Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

enting

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Re: enting

Ongelezen bericht door kipo »

alm@ schreef: Aan mij heb je niks voor advies wat dit betreft :mrgreen: ik zou laten titeren. Dikke kans dat er helemaal niet (meer) geënt hoeft te worden.
Dat zou me verbazen, waarschijnlijk heeft die puppieDP niet heel veel gedaan ivm de maternale antistoffen die hij toen waarschijnlijk nog had en je mist dan sowieso de hepatitis.
Miepmiept
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Ik zou er ook nog een enting ingooien. Het is toch de basis.

Laatst hoorde ik trouwens, of ik las het ergens dat bij Black en Tan honden de enting minder zou werken. Iemand toevallig ervaring of het waar zou zijn?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

kipo schreef:
alm@ schreef: Aan mij heb je niks voor advies wat dit betreft :mrgreen: ik zou laten titeren. Dikke kans dat er helemaal niet (meer) geënt hoeft te worden.
Dat zou me verbazen, waarschijnlijk heeft die puppieDP niet heel veel gedaan ivm de maternale antistoffen die hij toen waarschijnlijk nog had en je mist dan sowieso de hepatitis.
Ik heb wel meer uitslagen gezien die mij verbazen. Niet alleen krijgen honden antistoffen van de vaccinatie en via de moedermelk maar ook door waar ze 'in het veld' mee in aanraking komen.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

alm@ schreef: Ik heb wel meer uitslagen gezien die mij verbazen. Niet alleen krijgen honden antistoffen van de vaccinatie en via de moedermelk maar ook door waar ze 'in het veld' mee in aanraking komen.
Dat is ook weer waar, maar volgens mij raadt zelfs Tannetje nog wel aan om pups te enten en daarna pas te gaan titeren
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Bedankt voor jullie reacties...

Ik zal Tannetje ook even op zoeken..
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

kipo schreef:
alm@ schreef: Ik heb wel meer uitslagen gezien die mij verbazen. Niet alleen krijgen honden antistoffen van de vaccinatie en via de moedermelk maar ook door waar ze 'in het veld' mee in aanraking komen.
Dat is ook weer waar, maar volgens mij raadt zelfs Tannetje nog wel aan om pups te enten en daarna pas te gaan titeren
Dat zal best maar ik zou een 5 maanden oude pup eerst laten titeren. En verder moet iedereen gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Volgens mij heeft ferry alleen de geïnactiveerde puppy enting gehad.
Denk dat een volledige cocktail nog wel nodig is.
Vraag aan je DA wat er nog moet worden gegeven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik heb mijn eigen honden laten titeren maar zou denk ik Ferry nog wel de cocktail laten geven.
Je hebt kans dat de enting die hij gehad heeft niet veel heeft gedaan omdat hij nog afweerstoffen van de moeder in zijn lichaam had. Tannetje om advies vragen is wel een goed idee.
Groetjes, Marjan
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Nawosh schreef:Ik heb mijn eigen honden laten titeren maar zou denk ik Ferry nog wel de cocktail laten geven.
Je hebt kans dat de enting die hij gehad heeft niet veel heeft gedaan omdat hij nog afweerstoffen van de moeder in zijn lichaam had. Tannetje om advies vragen is wel een goed idee.

Kreeg ik vandaag een hele nare rekening van binnen... 72 euro. 1 x titer bepalen voor parvo-C.

Bovendien is het monster kwijtgeraakt & moet het maandag overnieuw... k'weet nog niet hoor...of ik dat ga doen.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Badu schreef:
Nawosh schreef:Ik heb mijn eigen honden laten titeren maar zou denk ik Ferry nog wel de cocktail laten geven.

Kreeg ik vandaag een hele nare rekening van binnen... 72 euro. 1 x titer bepalen voor parvo-C.

Bovendien is het monster kwijtgeraakt & moet het maandag overnieuw... k'weet nog niet hoor...of ik dat ga doen.
zo dat is flinke rekening, had je niet van te voren gevraagd wat het titeren koste?
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Lizzie. schreef:
Badu schreef:

zo dat is flinke rekening, had je niet van te voren gevraagd wat het titeren koste?
Er werd iets gemompeld van 30 euro & we weten het nog niet helemaal. Titer is 31 euro maar ook nog consult & kosten bloedafname etc.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Badu schreef:
Lizzie. schreef:
Badu schreef:

Er werd iets gemompeld van 30 euro & we weten het nog niet helemaal. Titer is 31 euro maar ook nog consult & kosten bloedafname etc.
:80: :80:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Zo, dat was flink graaien dan :80:
Ik heb geloof ik zo'n €50 betaald per hond.
Groetjes, Marjan
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”