Katootje heeft zondag tijdens het spelen haar nagel gebroken. Niet haar duimnagel maar 1 van de andere vier, bij mensenhanden de wijsvinger zegmaar
Hij zit nog best vast maar is zeker weten gescheurd. We zijn in overleg met de dierenarts dinsdag langs geweest en na een korte blik heeft de DA besloten pijnstillers voor 6 dagen voor te schrijven. Om daarna te kijken of de nagel stukje voor stukje korter geknipt kan worden.
Nu heeft ze nogal veel energie. Ik probeer haar zo rustig mogelijk te houden maar door de pijnstillers daagt ze Nowah ook regelmatig uit om te spelen en vooral op zachte ondergronden gaat dat soms nogal ruw tussen die twee. Daar is ze snel van genezen want met een gil bedenkt ze zich weer dat haar nagel gebroken is.
Als ik dus zo doorga, en over 3 dagen de pijnstillers op zijn en ze blijft spelen, zit het meiske dus zeker nog 3 a 4 week met die pijnscheuten tijdens het spelen, wandelen etc.
Nu dacht ik dus, kan die nagel er dan niet beter gewoon af? De scheur zit wel heel dicht bij het begin van de nagel, dus dan verdwijnt de nagel bijna in zijn geheel.
Maar daar tegenover staat dan wel 1x een flinke pijn, ipv 3 a 4 week lang meerdere pijnmomenten op een dag.
Hmpf, ik weet het nog niet.... Wat zouden jullie doen?