Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Otto castreren ja/nee

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Otto castreren ja/nee

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

ranetje schreef:
Sanchis schreef:Bestaat er eigenlijk ook zoiets als chemische castratie voor teven?
Prikpil
Je kunt dezelfde suprelorin bij een teef ook laten plaatsen
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

malinois schreef:

tot een bepaalde hoogte, onnodig snijden in een hond valt voor mij daar niet onder. Het is een levend dier en daar hoort nu eenmaal een bepaald risico bij.
Want kijk nu naar Xena, 12,5 jr oud, had ik in haar gesneden was er gezegd dat komt doordat ze gecastreerd is, heeft ze niets kunnen krijgen. Terwijl ze het dus gewoon niet had gekregen. Dus een operatie was in haar geval onnodig geweest.

Dusty was gecastreerd om medische redenen. Ze had een hartprobleem en eigenlijk had ze in een glazen kastje moeten leven want het risico was erg groot dat ze zo ineens neer zou kunnen vallen bij geringe inspanning. Het meisje is op een maand na 12 geworden en is overleden aan acuut nierfalen. Lijkt me duidelijk dat ik haar nooit enigszins beperkt heb in haar beweging. Ze mocht doen wat ze wilde qua beweging, ik had dan liever een geweldig maar korter leven voor haar dan een iets langer maar zeer beperkt leven.
Ik vind ook absoluut dat elk dier anders is en ben zeker geen voorstander van standaard castreren en mijn vriend is zelfs fel tegen.
En toch hebben we bij Toots de keuze gemaakt. En Dino de hond van mijn schoonmoeder is voor een deel opgevoed door mijn vriend en zijn vader die is niet gecastreerd en dat is ook zeker niet nodig geweest en is 11 en nooit geen problemen gehad dat is wel een reu en anders dan teven natuurlijk.
Zo ken ik iemand met een teef die kreeg bmo en daardoor werd ze gecastreerd maar die heeft nog aardig wat complicaties gehad na de castratie en is zelfs incontinent geraakt. Er zitten haken en ogen aan. Zowel aan niet doen als aan wel doen.
Maar de keuze moet gemaakt worden door de eigenaar de persoon die weet hoe de hond is.
Elke hond is verschillend. Alleen er hoeft niet zo zwart wit gedacht te worden over zowel castratie als sterilisatie.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

duitse herder schreef:
laeken schreef:Vindt je hem mooi zoals hij is en vindt je hem leuk zoals hij is? Vindt je het fijn dat hij niet dik wordt? Vindt je hem erg lief met de andere honden in huis en met mensen? Als je hier allemaal ja op zegt dan ben je gek als je zijn hele lichaam om gaat gooien met grote risico's dat ook zijn misschien nu hele tolerante lieve karakter naar de kloten gaat. Vindt je hem nu irritant dan kan je het overwegen. Misschien wordt hij dan minder irritant. Ik zelf vind reuen vele malen prettiger van karakter dan gecastreerde reuen. Naar mens en dier en medehuishouden-honden. Zelf mijn dierenarts heeft ons afgeraden Dapper toen te laten castreren omdat ook hij vond dat het weinig honden echt goed deed kwa karakter. Ik denk dat reuen de leukste en liefste honden kunnen zijn mits opgevoed. Liever dan veel teven en liever dan de meeste gecastreerde reuen.

Je hondje is daarnaast een halve bulldog. Die worden afschuwelijk van castratie omdat ze snel aanzetten en zeer snel lui raken als je niet op past. Je wil toch geen luie vraatzuchtige maltezerbull? :engel: Je wil een kleine spierbundel die vrolijk is en lief tegen elke teef en elk mens. Daarop heb je de meeste kans met een intacte reu. Dan neem je deze periodes gewoon voor lief. Om evt dekkingen in huis te voorkomen kan je hem laten steriliseren. Dat hebben wij toen wel gedaan met Dapper om ongewenste laekense terriers te voorkomen :F: :Q:
Wat ben jij toch altijd vreselijk negatief als het om castratie aankomt. Het wil er bij jou niet in dat er ook honden zijn die er beter uitzien na castratie dan voor? Dat er honden echt opknappen van castratie en zowaar niet dik worden?
Ik denk dat de waarheid hier echt in het midden ligt. Ik ken geweldige reuen met ballen, maar ik ken ook reuen die heel veel leuker en liever zijn geworden na een castratie.

En wat ik al eerder zei, Jack loopt zonder ballen nog immer fanatiek achter loopse teven aan, maar is niks te dik en kan met alles prima overweg. Ook met volle reuen ondanks zijn 'haantjesgedrag', juist omdat volle reuen hem eigenlijk wel interessant vinden ruiken kan hij zich van alles permitteren en wordt hij niet aan gort gebeten.

Je moet castreren als je denkt dat je hond er uiteindelijk een blijere hond van wordt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

dagmar88 schreef:
fes/lou schreef:Ik heb een gecastreerde poedel. Hij is nog steeds even gek als voordien, misschien nog wel gekker, en ik heb absoluut geen problemen met dik worden. Hij is zelfs altijd een tikkie schraal. Ook wordt er niet op gereden door andere honden, dus het hoeft niet altijd kommer en kwel te zijn...
Die is nog jong toch? :wink: Zeg niet dat het niet anders kan hoor, maar bij mijn eerste reu werden de nadelen pas na een jaar of 2 duidelijk.
Jack is 13 en perfect op gewicht, je ziet zijn ribben. Zijn vacht is ontploft, okee, dat dan wel, maar voor zijn leeftijd en met zijn handicap is hij nog prima actief, en hij is nog steeds stiksociaal.

Reuen die op hem proberen te rijden proberen dat 1 keer, want dat pikt hij echt niet en die krijgen dus een enorme grauw. Daarna is het goed, hij heeft ook echt een paar hele goeie ouwe vrienden met ballen, en een miljoen vriendinnen.

Ja, zijn koppie is inmiddels wat ingevallen en wellicht dat hij beter bespierd was geweest als hij die ballen nog had gehad, maar hallo, hij is 13.

Castreren om niks is fout, maar castreren kan ook prima uitpakken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Miranda schreef: het topic is imo toch al ontspoord onder andere met mannen die ineenkrimpend naar hun eigen ballen kijken.
Zou dat het zijn, Miranda? ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
[Sandra]
Zeer actief

Cleva schreef:
[Sandra] schreef:
Miranda schreef: het topic is imo toch al ontspoord onder andere met mannen die ineenkrimpend naar hun eigen ballen kijken.
Zou dat het zijn, Miranda? ;)

Sterk, inhoudelijk argument!

Als jij nou eens fijn koffie ging zetten. Kun je dat wel zelf aan of heb je daar ook ingrepen bij nodig?
Ben je boos, Martijn?

Eerder in dit topic beticht je me van gemakzucht, terwijl dat niet aan de orde is. In hoeverre kan castratie invloed hebben op wat meer rust in de tent en buiten de tent? Los van de reacties die castratie gelijkstellen aan karaktermoord of misschien zelfs wel met moord, lees ik ook verhalen van mensen bij wie het bij de een beter heeft uitgepakt en waarbij de ander er spijt van heeft als de haren op mijn hoofd en ook waarbij de een het genuanceerder ziet dan de ander.

Ik denk dat in dit topic meer spijtoptanten zitten dan mensen bij wie het goed is afgelopen. Het is een gedachte die in me opkwam. Natuurlijk had ik moeten weten dat sommigen op dit forum zeer uitgesproken tegen castratie zijn en kon ik van hun ook felle reacties verwachten. Maar ik ben wel degelijk in staat om een onderscheid te maken tussen trekgedrag voor zover dat het gevolg is van mijn eigen opvoedkundig falen - wat dat betreft steek ik zeer de hand in eigen boezem - en trekgedrag dat samenhangt met domweg botergeilheid omdat er een loopse teef in de buurt zit.

Anders gesteld: hoe zou jij dat oplossen?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef: Grappig, hoor..... Sommige vrouwen dragen een gen dat een grote kans op borstkanker geeft op een jonge leeftijd. Sommige van die vrouwen laten hun borsten preventief afzetten.

Wat dat te maken heeft in dit specifieke topic kun je je afvragen, het is geen algemeen castratietopic maar een specifieke vraag.
Zie er ook de lol niet van in.
Maar niet zomaar dus, en wat andermans lichaam te maken heeft met al dan niet castreren van je hond snap ik niet.
Hanneke2 schreef: Je moet castreren als je denkt dat je hond er uiteindelijk een blijere hond van wordt.
:ok:

Bij Spike had ik het, ondanks de nadelen, zo weer gedaan.
Een onbetrouwbare hond van 60 kilo is niet grappig. Hij is er stabieler, minder angstig en minder agressief van geworden.
Met Niko zou het geen enkel nut hebben. Die kan er alleen op achteruit gaan.
Over Charlie twijfel ik weer/nog steeds. Na de vorige loopsheid was ze enorm agressief en lusteloos.
Met alleen Niko heeft ze scheiden nooit erg gevonden, maar niet bij Tibbe en Pjotr kunnen zijn is heel erg voor haar. Ze is ook nog eens hormonaal onzindelijk, dus vorige keer zat ze alleen op de badkamer en dan had ze vaak op haar plaats geplast of poept.
Nu zit ze aan het eind en zie ik daar nog niets van.
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar ik vind het allemaal een tikkeltje overdreven alsof je en enorme zonde begaat als je je hond laat castreren.Waarom hoor ik dat nou nooit als het over katten gaat,of over paarden,of over konijnen?Dan castreren we ook met een ander doel dan medisch.Bij konijnen om een leven in eenzaamheid te voorkomen,bij een kat omdat een sproeiende kater geen lolletje is in huis en een krolse poes die en paar keer per jaar jonkies werpt moet je toch ook niet willen met de toch al overvolle asiels.Paarden idemdito,ongecastreerd betekent bijna automatisch een leven alleen en dat voor kuddedieren.IK vind dat als honden zo irrtitant zijn dat een normale wandeling al een crime is voor de baas,en de hond daardoor niet los kan,niet kan spelen met andere en compleet bananen in zijn oren heeft vanwege opspelende hormonen dat dat toch net zo goed en reden voor castratie kan zijn als bij katten,konijnen en paarden.Ik denk dat zijn leventje dan wat leuker word dan iedere wandeling een boos baasje achter het lijntje.Maar goed dat is gewoon mijn idee hierover.
dagmar88
Zeer actief

S@nne123 schreef:Waarom hoor ik dat nou nooit als het over katten gaat,of over paarden,of over konijnen?Dan castreren we ook met een ander doel dan medisch.Bij konijnen om een leven in eenzaamheid te voorkomen,bij een kat omdat een sproeiende kater geen lolletje is in huis en een krolse poes die en paar keer per jaar jonkies werpt moet je toch ook niet willen met de toch al overvolle asiels.
:wink: De katers worden hier inderdaad ook niet op voorhand gecastreerd. Heeft bij hen precies hetzelfde effect als bij reuen.
Pito ging op twee maanden tijd van figuur jerommeke naar lambik, verloor flink wat van z'n mooie dikke wangen en het jongste katertje van toen nog geen jaar en twee kilo lichter nam zijn plaats in.
Hem zal het jeuken. Hij was nooit bijzonder actief, maar kon best pittig zijn. Nu doet hij niet meer dan eten, naar de bak en slapen. Een haardkleedje met een hartslag.
Als ze gaan markeren houdt het op. Ik denk niet dat dat zo vaak gebeurt als gesteld wordt, maar wanneer je ze "op tijd" laat castreren kom je daar toch niet achter.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je zult maar met een reu zitten die niet meer aanspreekbaar is , 24/7 de boel bij elkaar huilt en blaft,uitbreekt , niet vreten wil en 1 hoop zenuwen is. Ja die lijkt mij heel erg gelukkig.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het jammer dat de dooddoener van mannen en ballen er gewoon in gegooid wordt alsof er geen argumenten aangevoerd worden maar dat we uit emotie praten. Welke motivatie heeft Malinois dan bv? Want zij is minstens net zo fanatiek in waar ze voor staat maar zij is een vrouw? Een vrouw die dezelfde argumenten gebruikt als wij mannen? Rara, hoe kan dat dan? En welke dooddoener moet op haar los gelaten worden?

Ik lees nu ineens dat we het bij paarden, katten en konijnen normaal vinden? Wie vindt dat? Ik vind het bij katten noodzakelijk. Een noodzakelijk kwaad. Je kan niet anders als je fatsoen in je donder hebt omdat je bij katten niet kan voorkomen dat ze zich ongebreideld gaan voortplanten en je hebt het recht niet dat toe te staan als je kat vrij rond loopt. Je kan je kat opsluiten in je tuin en een tuinhuis geven om in te wonen. Als ik dat had en ik had een kater dan hoefde hij inderdaad niet gecastreerd te worden van mij. Iedereen weet dat wat voor honden geldt ook voor katten geldt. En voor paarden. Een kater is 10 keer mooier dan een gecastreerde kater. Veel forser, meer bespierd en veel minder vadsig. Zo simpel is het. En dan de paarden. Een echte liefhebber van een Fries of Andalusier laat zijn of haar hengt ook helemaal niet castreren. Kijk naar Cloris. Kijk naar die mooie Fries Wessel (zo heet hij toch?). Die mensen respecteren hun dieren zoals ze zijn en vragen niet meer van het dier dan wat hij is. Als je een makker paard wil dat handig in het rijtje door het bos gaat of in een manege kan wonen dan castreer je. In de paardensport en bij liefhebbers zijn er genoeg mensen die dat dus net zo zonde vinden als ik.

Konijnen castreren hebben wij 1 keer gedaan omdat het konijn anders alleen moet leven. Je wil niet elke maand een nest en dat kan je ook niet maken als je ze niet op eet. Dus kan je niet slachten dan moet je castreren. Of je konijn leeft in complete isolatie. Dat vind ik dus weer heel anders dan bij honden. Bij een hond is dit soort voortplanten niet van toepassing. Een hond kan een heel leuk en rijk leven hebben zonder castratie. Hij kan met soortgenoten leven en er is in mijn ogen geen reden om een hond te castreren op medische en uitzonderingen na. Van mij mag iedereen zijn hond castreren. Wat kan mij dat schelen? Van mijn part eet je je hond op op de BBQ. Maar als je mij vraagt (want dat is letterlijk wat hier gedaan is) of het een goed idee is en dan vervolgens irritant gaat lopen doen als ik zeg nee dan vind ik dat dus uitermate kinderachtig. Ik zou hem niet castreren om de door mij aangevoerde argumenten rondom zijn fysiek en karakter. Als ik dan te horen krijg dat mijn reden om dat te zeggen is dat ik een man ben dan is dat eigenlijk einde discussie voor mij. Zo ontzettend kinderachtig. Het is waar dat mannen minder snel hun honden castreren. Misschien doen vrouwen het wel omdat ze dan eindelijk macht en controle over het mannelijk geslacht hebben? Kunnen ze in elk geval hun hondjes ontmannen? Want dat is dan wel een soortgelijk argument denk ik toch. :lol1:

Ik zou zeggen, neem je eigen beslissing en doe lekker wat je wil. Maar ga mij niet om mijn mening vragen om vervolgens kinderachtig te worden als die mening je niet aan staat. Want dat is wat er nu gebeurd. Ik denk dat mensen die tegen castreren zonder reden zijn prima argumenten aandragen en als je die niet wil aannemen of geloven dan zou ik als ik jou was gewoon Otto als proefkonijn gebruiken. Hem castreren, de weegschaal erbij houden, eerlijk kijken naar zijn gedrag en dan eerlijk, of niet, vertellen of het wel of niet goed uitgepakt heeft en of je hem nog genoeg voer kan geven zonder dat hij aan gaat komen.

En voor de mensen die zeggen dat het bij hun hond geen fysieke gevolgen had. Als zij nogmaals het verschil tussen een gecastreerd en een niet gecastreerd dier niet kunnen zien dan ligt dat aan hun ogen. Hengst vs ruin, kater vs castraat etc. Dat is bij honden nu precies zo. Alleen moet je dat wel WILLEN zien. En als jij zelf je hond gecastreerd hebt is het natuurlijk lastig toegeven dat je zijn stofwisseling en fysiek behoorlijk aangepakt hebt omdat hij trok aan de lijn of seksueel was als wezen. Want daar gaat het om. Een huisdier dat seksueel is is ineens geen baby meer. Is ineens geen speelgoed meer. Seksuele dieren zijn iets waar sommige mensen moeite mee hebben. Al zijn ze wit, pluizig en lief, seksueel gedrag heeft voor bepaalde mensen iets onaantrekkelijks in hun Fluffy, Moppie of Chayenne. Bah! Hondje wordt ineens geil of wil een wipje maken. IEKS! Bah! Vies hondje. Snel alles weg laten halen.

Ik las overigens ook dat castreren niet gelijk stond aan weghalen van het geslacht? Is dat zo? Als je bij een vrouw baarmoeder en eierstokken weg zou halen is er weinig meer over van het geslacht hoor. Weg hormonen en weg voortplanting. Dat geldt ook voor de ballen van je hond. Een piemel los van hormonen en los van voortplanting is een plasbuis. Dus ja, je kan spreken van verwijderen van het geslacht van de hond. Je maakt er een geslachtloos dier van. Een dier dat prima gelukkig kan zijn maar waar echt geen noodzaak voor was.

Dat asielen het doen, Stichtingen het doen en mensen die hun hondjes op straat laten struinen het doen, prima. Die moeten wel. Zij werken aan minder honden. Maar een hond met een goede baas dekt niet, loopt niet weg en doet niet wat hij wil. Daarom is castreren dan nergens voor nodig. :ok:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

laeken schreef: Zo ontzettend kinderachtig. Het is waar dat mannen minder snel hun honden castreren. Misschien doen vrouwen het wel omdat ze dan eindelijk macht en controle over het mannelijk geslacht hebben? Kunnen ze in elk geval hun hondjes ontmannen? Want dat is dan wel een soortgelijk argument denk ik toch. :lol1:

Al zijn ze wit, pluizig en lief, seksueel gedrag heeft voor bepaalde mensen iets onaantrekkelijks in hun Fluffy, Moppie of Chayenne. Bah! Hondje wordt ineens geil of wil een wipje maken. IEKS! Bah! Vies hondje. Snel alles weg laten halen.
Al ben ik het niet met alles eens, dit vind ik wel twee sterkte punten. Vooral om het eerste moet ik lachen. Het tweede zie je inderdaad maar al te vaak. Een reu die rijdt is vies. Als hij op mensen rijdt is hij nog viezer. Als hij op je kinderen probeert te rijden is zijn lot ( of dat van zijn ballen) al bezegeld. Heel dom en kortzichtig vind ik dat.
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Je zult maar met een reu zitten die niet meer aanspreekbaar is , 24/7 de boel bij elkaar huilt en blaft,uitbreekt , niet vreten wil en 1 hoop zenuwen is. Ja die lijkt mij heel erg gelukkig.

Dat is dan een hond waar geen reet mee gedaan wordt en waar niemand op let. Want ik ken ze niet. Ik ken geen honden die bij een goede baas zitten die dit gedrag vertonen. Nooit zelf zo'n reu gezien of gehad. Alleen van gehoord. Zou het werkelijk zo zijn dat er dieren zijn die een normaal leven hebben maar die toch zulk abnormaal ontspoort gedrag vertonen? Want als mijn hond een loopse teef rook dan ging hij wel eens piepen, klappertanden en schuimbekken. Hij wilde markeren, schopte pollen door de lucht, piste tegen een treurwilg om er vervolgens zelf al brullend doorheen te schurken. Ja, een echte reu. Supermooi gedrag om te zien. Maar dan zeiden wij, hup, genoeg, we gaan wat anders doen. Even lekker uitrazen in de polder, koppie op iets anders en door met het normale leven. Echt waar, het zal best wel voorkomen dat een hond bezeten en obsessief met teefjes bezig is maar bezeten en obsessies zijn wel uittingen van een gebrekkig leven en een gebrekkige relatie met de eigenaar.

Want laten we eerlijk zijn, hoe kan een hond uitbreken? De hele dag blaffen en janken als jij er bij bent en de baas over je hond bent? Wat ben jij dan van die hond? Een muis in zijn huis? Een wezen dat niks te vertellen heeft over de hond? Waar de hond dikke schijt aan heeft? Toen Dapper Eva wilde dekken op de dagen dat ze vruchtbaar was zeiden wij gewoon KAPPEN! Ga liggen en bek dicht! En dat deed hij dan gewoon. Even 2 - 3 dagen tanden op elkaar en daarna weer lekker samen spelen en raggen. We namen dan Eva of Dapper hele dagen mee zodat ze even wat afleiding kregen en dat werkte allemaal perfect. En dan spreek je dus over een volle reu en een vruchtbare teef in dezelfde kamer. En dat is bij alle reuen zo die ik gehad en gekend heb. Kost even wat moeite op die dagen. So? Teveel gevraagd?

Als je je hond hele dagen alleen thuis laat, zich laat vervelen in de bench of tuin en die hond raakt dan bezeten van een loopse teef in de buurt dan snap ik dat. Wat moet het beest anders? Maar als je als baas kijkt naar wat je hond wil en nodig heeft dan ontstaat er dus geen hond die 24 uur per dag jankt, uitbreekt en niet meer eet. Als dat zo was dan was de wereld vergeven van de gestoorde reuen. Want nog steeds is het zo dat er meer intacte dan niet intacte reuen lopen. De niet intacte dieren zijn de blindegeleidehonden, de gezinsgoldens en de dwerghonden die niet geil mogen worden omdat ze dan uit hun babyrol floepen. Letterlijk. Bah, Gigi heeft een piemel. Gadverdamme! Hoe maken we die klein en een plasbuisje. Dan is Gigi weer ons baby'tje.

Ik ga niet zeggen dat er geen honden bestaan die ondanks goede opvoeding, een mooi rijk leven en een goede baas erg lastig kunnen zijn als er loopse teven zijn, maar dat is wel uitzonderlijk en heeft niks met een normale reu te maken. Als die al gek doet is dat op hoogtij dagen van een loopse teef vlak bij huis. En dat duurt wat? 3-4 dagen? 3-4 dagen niet eten is helemaal niet erg. Gezond zelfs voor een hond. Dus dan eet Rambo toch even niks? Hij ligt er zelf niet wakker van..... :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Misschien omdat er behoorlijk wat vrouwen zijn die heel graag het hele kippenhok verwijderd zouden zien, maar die t niet voor elkaar krijgen :19: zonder medische redenen:mrgreen: ach wat de reden ook is, ik vind een hond een operatie laten ondergaan niet iets wat je licht moet opvatten, aan de andere kant ik heb Sneeuw onvruchtbaar laten maken en ik heb er tot geen spijt van, kan ook niet zeggen dat ze er rustiger van geworden is of dik en een puli heeft toch al een soort van plofvacht, en apart houden is hier geen optie. pittiger zou kunnen, maar daar heb ik sowieso al geen problemen mee.
laeken
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
laeken schreef: Zo ontzettend kinderachtig. Het is waar dat mannen minder snel hun honden castreren. Misschien doen vrouwen het wel omdat ze dan eindelijk macht en controle over het mannelijk geslacht hebben? Kunnen ze in elk geval hun hondjes ontmannen? Want dat is dan wel een soortgelijk argument denk ik toch. :lol1:

Al zijn ze wit, pluizig en lief, seksueel gedrag heeft voor bepaalde mensen iets onaantrekkelijks in hun Fluffy, Moppie of Chayenne. Bah! Hondje wordt ineens geil of wil een wipje maken. IEKS! Bah! Vies hondje. Snel alles weg laten halen.
Al ben ik het niet met alles eens, dit vind ik wel twee sterkte punten. Vooral om het eerste moet ik lachen. Het tweede zie je inderdaad maar al te vaak. Een reu die rijdt is vies. Als hij op mensen rijdt is hij nog viezer. Als hij op je kinderen probeert te rijden is zijn lot ( of dat van zijn ballen) al bezegeld. Heel dom en kortzichtig vind ik dat.
Ik denk echt dat het gros van de honden om de onderstaande reden gecastreerd wordt. Mensen zien iets seksueels ontstaan in hun levende pop en dat mag dus niet. Dat moet onderdrukt worden en weggemaakt. Want waarom worden anders vooral kleine hondjes en goldens ed gecastreerd? Je ziet veel minder gecastreerde Ridgebacks, herders, boxers en andere minder fluffy-rol vervullende honden. Ik kom regelmatig Appenzellers tegen hier, niet gecastreerd. De beardedcollies, niet gecastreerd. De chihuahua's en maltezers en poedels, bijna allemaal gecastreerd. En de labradors van gezinnen wel gecastreerd, de labradors van actieve sportieve hondenmensen, niet gecastreerd. Niemand gaat mij wijsmaken dat dat is omdat maltezers en gezinslabradors allemaal gestoord raken van een loopse teef en dat de Airdale terriers van een liefhebber of de Appenzellers van sportieve mensen daar helemaal geen last van zouden hebben. Castreren mag iedereen doen, maar ga dan geen redenen verzinnen maar kijk eerlijk naar je situatie en je dier. En als je dat niet wil doen is dat ook prima, maar hang er dan geen kolder verhaal bij op. Ik geloof nl geen drol van mensen die honden hebben die zichzelf laten verhongeren en die een soort bezeten raken als de exorcist en waar dus geen land meer mee te bezeilen is. Dan moet je echt bij jezelf te raden gaan want een hond als roedeldier heeft zelden het recht om te dekken in een roedel en daar kan hij prima mee leven. Als je 12 honden in een roedel laat leven dekt de helft van de reuen nooit. Dat wordt ze verboden door hun leiders. Die dekken en de rest schikt zich. Een hond kan dat ook prima. Dat weet ik uit ervaring.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

laeken schreef:Castreren mag iedereen doen, maar ga dan geen redenen verzinnen maar kijk eerlijk naar je situatie en je dier.
En dat is precies waarom ik dit topic had geopend :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Misschien omdat er behoorlijk wat vrouwen zijn die heel graag het hele kippenhok verwijderd zouden zien, maar die t niet voor elkaar krijgen :19: zonder medische redenen:mrgreen: ach wat de reden ook is, ik vind een hond een operatie laten ondergaan niet iets wat je licht moet opvatten, aan de andere kant ik heb Sneeuw onvruchtbaar laten maken en ik heb er tot geen spijt van, kan ook niet zeggen dat ze er rustiger van geworden is of dik en een puli heeft toch al een soort van plofvacht, en apart houden is hier geen optie. pittiger zou kunnen, maar daar heb ik sowieso al geen problemen mee.

Je ziet geen verschil? Hoe kan dat ook? Je hebt Sneeuw op dag 1 laten castreren tijdens haar loopsheid zover ik begrepen heb? Ik vind het prima dat je dat gedaan hebt maar dit is nu wel wat ik bedoel. Zelfs jij die Sneeuw helemaal nooit gekend hebt intact gaat nu totaal uit de lucht gegrepen roepen dat Sneeuw niet veranderd is? Waarom? Om goed te praten dat je haar gecastreerd hebt? Je reden van niet willen en kunnen scheiden is toch ruimschoots voldoende? Je wil geen pups en je wil je prachtige Cane Corso reu/hengst niet verneuken en daarom moest Snow het ontgelden. Dat is wat het is en verder moet je er wat mij betreft geen kolder bij gaan verzinnen over je merkt geen verschil. Je hebt geen idee hoe ze intact was geweest en of ze dan drukker, liever of magerder zou zijn. Dus zeg daar ook gewoon niks over want nu gaat iedereen roepen, zie je wel, bij Sandra en Snow was er ook al geen verschil. Dat was er dus misschien wel degelijk alleen heb jij Snow geen maand intact gehad. En dus weet je daar helemaal niks vanaf.

Wij hadden dus wel intacte teven die daarna gecastreerd zijn. Cleo was de meest onderdanige en lieve teef met elke andere hond. Cleo is dikker, veel sjaggerijniger en veel minder tolerant van geworden. Ze was nog steeds lief maar moest geen pups meer, was dominant en borstelde naar honden en liet zich niet meer besnuffelen zonder tandenblikkeren. Ze deed niks, was nooit agressief maar was ook niet meer jolige Jetje die ze eerst was. Wuilus werd gecastreerd op 2,5 jaar. En daarna is ze waaks, agressief naar teven en vechtlustig naar castraten geworden. Daarvoor kon ze op elk hondenveld los en met elke hond spelen. Ze kon ook al niks meer eten omdat ze direct elk bakje voer omzette in vet. Best wel zonde en daar was ik dus ook getuige van.

Het is niet lullig bedoeld maar je pleidooi over een niet veranderde Snow die jij wat? 1 dag gezien hebt voor haar castratie is echt kolder en dat weet je zelf ook wel.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Dan moet je echt bij jezelf te raden gaan want een hond als roedeldier heeft zelden het recht om te dekken in een roedel en daar kan hij prima mee leven. Als je 12 honden in een roedel laat leven dekt de helft van de reuen nooit. Dat wordt ze verboden door hun leiders. Die dekken en de rest schikt zich. Een hond kan dat ook prima. Dat weet ik uit ervaring.
Niko mag van Charlie helemaal niet. Pjotr is ook niet favoriet. Charlie en Tibbe (castraat :F: ) daarentegen zijn de afgelopen dagen bezig geweest als de konijnen zodra ik mn kont keer.
Tibbe is super galant, houdt haar de hele loopsheid schoon, wast haar, komt speelgoed brengen, bij haar liggen.
Niko is een lomperik die normaal nooit interesse toont, dus dan lekker ook niet :pffff: :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:Je zult maar met een reu zitten die niet meer aanspreekbaar is , 24/7 de boel bij elkaar huilt en blaft,uitbreekt , niet vreten wil en 1 hoop zenuwen is. Ja die lijkt mij heel erg gelukkig.

Dat is dan een hond waar geen reet mee gedaan wordt en waar niemand op let. Want ik ken ze niet. Ik ken geen honden die bij een goede baas zitten die dit gedrag vertonen. Nooit zelf zo'n reu gezien of gehad. Alleen van gehoord. Zou het werkelijk zo zijn dat er dieren zijn die een normaal leven hebben maar die toch zulk abnormaal ontspoort gedrag vertonen? Want als mijn hond een loopse teef rook dan ging hij wel eens piepen, klappertanden en schuimbekken. Hij wilde markeren, schopte pollen door de lucht, piste tegen een treurwilg om er vervolgens zelf al brullend doorheen te schurken. Ja, een echte reu. Supermooi gedrag om te zien. Maar dan zeiden wij, hup, genoeg, we gaan wat anders doen. Even lekker uitrazen in de polder, koppie op iets anders en door met het normale leven. Echt waar, het zal best wel voorkomen dat een hond bezeten en obsessief met teefjes bezig is maar bezeten en obsessies zijn wel uittingen van een gebrekkig leven en een gebrekkige relatie met de eigenaar.

Want laten we eerlijk zijn, hoe kan een hond uitbreken? De hele dag blaffen en janken als jij er bij bent en de baas over je hond bent? Wat ben jij dan van die hond? Een muis in zijn huis? Een wezen dat niks te vertellen heeft over de hond? Waar de hond dikke schijt aan heeft? Toen Dapper Eva wilde dekken op de dagen dat ze vruchtbaar was zeiden wij gewoon KAPPEN! Ga liggen en bek dicht! En dat deed hij dan gewoon. Even 2 - 3 dagen tanden op elkaar en daarna weer lekker samen spelen en raggen. We namen dan Eva of Dapper hele dagen mee zodat ze even wat afleiding kregen en dat werkte allemaal perfect. En dan spreek je dus over een volle reu en een vruchtbare teef in dezelfde kamer. En dat is bij alle reuen zo die ik gehad en gekend heb. Kost even wat moeite op die dagen. So? Teveel gevraagd?

Als je je hond hele dagen alleen thuis laat, zich laat vervelen in de bench of tuin en die hond raakt dan bezeten van een loopse teef in de buurt dan snap ik dat. Wat moet het beest anders? Maar als je als baas kijkt naar wat je hond wil en nodig heeft dan ontstaat er dus geen hond die 24 uur per dag jankt, uitbreekt en niet meer eet. Als dat zo was dan was de wereld vergeven van de gestoorde reuen. Want nog steeds is het zo dat er meer intacte dan niet intacte reuen lopen. De niet intacte dieren zijn de blindegeleidehonden, de gezinsgoldens en de dwerghonden die niet geil mogen worden omdat ze dan uit hun babyrol floepen. Letterlijk. Bah, Gigi heeft een piemel. Gadverdamme! Hoe maken we die klein en een plasbuisje. Dan is Gigi weer ons baby'tje.

Ik ga niet zeggen dat er geen honden bestaan die ondanks goede opvoeding, een mooi rijk leven en een goede baas erg lastig kunnen zijn als er loopse teven zijn, maar dat is wel uitzonderlijk en heeft niks met een normale reu te maken. Als die al gek doet is dat op hoogtij dagen van een loopse teef vlak bij huis. En dat duurt wat? 3-4 dagen? 3-4 dagen niet eten is helemaal niet erg. Gezond zelfs voor een hond. Dus dan eet Rambo toch even niks? Hij ligt er zelf niet wakker van..... :wink:
Niet iedere hond is als jouw Dapper en niet iedere hond is als die ik beschrijf. Het is geen eenheidskoek net als wij mensn dat niet zijn ,de 1 die kan niet neuken of heeft geen zin en de ander loopt over en zit de hele dag aan neuken te denken en kan wel 10 x op een dag.
Kan mij goed vinden in wat je allemaal aanbrengt maar je denkt ook beperk binnen je eigen kadertjes/ervaringen.
Ben niet voor maar ook niet altijd tegen.
TS is er niet over uit en heeft Otto nog steeds met ballen laten lopen omdat zij ook niet echt voor is en legt daarom haar vraag hier neer.
Ken haar als een aardig en inschikkelijk mens naar haar dieren dus die gaat niet snel het mes erin laten zetten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

laeken schreef:
S@ndr@ schreef:Misschien omdat er behoorlijk wat vrouwen zijn die heel graag het hele kippenhok verwijderd zouden zien, maar die t niet voor elkaar krijgen :19: zonder medische redenen:mrgreen: ach wat de reden ook is, ik vind een hond een operatie laten ondergaan niet iets wat je licht moet opvatten, aan de andere kant ik heb Sneeuw onvruchtbaar laten maken en ik heb er tot geen spijt van, kan ook niet zeggen dat ze er rustiger van geworden is of dik en een puli heeft toch al een soort van plofvacht, en apart houden is hier geen optie. pittiger zou kunnen, maar daar heb ik sowieso al geen problemen mee.

Je ziet geen verschil? Hoe kan dat ook? Je hebt Sneeuw op dag 1 laten castreren tijdens haar loopsheid zover ik begrepen heb? Ik vind het prima dat je dat gedaan hebt maar dit is nu wel wat ik bedoel. Zelfs jij die Sneeuw helemaal nooit gekend hebt intact gaat nu totaal uit de lucht gegrepen roepen dat Sneeuw niet veranderd is? Waarom? Om goed te praten dat je haar gecastreerd hebt? Je reden van niet willen en kunnen scheiden is toch ruimschoots voldoende? Je wil geen pups en je wil je prachtige Cane Corso reu/hengst niet verneuken en daarom moest Snow het ontgelden. Dat is wat het is en verder moet je er wat mij betreft geen kolder bij gaan verzinnen over je merkt geen verschil. Je hebt geen idee hoe ze intact was geweest en of ze dan drukker, liever of magerder zou zijn. Dus zeg daar ook gewoon niks over want nu gaat iedereen roepen, zie je wel, bij Sandra en Snow was er ook al geen verschil. Dat was er dus misschien wel degelijk alleen heb jij Snow geen maand intact gehad. En dus weet je daar helemaal niks vanaf.

Wij hadden dus wel intacte teven die daarna gecastreerd zijn. Cleo was de meest onderdanige en lieve teef met elke andere hond. Cleo is dikker, veel sjaggerijniger en veel minder tolerant van geworden. Ze was nog steeds lief maar moest geen pups meer, was dominant en borstelde naar honden en liet zich niet meer besnuffelen zonder tandenblikkeren. Ze deed niks, was nooit agressief maar was ook niet meer jolige Jetje die ze eerst was. Wuilus werd gecastreerd op 2,5 jaar. En daarna is ze waaks, agressief naar teven en vechtlustig naar castraten geworden. Daarvoor kon ze op elk hondenveld los en met elke hond spelen. Ze kon ook al niks meer eten omdat ze direct elk bakje voer omzette in vet. Best wel zonde en daar was ik dus ook getuige van.

Het is niet lullig bedoeld maar je pleidooi over een niet veranderde Snow die jij wat? 1 dag gezien hebt voor haar castratie is echt kolder en dat weet je zelf ook wel.
ik zeg alleen dat ze niet dikker is geworden en eigenlijk nog energieker is ( maar in t begin was ze wat timide) en verder evalueer ik haar gedrag nu en kan ik niet zeggen dat er iets aan haar is waar ik niets mee kan, ( behalve dat jagen/drijven, maar ik kan me voorstellen dat ze dat hier voor ook deed). dus t is een hele pittige opdonder met heel veel energie en ze is nog steeds op gewicht, dat is wat ik zeg. als je dat zegt in vergelijking dat zou niet kloppen nee. en ik zie ook geen ongelukkig hondje, behalve dan dat ze nu tijdelijk aan de lijn moet blijven buiten :wink:
laeken
Zeer actief

Natuurlijk is niet iedere hond Dapper. Maar ik heb meer honden gehad en gezien dan Dapper. Mensen die een reu nemen en hem niet willen castreren treffen bijzonder genoeg nooit zo'n reu als die jij beschrijft. En dat wilde ik even aankaarten. Immers, onze berner was niet zo, onze mechelaar was niet zo, Dapper was niet zo, de hond van de buren is niet zo, de honden in mijn familie zijn niet zo, ik ken helemaal geen hond zoals jij die beschrijft. Dat verbaast me omdat ik al 30 jaar honden als mijn grootste hobby heb en ik nog nooit zo'n hond gezien heb. Hoe kan dat dan? Wel lees ik op internet dat er heeeeel veel van die honden zijn en dat ze daarom gecastreerd moesten worden om hun eigen bestwil. Vindt je het heel raar dat ik daar dan zo mijn vraagtekens bij heb? Vooral omdat ik dergelijke honden helemaal niet ken en ook niet gekend heb?

Kennissen van mij hadden afghanen. De teven lieten zich niet dekken door de eigen reuen en dus liep alles intact samen. Ze wilden wel pups van een eigen reu maar daar dachten de teven anders over. Dat hele verhaal over oversexte honden gaat vaak helemaal niet op. Dapper dacht er niet aan om Eva te dekken buiten de vruchtbare dagen. Dat liet ze ook helemaal niet toe en daar schikte hij zich prima in. Dat geldt ook voor die afghanen en nog veeeeel meer honden die ik gekend heb. Nogmaals, ik ken helemaal geen honden die beter af zijn gecastreerd omdat ze doordraaien van hun lichaam zoals de natuur dat bedoelt heeft. Dat is toch vreemd als je zoveel honden kent en gezien hebt als ik? Een mooie fokreu is nooit zo gestoord. Hij moet ook intact blijven en blijkbaar kan het dan ook altijd. Dat is echt vreemd. De prachtige RR reuen van dit forum zijn toch ook intact? En bij sommige zelfs met 2 reuen samen? Dat kan dus allemaal prima. Alleen kan niet iedereen dat. Maar dat ligt aan de baas en niet de hond.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Niet iedere reu is t zelfde, Van Gils is ook de stabiliteit zelve maar ik kom ook behoorlijk gestoorde exemplaren tegen soms hoor, :ugh:
Ik zou t bij van Gils ook dood en dood zonde vinden. maar als ik zie wat er her en der rond loopt denk ik wel eens van ahummmmmmm.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Ik vond dit er ook nog over, vond ik wel mooi genuanceerd (sorry S@ndr@ als het hier ook al ergens te vinden is)

Het is niet ongebruikelijk voor zowel teven als reuen om tijdens het begin van de puberteit
rijgedrag te vertonen. Niet alleen krijgt hun lichaam een enorme stoot hormonen te verwerken,
maar de jonge hond gaat ook psychisch door een periode waarin hij zich onder de ouderen
moet rangschikken; hij probeert zijn positie binnen de gemengde honden - en mensenroedel te
vinden. Natuurlijk groeit hij hier overheen zodra de hormonen tot rust zijn gekomen, maar alleen
als u uw positie als alfa zeker hebt gesteld. Als dat gebeurd is en het rijgedrag blijft, kan het
probleem over het algemeen door castratie of sterilisatie worden verholpen. Als u bedenkt dat in
een wolvenroedel alleen de wolvinnen die het hoogst in rang zijn loops worden en dat slechts
eenmaal per jaar, terwijl de meeste gedomesticeerde teven twee keer – en steeds vaker drie
keer – per jaar loops worden, dan is duidelijk dat onze hoogstaande kennis van hondenvoeding
waarschijnlijk een sterilisatie en castratieprogramma noodzakelijk maakt. Wat moeder natuur op
natuurlijke wijze doet en wat door het instinct beheerst wordt, zullen wij operatief moeten doen.
Bij ernstige rangordeproblemen, die het gevolg zijn van onkundig gedrag van eigenaren, helpt
castratie nauwelijks.
Sterilisatie van “dominante” teven, wil ik nadrukkelijk afraden.
Agressie wordt chemisch vooral veroorzaakt door testosteron, het mannelijke
geslachtshormoon. Sterilisatie van teven maakt deze dieren mannelijker, omdat
testosteron meer gewicht krijgt in de hormoonhuishouding. Sterilisatie van teven met
weinig kundige eigenaren vergroot de problemen.
Castraties geven in
60% van de gevallen resultaat op het gebied van gedragsverandering. Bij die 60% zien wij een
glijdende schaal van enige verbetering, naar volledige verbetering. Dierenartsen castreren en
steriliseren graag. Zij worden meestal niet gehinderd door voldoende kennis op het gebied van
hondengedrag. Voorts levert castratie en sterilisatie geld op.

Bron: http://www.roedelleider.eu/nl/documenta ... alspak.pdf
Afbeelding
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef: ik zeg alleen dat ze niet dikker is geworden en eigenlijk nog energieker is ( maar in t begin was ze wat timide) en verder evalueer ik haar gedrag nu en kan ik niet zeggen dat er iets aan haar is waar ik niets mee kan, ( behalve dat jagen/drijven, maar ik kan me voorstellen dat ze dat hier voor ook deed). dus t is een hele pittige opdonder met heel veel energie en ze is nog steeds op gewicht, dat is wat ik zeg. als je dat zegt in vergelijking dat zou niet kloppen nee. en ik zie ook geen ongelukkig hondje, behalve dan dat ze nu tijdelijk aan de lijn moet blijven buiten :wink:

Je weet niet of ze rustiger is geworden. En dat rustiger worden geldt meestal niet voor teven want die maken ook mannelijke hormonen aan. En dat gemotiveerd drukke wordt vaak geweten aan mannelijke hormonen. Ik denk dus ook dat de meeste teefjes niet echt rustiger worden. Hoewel Bas wel heeeeel rustig is. Dat is net een speelgoedhondje wat dat betreft. Ze doet wat wij willen en verder? Als het aan haar lag ligt ze te meuren en te knuffelen en eet ze de hele dag. Of dat eerder ook zo was weet ik niet want niemand in NL kent haar intact. Van mij had ze intact mogen blijven maar omdat ze uit Spanje komt en dit erbij hoort is ze gecastreerd. Ook goed, ik heb haar ook niet als pup gekocht en wil dat ze gewoon een goed leven heeft. Of ze nu bij mij gecastreerd rondloopt of bij een ander maakt me niet uit. Wel denk ik dat ze meer sjaggerijnig is want bij Merit kon ze bij elke hond en bij mij snauwt ze de meeste honden weg. Ze wil er niks meer mee. Ze heeft nog nooit gespeeld en krijgt daar echt wel kansen voor. Ze doet het niet. Grote honden wil ze al helemaal niks meer mee te maken hebben. Die worden met blikkerende tanden op hun plek gezet. Dat herkent Merit totaal niet van Bas en dat is wat nu sterker en sterker naar voren komt. Ik kan me best voorstellen dat dat dus door de castratie komt. Ik zie precies terug wat er met Wuilus gebeurde na castratie :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@nne123 schreef:Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar ik vind het allemaal een tikkeltje overdreven alsof je en enorme zonde begaat als je je hond laat castreren.Waarom hoor ik dat nou nooit als het over katten gaat,of over paarden,of over konijnen?Dan castreren we ook met een ander doel dan medisch.Bij konijnen om een leven in eenzaamheid te voorkomen,bij een kat omdat een sproeiende kater geen lolletje is in huis en een krolse poes die en paar keer per jaar jonkies werpt moet je toch ook niet willen met de toch al overvolle asiels.Paarden idemdito,ongecastreerd betekent bijna automatisch een leven alleen en dat voor kuddedieren.IK vind dat als honden zo irrtitant zijn dat een normale wandeling al een crime is voor de baas,en de hond daardoor niet los kan,niet kan spelen met andere en compleet bananen in zijn oren heeft vanwege opspelende hormonen dat dat toch net zo goed en reden voor castratie kan zijn als bij katten,konijnen en paarden.Ik denk dat zijn leventje dan wat leuker word dan iedere wandeling een boos baasje achter het lijntje.Maar goed dat is gewoon mijn idee hierover.
Ik heb geen paarden maar diegene waar ik jaarlijks reed had 1 hengst en die bleef ook hengst. Ik heb er weleens op gereden en ja dan kom je bezweet terug je hebt je handen er vol aan maar wat een geweldig beest om op te rijden.
Eigenaar had een camping en sowieso mocht echt niet iedereen op zijn paarden rijden die koos hij zorgvuldig uit maar de hengst reed hij dan op of ik als ik er was.
Daar was hij zeer zorgvuldig in en maar enkele uitzonderingen maakte hij daarvoor en terecht...
Het was geen manegepaardje maar daar hield hij ze ook niet voor alles behalve dat....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mmartinn
Zeer actief

Nanna schreef:En niet iedereen is Cesar Millan die dat in goede banen kan leiden.
Laat hij nou degene zijn die alles standaard castreerd!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

mmartinn schreef:
Nanna schreef:En niet iedereen is Cesar Millan die dat in goede banen kan leiden.
Laat hij nou degene zijn die alles standaard castreerd!
zolang er inderdaad nog zo`n overschot is aan honden die eindigen in t asiel en afgespoten worden is t een goed beleid- voor dat land.
mmartinn
Zeer actief

Die snap ik niet.
Wou je zeggen dat het er zonder castratie nog meer zijn?
Ik denk dat amerikanen gewoon denken, lekker makkelijk, hoeven we er minder werk in te steken.
Zoals ze in mijn ogen zovaak voor de makkelijke weg kiezen.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 22 apr 2014 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

mmartinn schreef:Die snap ik niet.
Wou je zeggen dat het er zonder castratie nog meer zijn
absoluut, honden leven daar in de achtertuin en ontsnappen met t regelmaat van de klok, drachtig laat maar komen en hop volgende.
t zouden er heel veel meer zijn dan :hmmm:
gebeurd hier vroagah trouwens ook hoor, honden en kinderen speelden gezamenlijk op straat :engel:
toen werden er hier ook in asielen heel wat afgemaakt
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 22 apr 2014 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Cleva schreef:
S@ndr@ schreef:
mmartinn schreef:Die snap ik niet.
Wou je zeggen dat het er zonder castratie nog meer zijn
absoluut, honden leven daar in de achtertuin
Oh ja, joh? Leven ze daar zo? Bij hunnie?
wie is JOH :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”