Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kunnen honden muziek prettig vinden
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Kunnen honden muziek prettig vinden
Dat vroeg ik me af toen ik zo rond etenstijd ging zappen op zoek naar iets leuks op de tv. Cultura brengt de Canto Ostinato en omdat ik dat zelf af en toe wel een fijn stuk vind om te luisteren, laat ik het aan staan.
Maar ik bedenk me ineens: Ik dwing de honden wel min of meer om het mee te luisteren. Zouden ze daar om malen? Of zouden ze bepaalde muziek toch aangenaam kunnen vinden? Niet dat ik denk dat ze denken in termen van mooi of niet mooi, maar aangenaam of niet aangenaam.
Maar ik bedenk me ineens: Ik dwing de honden wel min of meer om het mee te luisteren. Zouden ze daar om malen? Of zouden ze bepaalde muziek toch aangenaam kunnen vinden? Niet dat ik denk dat ze denken in termen van mooi of niet mooi, maar aangenaam of niet aangenaam.

Groetjes,
Sandra
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Kunnen honden muziek prettig vinden
Of ze muziek mooi kunnen vinden, geen idee, maar ik weet wel dat Pom van sommige nummers heel nerveus wordt. Alles waarin gefloten wordt, daar snapt ze niets van. En dit nummer ook 
- dagmar88
- Zeer actief
Dat vindt tibbe dan weer leuksbientje schreef:Of ze muziek mooi kunnen vinden, geen idee, maar ik weet wel dat Pom van sommige nummers heel nerveus wordt. Alles waarin gefloten wordt, daar snapt ze niets van. En dit nummer ook
Mijn honden zijn mijn grootste bewonderaars wanneer ik vals liedjes meekraai, dus ze moeten wel buitengewoon muzikaal zijn
Koeien en zelfs planten schijnen zo hun voorkeur te hebben, dus waarom honden niet?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof dat bepaald geluid voor ieder oor wel iets prettigs kan zijn of heel storend of totaal buiten je beleving kan vallen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zodra ik de afstandsbediening van de cd-speler pak staat Akira al voor de tuindeur
Maakt ook niet uit of ik wel of niet meezing 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Bo is dol op muziek, zowel mijn gitaarspel als mijn zang. Ze komt altijd lekker bij me liggen slapen (is dat een compliment of juist niet?)
Maar eigenlijk denk ik dat het komt doordat ik er zelf een beetje zennnn van word en dat Bo die gemoedstoestand oppikt en daardoor ook rustig wordt.
Maar eigenlijk denk ik dat het komt doordat ik er zelf een beetje zennnn van word en dat Bo die gemoedstoestand oppikt en daardoor ook rustig wordt.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
sorry, ik schiet echt in de lach. Wat een slimmerd dan zeg.Tiny schreef:Zodra ik de afstandsbediening van de cd-speler pak staat Akira al voor de tuindeurMaakt ook niet uit of ik wel of niet meezing

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat denk ik ook.Esther12 schreef:Maar eigenlijk denk ik dat het komt doordat ik er zelf een beetje zennnn van word en dat Bo die gemoedstoestand oppikt en daardoor ook rustig wordt.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat ze slim is, het ligt vast aan mijn muziekkeuze hoor maar ik hoor het zelf zo graagHilly45 schreef:sorry, ik schiet echt in de lach. Wat een slimmerd dan zeg.Tiny schreef:Zodra ik de afstandsbediening van de cd-speler pak staat Akira al voor de tuindeurMaakt ook niet uit of ik wel of niet meezing
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Als ik mee durf te zingen.... dan vind Csiva dat zij dat ook mag 
- Inne
- Zeer actief
Hier ook als ik piano speel. Madison wordt daar rustig van en gaat bij me liggen slapen. En ook Boris en onze hond vroeger deden dat.Marjoleine schreef:Dat denk ik ook.Esther12 schreef:Maar eigenlijk denk ik dat het komt doordat ik er zelf een beetje zennnn van word en dat Bo die gemoedstoestand oppikt en daardoor ook rustig wordt.
Maar Madison houdt natuurlijk ook gewoon erg van Einaudi, Yann Tiersen en Beethoven
En op de radio luistert ze graag naar Q music

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Schoot me ineens te binnen, ooit heb ik een blauwe maandag een gitaar gehad. Elke keer als ik daarop begon t epingelen, viel mijn kat me aan 

Groetjes,
Sandra
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als Jura een stressdagje heeft, dan zet ik van die boeddhistische zen muziek op met regenbuien en rustige tonen, ze gaat dan meteen met een zucht liggen slapen.
En van bepaalde soorten muziek wordt ze juist onrustig, dat merk je bij haar heel snel.
En van bepaalde soorten muziek wordt ze juist onrustig, dat merk je bij haar heel snel.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Mowgli heeft er niets mee of tegen. Balou net zo maar hij word onrustig van de rap die mijn zoon wel eens aanzet, dit kan goed met het volume te maken hebben.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Wel leuk om eens over na te denken.
Ik kan me niet dat herinneren dat Bonha vroeger en Yanthe nu ooit opvallend reageerden op muziek.
Bon nam ik mee naar café's en muziekfestivals, die vond dat geweldig. Tuurlijk vroeg ik me toen wel af of ze dat erg zou vinden, of het niet veel te hard was bijvoorbeeld. Maar ze vond in ieder geval het meegaan zo geweldig dat ik alleen maar blijdschap heb gezien.
Nerveus, druk of ongemakkelijk heb ik ze nooit zien worden,; maar misschien wel lekker ontspannen?
Daar zou ik dan op moeten letten.
Ik denk dat sommige geluidsgevoelige honden er wel sneller last van hebben... onprettig voelende tonen, trillingen etc.
Meestal draai ik echter geen muziek en is het hier gewoon stil.
Ik kan me niet dat herinneren dat Bonha vroeger en Yanthe nu ooit opvallend reageerden op muziek.
Bon nam ik mee naar café's en muziekfestivals, die vond dat geweldig. Tuurlijk vroeg ik me toen wel af of ze dat erg zou vinden, of het niet veel te hard was bijvoorbeeld. Maar ze vond in ieder geval het meegaan zo geweldig dat ik alleen maar blijdschap heb gezien.
Nerveus, druk of ongemakkelijk heb ik ze nooit zien worden,; maar misschien wel lekker ontspannen?
Daar zou ik dan op moeten letten.
Ik denk dat sommige geluidsgevoelige honden er wel sneller last van hebben... onprettig voelende tonen, trillingen etc.
Meestal draai ik echter geen muziek en is het hier gewoon stil.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Hier de hele dag 3fm aan, dat vinden ze prima. Een heel ander verhaal als ik mandoline of mondharmonica speel; dat wordt niet gewaardeerd, evenals wanneer ik een solo repeteer op mijn elektrische gitaar.
Maar... als we een film kijken met het geluid op standje 10 liggen ze doodgewoon te snurken. En ik weet wanneer ze iets niet leuk vinden, dat ze dan gewoon aangeven de kamer te willen verlaten, dus ze weten dat ze een keuze hebben.
Maar... als we een film kijken met het geluid op standje 10 liggen ze doodgewoon te snurken. En ik weet wanneer ze iets niet leuk vinden, dat ze dan gewoon aangeven de kamer te willen verlaten, dus ze weten dat ze een keuze hebben.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Mijn vriend zingt in een band en Gol is wel eens mee geweest naar een optreden in een park. Vol adoratie zat ze naar het podium te kijken en als een echte groupie stortte ze zich als eerste in zijn armen als hij het podium af kwam. Maar waarschijnlijk kwam dat gewoon omdat ze van mijn vriend houd en niet perse van de muziek 
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Cato vind muziek best wel soms fun , vorig jaar of zo was kuikentje piep zon hint , elke keer als op radio was ging meneer lekker mee piepen . Meteen ook een keer 1 van leukste filmpjes van gemaakt en jaar hoor zet hem nu aan door dit topic en hij begint weer vrolijk te piepen met zijn speeltjes 
Groetjes saskia en een poot van cato

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Lyndie is hier de enige muziekcritica. De rest interesseert het geen fluit.
Toen ik vroeger nog zong, moest ik uiteraard regelmatig toonladders oefenen. Daar werd Lyndie helemaal gék van. Ging ze mee zitten gillen. Wel op de juiste toonhoogte.
Als ik een stuk instudeerde, dan bleef ze rustig liggen. Tenzij ik een noot verkeerd pakte. Dan joelde ze mee.
Ik denk wel eens dat zij een reïncarnatie van een componist is. En gezien haar zure dispositie gok ik op Beethoven.
Toen ik vroeger nog zong, moest ik uiteraard regelmatig toonladders oefenen. Daar werd Lyndie helemaal gék van. Ging ze mee zitten gillen. Wel op de juiste toonhoogte.
Als ik een stuk instudeerde, dan bleef ze rustig liggen. Tenzij ik een noot verkeerd pakte. Dan joelde ze mee.
Ik denk wel eens dat zij een reïncarnatie van een componist is. En gezien haar zure dispositie gok ik op Beethoven.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Mijn siamees valt fluitende en zingende mensen aan. Hoe hoger, sneller en valser je gaat, hoe bozer ze wordt. Als ze in haar mandje ligt en je zingt, pakt ze de rand van haar mandje en begint te bijten en te schudden. Apart dat ze is 
Beau boeit het niet. Soms mag ik niet zingen en blaft hij mee, maar meestal reageert hij niet.
Beau boeit het niet. Soms mag ik niet zingen en blaft hij mee, maar meestal reageert hij niet.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
de honden maakt het niet uit, maar als ik ga fluiten komen 4 van de 8 katten op schoot, kopjes geven gewoon klef doen.
ellen
ellen
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Guapa vind martin garrix slecht of op zijn minst niet leuk hahaha
normaal als ze op de bank ligt, slaapt ze gelijk, nu ligt ze al bijna 1.5 uur lelijk naar mij te loeren
Nu is de muziek lijst Queen met bohemian rapsody aant afspelen en dat vind madam dan wel weer goed hahaha
normaal als ze op de bank ligt, slaapt ze gelijk, nu ligt ze al bijna 1.5 uur lelijk naar mij te loeren
Nu is de muziek lijst Queen met bohemian rapsody aant afspelen en dat vind madam dan wel weer goed hahaha