Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Engeland (met hond en tent)

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Engeland (met hond en tent)

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb het idee om in de herfstvakantie met Shib naar Engeland te gaan. Met de boot natuurlijk, want als je naar Engeland gaat, doe je dat met de boot :pffff: :mrgreen:

Het liefst wil ik weer naar noord-Schotland, maar het is voor het eerst dat ik in m'n uppie op vakantie ga dus ik zit voor nu te denken aan de driehoek Brighton-Plymouth-Bristol ongeveer.

Ik wil een dag of 4/5 gaan en niet de hele tijd op dezelfde plek zitten of wel natuurlijk als het bevalt, maar een beetje rondtrekken is ook heerlijk.

Rabies is natuurlijk in orde. Titerbepaling is dacht ik niet meer nodig, maar die heb ik ook nog liggen van jaren terug. En van wat ik heb gelezen, moet Shib binnen een bepaalde tijd voor vertrek nog worden ontwormd.

Wat zijn nou leuke, mooie plekken/gebieden om te wandelen?
Waar vind ik goede, hondvriendelijke campings?
Eventueel een B&B voor een nachtje is denk ik ook wel fijn, maar waar vind ik welke hondvriendelijk zijn? Toen ik 5 jaar terug in Schotland was met Shib en ex was het echt een uitdaging om een B&B te vinden waar Shib welkom was. :mrgreen:

Enne...hoe is het weer ongeveer in oktober? Als ik kijk naar Nederland is het de laatste jaren in oktober vaak nog warm en droog, maar hoe is dat in die regio?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Re: Engeland (met hond en tent)

Ongelezen bericht door Jacksel »

Over het algemeen vind ik het weer in Engeland te vergelijken met het Nederlandse weer. Qua entingen, een geldige rabiës. Dan 5 dagen-24 uur voor aankomst in Engeland door de DA laten ontwormen, met het werkzame bestandsdeel Praziquantel.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

http://www.playdenoast.co.uk/

Een heel hond vriendelijk B en B waar je ook 's avonds kunt eten. Ligt vlak bij Hastings en Rye (2 leuke plaatsjes). in de buurt ook een mooi strand waar de honden op mogen Camber sands. Als je zoekt op dogfriendly vind je heel veel hond vriendelijk uitjes, pubs om te eten en ik neem aan ook wel Campings (ik huur altijd een huisje). We zijn hier in de buurt naar Battle geweest, Hertmonceux Castle Gardens & Grounds, Pevensey Castle, bodiam castle en hiernaartoe ging een stoomtrein

www.thegooddogguide.com
www.roverrecommended.com
http:​//www.​takeyourpet.​co.​uk/2/listings/Days%20Out/​
http:​//www.​yourdogholidays.​co.​uk
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Contacteer:

Vorig jaar zijn we naar de Cotswolds geweest. Dit is een prachtig dierenpark, waar de hond ook in mag. De tuin erbij was prachtig : www.cotswoldwildlifepark.co.uk
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Als je alleen reist moet je je realiseren dat de honden bijna nergens naar binnen mogen, zeker niet langs de snelwegen. Als het een beetje aardig weer is, levert dat een probleem op als je naar het toilet wil of gaan eten. Kan je hond in de auto blijven? Ook als de zon schijnt? B&B's en hotels waar de hond welkom zijn er zeker, maar je zal ze tevoren moeten opzoeken/reserveren.
Als je met de boot gaat, moet de hond in de auto blijven (of in een kennel - maar dat kan een kale bench op het autodek zijn). Afhankelijk van de gekozen overtocht kan dat 8 -10 uur zijn, zeker als je naar Schotland gaat. Als je door de kanaaltunnel gaat blijf je zelf in de auto, een zeer relaxed ritje van ca. 30 minuten. Het is wel een stevige rit naar Calais, en dan nog heel Engeland door.
Elvira
Zeer actief
Contacteer:

waar je met de hond wel mag eten : www.doggiepubs.org.uk
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Elvira schreef:http://www.playdenoast.co.uk/

Een heel hond vriendelijk B en B waar je ook 's avonds kunt eten. Ligt vlak bij Hastings en Rye (2 leuke plaatsjes). in de buurt ook een mooi strand waar de honden op mogen Camber sands. Als je zoekt op dogfriendly vind je heel veel hond vriendelijk uitjes, pubs om te eten en ik neem aan ook wel Campings (ik huur altijd een huisje). We zijn hier in de buurt naar Battle geweest, Hertmonceux Castle Gardens & Grounds, Pevensey Castle, bodiam castle en hiernaartoe ging een stoomtrein

www.thegooddogguide.com
www.roverrecommended.com
http:​//www.​takeyourpet.​co.​uk/2/listings/Days%20Out/​
http:​//www.​yourdogholidays.​co.​uk
:cheer:

Super bedankt!
Ik ga eens even rondneuzen op de linkjes die je hebt gegeven :ok:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

ZorroMax schreef:Als je alleen reist moet je je realiseren dat de honden bijna nergens naar binnen mogen, zeker niet langs de snelwegen. Als het een beetje aardig weer is, levert dat een probleem op als je naar het toilet wil of gaan eten. Kan je hond in de auto blijven? Ook als de zon schijnt? B&B's en hotels waar de hond welkom zijn er zeker, maar je zal ze tevoren moeten opzoeken/reserveren.
Als je met de boot gaat, moet de hond in de auto blijven (of in een kennel - maar dat kan een kale bench op het autodek zijn). Afhankelijk van de gekozen overtocht kan dat 8 -10 uur zijn, zeker als je naar Schotland gaat. Als je door de kanaaltunnel gaat blijf je zelf in de auto, een zeer relaxed ritje van ca. 30 minuten. Het is wel een stevige rit naar Calais, en dan nog heel Engeland door.
Ik realiseer me goed dat het een uitdaging gaat worden om alleen met hond door Engeland te toeren. Maar Shib en ik hebben ook zin in een uitdaging, da's goed voor ons :mrgreen:

De overtocht maak ik me geen zorgen om. Uit principe ga ik altijd met de boot. Het uitzicht op de kliffen van Dover is al zoveel waard, dat mis je als je met de tunnel gaat. (bovendien is het via de tunnel een stuk duurder en houdt mijn hoofd niet zo van tunnels ;))

Afstanden rijden ben ik als ex-beroepschauffeuse ook nog steeds goed gewend, dat komt ook wel goed. Calais (of duinkerken) is maar een uur of 3. Enige wat even problemen gaat geven zijn de eerste roundabouts in Engeland :LOL:

Eten kan ik handig met een brandertje en een pannetje op de camping. En als ik dan nog voor 1 of 2 nachten een b&b kan vinden, ben ik helemaal content, maar het hoeft niet persé.

Het wordt voor mij de 6e keer dat ik naar het VK ga, voor Shib de 3e keer. Het wordt niet nieuw zeg maar, alleen ben ik nog nooit eerder alleen met hond geweest. Maar eens moet de eerste keer zijn, toch?

Wel goede kritische kanttekeningen, dank daarvoor! :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”