Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoere herder

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder
Aantal honden: 1

Stoere herder

Ongelezen bericht door ayke »

Die herder van mij dus :roll:
Nou ziet Rex er voor sommige mensen imposant uit met zijn 70cm schofthoogte is hij niet heel klein. Hij heeft het alleen niet door en gedraagt zich regelmatig als schoothond.
Nee dat is niet de reden dat ik hem stoer noem.
De reden dat hij zo stoer is, vorige week liepen we zoals wel vaker om de volkstuintjes. Het is mooi weer dus er wordt weer hard gewerkt door de tuinders. Rex mag lekker los rondrennen zoals altijd. Opeens gaat meneer alert staan, staart naar beneden, houding naar voren, beetje binnensmonds brommen en blaffen. Ach hij is waaks en heeft een man gezien aan de andere kant van de sloot, daar moet je als echte herder op reageren natuurlijk. Maar opeens doet meneer iets heel eng :cry: Meneer bukt voorover en steekt zijn gieter in de sloot om water te halen.
Rex die stoere herder vliegt er als een haas vandoor, uiteraard met staart tussen zijn poten, mij onderweg nog zo ongeveer omkegelend :oohja:
Hij komt tot stilstand 10 meter achter mij met zo'n blik :eek: Bedankt vent aan jou heb ik wat :smile2:
Ik roep hem maar even bij mij, pak hem bij zijn halsband en maak nog een praatje met meneer, die het hele voorval wel lollig leek te vinden. Jong zeker. roept hij nog even over de sloot heen. Ja, en heel stoer.

Oké zo'n voorval kan gebeuren, zal vast niet snel nogmaals gebeuren.
Wel dus.
Gisteren voor mijn werk zoek ik even een rustig losloopgebied op. Maar even langs het oude zwemwater, daar komen weinig mensen en kan Rex ondanks Pasen rustig uitrennen.
We lopen rustig, Rex doet wat volgoefeningen, mag stuken los snuffelen en rondracen. Tot er een tent opduikt met vissers erin. Rex aan de voet gezet en even aangelijnd.
Meneer loopt netjes mee, tot hij bijna bij de tent is. HELP!!! TENT!!! Rex in de ankers. Daar sta je dan met 30kg herder die niet meer vooruit wil, staart tussen z'n poten, lage houding. Natuurlijk zitten de 2 jongens in de tent precies eerste rang met de opening onze kant op :ugh:
We moeten toch erlangs dus Rex wat lijn gegeven en mijn hand gevuld met brokken, de brokken waren toch interessanter dan de angst. Naast de enge tent nog even halt gehouden, ondertussen nog altijd brokken in Rex proppend. De jongens nog even gegroet.

Heb je een flinke herderreu, gedraagt hij zich zo :oohja:

Nee hoor, Rex is een schat en jong. Heb hem hartelijk uit staan lachen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Stoere herder

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Haha, het zijn en blijven toch ook gewoon honden. :E:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Doet me denken aan Biet, was ie anderhalf of zo.
Ging altijd overal mee naar toe, was aardig wat gewend zou je denken.
Werkende graafmachines, shovels, dingen waar je toch van onder de indruk zou kunnen zijn, geen probleem.
Lopen we een keer door de wijk, gaat ie vol in de ankers, staart tussen de benen.
Bleek om een geparkeerde aanhangwagen te gaan.
En toen was ie toch al zo'n 60kg Bull Mastiff.
Wiel
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hahahaha, geweldig toch :LOL: :mrgreen:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Herkenbaar :D Hoewel Tay eigenlijk gewoon na 1 seconde er op af stapt, is Tessa degene die spontaan in de ankers gaat of het op een lopen zet. Van een standbeeld of een tent of noem maar op. Ik heb tenminste nog 1 stoere herder. :LOL:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

haha, mooi verhaal :D :D
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Heerlijk dat er meer van dit soort jonge honden zijn.
Het is echt zo lang geleden dat we een pup in huis hebben gehad, dat ik bijna was vergeten hoe de eerste jaren waren.

Nog een leuke, paar maanden terug, ik kom uit mijn nachtdienst. Zoals altijd haal ik gelijk Rex uit de bench en doe een wandeling.
Deze dag waren ze alleen bezig bomen in de straat, naast het veld om te zagen. Ik loop samen met Rex die kant op, neem een iets andere route als normaal, zodat meneer iets langen moet wachten met plassen. We komen bij het veldje en meneer moet plassen, kijkt niet op of om, naar al het zaaggeweld en meneer in hoogwerker.
We vervolgen onze ronde, Rex mag een heel stuk los lopen. Tot we bijna terug zijn, Rex lijn ik dit keer ruim van te voren aan.
Hij snuffelt nog wat, kijkt op, WAT!!! baasje enge dingen :eek: , begint een potje te borstelen, grommen en blaffen. Ja Rex daar stond je op de heenweg dichtbij te plassen :U:
Nou ja, Rex maar aan de voet gezet en met brokjes laten volgen, daarna nog even staan praten met de buren, inmiddels was het gezaag niet meer eng.
Ach hij zorgt er in ieder geval voor dat ik hem soms even hartelijk uit kan lachen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”