Hij is bezig met zijn tactische, slinkse zetten dus dat gaat vast niet lang durenNanna schreef:En, is Raffie al de baas over hem?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag ik jullie voorstellen aan Biko
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Mag ik jullie voorstellen aan Biko

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Daar zou je eigenlijk constant een camera op gericht moeten hebbenalm@ schreef:Hij is bezig met zijn tactische, slinkse zetten dus dat gaat vast niet lang durenNanna schreef:En, is Raffie al de baas over hem?
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Wat een mooie "samenloop van omstandigheden". Heel veel geluk met deze prachtige kerel.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Zoie
- Zeer actief
gefeliciteerd Alma en Ben
Ik ben altijd weer verrast om te zien hoe snel opvanghondjes hier wennen , het zal met Biko niet anders gaan . Heel veel plezier met de grote beer !
Ik ben altijd weer verrast om te zien hoe snel opvanghondjes hier wennen , het zal met Biko niet anders gaan . Heel veel plezier met de grote beer !

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ahhh wat ontzettend leuk zeg!
Heel sneu voor de vorige bazin, maar knap dat ze de hond en zijn behoefte voorop zet en Biko kon niet beter terecht komen, geweldig!
Heel veel geluk en plezier met dit mannetje gewenst
Heel sneu voor de vorige bazin, maar knap dat ze de hond en zijn behoefte voorop zet en Biko kon niet beter terecht komen, geweldig!
Heel veel geluk en plezier met dit mannetje gewenst
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Gefeliciteerd en veel geluk samen 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een treffer zeg. Geweldig dat Biko een nieuwe mand zocht op het moment dat jij hem nodig had.
En wat is hij leuk

En wat is hij leuk
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
wat een mooie herplaatsing! Veel geluk met elkaar 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
Manu
Wat een mooi verhaal. Gefeliciteerd met jullie mooie Herder 
-
laeken
- Zeer actief
Laekense herders zijn plakkerig. Daar zal je deels aan moeten wennen. Eva is altijd plakkerig geweest en zij wil gestuurd worden. Zij wil horen wat je wil. Desnoods gaat ze op je voeten zitten en je aankijken. Zeg me wat ik moet doen! hahaha! Kan best zijn dat Biko ook graag gestuurd wil worden. Is immers haar volle broer en ik denk dat het ook wel des laekense is om zo baasgericht te zijn.
Ik weet dat het raar klinkt maar Eva deed je een plezier met commando's. Ik had altijd het idee dat ik haar moest belonen met een taak of commando. Daar vroeg ze echt om. Ze bedelde als jonge hond om commando's en als je die dan gaf dan glunderde ze helemaal....LOL
Ik weet dat het raar klinkt maar Eva deed je een plezier met commando's. Ik had altijd het idee dat ik haar moest belonen met een taak of commando. Daar vroeg ze echt om. Ze bedelde als jonge hond om commando's en als je die dan gaf dan glunderde ze helemaal....LOL
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Mooi om te lezen dat Biko een nieuwe gouden mand heeft gevonden.
Lijkt mij ook een hele geruststelling voor de vorige eigenaar dat hij weer op een goede plek terecht komt want zo te lezen had hij het daar ook goed.
Veel plezier met hem.
Denk dat ik nu de hele dag het nummer Biko van Peter Gabriel in mijn hoofd heb maar er zijn ergere dingen
Lijkt mij ook een hele geruststelling voor de vorige eigenaar dat hij weer op een goede plek terecht komt want zo te lezen had hij het daar ook goed.
Veel plezier met hem.
Denk dat ik nu de hele dag het nummer Biko van Peter Gabriel in mijn hoofd heb maar er zijn ergere dingen

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vind het zo geweldig en een goed voorbeeld van een super her plaatsing, herplaatsing staat vaak in een kwaad daglicht,( zo van weg doen) maar meer dan eens gaat een hond er gewoon op vooruit., wat kan er dan tegen zijn dat een hond een goede mand vind en een super leven bij iemand waar hij welkom is
.
- *tweety*
- Zeer actief
Gefeliciteerd en veel geluk met hem 
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Biko heeft het de eerste jaren van zijn leven enorm goed gehad bij zijn vorige eigenaren, de reden waarom hij herplaatst moest worden is er eentje van recent. Ik kan wel zeggen dat hij een van de best opgevoede Laekense is die ik gefokt heb, met alle respect voor alle andere honden en baasjes.
Daarnaast was het al in het nest een heel relaxte en stabiele pup, en dat is hij als volwassen hond nog steeds.
Eigenlijk een ideale hond om te herplaatsen dus, en geen hond die vanwege gedragsproblemen of wat dan ook wat bij de hond lag weg moest. Het is ook écht niet wat de vorige eigenaren gewild hebben, maar het kón niet anders en zij hebben voor het welzijn van hun hond gekozen en daarom contact met mij opgenomen of ik wilde helpen met herplaatsen van hun geliefde maatje.
Voor Alma en haar partner kwam dit exact op het goede moment en voor alle partijen had het niet beter kunnen lopen.
Daarnaast was het al in het nest een heel relaxte en stabiele pup, en dat is hij als volwassen hond nog steeds.
Eigenlijk een ideale hond om te herplaatsen dus, en geen hond die vanwege gedragsproblemen of wat dan ook wat bij de hond lag weg moest. Het is ook écht niet wat de vorige eigenaren gewild hebben, maar het kón niet anders en zij hebben voor het welzijn van hun hond gekozen en daarom contact met mij opgenomen of ik wilde helpen met herplaatsen van hun geliefde maatje.
Voor Alma en haar partner kwam dit exact op het goede moment en voor alle partijen had het niet beter kunnen lopen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
win win toch, lijkt me voor de vorige eigenaren ook een hele gerust stelling.
t gaat me er meer om dat er zo`n negatief stigma op ligt, alsof een hond een ander huis geven gewoon not done is terwijl t soms helemaal niet zo slecht is om wat voor reden dan ook
t gaat me er meer om dat er zo`n negatief stigma op ligt, alsof een hond een ander huis geven gewoon not done is terwijl t soms helemaal niet zo slecht is om wat voor reden dan ook
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Precies!Nanna schreef:Klinkt als alleen maar winnaars. Zelfs de vorige baasjes want die weten hun geliefde hond nu in super handen.
En ja, soms kun je niet anders dan herplaatsen. Zelf houden "want je hond wegdoen, dat doe je niet" vind ik soms een veel egoïstischer keuze.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
Gos
- Zeer actief
Ik had het al gehoord van Suzanne, gefeliciteerd!!!!0
Mooie Biko
Als ik toen op pupvisite bij dat nest er eentje had mogen kiezen, was hij het geworden, gave hond! Het moet een enorme troost zijn voor zijn vorige gezin dat hij zo'n superplekje heeft gekregen en dat lijkt me wel nodig als je zo'n keuze moet maken. Wat zullen ze hem missen....
Heel verl plezier en geluk met jullie nieuwe kanjer!!!!!
Mooie Biko
Heel verl plezier en geluk met jullie nieuwe kanjer!!!!!
- alm@
- moderator
Hij is inderdaad erg plakkerig, hij maakt graag contact, ligt op je voeten of leunt zittend vol tegen je aan. Het kan nog onwennigheid zijn maar het kan ook dat het er gewoon inzit. Het voortdurend achterna lopen wordt al minder en hij begint wat rust te nemen. Gisteravond klom hij doodgemoedereerd op mijn schoot. Ik was compleet bedolven door die reus maar het was wel erg aandoenlijklaeken schreef:Laekense herders zijn plakkerig. Daar zal je deels aan moeten wennen. Eva is altijd plakkerig geweest en zij wil gestuurd worden. Zij wil horen wat je wil. Desnoods gaat ze op je voeten zitten en je aankijken. Zeg me wat ik moet doen! hahaha! Kan best zijn dat Biko ook graag gestuurd wil worden. Is immers haar volle broer en ik denk dat het ook wel des laekense is om zo baasgericht te zijn.
Overigens is dat in je buurt willen zijn ook wel typisch des herders. Ik heb hier bijvoorbeeld met de herders nog nooit meegemaakt dat ze zelf in de tuin gingen liggen ook al staat de deur open, tenzij er wat te waken valt natuurlijk. Wij buiten, zij buiten. Wij binnen, zij binnen.
Zijn waaksheid begint nu ook te komen. Ondanks dat hij een verschrikkelijk lieve droel is, is het geen hond waarbij je met hem naast je rustig de voordeur open kunt trekken als er een vreemde voor de deur staat. Dat gebeurde mij vanmorgen en dan circelt hij er argwanend binnensmonds blaffend omheen.
Maar goed hij is hier pas 2 dagen, hij doet het goed maar we moeten elkaar natuurlijk nog helemaal leren kennen

- alm@
- moderator
InderdaadLongFields schreef:Precies!Nanna schreef:Klinkt als alleen maar winnaars. Zelfs de vorige baasjes want die weten hun geliefde hond nu in super handen.
En ja, soms kun je niet anders dan herplaatsen. Zelf houden "want je hond wegdoen, dat doe je niet" vind ik soms een veel egoïstischer keuze.

- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Haha, inderdaadranetje schreef:Daar zou je eigenlijk constant een camera op gericht moeten hebbenalm@ schreef:Hij is bezig met zijn tactische, slinkse zetten dus dat gaat vast niet lang durenNanna schreef:En, is Raffie al de baas over hem?![]()
Ontzettend fijn dat het zo goed gaat en nogmaals veel geluk met elkaar!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
blondie
- Zeer actief
Wat fijn Alma, een nieuw maatje voor jullie! Mooie samenloop van omstandigheden!
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Inderdaad een win-win situatie waarbij de vorige eigenaren voor hun hond hebben gekozenNanna schreef:Klinkt als alleen maar winnaars. Zelfs de vorige baasjes want die weten hun geliefde hond nu in super handen.
Alma, heel veel plezier met jullie nieuwe roedelgenoot. Gaat vast goedkomen!
-
Brigitte
- Zeer actief
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst 
-
Angelique.
Jeeee wat leuk alma, gefeliciteerd met Biko, en Biko met jullie

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Marouck deed dat ook niet en ook Biène is altijd in de buurt van mij.alm@ schreef: Overigens is dat in je buurt willen zijn ook wel typisch des herders. Ik heb hier bijvoorbeeld met de herders nog nooit meegemaakt dat ze zelf in de tuin gingen liggen ook al staat de deur open, tenzij er wat te waken valt natuurlijk. Wij buiten, zij buiten. Wij binnen, zij binnen.
Numa niet, die was ik als pup al regelmatig kwijt. Lag hij ergens buiten. En dat doet hij nog steeds.
Numa ligt heel graag bij mij (bovenop mijn voeten) maar hij kiest ook vaak voor zijn eigen plek. Overdag buiten liggen als de deur open staat, 's avonds duikt hij gewoon zijn bench in (en die staat achterin de kamer waar ik zit)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat leuk, veel,plezier met hem 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat leuk!! Gefeliciteerd 
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Wat fijn voor jullie en voor Biko! Heel veel geluk met hem!