Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.

Ongelezen bericht door AnneBP »

[/quote] en het strafbaar stellen van broodfok etc zou al een goed begin zijn. [/quote]

dat lijkt me wel moeilijk meetbaar: wanneer ben je dan een broodfokker? Als je meer dan x honden hebt? Of als de teven meer dan 1 nest per jaar krijgen? Want iemand met 20 honden kan er best beter voor zijn dan iemand die er maar 3 heeft.

Sinds vorig jaar is er trouwens wel een nieuwe wet actief die het verplicht maakt om pups te chippen en registreren, dat is een stap in de goede richting :)
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Maar.. moet dit echt aangepakt?
Je hebt toch altijd de goeden die onder de slechten lijden?
Ik ken veel mensen die een auto hebben, of überhaupt een rijbewijs en het levensgevaarlijk is :schrik:
Ik ken oudere mensen op een fiets die door hun stijve nek niet meer achterom kunnen kijken en maar gewoon gaan. Levensgevaarlijk.
Ik ken ouders van kinderen die denken dat je overal en nergens over kunt steken. Levensgevaarlijk.
Ik ken jochies op schakelbrommers die de gekste stunts uithalen. Levensgevaarlijk.
Ik ken mensen die elk weekend zo veel zuipen dat ze agressief worden. Gevaarlijk.

Je hebt toch altijd en overal mensen die niet genoeg nadenken en maar gewoon doen wat ze willen. Moet je dat nu echt allemaal aan gaan pakken?
Met honden valt het toch eigenlijk best mee? Moeten daar nu echt 3 topics over lopen? Of zie ik dat zo verkeerd? Kan hoor.

Leven en laten leven :cheer:
Rekening houden met de domme :idea:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

renee-uk schreef: ik heb helemaal niet de behoefte te trainen met mijn 10 jarige herplaatshondje
en daarom ben ik geen goede baas en moet mijn hond maar weg?
dat ligt eraan wat je onder trainen verstaat, ik bedoelde iig niet als hondensport maar meer de basisgehoorzaamheid bijbrengen. hoeft niet in groepsverband ofzo..
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

dagmar88 schreef:Landelijke wetgeving, die overal hetzelfde uitgevoerd wordt en bij alle hondeneigenaren bekend is.
Nu wordt op ieder incident anders gereageerd, afhankelijk van hoe de plaatselijke politie en burgemeester te werk gaan.
Eerste incident een boete. Afhankelijk van de ernst de hond (meteen) schouwen en bij voorkeur herplaatsen.
Afmaken in de uitzonderlijke situatie dat een hond onmogelijk op een hondse en veilige manier gehouden kan worden, volgens strikte regels.
Of terug naar huis en met aanlijn en muilkorfplicht een schouwing afwachten.
Tweede een algemeen houdverbod, derde gevangenisstraf plus flinke boete voor ieder verboden huisdier en de schade vergoeden.
Bij bijtincidenten tussen mens en hond zal het al wel mogelijk zijn een letselschadevergoeding te krijgen.
Een vergoeding van de immateriële schade lijkt me ook op zijn plaats bij incidenten waarbij honden overlijden.

Gelukkig ben je in nl onschuldig tot het tegendeel bewezen is en word je niet vooraf veroordeeld op iets wat ooit zou kunnen gebeuren :19:
Hee, dit is mijn tekst! Dit schreef ik ook in het lammetje doodgebeten topic. Ik ben het er mee eens dus. Ook een landelijk systeem waarin de incidenten worden bijgehouden, zowel op eigenaars naam, als de hond, zodat verhuizen er niet voor zorgt dat de hond of eigenaar ineens nooit iets gedaan heeft.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Manu schreef:
En hoe ga je dat overbrengen op de massa?
Afbeelding
Manu

mmartinn schreef:
Manu schreef:
haha, ja en hoe ga je dat overbrengen op de massa?
Balkenende stijl?
Nuja dat zal makkelijker gaan dan overal maar regeltjes voor bedenken.
Je kunt nu eenmaal niet alles bij iedereen aan het verstand brengen. Door rekening te houden met de "minder-snuggere" of (beter nog!) je kennis te delen met je medemens bereik je een hoop meer. Ik was ook een hondenbaas die van niks wist. Gaandeweg leer je en soms moet je in het diepe springen en iemand zoeken die je eruit helpt klimmen. Leer je veel van.
Een hele hoop regeltjes gaat niet werken.

Overal loert gevaar en door gebruik van gezond verstand, een beetje medeleven en communicatie (dat is soms de moeilijkste) kom je echt een heel eind :ok:
mmartinn
Zeer actief

AnneBP schreef:
en het strafbaar stellen van broodfok etc zou al een goed begin zijn. [/quote]

dat lijkt me wel moeilijk meetbaar: wanneer ben je dan een broodfokker? Als je meer dan x honden hebt? Of als de teven meer dan 1 nest per jaar krijgen? Want iemand met 20 honden kan er best beter voor zijn dan iemand die er maar 3 heeft.

Sinds vorig jaar is er trouwens wel een nieuwe wet actief die het verplicht maakt om pups te chippen en registreren, dat is een stap in de goede richting :)[/quote]

Alle pups moeten toch langs de dierenarts. Als alle bezoekers een pas zouden krijgen, zou het toch op moeten vallen als er aan de lopende band pups van allerlei rassen langs komen.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Manu schreef:
mmartinn schreef:
Manu schreef:
haha, ja en hoe ga je dat overbrengen op de massa?
Balkenende stijl?
Nuja dat zal makkelijker gaan dan overal maar regeltjes voor bedenken.
Je kunt nu eenmaal niet alles bij iedereen aan het verstand brengen. Door rekening te houden met de "minder-snuggere" of (beter nog!) je kennis te delen met je medemens bereik je een hoop meer. Ik was ook een hondenbaas die van niks wist. Gaandeweg leer je en soms moet je in het diepe springen en iemand zoeken die je eruit helpt klimmen. Leer je veel van.
Een hele hoop regeltjes gaat niet werken.

Overal loert gevaar en door gebruik van gezond verstand, een beetje medeleven en communicatie (dat is soms de moeilijkste) kom je echt een heel eind :ok:
Klopt, maar zelfs op dit forum is het voor sommige al lastig om fatsoenlijk naar elkaar te zijn.
Hoe denk je dan die specifieke groep te bereiken?
Je ziet toch dat dat niet werkt, daarom is iedereen toch zo bang dat er tweede RAD aan zit te komen.
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

mmartinn schreef:
AnneBP schreef:
en het strafbaar stellen van broodfok etc zou al een goed begin zijn.

Sinds vorig jaar is er trouwens wel een nieuwe wet actief die het verplicht maakt om pups te chippen en registreren, dat is een stap in de goede richting :)[/quote]

Alle pups moeten toch langs de dierenarts. Als alle bezoekers een pas zouden krijgen, zou het toch op moeten vallen als er aan de lopende band pups van allerlei rassen langs komen.[/quote]

Je bent niet verplicht om naar de dierenarts te gaan met je hond buiten dat chippen om.
Entingen etc zijn niet verplicht...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mmartinn schreef: Alle pups moeten toch langs de dierenarts. Als alle bezoekers een pas zouden krijgen, zou het toch op moeten vallen als er aan de lopende band pups van allerlei rassen langs komen.
Wat ik al eerder zei; handelaren kunnen alleen op deze manier bestaan met de ondersteuning van hun dierenarts.
mmartinn
Zeer actief

Chippen wel, dan moet je toch komen.
En entingen zijn niet verplicht? Nou dan mag dat wel snel ingevoerd worden lijkt me.
Afbeelding
Manu

Tja ik vraag me toch wel af of je de manier van communiceren op het forum echt kunt vergelijken met de "echte" wereld.
Hier komt iemand al gauw grauwend en snauwend uit de hoek als er een vraag komt waaruit onkunde blijkt. Er zijn nou eenmaal heel veel mensen die (nog) niks van hondengedrag weten en dus ook niets zien.
Als er dan eens iets voorvalt is het natuurlijk wel zo handig dat je als kenner even uitlegt wat er nu gebeurde en waarom. Als je alleen gaat schreeuwen "houd die hond dan ook bij je oetlul" dan bereik je natuurlijk niemand en zal de onwetende persoon alleen maar denken: :piew: en vrolijk doorgaan met wat 'ie al deed.

Maar goed, wat ik dus wilde zeggen is dat ik denk dat extra regels niet werken.
Als er zo gauw een oplossing moet komen hebben we altijd elkaar nog, alle hondenliefhebbers die onwetenden dmv een klein praatje wat bijbrengen over het gekozen ras, gedragingen, etc.
We go together :cheer:
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:
mmartinn schreef: Alle pups moeten toch langs de dierenarts. Als alle bezoekers een pas zouden krijgen, zou het toch op moeten vallen als er aan de lopende band pups van allerlei rassen langs komen.
Wat ik al eerder zei; handelaren kunnen alleen op deze manier bestaan met de ondersteuning van hun dierenarts.
Ja en de Italiaanse maffia bestaat ivm de banden met politieke kopstukken.
Er kan ook een centrale registratie komen waar een centrale computer automatisch alarm slaat.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

mmartinn schreef:Chippen wel, dan moet je toch komen.
En entingen zijn niet verplicht? Nou dan mag dat wel snel ingevoerd worden lijkt me.
Waarom moeten entingen verplicht worden? En welke entingen? Alleen de pup entingen of de jaarlijkse?

@ Manu: als er een hond op mijn honden afkomt, dan heb ik geen tijd om rustig te vragen of hij alsjeblieft zijn of haar hond bij zich kan houden, omdat het misschien wel eens niet zo gezellig zou kunnen worden. Ook hebben 9 van de 10 mensen helemaal geen behoefte om uitleg te krijgen, want dan moeten ze inzien dat hun hond ook niet helemaal juist handelde. En dat kan natuurlijk niet. ;)

Er is al een hondenetiquette, je zou bijna verplicht stellen dat die aan elke hondenbezitter uitgedeeld wordt en dat die zich daaraan houden. Dat zou al een hoop schelen, maar je blijft met mensen zitten die daar geen zin in hebben. Dat kan bij de ene hond goed gaan, maar bij de andere hond wel zorgen een wandelende tijdbom. En ik heb liever niet dat die bij mijn honden ontploft.
mmartinn
Zeer actief

TessaThomas schreef:
Waarom moeten entingen verplicht worden? En welke entingen? Alleen de pup entingen of de jaarlijkse?
Pup, volwassen ben ik ook om naar het titeren
TessaThomas schreef:Er is al een hondenetiquette, je zou bijna verplicht stellen dat die aan elke hondenbezitter uitgedeeld wordt en dat die zich daaraan houden. Dat zou al een hoop schelen, maar je blijft met mensen zitten die daar geen zin in hebben. Dat kan bij de ene hond goed gaan, maar bij de andere hond wel zorgen een wandelende tijdbom. En ik heb liever niet dat die bij mijn honden ontploft.
Dat is ook iets wat bij een aanschaf geregeld zou kunnen worden, dat de fokker diepgaandere info verstrekt.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:denken: Waar heb je het nou over?

Nee, vaccinatie is gelukkig niet verplicht.
Ik weet niet of er door de dierenartsen die met handelaren samenwerken daadwerkelijk ingeënt wordt, of dat ze de pups ooit zien. In het boekje wel.
Maar in het boekje zijn ze ook 8 weken ipv 5-6 en gezond verklaard in plaats van half dood en op de been gehouden met de standaard dosis antibiotica.
Manu

TessaThomas schreef:

@ Manu: als er een hond op mijn honden afkomt, dan heb ik geen tijd om rustig te vragen of hij alsjeblieft zijn of haar hond bij zich kan houden, omdat het misschien wel eens niet zo gezellig zou kunnen worden. Ook hebben 9 van de 10 mensen helemaal geen behoefte om uitleg te krijgen, want dan moeten ze inzien dat hun hond ook niet helemaal juist handelde. En dat kan natuurlijk niet. ;)

Er is al een hondenetiquette, je zou bijna verplicht stellen dat die aan elke hondenbezitter uitgedeeld wordt en dat die zich daaraan houden. Dat zou al een hoop schelen, maar je blijft met mensen zitten die daar geen zin in hebben. Dat kan bij de ene hond goed gaan, maar bij de andere hond wel zorgen een wandelende tijdbom. En ik heb liever niet dat die bij mijn honden ontploft.
Nee maar goed jij hebt een Tessa. Ik heb een hond waarmee ik bij iedereen in de buurt kan komen mits vriendelijk. En dat zie ik gauw genoeg.
Ik zou het niet erg vinden om 5 minuten van mijn tijd te spenderen aan wat uitleg wat er nu fout gaat of ging.
TessaThomas
Zeer actief

mmartinn schreef:
TessaThomas schreef:
Pup, volwassen ben ik ook om naar het titeren
:ok: Okee, ik schrok al.
mmartinn schreef:
TessaThomas schreef:Er is al een hondenetiquette, je zou bijna verplicht stellen dat die aan elke hondenbezitter uitgedeeld wordt en dat die zich daaraan houden. Dat zou al een hoop schelen, maar je blijft met mensen zitten die daar geen zin in hebben. Dat kan bij de ene hond goed gaan, maar bij de andere hond wel zorgen een wandelende tijdbom. En ik heb liever niet dat die bij mijn honden ontploft.
Dat is ook iets wat bij een aanschaf geregeld zou kunnen worden, dat de fokker diepgaandere info verstrekt.
Ja, maar je zit nog wel met de oeps/gelegenheidsnestjes/broodfokkers. Die 1e twee, hoe ga je controleren of er voor zorgen dat die uberhaupt de info verstrekken?
TessaThomas
Zeer actief

Manu schreef:
TessaThomas schreef: @ Manu: als er een hond op mijn honden afkomt, dan heb ik geen tijd om rustig te vragen of hij alsjeblieft zijn of haar hond bij zich kan houden, omdat het misschien wel eens niet zo gezellig zou kunnen worden. Ook hebben 9 van de 10 mensen helemaal geen behoefte om uitleg te krijgen, want dan moeten ze inzien dat hun hond ook niet helemaal juist handelde. En dat kan natuurlijk niet. ;)

Nee maar goed jij hebt een Tessa. Ik heb een hond waarmee ik bij iedereen in de buurt kan komen mits vriendelijk. En dat zie ik gauw genoeg.
Ik zou het niet erg vinden om 5 minuten van mijn tijd te spenderen aan wat uitleg wat er nu fout gaat of ging.
Maar dat is toch het probleem? Een vriendelijke hond die bij een andere vriendelijke hond komt kijken is misschien niet gewenst, maar niet erg. Wat nu als er één met slechte bedoelingen op Manu afloopt? Dan heb je niet de tijd om 5 minuten te spenderen aan wat uitleg aan de eigenaar. De goede zijn het probleem niet, ook bij een Tessa niet, die houden we wel even onder controle met pijn en moeite.
mmartinn
Zeer actief

Het zou ook al een stuk schelen als er niet meer geadverteerd mag worden op oa marktplaats met levende dieren.
Niet met pups in ieder geval.
De drempel om aan een hond te komen is nu wel erg laag. Gratis af te halen zie je regelmatig. Of laatst zag ik er 1 die wou zijn siervelgen (auto) ruilen tegen een engelse buldog :O:

Oepsnestjes is lastig, misschien dat ze zich ergens toe kunnen wenden waar mensen begeleiding geven.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 01 mei 2014 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

mmartinn schreef:Het zou ook al een stuk schelen als er niet meer geadverteerd mag worden op oa marktplaats met levende dieren.

Oepsnestjes is lastig, misschien dat ze zich ergens toe kunnen wenden waar mensen begeleiding geven.
Ja, dat werkt in belgie ook al zo goed :lol1:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mmartinn schreef:Het zou ook al een stuk schelen als er niet meer geadverteerd mag worden op oa marktplaats met levende dieren.

waarom niet , voorheen stonden ze in de krant nu op de marktplaats, wat is daar zo verkeerd aan
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Wil je het vertellen?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

S@ndr@ schreef:

waarom niet , voorheen stonden ze in de krant nu op de marktplaats, wat is daar zo verkeerd aan
Dat je meer moeite moet doen voor een aanschaf!
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

mmartinn schreef:
dagmar88 schreef:

Wil je het vertellen?
Als ik het goed heb, mag dat dus in Belgie niet meer, maar dat zorgt er absoluut niet voor dat de broodfok afneemt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mmartinn schreef:
S@ndr@ schreef:

Dat je meer moeite moet doen voor een aanschaf!
ik vind dat je evengoed al je hemd uit je broek moet lopen om een leuke hond, pup te vinden, zo gemakkelijk is dat helemaal niet als je een idee in je hoofd hebt van wat je wilt, dan is echt niet iedere pup of nest goed hoor.
dagmar88
Zeer actief

mmartinn schreef:
dagmar88 schreef:

Wil je het vertellen?
Je zou je ook kunnen inlezen en op basis daarvan een mening vormen.
mmartinn
Zeer actief

TessaThomas schreef:
mmartinn schreef:
dagmar88 schreef:

Wil je het vertellen?
Als ik het goed heb, mag dat dus in Belgie niet meer, maar dat zorgt er absoluut niet voor dat de broodfok afneemt.

Belgische marktplaats http://www.intramarkt.be/dieren_en_toeb ... ppies.html

Volgens mij mag er in Belgie nog meer met dieren dan in Nederland. Heb je daar ook niet zo'n markt?
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ik vind dat je evengoed al je hemd uit je broek moet lopen om een leuke hond, pup te vinden, zo gemakkelijk is dat helemaal niet als je een idee in je hoofd hebt van wat je wilt, dan is echt niet iedere pup of nest goed hoor.
Nee, als je een idee hebt wat je wilt niet. Dan is erover nagedacht, heb je eisen en ben je kritisch, wat het écht lastig kan maken. Ik snap wel wat Martin bedoeld, want nu opent een leek marktplaats, typt een ras in wat hem leuk lijkt, zoekt er één een beetje in de omgeving en gaat de pup halen. (Als je er of geen verstand van hebt of het je niet zo interesseert).
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:
mmartinn schreef:
dagmar88 schreef:

Wil je het vertellen?
Je zou je ook kunnen inlezen en op basis daarvan een mening vormen.
Kom op zeg, fijn karakter ben je. Heerlijk open persoon! :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”