Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontroerend filmpje van de zoektocht naar een vermiste hond.

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: Ontroerend filmpje van de zoektocht naar een vermiste ho

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat mooi! En ontroerend! Fijn dat Silvie weer thuis is.. :ok:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Mooi en wat een doorzettingsvermogen van de baasjes :ok:
Ik hoop dat het voor Ayla en Joke ook zo mag aflopen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Wat een doorzettingsvermogen, heel bijzonder dat zn hond ook niet meer op de eigen baasjes reageert.
Hoop het nooit mee te hoeven maken met een van mijn eigen honden.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Fijn dat ze weer thuis is.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Waanzinnig
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Cleva schreef:Wat een irritante hond.

Je moet de tijd maar hebben.

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ja zo kan je er ook naar kijken :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jion schreef:
Nanna schreef:Waarbij je wel weer ziet dat sommige weggelopen honden veranderen in wilde dieren. Die ook weer binnen de seconde naar huishondmodus kunnen gaan. Dat blijf ik altijd wonderlijk vinden.
Dat vind ik nou ook zo bizar (en je leest het ook vaak van andere vermiste honden, niet alleen shelties), dat zo'n hond die al 1,5 jaar je trouwe maatje is blijkbaar ineens in een onbereikbare wilde vreemde hond kan veranderen. Ik kan me er echt niks bij voorstellen.
Heb het meegemaakt met mijn eigen hond, is wel bijgetrokken maar nooit meer de vrije hond geweest als daarvoor. :(:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tineke schreef:Mooi en wat een doorzettingsvermogen van de baasjes :ok:
Ik hoop dat het voor Ayla en Joke ook zo mag aflopen.

Dat zou ook fijn zijn ja.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief

Jion schreef:
bouvierpoedel schreef:
Jion schreef:
Nanna schreef:Waarbij je wel weer ziet dat sommige weggelopen honden veranderen in wilde dieren. Die ook weer binnen de seconde naar huishondmodus kunnen gaan. Dat blijf ik altijd wonderlijk vinden.
Dat vind ik nou ook zo bizar (en je leest het ook vaak van andere vermiste honden, niet alleen shelties), dat zo'n hond die al 1,5 jaar je trouwe maatje is blijkbaar ineens in een onbereikbare wilde vreemde hond kan veranderen. Ik kan me er echt niks bij voorstellen.
Heb het meegemaakt met mijn eigen hond, is wel bijgetrokken maar nooit meer de vrije hond geweest als daarvoor. :(:
Het zou mijn hart breken. :blauwoog:

Heb jij enig idee wat er dan in het koppie/hart van je hond is gebeurt? Is het de angst die ze dan zo wantrouwig maakt dat ze zelf hun eigen baasje niet meer vertrouwen of zelfs herkennen? Of is het een oer-instinct dat dan ineens de overhand neemt? En in hoeverre maakt het opjagen tijdens een goedbedoelde zoektocht het dan erger?
Geloof een soort van oergevoel van overlevingsmechanisme.
Voor mij nog de leukste hond die mij 100% vertrouwde maar voor anderen niet meer. Gekke was dat ze zich niet meer liet aanhalen behalve als er een hek tussen zat ,ging ze dan ook gewoon overheen hangen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Jion schreef:Wat het bij jou een herplaatser? En hoe lang was ze al bij je?

Over dat 100% vertrouwen... Soms vraag ik me wel eens af in hoeverre dat echt zo is, en in hoeverre het toch ook een deel opportunisme is bij een hond. Ik heb mijn honden nu al zo'n 3 jaar en voor mijn gevoel ben ik zowat hun hele wereld. Als ze buiten schrikken vluchten ze in mijn armen, als ze zich bezeren gillen ze om mijn hulp en als ze zich bedreigd voelen schuilen ze achter mijn benen. Maar als ik goed naar ze kijk zijn er soms nog steeds momenten dat ik niet anders kan concluderen dan dat ze me nog steeds niet 100% vertrouwen. Dan heb ik ineens een Rosca die zich op de rug werpt als ik op normale toon zeg dat de plas die ze gisteravond in de gang deed foei was. Of een Duende die in elkaar krimpt als ik hem per ongeluk zachtjes met een voet aanraak. :blauwoog: Drie jaar en het vertrouwen groeit nog steeds, wat wil zeggen dat het nog lang geen 100% kan zijn.
Ze was bij mij geboren en als jonge hond uit de tuin ontsnapt samen met 3 andere.
Je 100 % ,misschien wel uit behoefte/compensatie omdat ze voor iedereen bang was daarna. Ze leeft niet meer maar heb nog een dochter van haar lopen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Bijzonder dat een hond zo schuw kan worden en eigen baas niet meer herkend :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Jion schreef:
bouvierpoedel schreef:
Jion schreef:
Het zou mijn hart breken. :blauwoog:

Heb jij enig idee wat er dan in het koppie/hart van je hond is gebeurt? Is het de angst die ze dan zo wantrouwig maakt dat ze zelf hun eigen baasje niet meer vertrouwen of zelfs herkennen? Of is het een oer-instinct dat dan ineens de overhand neemt? En in hoeverre maakt het opjagen tijdens een goedbedoelde zoektocht het dan erger?
toen darko van ons weg was, herkende hij ons ook niet meer en hij is in totaal maar 16 uur weg geweest.
nou is hij ook opgejaagd door politie en wijktoezicht omdat hij op heel gevaarlijk punt verbleef, uiteindelijk kopó los gelaten en die heeft hem terug naar "normale stand" gekregen waarop ik hem kon pakken. hij is overigens wel 100% de hond die hij ervoor ook was
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Cleva schreef:Wat een irritante hond.

Je moet de tijd maar hebben.
Kutshelties. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

Jion schreef:Hoe oud was Darko?

Het lijken mij vaak jongere (1-3 jaar oud) honden, of honden die pas net bij een nieuw baasje zijn, die vermist raken. Maar ik weet niet of dat ook echt zo is.
darko was toen 3,5 en sinds dattie 11 maanden was in NL
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Nanna schreef:Nou valt het wel op dat dit soort gedoe vaak Shelties betreft.
Zijn dat van die bange zenuwelijers?
Ja joh. Ken jij er niet een paar?

Serieus, ik vind het op zich leuke hondjes, maar ik verbaas me er altijd over dat ze niks van dat stabiele goedmoedige hebben van collies. Ik ken drie bazen met een sheltie, eentje fokt ze ook en dat stel gaat al gillen als ze een vreemde (hond) in zicht krijgen. Lilo vindt ze toevallig wel heel erg leuk, en wringt zich dus in allerlei bochten om leuk gevonden te worden en de reutjes en het jonge teefje in dat roedel vinden haar ook wel een beetje leuk. Andere baas heeft er twee en die zijn bang voor alle honden die niet een kop kleiner of Lilo en Jack zijn. En die derde baas heeft ook een lieve stabiele colliereu en dat sheltiepupje is opgegroeid in een wereld, naast die stoere grote broer, vol vriendelijke vreemde honden en dat is uiteindelijk wel een heel leuk sociaal open ding geworden en nergens bang voor.

Geen idee of het raseigen is, maar je zou toch zeggen dat het gewoon mini-versies van de schotse herders zouden moeten zijn. Qua gedrag - in mijn ervaring - dus niet.
Hanneke2
Zeer actief

Jion schreef:
Ik ook niet. Paniek, ja, maar daarna zou ik verwachten dat mijn hond zelfs na een afgrijselijk trauma alles zou doen om bij mij terug te komen. En andersom ook, ik zou met een slaapzak gaan bivakkeren op elke plek waar die hond gezien was. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat een van mijn honden zou blijven 'vluchten' als ze naar mij toe konden komen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hanneke2 schreef:
Jion schreef:
Ik ook niet. Paniek, ja, maar daarna zou ik verwachten dat mijn hond zelfs na een afgrijselijk trauma alles zou doen om bij mij terug te komen. En andersom ook, ik zou met een slaapzak gaan bivakkeren op elke plek waar die hond gezien was. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat een van mijn honden zou blijven 'vluchten' als ze naar mij toe konden komen.
Ik ben jaren geleden zijdelings bij een zoekaktie betrokken geweest vergelijkbaar met deze uit het filmpje. En ja.. de hond herkende de baas ook niet meer.
Zeker als daar weken / maanden overheen gaat geloof ik toch dat het instinkt naar boven komt en pas als de hond weer eenmaal veilig thuis is weer de "herkenning" en klik terug naar lieve huishond.
Bizar? Ja, dat zeker... maar daarom nog niet minder waar.

Suzanne
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Pff heftig hoor...
Hoe machteloos moet je je dan voelen zeg... jee.
Hanneke2
Zeer actief

Jion schreef:Wat het bij jou een herplaatser? En hoe lang was ze al bij je?

Over dat 100% vertrouwen... Soms vraag ik me wel eens af in hoeverre dat echt zo is, en in hoeverre het toch ook een deel opportunisme is bij een hond. Ik heb mijn honden nu al zo'n 3 jaar en voor mijn gevoel ben ik zowat hun hele wereld. Als ze buiten schrikken vluchten ze in mijn armen, als ze zich bezeren gillen ze om mijn hulp en als ze zich bedreigd voelen schuilen ze achter mijn benen. Maar als ik goed naar ze kijk zijn er soms nog steeds momenten dat ik niet anders kan concluderen dan dat ze me nog steeds niet 100% vertrouwen. Dan heb ik ineens een Rosca die zich op de rug werpt als ik op normale toon zeg dat de plas die ze gisteravond in de gang deed foei was. Of een Duende die in elkaar krimpt als ik hem per ongeluk zachtjes met een voet aanraak. :blauwoog: Drie jaar en het vertrouwen groeit nog steeds, wat wil zeggen dat het nog lang geen 100% kan zijn.
Maar het blijft groeien, dat vertrouwen. En ik denk dat jouw honden het geweldig hebben getroffen, want bij schrik naar jou toe komen is bewijs dat jij de veilige haven bent.

Ik kan Lilo na 8 jaar nog steeds niet optillen. Ik kan halve pogingen doen tijdens wild spelen, en dat vindt ze rete-spannend en daarna moet er vreselijk gekroeld, maar daadwerkelijk optillen en dragen, nog steeds niet. Ik blijf proberen, want in een noodgeval moet ik haar naar huis kunnen dragen. En het verschil met Jack is gewoon bizar, Jack vindt het heerlijk om gedragen te worden, koppie in je nek, diepe zucht en alles is goed in de wereld. Ik wil dat Lilo dat ook doet, maar dat laatste restje vertrouwen is allejezesmoeilijk.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Jeetje, wat een verhaal zeg!

Gelukkig met goede afloop.
Miepmiept
Zeer actief

Cleva schreef:
Jion schreef:
Waarom wandel je in jezusnaam met een hond die gisteren in het land aangekomen is, maar goed.
Ja snap ik ook niet... ze doen toch alles netjes al op het toilet. :oohja:
Miepmiept
Zeer actief

Ja een politie riem met aan de ene kant een halsband en de andere kant aan het tuigje is dan wel verstandiger, dubbel dutch ofzo. :P

... maar ja het gebeurd gewoon helaas.
Mijn Beagle is toen ik hem nog niet lang had, ja ook herplaatster ook een keer uit de tuin gegaan. Waarschijnlijk dank aan onze lieve poolse buren die ook mijn fiets hebben gesloopt. Was ook angstig en niet benaderbaar. Uiteindelijk in een kanaal, naast een sluis gesprongen. Of hij naar mij was gekomen is natuurlijk gissen. Hij is na dit voorval trouwens wel naar mijn ouders gegaan tijdelijk,...
Miepmiept
Zeer actief

Huh?
Misschien ben ik te ver heen, maar lees het toch duidelijk... maar ligt dan misschien at the moment aan mij.

We hadden ooit poolse buren die niet blij waren dat er politie gebeld werd vanwege overlast. Hun hebben mijn fiets gesloopt en waarschijnlijk mijn hond opgejaagd.

Mijn ouders fietsen niet met mijn Beagle, maar die hebben hem opgevangen omdat hij hier totaal gestressed was na zijn avontuur dus leek me de beste oplossing op dat moment.
Miepmiept
Zeer actief

Hoop dat het duidelijker is, moet ook gewoon slapen haha.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik snap het wel hoor, Miepmiept :wink:

Ontroerend filmpje, al werd ik wel steeds uit mijn ontroering gerukt door al die d- en t-fouten, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen :tongue:

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat het drie maanden niet lukt je eigen hond te pakken te krijgen terwijl je weet waar hij is. Dat hij verwildert, oké. Maar toch niet al meteen de eerste dagen? Mijn respectieve tekkels gingen er ook geregeld vandoor, maar die kwamen echt wel terug naar mij, de auto of naar huis.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bouvierpoedel
Zeer actief

Kan het linkje niet bekijken want bij FB lukt mij dat niet. Een andere link misschien want ben wel nieuwgierig nav meningen hier..
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

bouvierpoedel schreef:Kan het linkje niet bekijken want bij FB lukt mij dat niet. Een andere link misschien want ben wel nieuwgierig nav meningen hier..
Hij staat niet op youtube :19:
Toch maar ff gauw een facebookaccount aanmaken. Je hoeft er verder nix mee te doen, maar voor dit soort dingen is het wel handig?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bouvierpoedel
Zeer actief

tekkel schreef:
bouvierpoedel schreef:Kan het linkje niet bekijken want bij FB lukt mij dat niet. Een andere link misschien want ben wel nieuwgierig nav meningen hier..
Toch maar ff gauw een facebookaccount aanmaken. Je hoeft er verder nix mee te doen, maar voor dit soort dingen is het wel handig?
Heb een FB :pffff: maar door iets ?????? toont hij vaak foto's en filmpjes niet. :devil:
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

tekkel schreef:Ik snap het wel hoor, Miepmiept :wink:

Ontroerend filmpje, al werd ik wel steeds uit mijn ontroering gerukt door al die d- en t-fouten, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen :tongue:

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat het drie maanden niet lukt je eigen hond te pakken te krijgen terwijl je weet waar hij is. Dat hij verwildert, oké. Maar toch niet al meteen de eerste dagen? Mijn respectieve tekkels gingen er ook geregeld vandoor, maar die kwamen echt wel terug naar mij, de auto of naar huis.
het verschilt per hond denk ik, maar als ik dan kijk naar darko die weg was, ja die verwilderde direct, die ging meteen terug naar zijn instinct, nu is het met darko denk ik wel anders want hij heeft de eerste 7 maanden van zijn leven ook gezworven.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

bouvierpoedel schreef:
tekkel schreef:
Heb een FB :pffff: maar door iets ?????? toont hij vaak foto's en filmpjes niet. :devil:
Dat krijg je als je windows steentijd hebt Kees!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”