak, kijk maar goed. Er bestaan ook kortharige alabais en die hebben ook geen ruim vel.

-
- Zeer actief
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Bij indrukwekkend heb ik niet gelijk het idee angstaanjagend. Indrukwekkend vind ik de pakwerkhonden. Ik vind dat machtig mooi om te zien.
Daar kan ik van onder de indruk raken.
Daar kan ik van onder de indruk raken.
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
dat heb ik ook, en sportende honden vind ik ook vaak best indrukwekkend, en dat is niet afhankelijk van uiterlijk of formaat.S@nne schreef:Ik vind het indrukwekkend als een hond doet waar hij/zij goed in is en voor op de wereld gezet is. Zoals in dit filmpje.

- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Bloedhonden. Altijd als ik die zie kan ik alleen maar kwijlen, die maken echt enorm indruk. Ik zou er voor geen goud zelf één houden, maar pff 

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Als de indrukwekkende boerboel reu van vrienden op mij afgestormd komt om mij vriendelijk te begroeten, moet ik toch altijd even slikken en hoop dat hij niet tegen mij opspringt.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.