Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jamie verkouden
Moderator: moderatorteam
-
Sanner
- Zeer actief
Jamie verkouden
Bah, het is echt sneu. Ze is behoorlijk snotterig. Heel de tijd last van reversed sneezing, normaal heeft ze dat vrijwel nooit.
Dinsdag is ze geënt, ook de neusenting tegen kennelhoest. Grote kans dat het daar door komt, toch?
Vind die enting al zo'n onzin, maar ze gaat mee werken in een pension, dus het moet wel helaas.
Geef haar nu druppeltjes van echinaforce, kan ik nog wat anders doen? Wanneer zou het over moeten zijn?
Dinsdag is ze geënt, ook de neusenting tegen kennelhoest. Grote kans dat het daar door komt, toch?
Vind die enting al zo'n onzin, maar ze gaat mee werken in een pension, dus het moet wel helaas.
Geef haar nu druppeltjes van echinaforce, kan ik nog wat anders doen? Wanneer zou het over moeten zijn?
-
Sanner
- Zeer actief
Re: Jamie verkouden
Volgend jaar verzin ik wel wat anders hoor, die enting krijgt ze niet meer.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Ah gos, beterschap!
Lola heeft twee jaar de enting gehad en twee jaar reverse sneezing aanvallen gehad. Dit jaar niet geënt en vooralsnog ook geen gedoe. Zelfde verhaal dus.
Maar hoe je dat met pension moet doen, lijkt me wel lastig. Succes!
Lola heeft twee jaar de enting gehad en twee jaar reverse sneezing aanvallen gehad. Dit jaar niet geënt en vooralsnog ook geen gedoe. Zelfde verhaal dus.
Maar hoe je dat met pension moet doen, lijkt me wel lastig. Succes!
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier is het ook zo gegaan na de kennelhoest enting.
Wij geven propolis druppels (50% sterkte, alcoholvrij) ter ondersteuning van de weerstand.
Wij geven propolis druppels (50% sterkte, alcoholvrij) ter ondersteuning van de weerstand.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het komt niet door de enting. Wij hebben samen gewandeld en sinds eergister kucht en hoest Bas ook. Denk dat er een zieke hond gelopen heeft of dat een hond daar dit gedragen heeft. Ik maakte me ernstig zorgen ivm hartworm ed maar nu niet meer. Het zal een verkoudheid zijn als Jamie het ook heeft na die wandeling
Raar dat ik blij ben dat jouw hond ook verkouden is maar het is toch zo.
Bas kucht wat en is maar heel licht verkouden. Met hijgen gaat ze een soort van reversed sneezen.
-
Sanner
- Zeer actief
O echt, dat is inderdaad te toevallig. Fijn hoor, dat jij blij bent met de verkoudheid van Jamie.
Arme hondjes, hoop dat ze gauw beter zijn!
En bedankt voor de beterschapswensen.
Hoe lang duurde het ongeveer voor het over was?runninggirl schreef:Hier is het ook zo gegaan na de kennelhoest enting.
- runninggirl
- Zeer actief
Is alweer een tijdje geleden, maar ik denk een paar dagen. Als het langer was geweest had ik het vast onthouden.Sanner schreef:O echt, dat is inderdaad te toevallig. Fijn hoor, dat jij blij bent met de verkoudheid van Jamie.![]()
Hoe lang duurde het ongeveer voor het over was?runninggirl schreef:Hier is het ook zo gegaan na de kennelhoest enting.
Later heeft ze ook eens wat gehoest, heb toen meteen propolis gegeven en het heeft toen helemaal niet doorgezet de volgende dag.
-
laeken
- Zeer actief
Bas gaat overigens vandaag al beter en hoest al bijna niet meer. Heeft 2 dagen geschraapt en gehoest en at ook slecht. Echt een klein griepje. Vandaag is ze al bijna helemaal de oude weer. Hoop dat Jamie ook snel beter is. Vervelend dat dat soort griepjes rondgaan en je er dan ook zorgen om krijgt. Bas is al geeent tegen kennelhoest meen ik dus dat zal het denk ik niet zijn. Hoewel die enting niet waterdicht is.
-
laeken
- Zeer actief
Hoi Sanner, hoe gaat het met Jamie? Bas is helemaal beter en hoest niet meer. Ze is ook weer veel actiever als de dagen dat ze moest hoesten en schrapen. Dus hier is het met een sisser afgelopen en snel overgewaaid gelukkig.
Ik merkte echt wat aan Bas want ze was duidelijk slomer en leek ook wat lichte koorts te hebben want haar kopje was warmer dan normaal.
Denk dus echt dat er een virusje of bacterie hing waar wij gewandeld hebben want anders is het wel erg toevallig dat twee hondjes dezelfde symptomen kregen.
Ik merkte echt wat aan Bas want ze was duidelijk slomer en leek ook wat lichte koorts te hebben want haar kopje was warmer dan normaal.
Denk dus echt dat er een virusje of bacterie hing waar wij gewandeld hebben want anders is het wel erg toevallig dat twee hondjes dezelfde symptomen kregen.
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk ook niet dat het kennelhoest is. Want dat is niet in 3-4 dagen weer over verwacht ik. Of het is bij Bas zo snel gegaan omdat ze in oktober nog rondom geënt is voor haar reis naar Nederland.Jion schreef:Ik hoop ook dat Jamie weer beter is, en fijn dat Bas er weer bovenop is.Ik heb verder niks in het park gehoord over een rondgaande kennelhoest, en mijn hondjes en die van Patty zijn (voor zover ik weet) ook nog helemaal gezond.
Bas at ook slechter terwijl ze normaal gesproken een vreetmonster is. Ze liet soms haar eendenborst liggen en keek me dan zielig aan. Ze at het later wel op maar normaal gesproken rent ze ermee naar haar mandje en maak je haar heel blij met zo'n gedroogd stripje eend.
Maargoed, in elk geval denk ik dat Jamie ook weer aan de beterende hand moet zijn als Bas er zo snel overheen kwam. Ik hoop het in elk geval
-
Sanner
- Zeer actief
Fijn dat Bas weer beter is. Jamie is nog steeds niet beter.
Gisteren heeft ze ook nog een vuilniszak rotzooi opengescheurd en van alles opgevreten wat niet meer goed was.. Dus daar was ze ook al niet lekker van.
Moet morgen de hele dag werken en normaal gaan ze mee, maar dat is eigenlijk te druk voor Jamie nu, ze heeft wat rust nodig. Denk dat ik haar dus toch maar thuis laat, ga ik in de pauze wel naar huis.
Als het vrijdag nog niet over is, ga ik de dierenarts maar even bellen.
Dat zou ik nog kunnen proberen.
Moet morgen de hele dag werken en normaal gaan ze mee, maar dat is eigenlijk te druk voor Jamie nu, ze heeft wat rust nodig. Denk dat ik haar dus toch maar thuis laat, ga ik in de pauze wel naar huis.
Waar kan je die druppels halen?runninggirl schreef:Hier is het ook zo gegaan na de kennelhoest enting.
- runninggirl
- Zeer actief
Ik koop ze bij EkoPlaza, een biologische supermarkt. 9.75 voor een flesje betaal ik daar. Dit merk vind ik verreweg het beste (wordt hier in de familie echt al decennia gebruikt, vooral voor mensen maar ook dieren), maar als je het bij een lokale imker kan krijgen dan zou ik dat doen.Sanner schreef:Fijn dat Bas weer beter is. Jamie is nog steeds niet beter.Gisteren heeft ze ook nog een vuilniszak rotzooi opengescheurd en van alles opgevreten wat niet meer goed was.. Dus daar was ze ook al niet lekker van.
Waar kan je die druppels halen?runninggirl schreef:Hier is het ook zo gegaan na de kennelhoest enting.
http://www.drogisterij.net/gezondheid/v ... tAodxk8Arw
Beterschap!
Laatst gewijzigd door runninggirl op 29 apr 2014 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sanner
- Zeer actief
Fijn! Dankje 
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Is het niet zo dat je met die druppels een verzwakte virus/bacterie in spuit? Of is het bij kennelhoest een dood virus/bacterie? Dat zou wel verklaren waarom veel honden reageren op die enting, het lichaam moet immers anti stoffen aanmaken. En het verklaart waardoor Bas ook last ervan gehad heeft.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ivy precies het zelfde sinds 2 dagen, ik denk alleen wel dat het kennelhoest is. Toevallig zit ik ook nog eens in dezelfde regiolaeken schreef:Bas gaat overigens vandaag al beter en hoest al bijna niet meer. Heeft 2 dagen geschraapt en gehoest en at ook slecht. Echt een klein griepje. Vandaag is ze al bijna helemaal de oude weer. Hoop dat Jamie ook snel beter is. Vervelend dat dat soort griepjes rondgaan en je er dan ook zorgen om krijgt. Bas is al geeent tegen kennelhoest meen ik dus dat zal het denk ik niet zijn. Hoewel die enting niet waterdicht is.

- CKS
- Zeer actief
Waarschijnlijk juist wel kennelhoest. Wat jij beschrijft is precies wat je verwacht van een infectie bij een geënte hond, de infectie zelf is niet altijd helemaal te voorkomen maar hij is dan meestal wel veel lichter en sneller voorbij (en de kans op ernstige complicaties is dan ook veel minder).laeken schreef:Bas gaat overigens vandaag al beter en hoest al bijna niet meer. Heeft 2 dagen geschraapt en gehoest en at ook slecht. Echt een klein griepje. Vandaag is ze al bijna helemaal de oude weer. Hoop dat Jamie ook snel beter is. Vervelend dat dat soort griepjes rondgaan en je er dan ook zorgen om krijgt. Bas is al geeent tegen kennelhoest meen ik dus dat zal het denk ik niet zijn. Hoewel die enting niet waterdicht is.
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat je gelijk hebt want het is toch niet helemaal over maar zet ook niet door. Bas schraapte vanmorgen weer flink maar heeft geen koorts meer. Ze heeft af en toe nog een hele rare slik-reflex waarbij ze echt heel vreemd gaat slikken en kuchen. De scherpe kantjes zijn weg maar zoals ik gister zei dat het over is is het toch nog niet. Beetje zielig wel. Gelukkig is ze kwa gedrag wel weer helemaal de oude.CKS schreef:Waarschijnlijk juist wel kennelhoest. Wat jij beschrijft is precies wat je verwacht van een infectie bij een geënte hond, de infectie zelf is niet altijd helemaal te voorkomen maar hij is dan meestal wel veel lichter en sneller voorbij (en de kans op ernstige complicaties is dan ook veel minder).laeken schreef:Bas gaat overigens vandaag al beter en hoest al bijna niet meer. Heeft 2 dagen geschraapt en gehoest en at ook slecht. Echt een klein griepje. Vandaag is ze al bijna helemaal de oude weer. Hoop dat Jamie ook snel beter is. Vervelend dat dat soort griepjes rondgaan en je er dan ook zorgen om krijgt. Bas is al geeent tegen kennelhoest meen ik dus dat zal het denk ik niet zijn. Hoewel die enting niet waterdicht is.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hier hoesten ze slijm op, Sadie is vandaag ook begonnen maar met Ivy gaat het al beter.

-
Sanner
- Zeer actief
Ben vandaag toch even met Jamie naar de dierenarts geweest, voor de zekerheid. Ze heeft haar onderzocht, temp. opgemeten enz. maar de conclusie was dat ze gewoon vanzelf beter moet worden. Ben toch gerustgesteld, want ik maakte me zorgen om dat kleine ding. Heb wel het idee dat het al iets beter gaat.
Hoe is het met de rest van de zieken?
Hoe is het met de rest van de zieken?
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
-
Sanner
- Zeer actief
Ze is zo goed als beter!
Die andere twee zijn niet ziek geweest, gelukkig. Teun nieste af en toe, dus was al bang dat hij het ook kreeg, maar meer dan wat niezen is het niet geworden. Kiwi heeft helemaal nergens last van gehad.
Die andere twee zijn niet ziek geweest, gelukkig. Teun nieste af en toe, dus was al bang dat hij het ook kreeg, maar meer dan wat niezen is het niet geworden. Kiwi heeft helemaal nergens last van gehad.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
GoedzoSanner schreef:Ze is zo goed als beter!![]()
-
laeken
- Zeer actief
Fijn dat ze beter is. Ik vind zieke honden heel erg naar. Voor de hond en voor mezelf omdat ik me dan zorgen ga maken. Kan me voorstellen dat je die zorgen met een pupje in huis helemaal hebt.