Bedoel je een gevilt hartje? Vilten doe ik niet. Of bedoel je gebreid of gehaakt, 2-laags met vulmateriaal? Wat betreft het scheiden van de kleuren: dat zou je dan al het beste kunnen doen bij het kammen.Terre schreef:Ja dat klopt, ik kan best wat voor je sparen hoorElly* schreef:Het onderhaar van de Berner schijnt ook uitermate geschikt te zijn.Terre schreef:Oh wat leuk.
Edit, kan je ook een hartje maken van de wol? En dan ook dat het witte en bruine wat meer apart is van het zwart?
Dat lijkt me nog wel leuk om te hebben iig
ik denk dat de verzendkosten vanuit België erg hoog zal zijn. Maar lief aangeboden, ik denk dat het wel mooi is.Inge O schreef:als je blond wil, dat heb ik hier ook wel in de aanbieding hoor.
Ja, dat is inderdaad het wit dat ik bedoel. toppie!fenneke schreef:Is buster haar geschikt? Dan heb je wit
Miep's haar wordt voor jou.Marion. schreef:Nietfenneke schreef:Is buster haar geschikt? Dan heb je wit![]()
Mieps onderwol is langer en net zo wit hahaha. Oja, maar Elly wilde herder he? Voor deze keer
De eerste wol (DH) heb ik met hondenborstels gekaard. kleine hoeveelheden, maar dat lukte prima.Plumeau schreef:Die wol heb je heel netjes gesponnen! Zo mooi krijg ik mijn sheltie nog niet.
Binnenkort ga ik oefenen met colliewol: 2 blue merles en 2 tricolors op onze hondenvereniging staan op het punt een flinke jas uit te trekken en baasje had de wol anders weggegooid. Bewerk jij de wol eerst voor, of spin je rechtstreeks uit de de plukken?
Keeshond: middelfijne handkaarden, maar kon ook zo vanuit de plukken gesponnen worden.
Alle andere honden met dezelfde handkaarden.
De laatste DH heb ik door mijn kaardmolen gehaald en dan spint het hel gemakkelijk weg.
Ik ben wel heel benieuwd hoe de colliewol wordt.
Kattenhaar schijnt ook heel warm te zijn, 9x beter isoleren dan schapenwol!kipo schreef:Ik heb me laten vertellen dat er niks warmer is dan hondenwol, dus wanten lijkt me heel geschikt.

[/quote]