Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor het eerst een oppas bij de honden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Voor het eerst een oppas bij de honden.

Ongelezen bericht door Marloes* »

Nee totaal niet. Mijn hond luistert naar bijna iedereen en vindt iedereen hartstikke gezellig zolang ze maar af en toe wat aandacht krijgt en haar energie kwijt kan. Ze mogen haar ook gerust loslaten als ze voor de zekerheid wat koekjes meenemen voor als ze 't opeens in d'r bol krijgt. Het is dat wij drie fantastische vaste oppas-adresjes hebben die stuk voor stuk ontzettend veel met haar doen en ook nog zelf een hond hebben (feest!), maar in principe zou ik haar aan iedereen die een klein beetje met honden om weet te gaan met een gerust hart meegeven en er geen minuut van wakker liggen.

Tijdens vakanties is ze trouwens naar het pension maar dat is meer omdat ik niet zo lang een beroep op andere mensen wil doen en omdat ze dat zelf heel leuk vindt dan omdat er geen andere opties zijn.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Ik heb ze nog nooit achter hoeven laten, maar zou dat ook niet gauw doen. Nu woon ik nog thuis, dus is er altijd wel iemand bij de honden of zijn ze hooguit 4 uurtjes alleen.
Er is ook niemand anders die ze uitlaat. Dat doen alleen mijn moeder en ik.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Als ik moet werken dan gaat Enzi naar mijn moeder toe. Zij haalt hem op en laat hem uit.
Aan de lijn welteverstaan, want loslaten dat mag ze niet. Mijn vriend haalt hem dan weer op als hij klaar is met werken.
Vorig jaar zijn we een weekendje weg geweest en toen heeft een vriendin van mij hier in huis opgepast, zij is dan ook de enige (buiten mijn moeder om) waar ik Enzi aan toe vertrouw. Van haar weet ik dat ze hem aan kan en hem ook kan lezen en signalen op tijd oppikt. Maar dan nog heb ik buikpijn, ik hou er niet zo van om mijn puppeflupje uit handen te geven :engel:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Bedankt voor de reacties.

Het is uiteindelijk later geworden dan verwacht.
De oppas die hier in huis was is de vriendin van mijn zoon, dus zeker geen onbekende van de honden. Mowgli alleen laten vond ik zielig omdat ze kreupel was en pijn had, maar zij kan het goed vinden met de vriendin van mijn zoon. Anders is dit met Balou, hij vind niemand leuk en heeft ook niet zoveel op met zijn oppas van gisteren. Hierbij vind ik het moeilijk om hem uit handen te geven door zijn hartproblemen.
Soms heb je helaas geen keuze.

Maar het is allemaal heel goed gegaan, de oppas en Balou zijn inmiddels vriendjes en Mowgli kreupelt al veel minder. Ik ben blij dat het zo is verlopen, zal ik ooit nog een keer een dagje weg moeten dan hoef ik mij geen zorgen te maken. Maar ik vrees dat ik ondanks dat nu alles goed is gegaan dan niet minder bezorgd zal zijn. Mijn honden aan een oppas over laten is uiteindelijk niets voor mij en iets dat ook alleen in uiterste nood gebeurd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Ik ben ook zo'n tuttebel. Bowie is afgelopen nacht voor het eerst een nachtje blijven slapen bij de oppas. Dit omdat we in juni een weekendje weg willen met het vliegtuig. Anders gaat hij altijd mee. Ik zou hem vandaag om 12 uur weer ophalen maar stond al om 10 uur bij de oppas op de stoep. Toen hield ik het niet meer. Het was allemaal prima gegaan gelukkig.
Ik ben een watje. Maar als ik alles zo lees niet het enige watje.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Nee, ik ben helemaal niet zo'n tut wat dat betreft. Dat komt vooral omdat ik Luna of bij een vertrouwde (zowel voor haar als voor mij) oppas achterlaat, waar ik veel vertrouwen in heb of bij een pension, waar ze niet met haar op pad gaan. Mijn schoonouders passen meestal op en dat is geweldig, want daar komt ze al van pups af aan en is net thuis. Daarbij is het drie huizen verderop, dus ze is ook in haar vertrouwde omgeving. Tel daar bij op dat ze Luna door en door kennen en weten hoe wij bepaalde dingen aanpakken.

Als mijn schoonouders niet kunnen, is er één vriendin waar ik haar zonder problemen of nadenken heen zou brengen (behalve dan dat ze gek van Luna kan worden :engel: ) en verder zal het toch snel het pension worden. Mijn overige vrienden en familie zijn geen hondenmensen en zijn zeker geen honden van Luna's energie gewend. Ik denk eerder dat ik hen uitgeput op de bank vind dan mijn hond :F:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

kipo schreef:
Zamunda schreef:Ja, verschrikkelijke tuthola meldt zich :mann: . Binnenkort gaan wij een paar daagjes weg, voor het eerst sinds Lais hier is. Maar man, man, man, wat vind ik het moeilijk om haar uit handen te geven!
De oppassers komen in huis en ze kent hen goed (is hartstikke gek op ze :I: ) dus dat is een pak van mijn hart. Maar toch hè... (straks schiet ze van de lijn, of is ze op dag 3 helemaal gek en wild omdat ze te weinig uitdaging gekregen heeft en... :blah: ).

Doos :oohja: .
Daar hoef je volgens mij niet bang voor te zijn, als mijn honden naar een oppas gingen, dan werd er meestal meer met ze gedaan dan ikzelf deed. Mijn vriendin heeft eens een lang weekend op de honden gepast en die liep met Kita 4 uur per dag door de duinen en over het strand, met bal en zoekspelletjes en nog een keer een stukje fietsen, Kietje heeft 3 dagen op de bank gelegen toen ik haar terugkreeg :LOL: .
Ja, dat zou niet verkeerd zijn haha. Maar dat gaat hem hier niet worden denk ik: Lais is wat dat betreft niet zo makkelijk en de oppas niet zo ondernemend op hondengebied. Fietsen gaat hem sowieso al niet worden met piep en qua wandelen is het even afwachten of ze het een beetje gaan redden. Loslopen mag absoluut niet, dus dan zou ze aan de flex kunnen maar daar kan de oppas niet echt mee omgaan. Aan de korte riem wordt voor niemand leuk om een lange wandeling te maken helaas. Zoekspelletjes zullen er vast ook niet worden gespeeld. Balgek is ze niet, dus zomaar vermaken met een balletje wordt 'm ook niet. Ohoh, als ik het zo opschrijf......
Ze zal haar eten zoals gewoonlijk bij elkaar mogen zoeken in de tuin en daarnaast kongijsjes mogen knagen. Verder wat wandelen. Ik gok dat ze vooral volgepropt gaat worden (met kluifjes en liefde) en dat ze dat op zich geweldig zal vinden, maar ik hoop dat ze de boel niet over gaat nemen :schrik: .
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Zamunda schreef:
kipo schreef:
Zamunda schreef:Ja, verschrikkelijke tuthola meldt zich :mann: . Binnenkort gaan wij een paar daagjes weg, voor het eerst sinds Lais hier is. Maar man, man, man, wat vind ik het moeilijk om haar uit handen te geven!
De oppassers komen in huis en ze kent hen goed (is hartstikke gek op ze :I: ) dus dat is een pak van mijn hart. Maar toch hè... (straks schiet ze van de lijn, of is ze op dag 3 helemaal gek en wild omdat ze te weinig uitdaging gekregen heeft en... :blah: ).

Daar hoef je volgens mij niet bang voor te zijn, als mijn honden naar een oppas gingen, dan werd er meestal meer met ze gedaan dan ikzelf deed. Mijn vriendin heeft eens een lang weekend op de honden gepast en die liep met Kita 4 uur per dag door de duinen en over het strand, met bal en zoekspelletjes en nog een keer een stukje fietsen, Kietje heeft 3 dagen op de bank gelegen toen ik haar terugkreeg :LOL: .
Ja, dat zou niet verkeerd zijn haha. Maar dat gaat hem hier niet worden denk ik: Lais is wat dat betreft niet zo makkelijk en de oppas niet zo ondernemend op hondengebied. Fietsen gaat hem sowieso al niet worden met piep en qua wandelen is het even afwachten of ze het een beetje gaan redden. Loslopen mag absoluut niet, dus dan zou ze aan de flex kunnen maar daar kan de oppas niet echt mee omgaan. Aan de korte riem wordt voor niemand leuk om een lange wandeling te maken helaas. Zoekspelletjes zullen er vast ook niet worden gespeeld. Balgek is ze niet, dus zomaar vermaken met een balletje wordt 'm ook niet. Ohoh, als ik het zo opschrijf......
Ze zal haar eten zoals gewoonlijk bij elkaar mogen zoeken in de tuin en daarnaast kongijsjes mogen knagen. Verder wat wandelen. Ik gok dat ze vooral volgepropt gaat worden (met kluifjes en liefde) en dat ze dat op zich geweldig zal vinden, maar ik hoop dat ze de boel niet over gaat nemen :schrik: .
Ach, na een weekendje bij mijn ouders dachten mijn honden ook altijd dat ze niet meer hoefden te luisteren, maar met een paar dagen poot stijf houden was dat wel weer over :engel:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

kipo schreef:
Zamunda schreef:
kipo schreef:

Ach, na een weekendje bij mijn ouders dachten mijn honden ook altijd dat ze niet meer hoefden te luisteren, maar met een paar dagen poot stijf houden was dat wel weer over :engel:
Haha, nee daar ben ik niet bang voor. Dat zal haar direct bij thuiskomst (nouja direct... na een tranentrekkend weerzien compleet met uitgebreide zoen- en knuffelsessie :engel: ) wel weer duidelijk worden :zweep: . Met een ijzeren vuist wordt hier geregeerd :pffff: .

Ik ben meer bang voor de oppas en de katten... dat mevrouw hier wel even een feestje zal bouwen :balon: .
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat fijn dat het zo goed ging! Altijd handig om achter de hand te hebben.
Ayleen kan ik bijna overal heen brengen. Gelukkig erg makkelijk, maar daar is ze ook wel deels op uitgezocht. :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène is weleens een dagje naar mijn ouders gegaan, dat gaat prima. Bij Numa is dat geen optie.
Maar ik breng ze met een gerust hart naar het pension, Numa komt daar al van kleins af aanen gedraagt zich daar prima. Biène vindt het niet leuk maar schikt zich.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik ben een ontzettende zeikerd, er zijn een paar mensen die ik met ze vertrouw, en andersom. :engel:
Jade heeft gewoon een behoorlijke gebruiksaanwijzing, en Bleza heeft flink wat jachtinstinct, wat ze bij de juiste persoon nauwelijks laat zien. Hoe meer beweging/uitdaging, hoe minder ze jaagt (en sloopt). Ik vertrouw haar bij een ander in huis niet zo, zeker niet als ik niet zeker weet dat ze voldoende moe gemaakt wordt zodat de kans op slopen kleiner is. Dus moet ze in een bench, maar daar kan ze ook uitkomen in veel gevallen. Ik ben gewoon een zeikerd, haha.
Daarentegen pas ik wel zeer regelmatig op honden van anderen. Vorig weekend op de Chineesjes gepast van een fokker waar ik mee bevriend ben, en komende week komen er 3 Chineesjes logeren van een andere fokker die ik goed ken. Ben zelfs al geboekt voor 2016, hahaha. Maar mijn eigen honden uit handen geven is een ander verhaal. :engel:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik zoek ook nog naar een passend oppasadres voor beide als wij naar Pinkpop willen gaan. Ik vind het lastig. Figo is heel niet zo lastig als hij zijn kan, heb ik meegemaakt als schoonouders oppasten. Dan ligt ie vooral te wachten tot we thuiskomen. En doet niks van het wangedrag wat hij thuis vertoont, sta je dan met je lijstje..wat als. Nani wil vooral met rust gelaten worden door andere honden. Maar vind knuffels wel fijn.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

_Leonie schreef:Wat fijn dat het zo goed ging! Altijd handig om achter de hand te hebben.
Ayleen kan ik bijna overal heen brengen. Gelukkig erg makkelijk, maar daar is ze ook wel deels op uitgezocht. :wink:
Het is inderdaad erg makkelijk als je, je hond overal zonder problemen achter kunt laten.

Ik ben met Balou voor een klein hondje gegaan omdat ik dacht, die makkelijk met mij mee te kunnen nemen en ook makkelijker een oppas voor te kunnen vinden als voor mijn grote hond, Mowgli. Helaas is Balou erg eenkennig, gestrest en snel angstig, hem met mij meenemen of bij een oppas achter laten werkt bij hem niet, vandaar dat ik de oppas thuis in zijn eigen omgeving heb laten komen.

Ik ben blij dat het goed is gegaan, inderdaad makkelijk om zo nodig achter de hand te hebben.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

Inge schreef:Biène is weleens een dagje naar mijn ouders gegaan, dat gaat prima. Bij Numa is dat geen optie.
Maar ik breng ze met een gerust hart naar het pension, Numa komt daar al van kleins af aanen gedraagt zich daar prima. Biène vindt het niet leuk maar schikt zich.
Mowgli is uit nood een keer drie dagen in een pension geweest. Ondanks dat ze er een kennel deelde met onze andere hond werkte het voor haar niet. Ze heeft die drie dagen niet gegeten en praktisch niet gedronken en ze gedroeg zich heel apathisch. Hier in tegen vermaakte Gizmo onze andere hond zich er prima, en ook zijn eetlust had er niet onder geleden. Toen we de honden op gingen halen was de eigenaar van het pension net met Mowgli aan het wandelen om haar wat extra aandacht te geven. Toen ze onze auto ontdekte sprong ze erin en was er met geen stok meer uit te krijgen.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

Dee schreef: En doet niks van het wangedrag wat hij thuis vertoont, sta je dan met je lijstje..wat als.
Ik dacht mijn lijstje heel zorgvuldig te hebben samen gesteld, was ik vergeten te vermelden dat ik de honden nooit samen uitlaat. :oohja: Balou gaat dan helemaal uit zijn dak en vergeet waarvoor we buiten zijn. Ze waren nu dus wel samen uit geweest, de oppas vertelde dat ze Balou is gaan tillen omdat hij op den duur wel heel raar deed. Hij heeft zich waarschijnlijk te druk gemaakt en dan gaat zijn hartje kuren krijgen. Dom dat ik vergeten was om dit in het lijstje te vermelden maar gelukkig is alles goed gegaan.
Afbeelding.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Wel leuk, wij vangen hier wel eens honden op voor vakantie (of dag) vanuit het startende bedrijfje van mijn partner en
daar zie je vreselijk veel verschil in mensen. De één vindt kennismaken eigenlijk niet eens echt nodig en geeft direct op
de eerste dag de hond aan de deur af en verdwijnt, daar hoor je dan meestal ook niets van tot ze terugkomen, de ander
kan de eerste keer bijna geen afscheid nemen en belt tussendoor nog een aantal keren om te vragen hoe het gaat. :wink:

Ik zelf ben wel echt een zeur, maar wij hebben er dan ook 7. Het is sowieso al niet echt een makkelijke taak om iemand
te vinden die dat allemaal wil én kan. Mijn beste vriendin heeft wel eens twee dagen opgepast en dat gaat dan heus wel
goed, maar niet zoals ik het zelf zou doen, en dat kan ik moeilijk los laten. :mrgreen: Schoonmoeder past soms wel eens
een paar uur of een dag op en dat gaat ook wel goed, maar toch blijf ik me dan zorgen maken haha, ik ben zo iemand die
tussendoor wél belt om te vragen of alles wel goed gaat. :mrgreen: :schrik: (En dan hebben we helemaal geen moeilijke
honden verder.)
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik had laatst een wedstrijd waar ik om half 10 aanwezig moest zijn en waar we pas om half 4 aan de beurt zouden zijn.
Had dus ook een oppas geregeld die ze regelmatig gezien heeft en waar ze ook op visite gaat.
Die ochtend haar gebracht en ik door naar de wedstrijd zodat zij daar niet de hele dag hoefde te wachten waar ze niet goed in is.
Na een half uur haar maar opgehaald omdat ze me helemaal in paniek aan het zoeken was....

Ze is dus moeilijker daarin als ik.

Vervolgens heeft ze zich keurig gedragen met wachten overigens... :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Boef gister bij de oppas gebracht(1ste keer), ik moest werken en nu onderweg naar sollicitatie wat een eind rijden is. Ze kennen boef, boef kent hun en hun honden, maar toch had ik een brok in mijn keel en waterige oogjes toen ik weg ging..
Boef niet, die zat direct op de bank bij 1 van beide toen ik stiekem nog even naar binnen keek.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

wat ben ik dan makkelijk. 5 mei gaan we een hele dag weg zonder honden en dan breng ik ze naar het asiel waar ik als vrijwilliger werk en ik haal ze dinsdag in de middag weer op. lig er geen nacht wakker van. ben wel weer blij als ik ze op kan halen, dat dan weer wel :lol1:
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”