Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie wil hond ruilen
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Wie wil hond ruilen
Kijk, iemand die mijn super nette makkelijke honden wel wil verknoeienMiranda schreef:Wat ben jij geméén!Zamunda schreef:Jawel, maar dan wel een knapperdRoompie schreef:Wil niemand met een moeilijke hond niet een keer een knettermakkelijk hondje?Dan moet je Romy een week te logeren hebben (Barney kan ook want die is net zo makkelijk). Supersociaal naar alles en luisteren uitstekend.
![]()
.
![]()
Stuur het spul maar hierheen, Roompie. Ik kan ze vast wel allerlei ondeugendheden aanleren in een weekje tijd

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Heb ik zelf al gedaan_Leonie schreef:Ik heb er over gedacht, maar wil haar met behendigheidstraining wel lenen! Daarbuiten verpest ik haar hopeloos vrees ik.Machie schreef:Niemand wil Csiva![]()
Gelukkig maar, want die wil helemaal niet weg
Om mee te werken is het wel een enorm fijn hondje ja. Drukt alle mindere dingen zo weer naar de achtergrond
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Miranda schreef:Wat ben jij geméén!Zamunda schreef:Jawel, maar dan wel een knapperdRoompie schreef:Wil niemand met een moeilijke hond niet een keer een knettermakkelijk hondje?Dan moet je Romy een week te logeren hebben (Barney kan ook want die is net zo makkelijk). Supersociaal naar alles en luisteren uitstekend.
![]()
.
![]()
Stuur het spul maar hierheen, Roompie. Ik kan ze vast wel allerlei ondeugendheden aanleren in een weekje tijd
Dan stuur ik Kyra en Lyndie ook wel. Ben reuze benieuwd of je zelfs míjn honden streken kan leren. Wat ik overigens ernstig betwijfel, hoor.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Is Elmo het er ook mee eens dat hij lid wordt van Coda's harem?Elmo/maureen schreef:Ik wil trouwens ook Coda
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ik wil trouwens ook wel een poedel van Kees, kan ik eens kijken hoe ik met een tondeuse om kan gaan en kicken patroontjes kan scheren. Als ik het verpest kan hij het weer goed maken.
Wat me ook wel lollig lijkt is een klein stoer hondje dus Toots mag wel een paar dagen komen en ik zou wel een border collie of een kelpie willen om te zien hoe anders het werken is vergeleken met een HH.
Iemand toevallig nog zin in 2 eigengereide HH dames?
Wat me ook wel lollig lijkt is een klein stoer hondje dus Toots mag wel een paar dagen komen en ik zou wel een border collie of een kelpie willen om te zien hoe anders het werken is vergeleken met een HH.
Iemand toevallig nog zin in 2 eigengereide HH dames?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
-
Brigitte
- Zeer actief
Zo die Sjon is populair zeg pas maar op dadelijk lopen jullie allemaal met een baby Sjonnie hoor 
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het lijkt mij ook serieus leuk hoor... ik weet niet echt wat ik van een RR zou moeten verwachten, heb me er niet erg in verdiept maar vind het wel erg imposante honden. En zeker het karakter van jouw Xavi spreekt me erg aan.Irisz schreef:Ja dat lijkt me serieus nog echt leuk! Mijn idee is dat ik totaal niet zo kunnen omgaan met de werklust van herders, maar wie weet valt dat reuze mee! Volgens mij doe jij veel aan zwemmen en fietsen met hem, en dat doe ik ook bijna dagelijks met de jongens.malinois schreef:ja hij stond ook op mn eerder ingevulde lijstje
Ik ben alleen geen type voor pakwerk/IPO e.d., maar als dat geen vereiste is zou het nog best kunnen matchen!
Dat valt best mee idd. zolang je er maar wat mee doet. Wegens omstandigheden heb ik ook anderhalf jaar niet getraind met hem (lag niet aan de hond maar aan de vereniging, had er helemaal geen zin meer in) En dat ging prima hoor, ik fiets idd. veel met hem en laat hem veel zwemmen. Africhting is zeker geen vereiste zolang er maar aan zijn energiebehoefte voldaan wordt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Xavi of Focus van Irisz zou ik dolgraag een tijdje te logeren hebben
ik vind ze geweldig. Kan ik gelijk kijken of het zo goed met Luna matcht als ik denk.
Daarnaast zou ik Luca met liefde een vakantieplek bieden . Hij lijkt me zo leuk!
En tot slot zou ik Joey van Dorien wel een tijdje in huis willen hebben om te kijken hoe zo'n echte nou is in vergelijking tot mijn lookalike kruising.
Daarnaast zou ik Luca met liefde een vakantieplek bieden . Hij lijkt me zo leuk!
En tot slot zou ik Joey van Dorien wel een tijdje in huis willen hebben om te kijken hoe zo'n echte nou is in vergelijking tot mijn lookalike kruising.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Opgeschrevenluna2906 schreef:X
Luca is enorm makkelijk, lief en lui
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dan vormt hij een mooi evenwicht met Luna denk ikMachie schreef:Opgeschrevenluna2906 schreef:X
Luca is enorm makkelijk, lief en lui
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Neen, dat gaat mij niet lukken. Jij bent véél beter in hondjes verpesten dan ik ben.lieke schreef:Dan stuur ik Kyra en Lyndie ook wel. Ben reuze benieuwd of je zelfs míjn honden streken kan leren. Wat ik overigens ernstig betwijfel, hoor.Miranda schreef:Stuur het spul maar hierheen, Roompie. Ik kan ze vast wel allerlei ondeugendheden aanleren in een weekje tijd
Weet je nog dat ik zei "niet belonen, hij is aan het bedelen"? En dat jij zei "ja, dat weet ik, maar hij doet het zo lief" en dat je hem toen lekkers gaf?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
WhahahaMiranda schreef:Neen, dat gaat mij niet lukken. Jij bent véél beter in hondjes verpesten dan ik ben.lieke schreef:Dan stuur ik Kyra en Lyndie ook wel. Ben reuze benieuwd of je zelfs míjn honden streken kan leren. Wat ik overigens ernstig betwijfel, hoor.Miranda schreef:Stuur het spul maar hierheen, Roompie. Ik kan ze vast wel allerlei ondeugendheden aanleren in een weekje tijd
Weet je nog dat ik zei "niet belonen, hij is aan het bedelen"? En dat jij zei "ja, dat weet ik, maar hij doet het zo lief" en dat je hem toen lekkers gaf?![]()
- Miranda
- Erelid
Van Lieke pik je dat gewoon
Ze heeft hem trouwens wel fantastisch uitgekamd, en hem daarin begeleid. Dat doet Lieke véél beter dan ik.
Ik brom verstoord "sta eens stil!". Hoeft zij niet eens te doen, want ze stáán stil.
Ze heeft hem trouwens wel fantastisch uitgekamd, en hem daarin begeleid. Dat doet Lieke véél beter dan ik.
Ik brom verstoord "sta eens stil!". Hoeft zij niet eens te doen, want ze stáán stil.
And few will ever climb
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Haha, ik zie dit nu pas. Vindt Lola een prima ideeM@scha schreef:ik wil weleens een wetter en/of hovaward proberen.
én een dagje reldellen met lola van Lizanne
Ik zou wel eens een werkhond willen, van malinois bijv. En dan ook een echte vzh/ipo-training lopen. Benieuwd of dat nou leuk is of dat het eigenwijze en drammerige dat ik van lola weleens vervloek toch ook wel best is
En ik vind chiko van browny zo leuk! Die is helemaal welkom hier
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Luca zou t wel leuk vinden als hij hier mag komen, kan hij lekker van Narda genieten 
- Machie
- Zeer actief
Haha ja, hij vind Narda zooo leuk! Wel grappig, de gemiddelde labrador vind ie niks. Te wild ofzo maar Narda is zn vriendinEllen. schreef:Luca zou t wel leuk vinden als hij hier mag komen, kan hij lekker van Narda genieten
- Roompie
- Zeer actief
*Noteerd: Barney gaat voor een kambeurt naar Lieke.Miranda schreef:Van Lieke pik je dat gewoon![]()

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik wil een Bracco "uitproberen" dan weet ik gelijk of ik het echt zo'n gave hond vind!!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Miranda schreef:Neen, dat gaat mij niet lukken. Jij bent véél beter in hondjes verpesten dan ik ben.lieke schreef:Dan stuur ik Kyra en Lyndie ook wel. Ben reuze benieuwd of je zelfs míjn honden streken kan leren. Wat ik overigens ernstig betwijfel, hoor.Miranda schreef:Stuur het spul maar hierheen, Roompie. Ik kan ze vast wel allerlei ondeugendheden aanleren in een weekje tijd
Weet je nog dat ik zei "niet belonen, hij is aan het bedelen"? En dat jij zei "ja, dat weet ik, maar hij doet het zo lief" en dat je hem toen lekkers gaf?![]()
Ik kan er niks aan doen: ik heb de dwangmatige neiging om alles en iedereen in mijn buurt te voederen.
En ik kan absoluut niet tegen smekende (bruine) kijkers. Dan móet ik er wat lekkers induwen.
Met borstelen ben ik reuze streng. Ik tolereer geen onzin.Miranda schreef:Van Lieke pik je dat gewoon![]()
En dat voelen ze gewoon. Dus eigenlijk jaag ik de stakkers zoveel angst aan dat ze zich niet meer dúrven te bewegen.

- Miranda
- Erelid
Hé, Lieke? Kom je Skadi borstelen?lieke schreef:Met borstelen ben ik reuze streng. Ik tolereer geen onzin.![]()
En dat voelen ze gewoon. Dus eigenlijk jaag ik de stakkers zoveel angst aan dat ze zich niet meer dúrven te bewegen.
And few will ever climb
- Zamunda
- Zeer actief
GMTAInge O schreef:*noteert : nooit met de honden in de buurt van lieke komen - zonder honden dan weer grááglieke schreef:Ik kan er niks aan doen: ik heb de dwangmatige neiging om alles en iedereen in mijn buurt te voederen.
En ik kan absoluut niet tegen smekende (bruine) kijkers. Dan móet ik er wat lekkers induwen.![]()
* .
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Als ik het zo hoor denk ik dat jouw Xavi en mijn Xavi met ongeveer hetzelfde genoegen nemen, hoewel jouw Xavi misschien iets meer mentaal aan het werk moet/wil.malinois schreef: Het lijkt mij ook serieus leuk hoor... ik weet niet echt wat ik van een RR zou moeten verwachten, heb me er niet erg in verdiept maar vind het wel erg imposante honden. En zeker het karakter van jouw Xavi spreekt me erg aan.
Dat valt best mee idd. zolang je er maar wat mee doet. Wegens omstandigheden heb ik ook anderhalf jaar niet getraind met hem (lag niet aan de hond maar aan de vereniging, had er helemaal geen zin meer in) En dat ging prima hoor, ik fiets idd. veel met hem en laat hem veel zwemmen. Africhting is zeker geen vereiste zolang er maar aan zijn energiebehoefte voldaan wordt.
Mijn Xavi vindt fietsen, wandelen, zwemmen en spelen met andere honden het einde en heeft daar eigenlijk al genoeg aan. Hij is heel gehoorzaam zolang je maar iets lekkers bij je hebt en sociaal met andere honden.
Best een makkelijk hondje!
Denk dat ik ook best met jouw Xavi overweg kan! Wanneer moet je 'm kwijt?
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Dat kunnen we sowieso wel een keertje testen. Denk dat dat prima matcht!luna2906 schreef:Xavi of Focus van Irisz zou ik dolgraag een tijdje te logeren hebbenik vind ze geweldig. Kan ik gelijk kijken of het zo goed met Luna matcht als ik denk.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge O schreef:ik hoop dat blauwe kijkers dan ook werkenZamunda schreef:GMTAInge O schreef:*noteert : nooit met de honden in de buurt van lieke komen - zonder honden dan weer grááglieke schreef:Ik kan er niks aan doen: ik heb de dwangmatige neiging om alles en iedereen in mijn buurt te voederen.
En ik kan absoluut niet tegen smekende (bruine) kijkers. Dan móet ik er wat lekkers induwen.![]()
* .
!
.
Ja hoor. En groene ook.

- Zamunda
- Zeer actief
Inge O schreef:ik hoop dat blauwe kijkers dan ook werkenZamunda schreef:GMTAInge O schreef:*noteert : nooit met de honden in de buurt van lieke komen - zonder honden dan weer grááglieke schreef:Ik kan er niks aan doen: ik heb de dwangmatige neiging om alles en iedereen in mijn buurt te voederen.
* .
!
.
Dat moet dan helemaal goedkomen, jammielieke schreef:Ja hoor. En groene ook.
- Zamunda
- Zeer actief
Ik kwam Piep een paar keer tegen hier als wenshondje. Ik vraag me af of diegenen (en/of anderen) dat nog steeds zien zitten
: weten jullie héél zeker dat jullie mij willen uitproberen
?.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Doe mij Vonkje maar
Maar Inge wil niet ruilen niet dus dan houden we haar maar
Maar Inge wil niet ruilen niet dus dan houden we haar maar
- Zamunda
- Zeer actief
Creatieve interpretatie van je tekstInge O schreef:Suske schreef:Doe mij Vonkje maar![]()
Maar Inge wil niet ruilen niet dus dan houden we haar maar![]()
![]()
??