Irisz schreef:** Angela ** schreef:
En mss ipv t voertje een balletje of ander leuk speeltje geven die dan uit je linker zak komt
Mits datie wat om n speeltje geeft natuurlijk
Maar die voertjes zou ik dus ook niet meer in je rechter al maar in je linkerzak steken
Want daar zit wrs ook een deel van je probleem
Wat is de reden dat je voor een speeltje ipv voertje zou kiezen?
En er vanuit gaande dat mijn hond rechts naast mij volgt, als ik de voertjes dan in mijn linker zak doe, gaat hij weer voor me lopen? Het probleem is denk ik
juist dat ik het voer aan de andere kant heb dan de hond en hij daardoor daar heen wil kijken. Dus zou ik voer juist rechts in mijn zak moeten doen.
maar waarom moet hij naar jouw rechter kant kijken dan? het gaat er toch om dat hij wel naar rechts kijkt, maar naar jouw linker kant? als hij naar je rechterzak moet kijken terwijl hij links loopt, moet hij al een beetje voor je lopen - anders is er niks van de zak te zien

zoals Angela zegt, met een speeltje zou het kunnen werken als hij speeltjes interessant vindt natuurlijk. als je het speeltje onder je oksel doet en die laat vallen op t moment dat ie ernaar kijkt. ik denk dat hij dan automatisch de juiste positie moet innemen, want als hij voor je loopt kan hij het speeltje niet (goed) zien.
iig succes
EDIT:

never mind, zie net dat jouw hond
rechts naast je volgt. ja dan heb je gelijk natuurlijk

. maar dan nog kan t met een speeltje beter werken omdat je die wat hoger kan vasthouden zodat hij echt naar boven moet kijken, naar jouw lichaam. dus je lichaam geeft beter de draai aan als je een het speeltje statisch tegen je lichaam aanhoudt, dan als een snoepje uit je handen komt, want die bewegen meer? daarnaast, met het speeltje op je lichaam moet hij zn hoofd nog verder omdraaien als ie voor je loopt.
gewoon als vraagje: waarom volgt je hond rechts, ik dacht dat dit altijd links gebeurde? ben benieuwd naar het voordeel voor jou