Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom geen Wolf?
Moderator: moderatorteam
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Re: Waarom geen Wolf?
Nee ik ben gewoon benieuwd naar je scriptie.
Het kwam er verrot uit maar ik denk dat wel meer mensen hem willen lezen dus post hem maar.
Het kwam er verrot uit maar ik denk dat wel meer mensen hem willen lezen dus post hem maar.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Dat experiment is zo bekend inmiddels dat je er niet eens meer naar mag verwijzen op straffe van een dikke sneer!AnneBP schreef:ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik weet niet of je bekend bent met het domesticatie-experiment van Beljaev? Hierbij zijn vossen geselecteerd op hun gedrag naar mensen en hierdoor ontstonden uiteindelijk uiterlijke verschillen, al na slechts enkele generaties. Als dit al zo snel gebeurt en onze honden al zo lang op hun gedrag geselecteerd zijn, is het lijkt me heel duidelijk dat onze honden qua karakter wezenlijk verschillen.
Voor geinteresseerden is hier een uitgebreide samenvatting die mooi inzicht geeft in het domesticatieproces van dieren:
http://www.americanscientist.org/issues ... &css=print
Ik heb ooit een filmpje gezien waarin mensen honden- of wolvenwelpen in huis namen en keken naar de verschillen in gedrag. De wolven bleken na nog geen halfjaar onhandel- en onhoudbaar in huis...
De wolven op de foto die ik heb geplaatst waren wel degelijk houdbaar en handelbaar in huis. Zij zijn ook als welpen bij een echtpaar in huis gekomen. Dat ging heel goed. Het probleem was alleen dat de wolven alleen het echtpaar maar vertrouwden. Die konden dus nooit de zorg uitbesteden. En toen het paar uit elkaar ging werd het helemaal lastig. Het vrouwtje is toen geplaatst in het buitenland en de broer is de stamvader van de wolven in Blijdorp.
-
- Zeer actief
Ik reageerde slechts op de woorden: onhoudbaar en onhandelbaar in huis, dat ging hier niet op. Maar dat het geen geschikte huisdieren zijn dat ben ik met je eens.Tara schreef:En dús zijn het geen geschikte huisdieren, omdat hun adaptief vermogen dus zeer beperkt blijkt.kooi schreef: De wolven op de foto die ik heb geplaatst waren wel degelijk houdbaar en handelbaar in huis. Zij zijn ook als welpen bij een echtpaar in huis gekomen. Dat ging heel goed. Het probleem was alleen dat de wolven alleen het echtpaar maar vertrouwden. Die konden dus nooit de zorg uitbesteden.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Kleurverschillen, geen fysieke verschillen in bouw.AnneBP schreef:ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik weet niet of je bekend bent met het domesticatie-experiment van Beljaev? Hierbij zijn vossen geselecteerd op hun gedrag naar mensen en hierdoor ontstonden uiteindelijk uiterlijke verschillen, al na slechts enkele generaties.
Uiterst interessant inderdaad.
Dat experiment ging overigens niet over het wel of niet kunnen domesticeren met het oog op het onderzoek van domesticatie op zich, maar enfin, dat is een terzijde. Dat de kleuren wijzigden was ook een (niet zo gewenste) terzijde trouwens.
Het toonde wel iets aan, namelijk een mogelijke link tussen kleuren en gedrag.
Dat was een onverwacht resultaat, maar wel een fascinerend gegeven. Niet fascinerend genoeg om op te promoveren, dat is wel jammer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
We hebben toch een Saarlooswolfhond? Ik verwonder me nog steeds, dat die niet tussen de Grote hoefdieren van de OVP loopt. Samen met de rest van de azielzoek-honden.
Ongelooflijk, Waar sommigen naar opzoek zijn.
Ja, de gebroeders Heck hun restanten moeten overleven in de Oostvaardersplassen. Het Konickspaard ook een uitvinding uit de zelfde tijd van Hitler, heeft daar ook zijn intrede gedaan. De Saarlooswolfhond, ook zo rond 1930. zou in de OVP een prima oplossing kunnen bieden.
Heeft het zaad van AdolF H toch nog kunnen ontkiemen op de rotsen? Eva B zou het experiment met en baviaan niet graag aan gaan, simpel omdat het geen ariër zou zijn.
Zijn er hier vrouwen die verwerpelijke theorieën willen doorvoeren?
Natuurlijk kan ik me vergissen.
Ongelooflijk, Waar sommigen naar opzoek zijn.
Ja, de gebroeders Heck hun restanten moeten overleven in de Oostvaardersplassen. Het Konickspaard ook een uitvinding uit de zelfde tijd van Hitler, heeft daar ook zijn intrede gedaan. De Saarlooswolfhond, ook zo rond 1930. zou in de OVP een prima oplossing kunnen bieden.
Heeft het zaad van AdolF H toch nog kunnen ontkiemen op de rotsen? Eva B zou het experiment met en baviaan niet graag aan gaan, simpel omdat het geen ariër zou zijn.
Zijn er hier vrouwen die verwerpelijke theorieën willen doorvoeren?
Natuurlijk kan ik me vergissen.
Waarom geen Wolf?
Omdat hun haar niet lang genoeg word om er strikjes in te doen.

Omdat hun haar niet lang genoeg word om er strikjes in te doen.

-
- Zeer actief
Dat is waar...
Toch was dit een heel mooi, een beetje droevig verhaal en zonder meer bijzonder. Er was geen sprake van een experiment, de wolvenwelpjes waren verstoten door de moeder. Het echtpaar kreeg het verzoek van een dierentuin om zich over de welpjes te ontfermen vanwege hun unieke woonsituatie en ervaring met Saarloos wolfshonden.
Het is goed gegaan tot aan de scheiding.
De man heeft de wolf in Blijdorp nog een aantal malen bezocht en ging dan in de leefruimte van de wolf. Dat gaf veel bekijks.
Maar uiteindelijk heeft hij toch afscheid genomen omdat de wolf, nadat de man vertrok uit de dierentuin, begon te huilen en daar nog lang mee door ging.
Toch een verhaal met een happy end omdat deze wolven na hun vertrek bij het echtpaar verder hebben kunnen leven in dierentuinen, zonder dit echtpaar hadden ze moeten worden afgemaakt.
En vind je dit geen schitterende foto?
Toch was dit een heel mooi, een beetje droevig verhaal en zonder meer bijzonder. Er was geen sprake van een experiment, de wolvenwelpjes waren verstoten door de moeder. Het echtpaar kreeg het verzoek van een dierentuin om zich over de welpjes te ontfermen vanwege hun unieke woonsituatie en ervaring met Saarloos wolfshonden.
Het is goed gegaan tot aan de scheiding.
De man heeft de wolf in Blijdorp nog een aantal malen bezocht en ging dan in de leefruimte van de wolf. Dat gaf veel bekijks.
Maar uiteindelijk heeft hij toch afscheid genomen omdat de wolf, nadat de man vertrok uit de dierentuin, begon te huilen en daar nog lang mee door ging.
Toch een verhaal met een happy end omdat deze wolven na hun vertrek bij het echtpaar verder hebben kunnen leven in dierentuinen, zonder dit echtpaar hadden ze moeten worden afgemaakt.
En vind je dit geen schitterende foto?