Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jeetje:/

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Jeetje:/

Ongelezen bericht door AnneBP »

achja zo voor een keer, als ze het verdraagt...
Noa heeft vandaag (donderdag) altijd oma-dag. Dan gaat ze naar mijn oma van 81 en wordt ze ook zo verwend. Eerst kreeg ze 's avonds een blikje voer maar daarvan had ze altijd dunne poep. Dus nu haalt ze voor het avondeten een bakje smuldier :)

Maar het volledige vreetschema op oma-dag is:
- sochtends een boterham met leverworst en boter, wel in stukjes gesneden anders hoeft ze hem niet (thuis vreet ze overigens wel droge broodkorsten)
- smiddags een gekookt eitje
- savonds de smuldier met een aardappeltje, een stukje vlees en wat groente van hun eigen avondeten
- en tussendoor natuurlijk nog een aantal biscuitjes.

Normaal eet Noa maar 200 gram vlees en een haffel brokjes op een dag, dus zowel de dag ervoor als erna krijgt ze aanzienlijk minder
Afbeelding
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ze heeft echt die avond en gisteren de hele dag enorme drollen gehad, ook heel erg zacht.

Ik wist wel dat ze iets zou krijgen daar, want ze komt soms ook naar hier om haar zo'n jumbone ofzo te brengen, dus ik heb er niet aan gedacht dat ze andere dingen zou gaan geven.

Gelukkig heeft ze vandaag eindelijk weer gewone poep gehad :cheer:

En bij Zara is het hier thuis ook vol=vol, maar blijkbaar bij andere niet.
binkebobbel
Actief
Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door binkebobbel »

Haha Zara zal genoten hebben. Maar het kan erger hoor. Ooit eens een weekje weggeweest en Bucka ging naar
een goede vriendin/oppas. Had gezegt als hij niet eet mag hij een broodje pindakaas dat lust ie altijd.
Nou heb het geweten hij heeft dus de hele week elke dag meerdere broodjes pindakaas gehad en vast nog meer
Naast zijn normale voer dus, want hij was echt 2 kilo aangekomen in een week tijd pfoe ik was niet blij zeg maar.
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

S@ndr@ schreef:
moosje schreef:Ik zou daar niet blij mee zijn (heb een hond die geen granen, rund, kip en lam mag), maar kan me voorstellen dat Zara er wel blij mee was.
Gil mag ze ook niet maar voor een keertje hij gaat er niet dood aan hoor. krijgt hoog uit buik pijn en diarree, beetje huid uistlag, gaat wel weer over :LOL:
Jade loopt al een half jaar met jeuk, en het gaat nu eindelijk de goeie kant op. Dat wil ik graag zo houden.
Dus nee, ze gaat er niet dood aan, maar jeuk is ontzettend vervelend, en dat vind ik het niet waard. Dan maar geen oppas/dagje weg, wat dan ook.
Hond gaat voor, en als ik een oppas niet vertrouw met dat soort dingen dan gaat ze daar dus niet heen.
Om die reden zal mijn moeder ook nooit op mogen passen, want 'het valt allemaal wel mee'. Ik vind van niet en wil dat mijn hond geen jeuk meer heeft. Als iemand daar schijt aan heeft en mijn hond toch dingen geeft die ze niet mag, dan was dat meteen de laatste keer.
Pas nog flink kwaad op Mark geworden omdat hij bewust iets aan haar gaf waarvan hij wist dat ze het niet mocht. Vervolgens heeft mevrouw weer een flink aantal dagen ontzettende jeuk.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Voor een keer, bij een hond zonder allergie of andere klachten, zou ik het echt niet erg vinden. Ik denk dat Aiko ook wel genoten had. :engel:

Als dit een structureel iets zou worden, zou ik ook wat meer verantwoorde snacks meegeven. Kan ie daar van snoepen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Mijn moeder komt morgen weer.
Voor morgenavond staat er dus een karig maaltje in de planning :Q:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Mijn schoonouders zijn zowat de enige die Figo graag ontvangen. Geheel tegen verwachting in, en ze doen ook geheel tegen mijn wensen in. Maar ze bedoelen het goed en zijn zo ongeveer zijn grootste fan. Af en toe moet ik dan ook gewoon denken laat maar gaan. Maar heb qua snoepjes toestoppen wel wat toegestopt. Geef dan dit maar.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Oei, daar zou ik ook echt niet blij mee zijn. Honden die bij ons in de opvang komen krijgen precies wat de baasjes graag
willen en niets anders, zou ik ook erg vreemd vinden om wel te doen..
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Linx schreef:Oei, daar zou ik ook echt niet blij mee zijn. Honden die bij ons in de opvang komen krijgen precies wat de baasjes graag
Maar jij hebt ze dan als prof in opvang denk ik. Als mijn hond bij een professionele opvang zo volgestopt zou worden zou ik niet blij zijn en er iets van zeggen om na een eventuele herhaling ergens anders heen te gaan. Zou het een enkele keer bij de buren of zo gebeuren zou ik er geen probleem van maken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

marian* schreef:
Linx schreef:Oei, daar zou ik ook echt niet blij mee zijn. Honden die bij ons in de opvang komen krijgen precies wat de baasjes graag
Maar jij hebt ze dan als prof in opvang denk ik. Als mijn hond bij een professionele opvang zo volgestopt zou worden zou ik niet blij zijn en er iets van zeggen om na een eventuele herhaling ergens anders heen te gaan. Zou het een enkele keer bij de buren of zo gebeuren zou ik er geen probleem van maken.
Wel vanuit een bedrijfje inderdaad, maar gewoon bij ons in huis, in onze eigen roedel erbij. Dus ze 'even' wat toeschuiven zou op zich makkelijk zijn, maar daar pieker ik toch niet over. :wink:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Als het wekelijks zou zijn, dan zou ik er wat van zeggen, maar voor een enkele keer zou ik er geen probleem mee hebben. Honden zouden graag zo'n oppas hebben :mrgreen:

Veel honden trouwens waar de darmen snel van slag zijn. Hier krijgen ze van ons ook van alles toegestopt en bij de opa's en oma's ook, maar bijna nooit last van diarree.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ach, als je hond er tegen kan en het niet te vaak gebeurt, zou ik me er niet druk om maken.
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Sita schreef: Veel honden trouwens waar de darmen snel van slag zijn. Hier krijgen ze van ons ook van alles toegestopt en bij de opa's en oma's ook, maar bijna nooit last van diarree.
Oh nee hier geen van de 7 die makkelijk aan de diarree raken o.i.d., maar toch.. :lol1:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

marloes_2406 schreef:En bij Zara is het hier thuis ook vol=vol, maar blijkbaar bij andere niet.
Haha, nou ik denk dat het er maar aan ligt wat je geeft! Moet jij eens opletten als jij al dat soort 'snacks' geeft, dan wil ze vast wel blijven eten :F: .
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Zamunda schreef:
marloes_2406 schreef:En bij Zara is het hier thuis ook vol=vol, maar blijkbaar bij andere niet.
Haha, nou ik denk dat het er maar aan ligt wat je geeft! Moet jij eens opletten als jij al dat soort 'snacks' geeft, dan wil ze vast wel blijven eten :F: .
Hhahaha ja oke.. is wel waar idd. Soms denk ik ook ooh ik neem wat mee uit de supermarkt voor Zara, maar dan kijk ik achterop en overal staat als 1e granen dus die zitten er het meeste in.. leg ik het toch maar weer terug :U:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Als ik het aangegeven zou hebben dat mijn honden niets mogen en ze krijgen toch wat ben ik niet blij. Roompje raakt namelijk aan de spuitpoep en kan het dan dus binnen niet meer ophouden en dat vind ze héél erg. Ik ruim het gewoon op maar Room loopt de hele dag met haar staartje plat en dat vind ik erger.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”