Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vooruit en links en rechts
Moderator: moderatorteam
- majelle
- Zeer actief
vooruit en links en rechts
ik zag op de tv een man die zijn hond vooruit stuurde en op een bepaald teken moest stoppen, toen wees hij naar rechts en de hond rende naar rechts en toen wees ie naar links en toen rende de hond naar links.
ik heb in een hondenboek zitten snuffelen maar ik heb het niet gevonden.
Hoe leer je een hond dit aan? weet iemand dat en op welk nivo wordt dat geleerd, GG1 of 2 of drie.
Vond het erg knap om te zien.
groetjes majelle
ik heb in een hondenboek zitten snuffelen maar ik heb het niet gevonden.
Hoe leer je een hond dit aan? weet iemand dat en op welk nivo wordt dat geleerd, GG1 of 2 of drie.
Vond het erg knap om te zien.
groetjes majelle
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Angela12
- Vaste gebruiker
- Coyo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb het Egan geleerd om kwijtgeraakte ballen van de uitlaatservice te zoeken
Ik heb hem eerst vooruit-zoek geleerd, waarin hij in een rechte lijn een bal moest zoeken. (eerst weggooien en laten zien waar hij valt, later zonder dat hij ziet waar de bal valt) Daarna de bal andere kanten opgelegd en gewezen waar hij heen moest. Daarna de bal bv links voor me gelegd, en eerst recht vooruit gestuurd, dan ten hoogte van de bal zijn naam geroepen, en dan wijzen, en weer het commando vooruit-zoek. Zo kun je neem ik aan ook in plaats van "naam, wijzen, vooruit-zoek" ook links en rechts intrainen.

Ik heb hem eerst vooruit-zoek geleerd, waarin hij in een rechte lijn een bal moest zoeken. (eerst weggooien en laten zien waar hij valt, later zonder dat hij ziet waar de bal valt) Daarna de bal andere kanten opgelegd en gewezen waar hij heen moest. Daarna de bal bv links voor me gelegd, en eerst recht vooruit gestuurd, dan ten hoogte van de bal zijn naam geroepen, en dan wijzen, en weer het commando vooruit-zoek. Zo kun je neem ik aan ook in plaats van "naam, wijzen, vooruit-zoek" ook links en rechts intrainen.

Groetjes Marjanne, Coyo, Ulli, Egan, Kayleigh & Sam
...Wanneer de inspiratie niet werkt, heeft het verstand er snel genoeg van...
...Wanneer de inspiratie niet werkt, heeft het verstand er snel genoeg van...
- majelle
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kaya beheerst het redelijk (niet uitstekend) het naar links en rechts gaan; vooruit sturen daar ontbreekt nog wel wat aan
Links en rechts heel simpel aangeleerd bij het volgen: dus steeds als ik naar rechts ging "rechts" zeggen en hetzelfde met links.
Toen ze dat beheerste zijn we het los gaan oefenen door het te zeggen en direct een gebaar met je hand te maken.
Het is dus gewoon een kwestie van veel oefenen en duidelijk zijn.

Links en rechts heel simpel aangeleerd bij het volgen: dus steeds als ik naar rechts ging "rechts" zeggen en hetzelfde met links.
Toen ze dat beheerste zijn we het los gaan oefenen door het te zeggen en direct een gebaar met je hand te maken.
Het is dus gewoon een kwestie van veel oefenen en duidelijk zijn.
- Tesslys
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): BC's.
- Contacteer:
Bij Tirsa geen echte cursussen gedaan, maar gewoon naar links of rechts gewezen en ze snapt het nu redelijk. Ook als we in de kamer balletje zoeken en ze ziet het niet, wijs ik ernaar en dat kwartje begint ook bijna te vallen. Gewoon doen en op een gegeven moment snappen ze het wel met of zonder commmando.