Het zijn wel allemaal rassen uit rasgroep 3mmartinn schreef:Pino01 schreef:Mijn 3 jaar oude golden is nu al een paar keer aangevallen door honden waar terriër achterstaat. Mijn hond was aangelijnd en die honden liepen los en de baas was in geen velden en wegen te bekennen. Hierdoor heb ik nu een hond die bepaalde rassen niet zo goed gezind is. Hij staat goed onder appel maar het is toch te zot voor woorden dat mensen dit soort honden mogen hebben/houden. Bij de politie aangeven heeft geen zin want zolang er geen mensen gewond raken doen ze er niets mee. Hoe willen ze dan dit plan controleren en of mensen er alles aan doen om een sociaal gewenste hond te krijgen en te houden als ze nu al niets doen met bijters?
Verschrikkelijk! Maar dat is ergerlijk bij alle rassen hoor. Niet bij bepaalde rassen (niet zo generaliseren aub).
Ik denk dat veel mensen met sterke rassen, ook wel nare ervaringen hebben met loslopende hondjes (bv als het hondje van het sterke ras nog jong is)
Ik heb het hier een paar keer gehad, en als wij dat hondje tegenkomen ( nu Castor ouder is), was het drama. Nu is het wat minder omdat ik dat niet wil hebben, maar hij vergeet het niet.
En dat heb ik dus te danken aan een baasje met een op papier lief ras.
De airedale terriër de bullterriër Duitse jacht terriër,amerikaanse Staffordshire terriër allemaal terriërs die mijn golden hebben aangevallen.
Het gaat dus niet alleen om pitjes en amstaf.
Dus ik generaliseert niet.