Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips voor een puppy uitzoeken?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Tips voor een puppy uitzoeken?

Ongelezen bericht door Daisy@ »

De afstand boeit ons ook niet zo.
Voor Indy moesten we 3 uur rijden, enkele reis. Dat is dan zo. Eigenljk wilde de fokker de pupkoper ook al zien voor de geboorte, maar ik ontdekte het nestje pas nadat het geboren was en er waren nog opties.
Wel een keer extra geweest voor we haar mee mochten nemen. Fokker en wij hadden er allebei een goed gevoel over.
Wij uitgelegd wat we ermee wilden, hij ook zijn verhaal gedaan.

Met het uitzoeken ook absoluut op de fokker zijn advies afgegaan. Twee van de 3 teefjes kwamen op ons af, Indy niet. En toch, met zijn ideeën, voor die ene afzonderlijke gegaan. En vanaf dat ik ze op schoot in de auto had is ze onder mijn huid gekropen.
Dus mijn ervaring is dus om niet altijd te gaan voor je eerste idee. (namelijk de pups die op me af kwamen) Maar ook naar de fokker te luisteren.

Remy daartegen is wel in 1x opgehaald. Wel van tevoren via mail en telefoon uitgebreid contact geweest tussen ons en de fokker. Met ophalen is onze trainer ook meegeweest met Leon. Trainer kende fokker ook goed.
En dat pakt tot nu toe ook leuk uit! Fokker en trainer hadden een pup in gedachten, allebei dezelfde. En toevallig koos Leon ook die ene pup.

Vorige pups ook bij beiden wezen kijken van tevoren.
Dus het kan naar mijn idee op allebei de manieren, MITS er goed over nagedacht is en je een goed contact hebt (gehad) met de fokker. En luister naar je onderbuikgevoel, dat zegt vaak genoeg.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Re: Tips voor een puppy uitzoeken?

Ongelezen bericht door jip007 »

We hebben onze doggen pups die we ooit gekocht hebben altijd zelf mogen kiezen , anders waren we echt naar een andere fokker gegaan.
Als ik val op een hondje (in de kleur die ik wil) , dan ga ik geen ander nemen omdat de fokker dat beter vindt passen.
Die we zelf uitgekozen hebben waren allemaal geweldige doggen, paste prima bij ons....

Mensen mochten bij ons ook altijd zelf kiezen toen we nog doggen fokten, we kregen later altijd complimenten over de lieve karakters die ze hadden.
Wel vertelde ik altijd alle nadelen en liet het ze ook zien, hoeken van de tafel gevreten :roll: kwijl op de muren en op het plafond en nog veel meer.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”