Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je kunt het toch totaal niet administratief oplossen of de juiste hond bij de juiste baas komt. Daar is kennis voor nodig bij de hondeneigenaar en bij degene die de hond/pup verkoopt. Dan kun je nog zoveel op papier vastleggen, hoe test je dan de nieuwe hondeneigenaar hoe deze geschikt is voor de hond die hij wil hebben???? Zolang het gros van de mensen zijn hond alleen op uiterlijk kiest, gaat dat mooi niet lukken. En de broodfokkers en handelaars zullen volgens mij nooit verdwijnen. Die zijn er eeuwenlang al geweest en zullen er denk ik ook nog wel eeuwenlang zijn, waarschijnlijk langer dan de fokkers van rashonden.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik denk dat ik mijn Manu dan nooit gehad had. Als er volgens de regeltjes die sommigen noemen besloten moet worden wie welke hond "mag".
Wel wat fouten gemaakt, maar volgens mij is hij toch wel aardig met zijn harige gat in de boter gevallen :F:
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

S@ndr@ schreef:ik wordt een beetje sikkeneurig van mensen die denken dat een grote hond wel zal bijten, als eigenaar heb je t meeste profijt van je grote hond een degelijke opvoeding te geven, die kutkeffers daarentegen krijgen zo ongeveer nul opvoeding :ugh: .
en wees niet ongerust als eigenaar van zo`n grote - pak ik die kleine net zo goed aan heb een pleuris hekel aan ongeleide projectielen, maar
dus of alles vast en vooral ook die kutkeffers en niet denken van die groters bijten harder. gewoon geen onderscheid dan, de onopgevoede mormels die ik hier tegenkom, komen geen van allen tot mijn knie :roll:
hahaha, zo werkt het hier ook. dinos(cc) met zijn 71 cm doet geen vlieg kwaad, maar mensen schrikken zich rot van hem, terwijl onze grommende, bijtende chi alleen gelach krijgt, en :ach, hij is maar klein.
nee, die kleine mexicaan wordt net zo goed aangepakt, en moet zich leren gedragen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manu schreef:Ik denk dat ik mijn Manu dan nooit gehad had. Als er volgens de regeltjes die sommigen noemen besloten moet worden wie welke hond "mag".
Wel wat fouten gemaakt, maar volgens mij is hij toch wel aardig met zijn harige gat in de boter gevallen :F:
:ok: Dat weet ik wel zeker.
En dan had ik mijn eerste twee honden ook niet mogen hebben :tongue:
:schrik: Met de eerste ben ik ook nog wel echt de mist in gegaan en is het toch allemaal goed afgelopen.
Je zult toch ooit ergens moeten beginnen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Manu schreef:Ik denk dat ik mijn Manu dan nooit gehad had. Als er volgens de regeltjes die sommigen noemen besloten moet worden wie welke hond "mag".
Precies! :ok: ik had Tessa en Tay ook nooit gehad dan en volgens mij hebben zij het ook aardig goed. :D
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Nou, ik wilde net iets soortgelijks typen. De kennismaking met Lola verliep verre van vlekkeloos en het eerste halfjaar moest ik mijn verwachtingen behoorlijk bijstellen en een hoop leren over honden en hondengedrag. Ik weet ook zeker als ik mijn verhaal vooraf hier had geschreven, iedereen had gezegd dat ik het niet moest doen. Idem als ik de kennismaking had beschreven en idem als ik de eerste maanden hier een dagboek had bijgehouden.

En toch durf ik te zeggen dat we een fantastische match zijn :U: Hoe had dat dan gemoeten als we regeltjes hadden over de juiste hond bij de juiste baas?
Manu

Lizanne schreef:
Nou, ik wilde net iets soortgelijks typen. De kennismaking met Lola verliep verre van vlekkeloos en het eerste halfjaar moest ik mijn verwachtingen behoorlijk bijstellen en een hoop leren over honden en hondengedrag. Ik weet ook zeker als ik mijn verhaal vooraf hier had geschreven, iedereen had gezegd dat ik het niet moest doen. Idem als ik de kennismaking had beschreven en idem als ik de eerste maanden hier een dagboek had bijgehouden.

En toch durf ik te zeggen dat we een fantastische match zijn :U: Hoe had dat dan gemoeten als we regeltjes hadden over de juiste hond bij de juiste baas?
Precies. Daarom denk ik ook dat het helemaal geen zin heeft om regeltjes te gaan maken :19: In de paardenwereld zie je het ook zo vaak mis gaan. Moet je daar dan ook regels voor maken?
Diepe dalen zijn ergens ook wel leuk want daar kun je weer uit klimmen en terwijl je dat doet leer je weer een hoop. Tuurlijk zul je altijd mensen houden die niet wíllen leren maar de meeste doen het gelukkig best aardig.
Een peuter moet je 100x zeggen dat 'ie de verwarming niet aan moet raken omdat het zo heet is. Pas als 'ie even gevoeld heeft zal 'ie het leren :mrgreen:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

mmartinn schreef:
dagmar88 schreef:
mmartinn schreef:
dagmar88 schreef:
Ja, dat werkt in belgie ook al zo goed :lol1:
Wil je het vertellen?
Je zou je ook kunnen inlezen en op basis daarvan een mening vormen.
Kom op zeg, fijn karakter ben je. Heerlijk open persoon! :ok:
Je maakt wel graag vrienden hè? :LOL:
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Fafo schreef:Je maakt wel graag vrienden hè? :LOL:
Jawel hoor, maar liefst wel zonder glijerig te zijn.
Echte vrienden ontstaan, die maak je niet.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 02 mei 2014 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

mmartinn schreef:
Fafo schreef:Je maakt wel graag vrienden hè? :LOL:
Jawel hoor, maar liefst wel zonder glijerig te zijn.
Zouden je eigen uitspraken daar ook wel eens een aandeel in kunnen hebben, denk je?
mmartinn
Zeer actief

Manu schreef: Precies. Daarom denk ik ook dat het helemaal geen zin heeft om regeltjes te gaan maken :19: In de paardenwereld zie je het ook zo vaak mis gaan. Moet je daar dan ook regels voor maken?
Diepe dalen zijn ergens ook wel leuk want daar kun je weer uit klimmen en terwijl je dat doet leer je weer een hoop. Tuurlijk zul je altijd mensen houden die niet wíllen leren maar de meeste doen het gelukkig best aardig.
Een peuter moet je 100x zeggen dat 'ie de verwarming niet aan moet raken omdat het zo heet is. Pas als 'ie even gevoeld heeft zal 'ie het leren :mrgreen:
Maar dan hoef je dus niets te veranderen?
Gewoon wachten totdat het fout gaat en dan pas handelen.
Prefentief zou toch veel prettiger zijn voor toekomstige slachtoffertjes.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

mmartinn schreef:
Manu schreef: Precies. Daarom denk ik ook dat het helemaal geen zin heeft om regeltjes te gaan maken :19: In de paardenwereld zie je het ook zo vaak mis gaan. Moet je daar dan ook regels voor maken?
Preventief is een prima idee, maar het lijkt vooralsnog niet uitvoerbaar. Zoals hier vier mensen achter elkaar zeggen: je kunt vooraf niet altijd stellen dat een baas-hond combi een slechte is, ook al lijkt het daar in eerste instantie wel op. De oplossingen die jij noemt, zijn allemaal papieren tijgers, hoe zie jij ze praktisch voor je?
mmartinn
Zeer actief

Lizanne schreef:
mmartinn schreef:
Preventief is een prima idee, maar het lijkt vooralsnog niet uitvoerbaar. Zoals hier vier mensen achter elkaar zeggen: je kunt vooraf niet altijd stellen dat een baas-hond combi een slechte is, ook al lijkt het daar in eerste instantie wel op. De oplossingen die jij noemt, zijn allemaal papieren tijgers, hoe zie jij ze praktisch voor je?
Zoals ik al zei

De drempel tot aanschaf verhogen, een langere weg tot het verkrijgen van een pup.
Hond voor de wet een dier ipv een product.
Hoe moet je het anders doen, dierenpolitie? Daar is toch geen geld voor.

Maar het zijn ideeen, die bijgeschaaft kunnen worden of door de meerderheid word afgewezen.
Ik ben benieuwd naar andermans ideeen, daarom opende ik dit topic.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 02 mei 2014 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Manu

mmartinn schreef:
Ja maar hoe zie je dat voor je? Als je aan de honden gaat beginnen weet ik nog een hele hoop regeltjes.
Goudvissen horen 50 liter water per vis tot hun beschikking te hebben he? Anders misvormen ze. Moeten dierenwinkels dan alleen nog vissen verkopen aan mensen die een 100 liter bak hebben? Want ja, ze kunnen ook niet alleen.
Wil je een paard kopen? Dan gaan we een karaktertest doen, en vervolgens testen we je kennis over EHBO, rijtechnische kunsten, welke tuigage wil je gebruiken? Waar stal je hem? Hoe vaak krijgt hij aandacht en beweging? Ben je 5kg te zwaar volgende maand?
Wil je een goudhamster? Neem je een groot genoeg hok, neem je zo'n molen, wat voor voer geef je hem?
Konijn? Heb je genoeg ruimte? Zit ie buiten/binnen? Check je elke dag je konijn? Bij welke konijnen zet je hem en hoe zit je er bovenop? Als je konijn een ontstoken oor heeft ga je dan wel naar de dierenarts?

Je moet eens kijken hoeveel de dieren te lijden hebben onder de mens. De stupide mens.
Wij zijn thuis begonnen aan een kat omdat 'ie aan kwam lopen. Wij zijn thuis begonnen aan een hamster omdat mijn zusje het zo schattig vond. Wij zijn begonnen aan goudvissen. Wij zijn begonnen aan konijnen want dat stond zo gezellig.
Nu hebben we goudvissen in de vijver omdat onze bak te klein bleek en een heel groot 160 liter aquarium voor ze. Onze konijnen hebben de halve tuin tot hun beschikking en mijn moeder weet nu vrijwel alles over konijnengedrag. Ze werkt zelfs vrijwillig in de opvang. Onze hamsters kregen een groot hok en die stomme molen ging eruit.
Gaandeweg leer je toch? Wie is er nou niet eens in een moment van stommiteit ergens aan begonnen en is het toch goed gelopen?

Je kan wel iedereen gaan behoeden voor fouten maar dat wérkt gewoon niet.
Je houdt altijd de stommen. De mensen die denken dat ze alleswetend zijn geboren, die niet open staan voor advies, die niet in de spiegel durven te kijken en hun fouten te erkennen.
mmartinn
Zeer actief

We hebben het nu toch over honden :19:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manu schreef: Je kan wel iedereen gaan behoeden voor fouten maar dat wérkt gewoon niet.
Je houdt altijd de stommen. De mensen die denken dat ze alleswetend zijn geboren, die niet open staan voor advies, die niet in de spiegel durven te kijken en hun fouten te erkennen.
:ok:

De aanpak die ik eerder omschreef werkt overigens op de lange duur ook preventief.
Manu

mmartinn schreef:We hebben het nu toch over honden :19:
Ja maar waarom zou je die regels dan alleen voor honden maken?
Er zijn toch zat dieren die bij bepaalde mensen écht niet op hun plek zitten. Een goudvis vind ik niks minder dan een hond. Die moet ook een waardig leven hebben.
Lightsun
Actief

Ongelezen bericht door Lightsun »

mmartinn schreef: De drempel tot aanschaf verhogen, een langere weg tot het verkrijgen van een pup.
Ben je niet bang dat dit ook gaat zorgen dat hele mooie combinatiens hierdoor elkaar mislopen? Als de aanschaf moeilijk word gemaakt kan ik me zo maar voorstellen dat mensen niet meer door de hoepeltjes springen om een (in mijn geval) duitse herder pup te halen maar gewoon via een marktplaats/krant/mond op mond fokker een pup gaan halen?

Mischien is een iers auto verzekering idee wat? In ierland als je een bepaalde cursus aflegt (advanced drivers courses) kun je korting krijgen op je auto verzekeringen. Mischien is dit iets voor hondenbelasting? Als je met je hond door bepaalde cursusen/tests heen gaat krijg je korting op je honden belasting?

Dit zorgt er in ieder geval voor dat mensen die wel de moeite nemen om hun hond te trainen een "beloning" krijgen. Terwijl mensen die hun hond niet onder controle hebben (want dat is wat een slechte baas/combinatien is in mijn ogen) een grotere lastenpost krijgen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Plumeau schreef:
S@ndr@ schreef:tja, mijn irritante kuiten bijter die bijt ook echt -als puntje bij paaltje komt, mijn CC van 65 kilo loopt los negeert en blijft netjes op de stoep. wat jij wilt hoor :roll: ga je dus weer op t formaat af en je gaat scheef, heel erg scheef.
I k hou die kleine wel lekker vast en geef die grote t vertrouwen dat hij verdiend, en als er mensen aan komen doe ik hem voor de vorm even vast- niet dat ik hem tegen zou kunnen houden hoor met de riem als hij iets zou willen doen, hij is sterker dan ik ben namelijk, maar mensen voelen zich dan veilig :oohja: tja, mensen zijn rare wezens en maken heel vaak een verkeerde inschatting- op formaat ja
Ik kijk naar de mate van gevaar: een niet opgevoede kuitenbijter is zeer vervelend, maar een niet opgevoede St. Bernard is levensgevaarlijk. Zolang er geen incidenten plaatsvinden vind ik dat je met die kleintjes het langer aan kan blijven kijken dan met een grote.

Als het duidelijk is dat de kleine bijt (al dan niet na een gelukte poging daartoe), dan zeg ik nergens dat je die kleine niet aan moet pakken!
en toen werd het lastig... mijn staffordteefje was 38.5 cm.. valt onder alle hoogtegrenzen..

wat doen we met haar?

niet om te zieken hoor, maar gewoon om aan te geven dat hoogte niet zinnig is
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Lightsun schreef:
mmartinn schreef: De drempel tot aanschaf verhogen, een langere weg tot het verkrijgen van een pup.
Ben je niet bang dat dit ook gaat zorgen dat hele mooie combinatiens hierdoor elkaar mislopen? Als de aanschaf moeilijk word gemaakt kan ik me zo maar voorstellen dat mensen niet meer door de hoepeltjes springen om een (in mijn geval) duitse herder pup te halen maar gewoon via een marktplaats/krant/mond op mond fokker een pup gaan halen?

Mischien is een iers auto verzekering idee wat? In ierland als je een bepaalde cursus aflegt (advanced drivers courses) kun je korting krijgen op je auto verzekeringen. Mischien is dit iets voor hondenbelasting? Als je met je hond door bepaalde cursusen/tests heen gaat krijg je korting op je honden belasting?

Dit zorgt er in ieder geval voor dat mensen die wel de moeite nemen om hun hond te trainen een "beloning" krijgen. Terwijl mensen die hun hond niet onder controle hebben (want dat is wat een slechte baas/combinatien is in mijn ogen) een grotere lastenpost krijgen.
Maar wat voor cursus? En hoe ga je om met de verschillende karakters van verschillende rassen? Eén richtlijn wat wenselijk is voor een hond op straat komt? Het is opzich wel een goed idee, maar ik zou graag willen weten hoe je het verder zou uitwerken. :D

Ik train andere dingen doordat ik wedstrijden wil lopen in mijn sport. Geen enkele cursus gedaan en tegen de tijd dat wij op mogen voor ons eerste examen is mijn Duitse Herder reu (uit mijn hoofd) 16 maanden, als hij er dan klaar voor is. Moet er in die 1e 16 maanden dan het normale tarief betaald worden? Ik vind het VZH examen op zich een fijn examen, het straat gedeelte zijn wel handige dingen voor het dagelijkse leven. Dat zou misschien wel een idee zijn om mensen wat te laten doen aan de gehoorzaamheid en het sociale gedeelte, maar de rotte appels zullen daar niet aan mee doen ben ik bang?

EDIT: Dan beloon je dus de goede, maar pakt de rotte nog niet aan.
Lightsun
Actief

TessaThomas schreef: Maar wat voor cursus? En hoe ga je om met de verschillende karakters van verschillende rassen? Eén richtlijn wat wenselijk is voor een hond op straat komt? Het is opzich wel een goed idee, maar ik zou graag willen weten hoe je het verder zou uitwerken. :D

Ik train andere dingen doordat ik wedstrijden wil lopen in mijn sport. Geen enkele cursus gedaan en tegen de tijd dat wij op mogen voor ons eerste examen is mijn Duitse Herder reu (uit mijn hoofd) 16 maanden, als hij er dan klaar voor is. Moet er in die 1e 16 maanden dan het normale tarief betaald worden? Ik vind het VZH examen op zich een fijn examen, het straat gedeelte zijn wel handige dingen voor het dagelijkse leven. Dat zou misschien wel een idee zijn om mensen wat te laten doen aan de gehoorzaamheid en het sociale gedeelte, maar de rotte appels zullen daar niet aan mee doen ben ik bang?

Nee ik ben ook niet onder de ilusie dat het een algemene oplossing zou zijn hoor. Ik denk alleen dat een beloningsysteem een beter aanpak is dan een afstraf systeem of een systeem dat het moeilijk(er) maakt om een hond te krijgen.

Maar je punten zijn absoluut correct en ik heb er ook geen rechtstreeks antwoord op. Ik denk dat een combinatie van vakkundige honden trainers/dieren artsen/oid per ras een afspraak zouden kunnen maken. E.g. traditioneel meer hond aggresieve honden (subjectief natuurlijk) moeten door een sociaale test heen komen. Honden die gezien worden als meer mens onvriendelijk moeten door een mensen test heen komen. etc etc.

Er zou een bepaalde leeftijd kunnen worden afgesproken waarop deze test gedaan moet worden en of je krijgt een diploma zodra je hond op XX leeftijd is en je belasting gaat een stuk omlaag. Of je doet de test niet en je belasting gaat een stuk om hoog. Dit gecombineerd met hogere boetes als er iets misgaat zou een grote stap kunnen zijn.

En natuurlijk kun je altijd met individueele voorbeelden komen van "vechthonden" (hekel aan die term trouwens) die harstikke sociaal en lief waren enzovoorts. Maar een oplossing voor alles en iedereen gaat nooit bestaan. En als je 75% van de mensen gelukkig krijgt of in ieder geval een groot gedeelte van het probleem oplost, dan ben je al goed bezig.
TessaThomas
Zeer actief

Lightsun schreef:
TessaThomas schreef: Maar wat voor cursus? En hoe ga je om met de verschillende karakters van verschillende rassen? Eén richtlijn wat wenselijk is voor een hond op straat komt? Het is opzich wel een goed idee, maar ik zou graag willen weten hoe je het verder zou uitwerken. :D

Nee ik ben ook niet onder de ilusie dat het een algemene oplossing zou zijn hoor. Ik denk alleen dat een beloningsysteem een beter aanpak is dan een afstraf systeem of een systeem dat het moeilijk(er) maakt om een hond te krijgen.

Maar je punten zijn absoluut correct en ik heb er ook geen rechtstreeks antwoord op. Ik denk dat een combinatie van vakkundige honden trainers/dieren artsen/oid per ras een afspraak zouden kunnen maken. E.g. traditioneel meer hond aggresieve honden (subjectief natuurlijk) moeten door een sociaale test heen komen. Honden die gezien worden als meer mens onvriendelijk moeten door een mensen test heen komen. etc etc.

Er zou een bepaalde leeftijd kunnen worden afgesproken waarop deze test gedaan moet worden en of je krijgt een diploma zodra je hond op XX leeftijd is en je belasting gaat een stuk omlaag. Of je doet de test niet en je belasting gaat een stuk om hoog. Dit gecombineerd met hogere boetes als er iets misgaat zou een grote stap kunnen zijn.

En natuurlijk kun je altijd met individueele voorbeelden komen van "vechthonden" (hekel aan die term trouwens) die harstikke sociaal en lief waren enzovoorts. Maar een oplossing voor alles en iedereen gaat nooit bestaan. En als je 75% van de mensen gelukkig krijgt of in ieder geval een groot gedeelte van het probleem oplost, dan ben je al goed bezig.
Oh, maar ik vind het een goed idee hoor! Ik denk dat het VZH programma, maar dan het straatgedeelte wat uitgebreider, wel een goede test kan zijn. Voor elke hond hetzelfde, maar bij bepaalde 'risico' rassen een wat uitgebreider gedeelte voor het risico gebied. Een stukje appel, wat maar een schijnzekerheid is, maar waar je kan laten zien dat je je hond netjes hebt getraind en een stukje 'realiteit' waar je in laat zien dat de hond netjes wandelaars, fietsers en andere honden kan negeren en de eigenaar de hond onder controle kan houden.

Ik denk dat je op deze manier de onwetende eigenaren wel sneller zover krijgt om in ieder geval een training te volgen en dus begeleiding te kunnen krijgen. Maar de cursus op zich zou niet verplicht moeten worden om deel te kunnen nemen aan het examen. Zo kunnen ervaren eigenaren hun honden gewoon zelf klaar stomen en onervaren eigenaren kunnen hulp krijgen.

Misschien wel de mogelijkheid geven om het examen opnieuw te doen als de hond ervoor gezakt is? Bijvoorbeeld als iemand denkt dat het zonder cursus lukt, maar dat tegenvalt?
Lightsun
Actief

TessaThomas schreef: Misschien wel de mogelijkheid geven om het examen opnieuw te doen als de hond ervoor gezakt is? Bijvoorbeeld als iemand denkt dat het zonder cursus lukt, maar dat tegenvalt?
Ja absoluut. Iets in deze geest. Ik bedoel het idee is niet helemaal water dicht, dat weet ik, maar ik denk gewoon dat je met positieve beloning verder komt dan met negatieve consequenties. En voor de paar % die niet met positieve beloningen over de streep getrokken word heb je altijd nog de negatieve kant er achter.

Maar goed. Ongetwijfels is er een manier waarop dit systeem ook misbruikt word :LOL:
TessaThomas
Zeer actief

Lightsun schreef:
TessaThomas schreef: Misschien wel de mogelijkheid geven om het examen opnieuw te doen als de hond ervoor gezakt is? Bijvoorbeeld als iemand denkt dat het zonder cursus lukt, maar dat tegenvalt?
Ja absoluut. Iets in deze geest. Ik bedoel het idee is niet helemaal water dicht, dat weet ik, maar ik denk gewoon dat je met positieve beloning verder komt dan met negatieve consequenties. En voor de paar % die niet met positieve beloningen over de streep getrokken word heb je altijd nog de negatieve kant er achter.

Maar goed. Ongetwijfels is er een manier waarop dit systeem ook misbruikt word :LOL:
Die manier zullen we vanzelf horen als andere gebruikers dit lezen, ik vind het wel wat. Ik ben benieuwd wat de mensen ervan vinden die tegen een verplichte cursus/diploma zijn eigenlijk. Dit zou alleen voordeel opleveren, geen nadeel?
mmartinn
Zeer actief

Lightsun schreef:

Dat houd je altijd, maar het is toxh goed dat er uberhaupt wat komt.
En inderdaad een beloningssysteem zou helemaal nog niet zo gek zijn. Iets met korting op de belasting ofzo.
Afbeelding
Manu

En ik dan? Hier hebben we geen hondenbelasting :pffff:
Lightsun
Actief

Manu schreef:En ik dan? Hier hebben we geen hondenbelasting :pffff:
We kunnen eventueel een rechtstreeks overmaken op mijn rekening nummer afspreken? Dan wil ik wel garant staan voor jou honden, tot dat er iets gebeurt. Dan ken ik je niet.
TessaThomas
Zeer actief

Lucky you!
mmartinn
Zeer actief

haha ik wiat het gewoon.
Afbeelding
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

TessaThomas schreef:
Lightsun schreef:

Die manier zullen we vanzelf horen als andere gebruikers dit lezen, ik vind het wel wat. Ik ben benieuwd wat de mensen ervan vinden die tegen een verplichte cursus/diploma zijn eigenlijk. Dit zou alleen voordeel opleveren, geen nadeel?
Maar op wat voor niveau moet dat dan zijn? Ik heb met Bink de eerste twee diploma's maar verder kom ik niet omdat hij het echt niet leuk vind om een uur op het veld te staan en dat forceer ik dan ook niet.

Bij die hondenschool waar jij ook gezeten hebt doe ik met Bink aan hoofdzakelijk speuren en af en toe gehoorzaamheid maar zonder dat ik examen doe (ik doe het meer om hem leren te negeren), is dat dan niet voldoende als een diploma verplicht wordt?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”