Focus krijgt dus broertjes en zusjes. Althans, dat is de planning.
Enyaa is nu loops en naar verwachting rond zondag/maandag hier voor de dekking.

Moderator: moderatorteam
Haha, het is meer dat deze twee nestjes (van Zuri en Enyaa) wat dicht op elkaar vallen.Char7 schreef:Xavi heeft het er maar druk mee! Leuk hoor, gaan jullie er weer een aanhouden?
Ik in principe ook niet, maar eigenlijk is dit nest gewoon alles wat zij (en ik ook) in een Ridgeback zoeken.LongFields schreef:Zelf ben ik geen voorstander van herhalingsnesten maar het is voor jou als eigenaar van de reu natuurlijk wel een enorm compliment dat de fokker de combi wil herhalen.
Is er bij de RR eigenlijk een maximum gesteld aan het aantal dekkingen dat een reu per jaar of in zijn leven mag doen?
Succes met de dekkingen weer!
Sorry, zag dit even over het hoofd.LongFields schreef: Is er bij de RR eigenlijk een maximum gesteld aan het aantal dekkingen dat een reu per jaar of in zijn leven mag doen?
15x! Wow, dat is leuk verdienen zeg....Irisz schreef:Sorry, zag dit even over het hoofd.LongFields schreef: Is er bij de RR eigenlijk een maximum gesteld aan het aantal dekkingen dat een reu per jaar of in zijn leven mag doen?
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, is er geen maximum aan het aantal dekkingen.
Wel mag een reu maximaal 15x worden ingezet in NL.
Ik ben niet van plan met Xavi in die buurt te komen, want ik vraag me af wat je dan nog toevoegt.
nathalie schreef:15x! Wow, dat is leuk verdienen zeg....Irisz schreef:Sorry, zag dit even over het hoofd.LongFields schreef: Is er bij de RR eigenlijk een maximum gesteld aan het aantal dekkingen dat een reu per jaar of in zijn leven mag doen?
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, is er geen maximum aan het aantal dekkingen.
Ik ben niet van plan met Xavi in die buurt te komen, want ik vraag me af wat je dan nog toevoegt.
Ja ik vind het ook erg veel en ook erg onnodig.LongFields schreef:nathalie schreef:15x! Wow, dat is leuk verdienen zeg....Irisz schreef:Sorry, zag dit even over het hoofd.LongFields schreef: Is er bij de RR eigenlijk een maximum gesteld aan het aantal dekkingen dat een reu per jaar of in zijn leven mag doen?
Best wel ja. En dan komen daar de verdiensten nog bij van dekkingen met buitenlandse teven want daar is geen restrictie aan verbonden.
Dat is het echt, een gouden combi. Pups worden in juni 2 jaar en er is eigenlijk niet echt iets wat ik liever anders had gezien.luna2906 schreef:Oh, ik vind dit toch zo'n mooie combi
Niet alleen qua uiterlijk, maar qua karakter lijken ze me ook heel mooi.
Je weet neem ik aan wel dat het herhalen van een mooi uitgepakte combinatie geen garantie biedt op een gelijkwaardig tweede nest hè?Irisz schreef:Dat is het echt, een gouden combi. Pups worden in juni 2 jaar en er is eigenlijk niet echt iets wat ik liever anders had gezien.luna2906 schreef:Oh, ik vind dit toch zo'n mooie combi
Ze zijn vreselijk leuk allemaal.
Nee dat snap ik. Ik ben ook niet identiek aan mijn zus.LongFields schreef:Je weet neem ik aan wel dat het herhalen van een mooi uitgepakte combinatie geen garantie biedt op een gelijkwaardig tweede nest hè?Irisz schreef:Dat is het echt, een gouden combi. Pups worden in juni 2 jaar en er is eigenlijk niet echt iets wat ik liever anders had gezien.luna2906 schreef:Oh, ik vind dit toch zo'n mooie combi
Ze zijn vreselijk leuk allemaal.
Ik weet van meerderen herhaalde combinaties dat het tweede nest heel anders uitpakte dan het eerste.
Uiteraard weet je dat bij een nog niet gemaakte combi ook niet. Maar ik weet dat herhalingscombi's vaak gedaan worden onder het mom van " de eerste keer zijn het zulke goede/mooie/lieve pups geworden dús doen we het nog een keer". Waarbij verwacht wordt dat de tweede lichting precies zo zal uitpakken. Die indruk geef jij met een eerdere posting ook in mijn ogen, vandaar mijn reactie.Irisz schreef: Nee dat snap ik. Ik ben ook niet identiek aan mijn zus.![]()
Maar dat weet je bij een nieuwe combi al helemaal niet en hoewel de pups niet gelijk zullen zijn, denk ik wel dat bepaalde sterke eigenschappen zoals een stabiel en open karakter, terug zullen komen in dit nest.
Hm...ja en nee. Ik verwacht niet dat de tweede lichting identiek zal zijn aan het eerste nest, maar ik denk wel dat bepaalde eigenschappen (zoals ik hier boven beschrijf) die bij alle 12 de pups terug te vinden zijn, ook het in tweede nest zullen zitten.LongFields schreef: Uiteraard weet je dat bij een nog niet gemaakte combi ook niet. Maar ik weet dat herhalingscombi's vaak gedaan worden onder het mom van " de eerste keer zijn het zulke goede/mooie/lieve pups geworden dús doen we het nog een keer". Waarbij verwacht wordt dat de tweede lichting precies zo zal uitpakken. Die indruk geef jij met een eerdere posting ook in mijn ogen, vandaar mijn reactie.
LongFields schreef:Uiteraard weet je dat bij een nog niet gemaakte combi ook niet. Maar ik weet dat herhalingscombi's vaak gedaan worden onder het mom van " de eerste keer zijn het zulke goede/mooie/lieve pups geworden dús doen we het nog een keer". Waarbij verwacht wordt dat de tweede lichting precies zo zal uitpakken. Die indruk geef jij met een eerdere posting ook in mijn ogen, vandaar mijn reactie.Irisz schreef: Nee dat snap ik. Ik ben ook niet identiek aan mijn zus.![]()
Maar dat weet je bij een nieuwe combi al helemaal niet en hoewel de pups niet gelijk zullen zijn, denk ik wel dat bepaalde sterke eigenschappen zoals een stabiel en open karakter, terug zullen komen in dit nest.
Hoe bedoel je dat precies? Dat er meer dingen meespelen dan alleen genen in het tot stand komen van het karakter?LongFields schreef:Ik hoop voor je dat je theorie voor wat betreft de karakters op zal gaan, maar volgens mij ligt het niet zo eenvoudig. Maar goed, de tijd zal het leren!
Dat niet alleen beide ouders verantwoordelijk zijn voor het karakter, maar ook verdere voorouders. En dat hoeft dus in mijn ogen bij een herhalingscombi niet exact hetzelfde op te leveren.Irisz schreef:Hoe bedoel je dat precies? Dat er meer dingen meespelen dan alleen genen in het tot stand komen van het karakter?LongFields schreef:Ik hoop voor je dat je theorie voor wat betreft de karakters op zal gaan, maar volgens mij ligt het niet zo eenvoudig. Maar goed, de tijd zal het leren!
Ja, mee eens. Maar een goede basis geeft al wel iets mee denk ik. De rest zullen de nieuwe eigenaren moeten doen.LongFields schreef:Dat niet alleen beide ouders verantwoordelijk zijn voor het karakter, maar ook verdere voorouders. En dat hoeft dus in mijn ogen bij een herhalingscombi niet exact hetzelfde op te leveren.Irisz schreef:Hoe bedoel je dat precies? Dat er meer dingen meespelen dan alleen genen in het tot stand komen van het karakter?LongFields schreef:Ik hoop voor je dat je theorie voor wat betreft de karakters op zal gaan, maar volgens mij ligt het niet zo eenvoudig. Maar goed, de tijd zal het leren!
En dat omgevingsfaktoren en opvoeding ook een rol spelen in de vorming van het karakter van een hond.
Dat denk ik inderdaad ook, maar Suzanne heeft gelijk dat je geen garanties hebt. Die heb je nooit.Inge O schreef:in principe verschillen alle pups met dezelfde ouders van elkaar maar die variatie zal tussen de nesten niet groter zijn dan binnen een nest en hoe groter het aantal puppen met vergelijkbare eigenschappen in het eerste nest hoe groter de kans dat die net zo goed in nest twee zullen te zien zijn.
maar het lot beslist natuurlijk nog altijd mee.
Irisz schreef:Ja, mee eens. Maar een goede basis geeft al wel iets mee denk ik. De rest zullen de nieuwe eigenaren moeten doen.LongFields schreef:Dat niet alleen beide ouders verantwoordelijk zijn voor het karakter, maar ook verdere voorouders. En dat hoeft dus in mijn ogen bij een herhalingscombi niet exact hetzelfde op te leveren.Irisz schreef:Hoe bedoel je dat precies? Dat er meer dingen meespelen dan alleen genen in het tot stand komen van het karakter?LongFields schreef:Ik hoop voor je dat je theorie voor wat betreft de karakters op zal gaan, maar volgens mij ligt het niet zo eenvoudig. Maar goed, de tijd zal het leren!
En dat omgevingsfaktoren en opvoeding ook een rol spelen in de vorming van het karakter van een hond.
Nogmaals, ik ben het met je eens he.Een herhaling geeft geen garanties.
Maar aangezien beide lijnen erg fijne honden in de omgang voortbrengen (dus niet alleen dit nest, maar ook eerdere nesten van zowel deze fokker als Xavi's fokker), is dat wel een prettige basis en niet vanzelfsprekend bij de Ridgeback.
En dan is het gewoon hopen op een gezond nestje met fijne karakters! Ik kijk er in ieder geval erg naar huis en ben blij dat er weer iets in NL 'blijft'!
Dankjewel!LongFields schreef:![]()
Wat Inge net geschreven heeft is voor mij wel verhelderend en klinkt ook erg logisch.
Ik hoop met je mee op net zo'n fijn nest als het vorige. Veel plezier met de leuke vooruitzichten!
Ja ze komen uit Engeland.Evertje schreef: Komt deze teef van buiten Nederland omdat ze bij jullie op bezoek komen?