Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verstapt? update 8-05, geen amputatie: overal artrose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Verstapt?

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat fijn dat het mee lijkt te vallen, beterschap :flower:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Dankjulliewel, ik ben zo blij dat het niet iets heel ernstigs is!
Hier is de foto, daar kun je zien dat er wat artrose in het eerste kootje (vanaf de pols) van de buitenste teen. Daar zit ook de zwelling.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Ik ben vandaag teruggebeld, het klonk toch iets erger als ik eerst dacht. De arts zei dat het een lastige plek is om artrose te hebben en dat er een dikke kans in zit dat ze er last van blijft houden of weer krijgt na een misstap of overbelasting. Ze vertelde dat het dan een optie is om het gewricht vast te zetten met een pin of om de teen helemaal te amputeren :80:
Gol moet sowieso nog een week pijnstilling en (lijn)rust. Dit terwijl ik eigenlijk alweer was begonnen met wandelen omdat Gol zowat niet meer te houden was en in huis gek ging doen. Oeps :schrik:

Ik vind het nogal wat, teen amputeren of vastzetten. Maar ja, ik kan haar ook lastig de rest van haar leven tegen houden om te spelen en die artrose gaat niet meer weg..
Hebben jullie nog bemoedigende woorden of ervaringen voor ik weer in de paniekmodus schiet? :F:
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

En als je er eens een aantal acupunctuurbehandelingen tegenaan gooit? Zo oud is ze toch niet?

Als ik zie wat acupunctuur kan doen voor ernstige artrose, dan zou zo'n (relatief) klein geval van artrose vrij eenvoudig moeten zijn. www.acupunctuurbijdieren.nl Op deze site staat algemene toelichting en een lijst van dierenartsen die acupunctuur gebruiken.

Beterschap!
Gollum
Zeer actief

ZorroMax schreef:En als je er eens een aantal acupunctuurbehandelingen tegenaan gooit? Zo oud is ze toch niet?

Als ik zie wat acupunctuur kan doen voor ernstige artrose, dan zou zo'n (relatief) klein geval van artrose vrij eenvoudig moeten zijn. www.acupunctuurbijdieren.nl Op deze site staat algemene toelichting en een lijst van dierenartsen die acupunctuur gebruiken.

Beterschap!
Bedankt maar ik ben niet zo van de alternatieve geneeswijzen. Ik heb nog geen (goed uitgevoerd) onderzoek gelezen waarbij werd aangetoond dat acupunctuur werkt. Ik heb ook gezocht op glucosamine, helaas is daar ook niet van aangetoond dat het beter dan een placebo werkt. Al zou ik dat eerder proberen dan dat ik iemand ook echt aan mijn hond laat komen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Verstapt? update 16-04 vastzetten of amputeren?

Ongelezen bericht door maart »

Ds loopt al jaren met een kapotte teen. Amputeren was dan ook een optie maar ik ben maar wat blij dat ik daar niet voor gekozen heb. Je ziet er nu praktisch niets meer aan en heeft allesbehalve last eraan.
Ja, ze kan niet meer goed springen en ik ben moeten stoppen met sporten maar dat is nog altijd fijner dat het onnodig moeten missen hebben van een lichaamsdeel :wink:

Bij haar is de buigpees kapot van het teentje van een achterpoot (2de teentje van buitenaf). Die teen staat dus altijd gestrekt.
Gollum
Zeer actief

maart schreef:Ds loopt al jaren met een kapotte teen. Amputeren was dan ook een optie maar ik ben maar wat blij dat ik daar niet voor gekozen heb. Je ziet er nu praktisch niets meer aan en heeft allesbehalve last eraan.
Ja, ze kan niet meer goed springen en ik ben moeten stoppen met sporten maar dat is nog altijd fijner dat het onnodig moeten missen hebben van een lichaamsdeel :wink:

Bij haar is de buigpees kapot van het teentje van een achterpoot (2de teentje van buitenaf). Die teen staat dus altijd gestrekt.
Ik vond het ook al zo heftig klinken joh, zo een hele teen er af? Ik sport verder niet met Gol maar ze is wel af en toe gewoon gek en maakt malle sprongen, dat houd ik niet tegen. Deze week nog maar rustig aan en pijnstilling en daarna maar eens zien hoe het gaat.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

gek doet ze gelukkig ook nog hoor, ze springt ook over de grachten, dat hou ik uiteraard nooit tegen. ze doet nog alles, alleen het gericht sporten ben ik moet stoppen.
wandelen/zwemmen/fietsen/... is allemaal geen enkel probleem. De artrose is wel wat erger geworden daar ze haar poot nu wel 'verkeerd' neerzet denk ik, maar hinder heeft ze echt niet.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Gollum schreef:
ZorroMax schreef:En als je er eens een aantal acupunctuurbehandelingen tegenaan gooit? Zo oud is ze toch niet?

Beterschap!
Bedankt maar ik ben niet zo van de alternatieve geneeswijzen. Ik heb nog geen (goed uitgevoerd) onderzoek gelezen waarbij werd aangetoond dat acupunctuur werkt. Ik heb ook gezocht op glucosamine, helaas is daar ook niet van aangetoond dat het beter dan een placebo werkt. Al zou ik dat eerder proberen dan dat ik iemand ook echt aan mijn hond laat komen.
ik heb ook nog nooit een onderzoek gezien wat betreft acupunctuur. ik heb echter wel 2 honden die acupunctuur krijgen of hebben gehad. de eerste was casper een maltezer met ernstige artrose in beide knieën en hakken. door de acupunctuur kon hij weer normaal lopen zonder te manken.
duc is een tollerreu van 10 jaar met spondylose en cauna equina syndroom. hij krijgt 1x per 5 weken een acupunctuurbehandeling en daarna kan hij weer galopperen, zwemmen, zet zijn achterpoten weer goed neer. ik zie aan mijn hond dat het werkt.
ellen
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra had ED en artrose. Zij had duidelijk baadt bij de acupunctuur. Ik geloof niet in placebo effect bij honden.
Veel sterkte met haar.
Gollum
Zeer actief

Inge O schreef:amputeren of vastzetten kan toch altijd nog? het is toch niet zo dat je dat nu al moét beslissen omdat die behandelingen niet meer zou kunnen als ze aanhoudend last begint te krijgen?
Ik neem niet aan dat ik nu al moet beslissen nee maar het viel me een beetje rauw op het dak. Het zat niet eens in m'n hoofd dat ze er aanhoudend last van zou kunnen blijven houden, ik dacht joh even pijnstilling en een paar dagen rust en het is klaar. Ik was zo blij dat ze niks had gebroken of gescheurd en ze geen enge operatie hoefde. Maar als ze dan over tenen eraf halen beginnen, ik val al flauw als mijn vriend in zijn vinger heeft gesneden :F:

@Valerie: ik geloof ook niet in een placebo effect bij honden. Wel bij mensen. Als mens geef je een interpretatie aan het gedrag van je hond en jouw gedrag als baas heeft effect op het gedrag van je hond. Bijvoorbeeld je hond is ziek, je geeft hem een pilletje waarvan jij denkt dat het werkt en geeft de hond extra aandacht en verzorging. De hond knapt op en jij denkt dat het door het pilletje komt terwijl je je ook anders hebt gedragen tegenover de hond. Dat is het placebo effect wat ik bedoel.

Ik heb moeite met iets doen qua behandeling terwijl ik geen idee heb hoe het werkt. Ik zet al mijn twijfels bij het bestaan van meridianen. Dat de Chi beter gaat stromen door het zetten van naalden op bepaalde punten vind ik erg bijzonder zeg maar. Bij mezelf heb ik zoveel meridianen 'verkeerd' doorboord met piercings dat ik eigenlijk helemaal in de knoei zou moeten zitten. Als ik zie hoe het hart van een hond gemonitord word bij een operatie zou een acupuncturist daar denk ik ook niet blij mee zijn, in plaats van plakkertjes worden er naalden her en der in de hond gestoken die verbonden zijn met de monitor.
Baat het niet dan schaad het niet vind ik ook niet helemaal opgaan wanneer er huid word gepenetreerd.

Maar goed, ik lees wel veel verhalen van mensen hier op het forum die er bij zweren en ergens ben ik wel rete nieuwsgierig en zou ik het wel eens willen zien. Een hond voor en na een behandeling. Alleen om mijn eigen hond als proefkonijn te gebruiken vind ik ook weer zo wat. Dus als er nog vrijwilligers zijn die mij willen overtuigen hou ik me aanbevolen.
Gollum
Zeer actief

Tara schreef:
Inge O schreef:amputeren of vastzetten kan toch altijd nog? het is toch niet zo dat je dat nu al moét beslissen omdat die behandelingen niet meer zou kunnen als ze aanhoudend last begint te krijgen?
Lijkt mij ook. Maar vervelend getob blijft het Gollum, sterkte ermee, en geef Gollum maar een dikke knuffel. :roos:
Dankjewel, het is mijn eerste hond en ze heeft eigenlijk nog nooit wat ergs gehad. Nu word ze wat ouder en beginnen de mankementjes. Ze zit gewoon heel erg onder mijn huid, ik ben zo gek op haar. En ik ben ook nog eens een paniekdoos af en toe, tja..
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Gollum schreef:
Tara schreef:
Lijkt mij ook. Maar vervelend getob blijft het Gollum, sterkte ermee, en geef Gollum maar een dikke knuffel. :roos:
Dankjewel, het is mijn eerste hond en ze heeft eigenlijk nog nooit wat ergs gehad. Nu word ze wat ouder en beginnen de mankementjes. Ze zit gewoon heel erg onder mijn huid, ik ben zo gek op haar. En ik ben ook nog eens een paniekdoos af en toe, tja..

ik zou het eerst even afwachten hoe ze het doet op de pijnstillers, desnoods wat langer erop houden.
Samara van mij had artrose in haar enkelgewricht, die was gebroken geweest en verkeerd geheeld, en dat zag er heel naar uit, ze heeft echt jaren af en aan op de metacam gestaan en de laatste 2 jaar constant op een onderhoudsdosis en dat ging eigenlijk prima... amputeren van die poot was geen optie hier maar ze heeft met de metacam 7 prima jaren gehad.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou het ook nog niet doen hoor, eerst maar eens kijken hoe ze het doet, met eventueel pijnstilling wanneer nodig en anders kan je idd acupunctuur nog proberen, dit soort heftige dingen zijn nog helemaal niet nodig!

Dikke knuffel voor Gol :J:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik ben vrij nuchter en heb niks met alternatieve geneeswijzen en vage supplementen maar toen bij Reina artrose in ellebogen en schouders werd geconstateerd vroeg mijn da die de opleiding aan het volgen was voor acupuncturist of ze Reina als casus voor haar examen mocht gebruiken. Ik moet zeggen dat ik verrast was door het resultaat. Ze doet het erg goed en dat ligt niet aan de pijnstilling want dat kreeg ze al een tijdje.
Sterkte met Gol :ok:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

joline schreef:Ik wil je niet ontmoedigen maar de kans dat ze een operatie moet is denk ik best groot.
Bij onze vorige hond was de kruisband deels ingescheurd en hij moest ook geopereerd worden, hoe sneller hoe beter want zodra er een scheur zit kan er artrose ontstaan volgens de orthopeed.
Heeft de dierenarts gekeken of er speling in de knie zat?
Vreemde uitspraak. Na een kruisbandoperatie volgt een revalidatie van een tijdje waardoor andere gewrichten overbelast raken. Aan artrose ontkom je dan niet.
Afbeelding
Strandjutter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Strandjutter »

jacq1970 schreef:
Gollum schreef:
Tara schreef:

ik zou het eerst even afwachten hoe ze het doet op de pijnstillers, desnoods wat langer erop houden.
Samara van mij had artrose in haar enkelgewricht, die was gebroken geweest en verkeerd geheeld, en dat zag er heel naar uit, ze heeft echt jaren af en aan op de metacam gestaan en de laatste 2 jaar constant op een onderhoudsdosis en dat ging eigenlijk prima... amputeren van die poot was geen optie hier maar ze heeft met de metacam 7 prima jaren gehad.
Misschien kan ik wat geruststellen :wink:

Heb al een tijdje ervaring hiermee (bijgesloten foto van Quint zijn voeten )
Van al zijn tenen staat er nog maar 1 recht ,de rest is aangetast door artrose (reuma),sinds vorig jaar staat hij op de pijnstilling ,en krijgt Glucosamine , en dat gaat heel goed . Amputeren en of vast zetten was voor hem geen optie ,dan had hij nu geen tenen meer gehad

Mijn ervaring is dat hij meer last heeft bij koud en nat weer , eigenlijk hetzelfde bij mensen die reuma hebben, dus pijnstillers zijn ook tevens ontstekingsremmend ,daar het dus de ergste pijn uit de aangedane gewrichten haalt .
Waar ik wel op moet letten ,is dat hij niet te veel op straat loopt ,dan moet hij eigenlijk schoenen aan ,om drukplekken op zijn kussentjes te voorkomen, gelukkig loopt hij bijna nooit op de weg ,is hier niet nodig .

Afbeelding
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Strandjutter schreef: Misschien kan ik wat geruststellen :wink:

Van al zijn tenen staat er nog maar 1 recht ,de rest is aangetast door artrose (reuma),sinds vorig jaar staat hij op de pijnstilling ,en krijgt Glucosamine , en dat gaat heel goed . Amputeren en of vast zetten was voor hem geen optie ,dan had hij nu geen tenen meer gehad

Mijn ervaring is dat hij meer last heeft bij koud en nat weer , eigenlijk hetzelfde bij mensen die reuma hebben, dus pijnstillers zijn ook tevens ontstekingsremmend ,daar het dus de ergste pijn uit de aangedane gewrichten haalt .
Waar ik wel op moet letten ,is dat hij niet te veel op straat loopt ,dan moet hij eigenlijk schoenen aan ,om drukplekken op zijn kussentjes te voorkomen, gelukkig loopt hij bijna nooit op de weg ,is hier niet nodig .

Afbeelding
Bedankt voor je reactie! zitten er ook nadelen aan om zolang pijnstilling te geven?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gollum schreef:
Strandjutter schreef: Misschien kan ik wat geruststellen :wink:

Afbeelding
Bedankt voor je reactie! zitten er ook nadelen aan om zolang pijnstilling te geven?
Er zijn altijd nadelen om lang pijnstilling te geven, maar op een gegeven moment moet je een keuze maken. Voor mij, toen met Tirsa, was het dan maar een korter leven zonder pijn, dan misschien langer en met pijn. Voor een Franse Bulldog is ze 10 jaar geworden, dus nog een redelijke leeftijd. (ze heeft 2 jaar op dagelijks pred gestaan)
ellen en de birmanen
Zeer actief

Gollum schreef:Maar goed, ik lees wel veel verhalen van mensen hier op het forum die er bij zweren en ergens ben ik wel rete nieuwsgierig en zou ik het wel eens willen zien. Een hond voor en na een behandeling. Alleen om mijn eigen hond als proefkonijn te gebruiken vind ik ook weer zo wat. Dus als er nog vrijwilligers zijn die mij willen overtuigen hou ik me aanbevolen.
even het laatste gequoot. als je in de buurt woont en je kan 22 april, mag je van mij mee als duc weer zijn behandeling krijgt bij de dierenarts voor acupunctuur.
ellen
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:
Gollum schreef:Maar goed, ik lees wel veel verhalen van mensen hier op het forum die er bij zweren en ergens ben ik wel rete nieuwsgierig en zou ik het wel eens willen zien. Een hond voor en na een behandeling. Alleen om mijn eigen hond als proefkonijn te gebruiken vind ik ook weer zo wat. Dus als er nog vrijwilligers zijn die mij willen overtuigen hou ik me aanbevolen.
even het laatste gequoot. als je in de buurt woont en je kan 22 april, mag je van mij mee als duc weer zijn behandeling krijgt bij de dierenarts voor acupunctuur.
ellen
Wat een ontzettend tof aanbod! Ik moet helaas werken anders had ik je aanbod graag aangenomen. Hoe lang werkt zo'n behandeling bij Duc en heb je ook enig idee waar het wat voor doet? Doet het wat voor zijn artrose zelf (vermindering) of heb je meer het idee dat het op de pijnreceptoren werkt en de artrose er wel zit maar minder of geen pijn doet?

@Neeltje: ik vind 10 jaar voor een Bull best aardig! Natuurlijk hoop ik dat Gol nog even langer meegaat maar zonder pijn inderdaad. Nou vind ik dat heel lastig in te schatten bij Gol, ze loopt nog niet zuiver maar in die kop wil en gaat ze gewoon. Ze kreeg net de kolder en rende zo naar het speeltuintje waar ze een jas die op de grond lag wilde pikken :oeps: :LOL:
Ik merk wel dat ze nu niet meer zo snel op katten reageert, ik denk dat de kat die ze zag toen ze net haar poot had bezeerd voor zoveel pijn heeft gezorgd dat ze het nu even uit haar hoofd laat. Tja, stampen op de grond met een zere poot is ook niet handig.
ellen en de birmanen
Zeer actief

Gollum schreef:
ellen en de birmanen schreef:
ellen
Wat een ontzettend tof aanbod! Ik moet helaas werken anders had ik je aanbod graag aangenomen. Hoe lang werkt zo'n behandeling bij Duc en heb je ook enig idee waar het wat voor doet? Doet het wat voor zijn artrose zelf (vermindering) of heb je meer het idee dat het op de pijnreceptoren werkt en de artrose er wel zit maar minder of geen pijn doet?

.
duc heeft geen artrose maar spondylose en cauna equina syndroom (CES) houdt in dat de wervelkolom aan het verkalken is waardoor de zenuwbundel die loopt naar de staart en achterpoten bekneld raakt met kans op verlamming, incontinentie noem maar op.
voor zijn eerste behandeling, nu 5 weken geleden, galoppeerde hij niet meer, als je zijn achtervoeten omklapte duurde het te lang voordat hij terug stapte en hij slofte met zijn nagels over de grond.
na de behandeling trok hij aan de lijn, galoppeerde hij weer, springt weer het water in en hij heeft weer een twinkeling in zijn ogen.
Bij casper (helaas overleden) was door de artrose de doorbloeding niet goed en hij liep stijf aan de achterpoten. hij heeft toen 3 behandelingen achter elkaar gehad met daarna herhaling als het nodig was. bij casper merkte ik dat hij minder stijf ging lopen en zijn knietjes waar ernstige artrose zat beter ging buigen.
zowel duc als casper vinden/vonden de naaldjes niet vreemd. ze blijven/bleven rustig op tafel staan en zijn/waren daarna best wel moe.
de artrose gaat niet weg maar bij casper had ik het gevoel dat de artrose minder snel ging.
ellen
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Artrose zelf kun je alleen operatief weghalen dacht ik, maar accupunctuur helpt vaak heel best tegen pijnklachten. Altijd de moeite van het proberen waard. Sterkte met Gollum.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat balen.
Ik zou het ook even aanzien met medicatie. Anders een onderhoudsdosis? Heeft mijn vorige reu ook een aantal jaren gehad. Of het altijd goed is geloof ik niet. Maar als een hond zo nog een fijn leven kan hebben moet dat maar.
Ook hier hele goede ervaringen met accupunctuur. (hond leeft intussen niet meer, maar dat kwam niet daardoor, hihi)
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik was ook heel argwanend de eerste keer. Mijn 8 jaar oude Bull had ernstige artrose aan beide ellebogen, medicatie sloeg niet aan dus hij liep niet meer. Na een tip van een kennis toch de gok van de acupunctuur genomen. Afspraak 3 behandelingen, dan evalueren. Na de eerste behandeling en een nacht slapen rende meneer weer over het veld en was weer veel vrolijker als voor de behandeling. Uiteindelijk is hij 11 jaar geworden, op een hele goede manier, behoorlijk mobiel, vrolijk, zelf op en van de bank springen etc. Daarna nog een aantal honden laten behandelen. Allemaal gaan/gingen ze graag naar Hella, proberen zelf op tafel te springen etc. Dus, wetenschappelijk bewezen of niet, het werk!
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ik denk overigens dat er geen onderzoek naar gedaan wordt omdat er voor de grote spelers in de medische wereld geen financieel belang in zit.
ellen en de birmanen
Zeer actief

ik weet dat brenda ooms heel eerlijk is of er een slagingskans is of niet. brenda is naast regulier dierenarts ook acupuncturist, doet chiropractie, werkt veel met voedingssupplementen, houdt niet van te veel vaccineren en is 1 van de weinige dierenartsen die geen problemen heeft met barfen of kvv voeren. ze heeft in de praktijk van tannetje koning gewerkt.
zij heeft een praktijk in den haag.
ellen
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

rose schreef:Ik denk overigens dat er geen onderzoek naar gedaan wordt omdat er voor de grote spelers in de medische wereld geen financieel belang in zit.
De spelers in de alternatieve sector hebben toch ook best geld zou je denken..

Bedankt voor alle antwoorden! De zwelling lijkt wat weg te trekken, dat is wel positief. Ik zal me eens gaan verdiepen in het een en ander.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

alm@ schreef:
joline schreef:Ik wil je niet ontmoedigen maar de kans dat ze een operatie moet is denk ik best groot.
Bij onze vorige hond was de kruisband deels ingescheurd en hij moest ook geopereerd worden, hoe sneller hoe beter want zodra er een scheur zit kan er artrose ontstaan volgens de orthopeed.
Heeft de dierenarts gekeken of er speling in de knie zat?
Vreemde uitspraak. Na een kruisbandoperatie volgt een revalidatie van een tijdje waardoor andere gewrichten overbelast raken. Aan artrose ontkom je dan niet.
Dat zeg ik ook niet :wink:
Ik bedoel dat hoe eerder je opereert, hoe minder artrose er ontstaat, door de operatie stabiliseert de knie waardoor de artrose vorming stop wordt gezet.
In ieder geval bij de TTA methode. Onze hond had bij één van zijn knieën weinig tot geen artrose zitten na zijn operatie :wink:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik ben ook niet zo van de alternatieve geneeskunde, maar vind de reacties in dit topic erg positief klinken en ik zou denk ik overwegen om een behandeling acupunctuur te proberen.
Ik zou niet meteen opereren als ze er geen last van heeft, pijnstilling kan ook veel doen is mijn ervaring. Onze hond heeft de laatste 2 jaar van zijn leven op pijnstilling gestaan vanwege zijn spondylose (en daarnaast had hij fysiotherapie) en dat ging prima. Hij had nooit last van zijn maag en heb in die tijd 4 keer zijn urine laten nakijken en alle 4 de keren waren de nier en leverwaarden prima.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”