Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen bespiering erop krijgen
Moderator: moderatorteam
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Geen bespiering erop krijgen
Hond in kwestie is 9 mnd ,met 6 mnd goed voorgerontgend op heupen , rug en ellebogen
Er word elke dag 15-20 min per wandeling mee gelopen , en 4-5 x pw zo'n 15-25 min mee gefietst
Zwemmen word ook regelmatig gedaan , er word IPO mee getraind maar alleen speuren en apel
Nog niet gesprongen , pakwerk is er 2-3x mee gedaan daarna niet meer ivm dat gehoorzaamheid moet beteren voor er verder gegaan word
Springt thuis met gemak omhoog en bijna over n kennelpaneel van 1.80
Maar desondanks totaal geen bespiering op de achterhand terwijl de voorhand echt super gespierd is
Hond valt daardoor regelmatig om ,kan training ook niet altijd volhouden
T fietsen en wandelen is dan weer geen probleem
T is net of je een hond met zwaar HD ziet lopen , zoals dat ze de poten beweegt
Iemand een idee wat dit mogelijk kan zijn ?
Hond is nog niet loops geweest en van de week gaat ze weer op de foto en word binnenstebuiten gekeerd
Er word elke dag 15-20 min per wandeling mee gelopen , en 4-5 x pw zo'n 15-25 min mee gefietst
Zwemmen word ook regelmatig gedaan , er word IPO mee getraind maar alleen speuren en apel
Nog niet gesprongen , pakwerk is er 2-3x mee gedaan daarna niet meer ivm dat gehoorzaamheid moet beteren voor er verder gegaan word
Springt thuis met gemak omhoog en bijna over n kennelpaneel van 1.80
Maar desondanks totaal geen bespiering op de achterhand terwijl de voorhand echt super gespierd is
Hond valt daardoor regelmatig om ,kan training ook niet altijd volhouden
T fietsen en wandelen is dan weer geen probleem
T is net of je een hond met zwaar HD ziet lopen , zoals dat ze de poten beweegt
Iemand een idee wat dit mogelijk kan zijn ?
Hond is nog niet loops geweest en van de week gaat ze weer op de foto en word binnenstebuiten gekeerd
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Geen bespiering erop krijgen
Met respect; ik vind dat je veel te veel met haar beweegt.... nu al zoveel fietsen, voordat de hond is uitgegroeid, vind ik verre van verstandig.
Ik zou het 's een tandje of wat rustiger doen
en haar lekker pup laten zijn.. die bespiering komt echt wel 
Suzanne
Ik zou het 's een tandje of wat rustiger doen
Suzanne
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Mag dat kind ook rustig volwassen worden en uitzwaren?
- ** Angela **
- Zeer actief
Ze krijgt heus wel d'r rust hoor , maar heeft dit echt nodig anders word thuis de boel afgebroken
En heb niet gezegd dat t mijn eigen hond is he , gaat om t hondje van een kennis
T gaat erom dat die achterhand gewoon niet gespierd word
Sterker nog , als je die hond ziet lopen dan zou je zeggen dat er met dat hondje nooit wat gedaan word
Wat ik die mensen ook verweet , maar t tegendeel blijkt dus
Daarbij , die van mij krijgen ook op die leeftijd zoveel beweging. En die kunnen dat prima af hoor
T is niet zo dat er volle bak mee getraind word , gewoon rustig en kort
Wandelen is net als hier ; 1-2 aanlijnwandelingen , evt fietsen een paar x los mee
En heb niet gezegd dat t mijn eigen hond is he , gaat om t hondje van een kennis
Sterker nog , als je die hond ziet lopen dan zou je zeggen dat er met dat hondje nooit wat gedaan word
Daarbij , die van mij krijgen ook op die leeftijd zoveel beweging. En die kunnen dat prima af hoor
Wandelen is net als hier ; 1-2 aanlijnwandelingen , evt fietsen een paar x los mee
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, maar dat is dus gewoon veel te veel beweging voor een nog zo'n jonge hond.** Angela ** schreef:Ze krijgt heus wel d'r rust hoor , maar heeft dit echt nodig anders word thuis de boel afgebroken
Ik zou het 's zoeken in de geestelijke afleiding, dus training en zoek-/hersenspelletjes....
Als de hond zo belazerd loopt zou het me niet verbazen dat dat juist komt door overtraining ;-( Maar een bezoek aan de DA lijkt me een prima begin.
Suzanne
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind die beweging niet abnormaal hoor, maar die bespiering hoort erop te zitten. Dat is wel gek.
Geen idee hoe dat kan.
Geen idee hoe dat kan.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Fietsen, zoveel al met een hond die nog lang niet uitgegroeid is? Dat is toch in mijn beleving beslist niet normaal en zelfs ronduit slecht hoor.Marjoleine schreef:Ik vind die beweging niet abnormaal hoor, maar die bespiering hoort erop te zitten. Dat is wel gek.
Geen idee hoe dat kan.
Suzanne
- ** Angela **
- Zeer actief
Geloof me , er zijn mensen die met 6 mnd al zo lang fietsen
Ken er 1 waarvan de hond nu 11 mnd is , die fietst elke dag 1 uur met dat hondje
Begon op 6 mnd al met 30 min
Ken er 1 waarvan de hond nu 11 mnd is , die fietst elke dag 1 uur met dat hondje
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Sommige informatie en stelregels zijn al even achterhaald, hoor~Suzanne~ schreef:Fietsen, zoveel al met een hond die nog lang niet uitgegroeid is? Dat is toch in mijn beleving beslist niet normaal en zelfs ronduit slecht hoor.Marjoleine schreef:Ik vind die beweging niet abnormaal hoor, maar die bespiering hoort erop te zitten. Dat is wel gek.
Geen idee hoe dat kan.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Sommige informatie en stelregels zijn al even achterhaald, hoor~Suzanne~ schreef:Fietsen, zoveel al met een hond die nog lang niet uitgegroeid is? Dat is toch in mijn beleving beslist niet normaal en zelfs ronduit slecht hoor.Marjoleine schreef:Ik vind die beweging niet abnormaal hoor, maar die bespiering hoort erop te zitten. Dat is wel gek.
Geen idee hoe dat kan.
Dat dus idd.
Beweging prima, zou ook starten met verder onderzoek. Vind 6 mnd ook relatief jong voor voorrontgenen overigens.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja dat mensen dat doen en de hond niet instort wil nog niet zeggen dat t optimaal of aan te raden is natuurlijk.** Angela ** schreef:Geloof me , er zijn mensen die met 6 mnd al zo lang fietsen
zoals je t nu omschrijft is t dat de hond alles opvangt met de voorkant want die is wel bespierd, dan zal ze achter flink ontlasten voor een reden.
bezoek aan de DA is dus een goede start. 9 maanden is vaak wel de slungel fase maar die ongelijke bespiering zou mij ook niet lekker zitten
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Fietsen is beter dan ze maar laten spelen met andere honden.~Suzanne~ schreef:Fietsen, zoveel al met een hond die nog lang niet uitgegroeid is? Dat is toch in mijn beleving beslist niet normaal en zelfs ronduit slecht hoor.Marjoleine schreef:Ik vind die beweging niet abnormaal hoor, maar die bespiering hoort erop te zitten. Dat is wel gek.
Geen idee hoe dat kan.
Suzanne
Dan zal ik wel heel slecht zijn geweest want met 9 maanden liep ik 45-60 min door het park hier EN ik liet haar spelen met andere honden
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit idd. Ik doe niet veel minder met een hond van die leeftijd.Marjoleine schreef:Ik vind die beweging niet abnormaal hoor, maar die bespiering hoort erop te zitten. Dat is wel gek.
Geen idee hoe dat kan.
En die bespiering hoort er dan ook gewoon te zijn...
Ik zou sowieso opnieuw laten rontgenen heb helaas teveel voorgerongende honden gezien die bij t afrontgenen veel slechter waren...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Chuck deed al meer op die leeftijd. Wel raar hoor..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Krijgt de hond wel voldoende te eten? Heeft het de mogelijkheid om zichzelf op te bouwen? Want ik vind bewegen op zichzelf niet slecht maar dat gaat wel ten kosten van de groei en ontwikkeling als de hond niet heel erg veel eten krijgt.
Als de poten slap zijn en de hond zo gammel zou ik overigens om die reden het bewegen wel stoppen nu. Je kan wel tegen beter weten in een hond gaan laten rennen naast de fiets maar als diezelfde hond niet eens een training kan afmaken en omvalt vraag ik me wel af wat de meerwaarde van dat fietsen dan moet zijn? Je gaat toch niet fietsen met zo'n jonge hond die zo slecht beweegt? Ga er dan mee wandelen. Dan kan de hond zelf bepalen wat hij doet. Dan ben je hem ook niet zo aan het belasten. Dit vind ik een beetje lijken als door de zure appel heenbijten en soort van dwingen om gespierd te worden. Lukt blijkbaar niet en dus echt mee stoppen. Straks barst dat beest van de pijn of heeft hij gewoon geen energie om zelf te groeien en is hij daarom zo mager.
Eva was ook heel mager. Die lieten we dus niet fietsen en we gaven haar 1,2 kilo vlees per dag met haar 15 kilo. Ze was altijd druk, schoot de trappen op en af en speelde de hele dag met onze andere honden. Geen gram vet maar wij gingen haar dus ook niet laten fietsen onder dwang. Dat is dan niet echt gezond. Laat het dier maar lekker zelf groeien en als ik een tip mag geven, laat de rug eens goed nakijken. Een zwakke slappe wiebelige achterhand kan ook te maken hebben met slechte signaalfunctie naar die achterhand. Dan spant die nooit echt aan en dat zorgt weer voor gebrek aan spieren wat de zaak alleen maar erger maakt. Ik denk dat er iets mis is met de hond of dat deze toch teveel beweegt en te weinig kwalitatief goede stoffen binnen krijgt om wat voor reden dan ook.
Als de poten slap zijn en de hond zo gammel zou ik overigens om die reden het bewegen wel stoppen nu. Je kan wel tegen beter weten in een hond gaan laten rennen naast de fiets maar als diezelfde hond niet eens een training kan afmaken en omvalt vraag ik me wel af wat de meerwaarde van dat fietsen dan moet zijn? Je gaat toch niet fietsen met zo'n jonge hond die zo slecht beweegt? Ga er dan mee wandelen. Dan kan de hond zelf bepalen wat hij doet. Dan ben je hem ook niet zo aan het belasten. Dit vind ik een beetje lijken als door de zure appel heenbijten en soort van dwingen om gespierd te worden. Lukt blijkbaar niet en dus echt mee stoppen. Straks barst dat beest van de pijn of heeft hij gewoon geen energie om zelf te groeien en is hij daarom zo mager.
Eva was ook heel mager. Die lieten we dus niet fietsen en we gaven haar 1,2 kilo vlees per dag met haar 15 kilo. Ze was altijd druk, schoot de trappen op en af en speelde de hele dag met onze andere honden. Geen gram vet maar wij gingen haar dus ook niet laten fietsen onder dwang. Dat is dan niet echt gezond. Laat het dier maar lekker zelf groeien en als ik een tip mag geven, laat de rug eens goed nakijken. Een zwakke slappe wiebelige achterhand kan ook te maken hebben met slechte signaalfunctie naar die achterhand. Dan spant die nooit echt aan en dat zorgt weer voor gebrek aan spieren wat de zaak alleen maar erger maakt. Ik denk dat er iets mis is met de hond of dat deze toch teveel beweegt en te weinig kwalitatief goede stoffen binnen krijgt om wat voor reden dan ook.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Rug idd zat ik ook aan te denken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ** Angela **
- Zeer actief
Dibbel
Laatst gewijzigd door ** Angela ** op 06 mei 2014 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- ** Angela **
- Zeer actief
Kan er nog niet al te veel over zeggen
Maar fokker is inmiddels op de hoogte
Ritje Budel staat voor begin vd middag
Maar fokker is inmiddels op de hoogte
Ritje Budel staat voor begin vd middag
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hopelijk vinden ze wat er scheelt, want dat niet alles in orde is lijkt me logisch. Iets met de rug dacht ik ook al aan.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Raar zeg. Hoop dat ze er achter komen wat de oorzaak is.
Ik ken een RR reu die op jongere leeftijd (tot een jaar of 2) ook wat scharminkelig bleef, terwijl hij beweging genoeg kreeg.
Hij bleek uiteindelijk een wervel scheef (?) te hebben zitten, of verschoven. Nadat dit is rechtgezet is hij in no time spieren gaan ontwikkelen op zijn achterhand en gaan uitzwaren.
Weet niet meer zeker of de wervel zelf nou scheef was of over/onder een andere wervel geschoven, maar daar had het in ieder geval wel mee te maken.
Ik ken een RR reu die op jongere leeftijd (tot een jaar of 2) ook wat scharminkelig bleef, terwijl hij beweging genoeg kreeg.
Hij bleek uiteindelijk een wervel scheef (?) te hebben zitten, of verschoven. Nadat dit is rechtgezet is hij in no time spieren gaan ontwikkelen op zijn achterhand en gaan uitzwaren.
Weet niet meer zeker of de wervel zelf nou scheef was of over/onder een andere wervel geschoven, maar daar had het in ieder geval wel mee te maken.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Gebruikt hij met zwemmen wel de achterhand?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zie het probleem niet zo van een kwartiertje rustig draven naast de fiets op die leeftijd.~Suzanne~ schreef:Fietsen, zoveel al met een hond die nog lang niet uitgegroeid is? Dat is toch in mijn beleving beslist niet normaal en zelfs ronduit slecht hoor.Marjoleine schreef:Ik vind die beweging niet abnormaal hoor, maar die bespiering hoort erop te zitten. Dat is wel gek.
Geen idee hoe dat kan.
Suzanne
Ik vind de wandelingen zelfs vrij kort voor een hond van die leeftijd - ik liep meer, en Mila draaft tijdens de wandeling ook bijna heel de tijd. Inderdaad, flink spelen met andere honden is belastender.
Ik vind het wel een gek verhaal, hopelijk komen jullie erachter wat de reden is van het achterblijven van de bespiering op de achterhand. Misschien eens een fysiotherapeut naar laten kijken?
-
Dinos

Bespiering komt heus en moet je niet willen forceren, wel goed dat je hem algehele check geeft dan sluit je dingen uit.Tussen de twee geplaatste foto,s zit maar 1 jaar.
- ** Angela **
- Zeer actief
Krijg net een berichtje
Heupen perfect , rug ook . Alleen zit er een wervel iets gedraait
Dit zorgt voor de problemen , advies is naar de osteopaat en dan moet het met 2 sessies goed zijn.
Grote pot Primeval hebben ze ook meegekregen om de spieropbouw wat te helpen.
Verder geen beperkingen opgelegd gekregen
Baasjes zijn erg opgelucht, die gingen daar al heen met het idee dat ze zonder hondje terug zouden komen
Dit zorgt voor de problemen , advies is naar de osteopaat en dan moet het met 2 sessies goed zijn.
Baasjes zijn erg opgelucht, die gingen daar al heen met het idee dat ze zonder hondje terug zouden komen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- River8
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
** Angela ** schreef:Krijg net een berichtje
nou das zeker een opluchting voor ze! en als het met 2 sessies te verhelpen is...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik dacht altijd dat Primeval voor gewrichten was, en niet voor spieren, maar misschien is dat alleen bij paarden zo, want daar ken ik het vooral van.
- ** Angela **
- Zeer actief
Primeval is ook voor de spieren , banden en pezen
Heb dat toen ook voor Ditch gebruikt
Heb dat toen ook voor Ditch gebruikt