Nou ziet Rex er voor sommige mensen imposant uit met zijn 70cm schofthoogte is hij niet heel klein. Hij heeft het alleen niet door en gedraagt zich regelmatig als schoothond.
Nee dat is niet de reden dat ik hem stoer noem.
De reden dat hij zo stoer is, vorige week liepen we zoals wel vaker om de volkstuintjes. Het is mooi weer dus er wordt weer hard gewerkt door de tuinders. Rex mag lekker los rondrennen zoals altijd. Opeens gaat meneer alert staan, staart naar beneden, houding naar voren, beetje binnensmonds brommen en blaffen. Ach hij is waaks en heeft een man gezien aan de andere kant van de sloot, daar moet je als echte herder op reageren natuurlijk. Maar opeens doet meneer iets heel eng
Rex die stoere herder vliegt er als een haas vandoor, uiteraard met staart tussen zijn poten, mij onderweg nog zo ongeveer omkegelend
Hij komt tot stilstand 10 meter achter mij met zo'n blik
Ik roep hem maar even bij mij, pak hem bij zijn halsband en maak nog een praatje met meneer, die het hele voorval wel lollig leek te vinden. Jong zeker. roept hij nog even over de sloot heen. Ja, en heel stoer.
Oké zo'n voorval kan gebeuren, zal vast niet snel nogmaals gebeuren.
Wel dus.
Gisteren voor mijn werk zoek ik even een rustig losloopgebied op. Maar even langs het oude zwemwater, daar komen weinig mensen en kan Rex ondanks Pasen rustig uitrennen.
We lopen rustig, Rex doet wat volgoefeningen, mag stuken los snuffelen en rondracen. Tot er een tent opduikt met vissers erin. Rex aan de voet gezet en even aangelijnd.
Meneer loopt netjes mee, tot hij bijna bij de tent is. HELP!!! TENT!!! Rex in de ankers. Daar sta je dan met 30kg herder die niet meer vooruit wil, staart tussen z'n poten, lage houding. Natuurlijk zitten de 2 jongens in de tent precies eerste rang met de opening onze kant op
We moeten toch erlangs dus Rex wat lijn gegeven en mijn hand gevuld met brokken, de brokken waren toch interessanter dan de angst. Naast de enge tent nog even halt gehouden, ondertussen nog altijd brokken in Rex proppend. De jongens nog even gegroet.
Heb je een flinke herderreu, gedraagt hij zich zo
Nee hoor, Rex is een schat en jong. Heb hem hartelijk uit staan lachen.