Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het middel en de kwaal.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

het middel en de kwaal.

Ongelezen bericht door kooi »

De laatste twee dagen werd ik weer gewekt doordat Jorla aan de dunne was.
Ze krijgt prednison voor haar auto-immuunziekte. Maar door de Moderin krijgt ze nu last van jeuk en kale plekken. Ik heb geprobeerd de dosis M. een klein beetje te verlagen en nu gebeurt dus dit. Duimen dat ze gewoon een dipje heeft of iets wat rondgaat en niet een heftige reactie op het verminderen. Anders wordt het echt moeilijk om een evenwicht te vinden tussen jeuk hebben of buikpijn. :(:
Misschien kan ik haar beter weer laten kaalscheren nu het wat warmer wordt?
kipo
Zeer actief

Re: het middel en de kwaal.

Ongelezen bericht door kipo »

Jeuk door de moderin? Dat is heel raar, moderin (en andere cortisonen) worden juist heel vaak gebruikt tegen jeukklachten. Ik zou eens met je da overleggen, misschien moet de dosis eerder omhoog dan omlaag.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat je met kaalscheren het probleem van jeuk alleen maar verergert, als het haar weer terugkomt in stoppeltjes.
kooi
Zeer actief

kipo schreef:Jeuk door de moderin? Dat is heel raar, moderin (en andere cortisonen) worden juist heel vaak gebruikt tegen jeukklachten. Ik zou eens met je da overleggen, misschien moet de dosis eerder omhoog dan omlaag.
Hierover is al overleg geweest. Het middel wordt inderdaad voorgeschreven bij jeukklachten. En toch kan het bij langdurig gebruik jeukklachten juist veroorzaken. Als we geen evenwicht kunnen vinden is het advies van de d.a. om haar te laten inslapen. Vandaar mijn hoop dat haar buikklachten nu een andere oorzaak hebben dan het verlagen van de dosering.

Vorig jaar gaf het scheren haar wel wat rust. Haar vacht is ook enorm dicht en dof, dat broeit. De plekken die jeuk gaven zijn nu kaal door spontaan haaruitval, dus daar komen op een bepaald moment ook weer stoppels op.
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Je kunt het ook wat langer laten scheren,dus niet als model diepvrieskip maar 1,5 cm ofzo.Als het eerder wel wat rust gaf zou ik het nu ook weer doen.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

kooi schreef:
kipo schreef:Jeuk door de moderin? Dat is heel raar, moderin (en andere cortisonen) worden juist heel vaak gebruikt tegen jeukklachten. Ik zou eens met je da overleggen, misschien moet de dosis eerder omhoog dan omlaag.
Hierover is al overleg geweest. Het middel wordt inderdaad voorgeschreven bij jeukklachten. En toch kan het bij langdurig gebruik jeukklachten juist veroorzaken. Als we geen evenwicht kunnen vinden is het advies van de d.a. om haar te laten inslapen. Vandaar mijn hoop dat haar buikklachten nu een andere oorzaak hebben dan het verlagen van de dosering.

Vorig jaar gaf het scheren haar wel wat rust. Haar vacht is ook enorm dicht en dof, dat broeit. De plekken die jeuk gaven zijn nu kaal door spontaan haaruitval, dus daar komen op een bepaald moment ook weer stoppels op.
Het verbaast mij ook, ik ken helaas aantal honden op moderin, waaronder nu mijn 2e eigen. Ookbij de langdurige nooit wat over vernomen. Maar ja het moet ergens van komen. Wel triest, wat moet je anders? Geen alternatieven?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana heeft een tijd moderin gehad.
Nooit jeuk.
Ik ben op een gegeven moment wel op advies van de DA om de dag gaan geven.
Hij zei dat dat beter was?

Het haar wat korter houden is misschien ook een hulp om van de jeuk af te komen.
Helemaal kaal scheren zou ik niet doen denk ik ................
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kooi
Zeer actief

Ik weet niet of er alternatieven zijn. Eerst even afwachten of de buikloop minder wordt. Die is zo ongemeen heftig dat ik me niet kan voorstellen dat een lichte vermindering van de Moderin dit effect kan hebben. En dan toch wee richting d.a. voor de jeuk en kale plekken. In de hoop dat ze toch een minder permanente oplossing weet te bieden...
kooi
Zeer actief

En het is weer rustig.... :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

kooi schreef:En het is weer rustig.... :wink:
Fijn :ok:

Met de vacht zoals jij hem beschrijft zou ik een keer naar een goede trimmer gaan.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”