Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond weleens 'gebruikt' als afschrikmiddel?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Re: Hond weleens 'gebruikt' als afschrikmiddel?

Ongelezen bericht door lunaquinty »

ja, toen ik bij een station woonde en er fietsendieven bezig waren. het werkte ook nog :mrgreen:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Schiet me net te binnen; ik heb wel een keer de honden met opzet in de tuin gelaten, toen er mannen op het dak van de buren bezig waren. Die waren nl zonder dat wij daar iets van wisten bij ons achterom de tuin in gekomen en stonden op ons plat dakje om aan het dak van de buren te werken. Ik was behoorlijk pissig dat ons niets gevraagd was en heb de deur open laten staan. Gevolg, 3 kerels die het dak niet meer af durfden. :mann: Ik heb ze een paar minuten laten staan en ben toen, heel onschuldig, naar buiten gelopen.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ja

Als er hier iemand aan de deur staat gaat er altijd een hond mee
Zeker als t savonds is

Laatst was wel onbewust , maar t hielp wel
Waren een stel jochies de gedumpte konijnen op t veldje hier aan t opjagen en slaan met stokken
Toevallig liep ik daar net met Kyto en ben ze eens even heel duidelijk gaan maken dat dat toch niet de bedoeling was

Van mij waren ze niet zo onder de indruk , maar van Kyto wel
Ze waren met een sorry mevrouw zo weg :mrgreen:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Shanelle
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shanelle »

Ik kan op 1 hand de keren tellen dat ik dat bewust gedaan heb. Wij woonden hiervoor in een nogal, euhm, kleurrijke buurt met veel vervelende, uitdagende en agressieve hangjongeren. Maar tja, de honden moesten 's avonds uiteraard ook nog lekker de pootjes kunnen strekken voor slapengaan. Meestal gingen we dan samen, maar een enkele keer gebeurde het dat ik alleen moest gaan. Als ik dan zo'n groepje tegen kwam, liet ik onze Groenendaeler het pad vast vrij maken... :mrgreen:

Verder is het zat vaak onbewust gebeurd. Bijvoorbeeld toen er een inbreker in huis zat terwijl ik lekker onwetend lag te chillen in bad. Voormelde Groenendaeler heeft er toen voor gezorgd dat die meneer rechtsomkeer heeft gemaakt wanneer hij naar beneden wilde komen (waar ik toen dus was). :schrik:
En diezelfde hangers zijn per stuk heus niet zo dapper als in groep, dus dan maakten ze standaard een hele grote boog om ons heen als wij op stap waren met onze lieverds en er zo eentje tegen kwamen. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”