Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitsland, Oostenrijk en Kroatië met border collie 17 weken
Moderator: moderatorteam
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Duitsland, Oostenrijk en Kroatië met border collie 17 weken
Hoi allemaal,
Wij gaan op vakantie naar Kroatië. We rijden door Duitsland en overnachten onderweg in Oostenrijk. Voor zover ik kan vinden is een border collie overal welkom.
Alleen in Duitsland lees je dat je voor honden zwaarder dan 20kg een muilkorf bij moet hebben. Misschien wordt hij wel zo zwaar als hij volwassen is, maar nu weegt hij 11kg. Dan zou je dus volgens de regels geen muilkorf bij hoeven te hebben.
Zijn er mensen die pas nog in deze landen geweest zijn en mij kunnen vertellen hoe streng ze controleren? En wat zouden jullie doen? Wel of geen muilkorf meenemen?
Dankjewel alvast.
Wij gaan op vakantie naar Kroatië. We rijden door Duitsland en overnachten onderweg in Oostenrijk. Voor zover ik kan vinden is een border collie overal welkom.
Alleen in Duitsland lees je dat je voor honden zwaarder dan 20kg een muilkorf bij moet hebben. Misschien wordt hij wel zo zwaar als hij volwassen is, maar nu weegt hij 11kg. Dan zou je dus volgens de regels geen muilkorf bij hoeven te hebben.
Zijn er mensen die pas nog in deze landen geweest zijn en mij kunnen vertellen hoe streng ze controleren? En wat zouden jullie doen? Wel of geen muilkorf meenemen?
Dankjewel alvast.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Duitsland, Oostenrijk en Kroatië met border collie 17 we
Vorig jaar in Duitsland geweest. Voor zover ik begreep moet je een muilkorf bij je dragen. De hond hoeft hem niet verplicht om.
Oostenrijk gaan we nu heen, muilkorfplicht in openbare gelegenheden en openbaar vervoer.
In Duitsland geen een keer aangesproken, in Oostenrijk gaan we meemaken dit jaar.
Oostenrijk gaan we nu heen, muilkorfplicht in openbare gelegenheden en openbaar vervoer.
In Duitsland geen een keer aangesproken, in Oostenrijk gaan we meemaken dit jaar.

-
- Zeer actief
Ik zou de hond eraan wennen en voor alle zekerheid 1 meenemen. Beter mee verlegen dan om verlegen zeg maar 
Wij hadden destijds voor Guinnie ook 1 bij ons. Met het idee; zodra een gezagsdrager erom vraagt doen we die om. Er is nooit naar gevraagd maar ik vond het wel een goed idee het bij me te hebben, dat wel.
Suzanne

Wij hadden destijds voor Guinnie ook 1 bij ons. Met het idee; zodra een gezagsdrager erom vraagt doen we die om. Er is nooit naar gevraagd maar ik vond het wel een goed idee het bij me te hebben, dat wel.
Suzanne
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wij rijden altijd door Duitsland heen als we naar Oostenrijk gaan met de honden. Hebben nog nooit een muilkorf nodig gehad, hebben altijd wel snuitjes bij ons voor de honden omdat in Oostenrijk heel af en toe een muilkorf/snuitje wordt gevraagd om te doen, bijvoorbeeld bij drukke gondels de berg op en af. Wij hebben ze dus altijd bij ons maar zelden nog nodig gehad.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wij gaan altijd naar Oostenrijk en ze hebben daar nog nooit een muilkorf om gehad, heb ze wel bij me.
Maar er is nog nooit naar gekeken.
Maar er is nog nooit naar gekeken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
neem je toch een snuitje mee, dan heb je het in elk geval bij je.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja bijna jaarlijks geweest ook afgelopen september nog, altijd korven mee nooit nodig gehad. Maar je moet ze wel bij je hebben

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Skye*
- Zeer actief
Ok toch maar even snel eentje aanschaffen voor we gaan. Had eigenlijk besloten het niet te doen omdat hij nog heel ver onder de 20kg grens zit, maar wil geen risico lopen.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Nog niet meegemaakt dat ze er om vroegen in Duitsland maar zou voor de zekerheid gewoon een snuitje meenemen inderdaad 

- *Skye*
- Zeer actief
Snuitje zit in de cameratas dus als ze er om vragen dan kunnen we hem om doen. Heb hem even uitgeprobeerd en hij was er niet echt blij mee, maarja... mocht het zo zijn dat hij het ergens om moet, dan gaan we er gewoon snel weg als het niet gaat. Het is toch een duikvakantie en we zullen niet veel bij openbare plekken komen. Vannacht vertrekken we! We hebben er zin in!
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Twee jaar geleden precies dezelfde trip gemaakt met mijn tervuerense herder. Nergens is om een muilkorf gevraagd, gelukkig maar want dat had ik dus niet bij. Ik had nog een gentle leader meegenomen die ik toevallig nog had liggen en omdat dat om de neus heen gaat, hoopte ik dat ze zouden denken dat het net als een muilkorf zou werken. Zou niet weten of ze zo stom zouden zijn geweest want we hebben het dus niet hoeven gebruiken. Wij hebben gekampeerd en op terrasjes gezeten maar nooit problemen gehad. Op de meeste campings maakten ze er ook geen probleem van dat Shep los liep maar die gaat dan ook niet verder dan hoever de luifel van de camper liep.
Had in Kroatië wel medelijden met haar, hartstikke warm waardoor ze alleen op het bankje in de camper lag te hijgen terwijl wij buiten zaten. Wandelingen deden we 's morgens vroeg omdat het op een gegeven moment echt te heet werd om met haar grote afstanden door de bergen te lopen.
Had in Kroatië wel medelijden met haar, hartstikke warm waardoor ze alleen op het bankje in de camper lag te hijgen terwijl wij buiten zaten. Wandelingen deden we 's morgens vroeg omdat het op een gegeven moment echt te heet werd om met haar grote afstanden door de bergen te lopen.